No, mě to taky nechtělo kolem -7 a méně nastartovat. Koupil jsem novou baterku (100 mAh - nejsilnější, co tam jde) a tu jsem při -18 prostě vytlouk a nechytlo to. Žhaviče v pohodě. Nakonec mi to technik proměřil a zjistil, že mi do toho nejde žádný proud. VAG ukázal závadu: žhavící relé. Bylo v pořádku, ale nešel do něj proud, byl přerušenej kabel. Teď v pohodě. A přitom celou dobu kontrolka žhavení poslušně svítila a zhasínala, v zimě s delším intervalem.marcelralis píše:Tak opět zklamání. Žhavilo, ale už zase nee. Konečně se ale na VAGu objevila chyba vadného čidla teploty vody a když jsem zadal skupinu 007 (teplota vody, nafty a vzduchu), tak jsem zjistil, že to čidlo ukazovalo cca o 20 stupňů více než ostatní. Koupil jsem nové (74 Kč) u nás v prodejně autodoplňků a náhr. dílů a zatím to jde. Má žlutý proužek (6U0 919 501B) a jeho výměna bez odmontování čehokoliv v sousedství proběhla hladce, i když mi vytekl cca litr vody. Ve stejné trubce, kde se nachází toto čidlo je ještě umístěno také čidlo snad na spínání ventilátorů, ale to má zelený proužek. Ještě to pak píchnu na VAG a po ránu (kdy jsou teploty na všech čidlech stejné) mrknu, zdali ukazuje správně.
MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí
- Špek
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha 4
Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí
SEAT Alhambra 1.9 TDi 85kW model 2006 (Alík)
VW Sharan 1.9.TDi 81 kW 1999 (Šarik - už je, chudák, ve šrotu)
VW Sharan 1.9.TDi 81 kW 1999 (Šarik - už je, chudák, ve šrotu)
- marcelralis
- Řidič
- Příspěvky: 112
- Registrován: 18.12.2009 18:00
- Bydliště: Liberecko
Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí
No to mně kontrolka žhavení vždy jen problikla. Mám také 100 Ah baterku (skoro novou) i nové svíčky. Když jsem čidlo při mínus 25 stupních odpojil, tak motor naskočil na brnknutí. Takže žhaviče, relé apod. jsem vyloučil. I v testu akčních členů ve VAGu jsem relé procvakal a vždy trochu pohasínaly žárovky uvnitř auta, takže jsem usoudil, že asi žhaviče jedou, když to má takový odběr. Naštěstí už to chodí.
Koukal jsem na to čidlo, co jsem vymontoval, tak je na něm origo logo AUDI a číslo je 357 919 501 A (je celé z plastu a na konci jakoby do špičky, nové je kovové a kulaté jako klobouk).
P.S.: Doufám, že to čidlo z té FABIE má stejné parametry, aby to nedělalo nějakou jinou neplechu, kromě toho, že to už v pohodě žhaví i startuje.
Právě jsem se vrátil zvenčí, je tam 1 st. nad nulou a motor je ještě asi trochu teplý, natočil jsem VAG a přikládám obrázek, vypsalo mi to následující (skupina 007 - teplota nafty, teplota vzduchu v sání, teplota "vody").
Koukal jsem na to čidlo, co jsem vymontoval, tak je na něm origo logo AUDI a číslo je 357 919 501 A (je celé z plastu a na konci jakoby do špičky, nové je kovové a kulaté jako klobouk).
P.S.: Doufám, že to čidlo z té FABIE má stejné parametry, aby to nedělalo nějakou jinou neplechu, kromě toho, že to už v pohodě žhaví i startuje.
Právě jsem se vrátil zvenčí, je tam 1 st. nad nulou a motor je ještě asi trochu teplý, natočil jsem VAG a přikládám obrázek, vypsalo mi to následující (skupina 007 - teplota nafty, teplota vzduchu v sání, teplota "vody").
- jeff78
- Jezdec
- Příspěvky: 269
- Registrován: 02.01.2010 16:19
Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí
chtel bych se zeptat kde se nachazi toto cidlo, ktere spina to zhaveni. Me to sice chyte, ale i pri minus 5 me to jen problikne.Marek77 píše:Zkus se ve VAGu zaměřit na tzv. teplotní skupinu hodnot.
01 - elektronika motoru
08 - bloky naměřených hodnot
skupinu přesně nevím (u Octavie je to 007) - listuj od 001 dále, až se objeví tři údaje o teplotě vedle sebe
Je to skupina, kde jsou pouze tři údaje o teplotě, a sice teplota chladicí kapaliny, teplota nafty (v čerpadle) a teplota vzduchu (součástí váhy). Pokud je mašina studená, to znamená přes noc stojící v klidu, musí být všechny hodnoty shodné (výrobcem dovolená odchylka jednotlivých hodnot je 1°C). Pokud některá z nich bude jinde než druhé dvě, zjisti, která to je (odpojováním příslušných čidel). Nejpravděpodobněji by kecalo právě čidlo teploty chladicí kapaliny.
Příklad: Teplotní skupina bude vykazovat údaje 12,8; 6,4; 7,2. Prvá hodnota je nápadně vyšší než další dvě. Při odpojení čidla teploty chladicí kapaliny zjistíš, že tato hodnota klesne na "nouzových" -32°C (někdy -36°C nebo -40°C). Tím je jasné, že tento údaj přísluší právě teplotě chladiva, a tudíž z toho plyne, že čidlo kecá - proměřuje o cca 6°C.
