Passat 2006 - úbytek chladící kapaliny

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zeronan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 07.10.2012 17:10
Kontaktovat uživatele:

Passat 2006 - úbytek chladící kapaliny

Příspěvek od Zeronan »

Zdravíčko!

Mám Passata 2006, 2.0 TDI 125 KW DSG, za chvilku najedu 90.000 km.

Řeším teď úbytek chladící kapaliny, asi před 14 dny jsem doplnil na horní rysku (chybělo asi deci, náhodou jsem si toho všiml) .. po ujetí 300 km začala během jízdy blikat výstraha na kontrolu hladiny, nádobka byla skoro prázdná, pomalu jsem si odšrouboval, odfoukla si a hladina se vrátila někam těsně pod minimum, takže to chtělo zase tak 1 - 2 decky dolít .. to už určitě není ok. Po dalších - zpravidla delších jízdách - se stejný scénář opakoval, jen se krátila ujetá vzdálenost, naposled (včera) to chtělo už asi po 5ti km, což je alarmující. Takže jsem ho objednal do servisu .. každopádně budu rád za vaše případné postřehy, rád bych tomu sám přišel trošku na kloub. Koukal jsem se pod auto, nic neteče / nic jsem nenašel. Původně jsem si myslel, že to uniká jen při jízdě (delší), ale dnes v noci z toho tak odhadem dvě deci ubyly .. takže to někde teče i v klidu. Při zahřátém motoru to netlakuje, v nádobce olej není / nenašel jsem ho ... stejně tak víčko od olejové nádrže je v cajku, žádný bordel jsem na něm nenašel.

Máte nějaké tipy a tricky na co třeba ještě kouknout? Co prověřit a co by to mohlo být? Je mi jasné, že to může být milion věcí .. hlavně bych rád vyloučil, že to bude těsnění pod hlavou .. Nemám moc důvěru v servisy, takže jim chci dát co nejvíc informací, když ho tam dotáhnu ..

Díky!
VW Passat 2007, DSG, 2.0 TDi 125 kW

Uživatelský avatar
Mára_VR6
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5888
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Železný Brod, okr. Jablonec nad Nisou

Re: Passat 2006 - úbytek chladící kapaliny

Příspěvek od Mára_VR6 »

tady není co řešit nebo zkoumat. Je těsnění pod hlavou nebo i prasklá hlava. Na těhlech passatech je to běžný.
Moje Touaregy 2.5TDI a 4.2 V8 FSI
Pokud vám zmizí inzerát, neptejte se mě proč - nesplňoval pravidla

Uživatelský avatar
Zeronan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 07.10.2012 17:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Passat 2006 - úbytek chladící kapaliny

Příspěvek od Zeronan »

Tak to je celkem nepříjemný .. :/
VW Passat 2007, DSG, 2.0 TDi 125 kW

Uživatelský avatar
kmara
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1276
Registrován: 16.10.2011 21:06
Bydliště: MoraVWa

Re: Passat 2006 - úbytek chladící kapaliny

Příspěvek od kmara »

Měl jsem ted to samý. Sice na Golfu 1.9 TDi, ale dělalo to stejný věci. Prasklá hlava..
VW Golf IV black magic, 1.9 TDi, 81 kW, r.v. 2002

Uživatelský avatar
Zeronan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 07.10.2012 17:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Passat 2006 - úbytek chladící kapaliny

Příspěvek od Zeronan »

A jaja .. na kolik Tě to vyšlo? Zkoušel jsem googlovat nějakou cenovou relaci opravy / výměny, ale nic moc jsem nanešel .. jak se to cenově pohybuje v případě, že sám si na tom neudělám vůbec nic?
VW Passat 2007, DSG, 2.0 TDi 125 kW

Uživatelský avatar
kmara
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1276
Registrován: 16.10.2011 21:06
Bydliště: MoraVWa

Re: Passat 2006 - úbytek chladící kapaliny

Příspěvek od kmara »

No já platil skoro 18t :fool: musela se vybrousit a srovnat hlava, vyměnit těsnění, gufera, ventily, hydroštely, dál se měnil olej a filtry a ještě žhavicí svíčky.
VW Golf IV black magic, 1.9 TDi, 81 kW, r.v. 2002

Uživatelský avatar
Zeronan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 07.10.2012 17:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Passat 2006 - úbytek chladící kapaliny

Příspěvek od Zeronan »

Pěkná pálka .. v tom případě abych si pro jistotu tu 20ku už nachystal .. no pěkné! Zítra už budu vědět, jak jsem na tom ...