Tím dochází k tomu, že motor potřebuje žhavit, ale čidlo, které chybně vysílá signál o "vyšší" teplotě, nezavdá příčinu k tomu, aby jednotka sepnula žhavení. Tím je start problematický (ačkoli vše okolo na oko funguje bez problémů).
A to je celé.....................
VW Sharan 1,9 TDI 85KW AUY, tiptronic 5kv. 2005 HEX CAN VAGCOM 10.6.5
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 17.05.2010 21:40
Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí
ahoj sharanisti mám takej problémek s 1,9 tdi 81 kw AFN motor v zimě dlouho startuje tak když byly nějaké 2 stupně venku tak jsem změřil proud u žhaviček a nic žádnej proud,kontrolka žhavení v zimě svítí cca 15 vteřin když je motor zahřátej tak kontrolka jenom problykne.a teď ten špek v zimě mi relátko žhavení cvaká a za jízdy i jde slyšet že cvakne znova zřejmě dožhavuje ale na žhavičky stále nejde proud.tak jsem rozebral relátko a zkoušel jsem změřit hned napětí za relátkem a už tam nic nejde ale když zapnu klíček tak sepne.nevíte někdo co stím?nebo nemáte někdo kompletní schéma žhavení mooooc prosím o pomoc.díky
- kubenec
- VWsenior
- Příspěvky: 2011
- Registrován: 30.12.2009 19:10
- Bydliště: Praha 10 - VWršovice
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 17.05.2010 21:40
Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí
klasickým multimetrem a taky žárovkovou zkoušečkou pročpak někde se bloudila chybyčka?
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5722
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí
6havičky jsou jištěný asi 60A pojistkou, takže proud jsi měřit nemohl. Změř napětí na žhavičkách, pokud tam nebude, najdi jejich pojistku u baterky akoukni na ní. Pokud i ta bude OK, může být KO relé, takže měřit napětí na něm.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí
No kdybys šáhnul mezi kontakty kouskem jemnýho šmirglu a voleštil napálený kontakty, bylo by to asi veselejší. Bohužel si nepamatuju jestli ovládací obvod relátka je zvlášť a nebo je to živený z jednoho přívodu. Nejspíš ale bude ovládací napětí extra a silovina která živí žhavky bude taky extra. Psals že ti relátko cvaká, tak ještě oměř silovinu na kontaktech jestli tam opravdu je - na přívodu od pojistek.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5722
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí
Tak tak, cvakající relé neznamená, že spíná.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Řidič
- Příspěvky: 74
- Registrován: 13.11.2007 11:52
- Bydliště: Vítkov okr.Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí
Zdraví,kamarád má Sharana I tušim r.v.97 a auto nežhví.Auto chytalo ale jeho manželka motor uvařila až se kousnul.Potom už motor klepal na klice tak se sehnal jiný a po složení dlouho točí a jde bílý dím. Tak jsme změřily prod na žhavičích a ten tam není ani po odpojení teplotního čidla.Tak se chci zeptat jestli tam nejsou nějaké pojistky a jestli na žhvení je relé s číslem 103.Díka za radu
-
- Řidič
- Příspěvky: 74
- Registrován: 13.11.2007 11:52
- Bydliště: Vítkov okr.Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí
Nevíte prosím někdo jak Sharan žhaví .Myslím jestli třeba nad 10 stupňu žhaví? Je to Sharan 1.9 66kw r.v 96.
Auto Ráno nechce chytnout a je za autem clona bílého dýmu za tepla chytne na drb.Auto nežhaví a bylo mi řečeno že žhaví až pod 10stupnu žož tada nevím jak se stím bude jezdit přes leto Díky za každou radu
Auto Ráno nechce chytnout a je za autem clona bílého dýmu za tepla chytne na drb.Auto nežhaví a bylo mi řečeno že žhaví až pod 10stupnu žož tada nevím jak se stím bude jezdit přes leto Díky za každou radu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 28.09.2013 10:02
Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí
Zdravim mam stejny problem kontrolka sviti ale nezhavi.nevite nekdo kde by mohl byt problem?cidlo na teplotu vody sem skousel odpojit a porad nic.neni tam nekde nejaka pojistka?mam vw sharan 1.9tdi 85kw motor PD dekuju za rady
-
- Profík
- Příspěvky: 1196
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí
ahoj potrebuju radu kde najdu jednotku zhaveni ? galaxy 99 tdi 81kw chci ji obejit a udelat si zhaveni na spinac muze mi prosim nekdo rict postup co kde odpojit ? diky
koupím staré hračky a plastové tatrovky na písek..
- pipo1
- Jezdec
- Příspěvky: 253
- Registrován: 08.08.2008 18:26
- Bydliště: Ustecky kraj-Kadaň-----Vwelemín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí
Ahoj taky mi nejde startovat zhaveni jen problikne a to je vse a dloho toci nez chytne zhavice nove tak nevim jak dal postupovat diky za radu
- Skyppy
- Člen klubu
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 03.07.2010 07:11
- Bydliště: Březová - Oleško
Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí
Myslím si, že vše co potřebuješ vědět ke svému problému se tady již mnohokráte popisovalo, tak je zbytečné to psát znovu. Stačí číst a vstřebávat informace.