Každopádně díky moc za info!
VW Passat 2007, DSG, 2.0 TDi 125 kW

zdendauk
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 47
Registrován: 06.06.2008 23:37
Bydliště: havířov-city

Re: Passat 2006 - úbytek chladící kapaliny

Příspěvek od zdendauk »

Registrován: 06.06.2008 23:37
Příspěvky: 34
Bydliště: havířov-city
ja jsem mel to same i na stejnem motoru.byla to praslka hlava motoru.jsou to mikroskopicke praskliny.nechal jsem to zavarit a srovnat.oprava cca..10000kc.ted mam na tom nalitano 100000km.bez problemu.starty ok a vodu nedolivam.je to bolest tech motoru 2,0 tdi.drzim palce

_________________
hmmc-nošovice

Uživatelský avatar
Zeronan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 07.10.2012 17:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Passat 2006 - úbytek chladící kapaliny

Příspěvek od Zeronan »

Zdravim ještě jednou - jen chci doplnit rozhřešení situace, kdyby někdo na toto vlákno narazil.

Nakonec jsme vyndali chladič výfukových plynů, samotný ho natlakovali a popustil tlak .. takže koupě a instalace nového všechny problémy vyřešila. Takže nakonec relativně 'prkotina' opravená jedna dvě.
VW Passat 2007, DSG, 2.0 TDi 125 kW

michal336699
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 28.05.2013 23:00

Re: Passat 2006 - úbytek chladící kapaliny

Příspěvek od michal336699 »

Zdrávím všechny potřeboval bych poradit mám pašíka 2,0 103 kw DSG r.v. 2007 a ztrácí si mi voda ,ale minimálně cca 1dc na 1000 km a ještě k tomu se špiní nádobka na vodu vždy ,když jí vyčistím tak cca po 1000 km se udělá skoro černý šlem v nádobce,ale olej to není ten se neztrácí ani nepřibývá ,může to být chladíč výfukových plynů? nebo se mám rovnou připravit na prasklou hlavu? Chladič oleje jsem vyměnil tím to není. Ještě mám jeden problém ,když motor běží na volnoběch tak se v některých momentech dost klepe a přenáší se to do kabiny a při rozjezdu auto někdy cukne někdo mi říkal že je to načatý setrvačník je to možné? mám najeto 230000 km. Děkuji za každou odpověd nebo i doměnku,abych se mohl dobrat k nějakému a začít řešit tyto problémi děkuji. můj tel. 777667293 prozvonte zavolám zpět

Uživatelský avatar
Zeronan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 07.10.2012 17:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Passat 2006 - úbytek chladící kapaliny

Příspěvek od Zeronan »

Zdravím Michale, nejsem odborník, ale řekl bych, že tohle chladič výfukových plynů být rozhodně nemůže. Ten když netěsní, tak vodu uvolní úplně někam jinam - mimo oběh ..

A pozoruješ nějaké jiné indicie? Tlakují ti hadice? A jak vypadá víčko od oleje? Není na něm světlá pěna?

Co se týká běhu na volnoběh - co mám zkušenost s naftovými passaty, tak zejména za studenta se opravdu někdy do kabiny ozývají více, než by bylo dobré .. ono je to hodně tím, že ten motor je tam uložený podélně .. třeba naftový Octávky mají podobný TDička, ale přičně, takže jejich chod je v kabině cítit jinak. Proto je pro passaty typický to "dunění", který není úplně příjemný a na který se chvilku zvyká .. Otázkou je, jak moc to je .. Pokud jsi ale na passaty zvyklej a i tak Ti to přijde hodně, tak může být něco v nepořádku (ale je to pravděpodobně třetí samostatný téma).

Načatýmu setrvačníku bych se vůbec nedivil, on dostává u těch DSG (prý) docela čočku, takže u 230k bych klidně i tipl, že je zralej na výměnu.
VW Passat 2007, DSG, 2.0 TDi 125 kW

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“