1,4 16V AKQ žere olej

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
jurod
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2302
Registrován: 28.03.2010 15:15
Bydliště: Uherské Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 16V AKQ žere olej

Příspěvek od jurod »

Reska píše:Rozdíl mezi Valvoline Maxlife a Castrol Magnatec je rozdíl jako mezi BMW a Fiatem 8)
Na to si došel jak? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Reska
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 06.05.2008 12:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 16V AKQ žere olej

Příspěvek od Reska »

Jednoduše Magnatec je zcela obyčejný "syntetický" olej. Maxlife je speciálně vyvinutý olej pro motory se 100000 a více kilometry. Kdo to nezkusil nalít do motoru co žere olej neuvěří. Magnatec je většinou právě ten olej co je žrán :wink: Prostě "inteligentní" molekuly opravdu chutnají.

Uživatelský avatar
Kutil001
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 487
Registrován: 26.02.2011 20:06
Bydliště: kousek od Znojma :)

Re: 1,4 16V AKQ žere olej

Příspěvek od Kutil001 »

jako nejsem odborník přes oleje a rád se nechám v tomto směru poučit, ale co jsem tak hledal na netu, tak většinou doporučovali castrol magnatec, o valvoline max life jsem moc nenašel
ex:
VW Golf IV 1.9 TDi PD 85kw, AJM
nyní:
VW Golf V Sportline 2006 BKD, 2.0TDi PD 103kw+chip od Moravia-tuning na 180PS
Škoda Octavia II RS 2009 CEGA, 2.0TDi CR 125kw - zatím bez úprav

Uživatelský avatar
Reska
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 06.05.2008 12:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 16V AKQ žere olej

Příspěvek od Reska »

Pánové lejte si tam co chcete. Já dal radu a jestli chce někdo zkusit něco jiného je jeho věc. Že by Magnatec ve stejné viskozitě zabránil žraní oleje,to jsem ještě neslyšel :o

m1l4n
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 29.08.2008 13:55

Re: 1,4 16V AKQ žere olej

Příspěvek od m1l4n »

Reska píše:Jednoduše Magnatec je zcela obyčejný "syntetický" olej. Maxlife je speciálně vyvinutý olej pro motory se 100000 a více kilometry. Kdo to nezkusil nalít do motoru co žere olej neuvěří. Magnatec je většinou právě ten olej co je žrán :wink: Prostě "inteligentní" molekuly opravdu chutnají.
Ten Valvoline maxlife nesplna ziadnu normu priamo od VW...Nieje lepise tam naliat priamo co odporuca vyrobca?

Momentalne mam v aute Castrol Magnatac a motor ho zere celkom dost...odhadom 7 deci az 1 liter na 1000km (kratke trasy) Motor 1.6 74Kw AKL

Uživatelský avatar
marfy8
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2474
Registrován: 23.11.2011 22:25
Bydliště: Prostřední Bečva

Re: 1,4 16V AKQ žere olej

Příspěvek od marfy8 »

Taky jsem četl že právě tenhle Valvoline je dost chválený u starších motorů ... Asi to bude další olej co vyzkouším. :)

Uživatelský avatar
Kutil001
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 487
Registrován: 26.02.2011 20:06
Bydliště: kousek od Znojma :)

Re: 1,4 16V AKQ žere olej

Příspěvek od Kutil001 »

Ten Valvoline maxlife nesplna ziadnu normu priamo od VW...Nieje lepise tam naliat priamo co odporuca vyrobca?

Momentalne mam v aute Castrol Magnatac a motor ho zere celkom dost...odhadom 7 deci az 1 liter na 1000km (kratke trasy) Motor 1.6 74Kw AKL
jo jo, taky jsem lil magnatec, když jsem měl ještě 1.4 16v a tak nějak stejná spotřeba, asi 1litr na 1000km.
ex:
VW Golf IV 1.9 TDi PD 85kw, AJM
nyní:
VW Golf V Sportline 2006 BKD, 2.0TDi PD 103kw+chip od Moravia-tuning na 180PS
Škoda Octavia II RS 2009 CEGA, 2.0TDi CR 125kw - zatím bez úprav

Uživatelský avatar
VW tomasz
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2292
Registrován: 08.04.2010 18:41
Bydliště: okoli opavwy ,ostravwy

Re: 1,4 16V AKQ žere olej

Příspěvek od VW tomasz »

valvoĺine maxlife jsem mel ,ale stejne to zralo porad pul litra na 100km,takze za me je to upe stejny olej jako ostatni
(s)low and original

Uživatelský avatar
Kutil001
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 487
Registrován: 26.02.2011 20:06
Bydliště: kousek od Znojma :)

Re: 1,4 16V AKQ žere olej

Příspěvek od Kutil001 »

já jsem taky zkošel http://aditiva.heureka.cz/gold-eagle-mo ... r/recenze/, musím uznat že spotřeba oleje klesla, ale cca na polovinu, ale ale po několika tisících se to postupně vracelo do stejných kolejí, tedy 1L na 1000km, auto šlo z domu.
ex:
VW Golf IV 1.9 TDi PD 85kw, AJM
nyní:
VW Golf V Sportline 2006 BKD, 2.0TDi PD 103kw+chip od Moravia-tuning na 180PS
Škoda Octavia II RS 2009 CEGA, 2.0TDi CR 125kw - zatím bez úprav

martin.marek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 57
Registrován: 11.04.2012 21:23

Re: 1,4 16V AKQ žere olej

Příspěvek od martin.marek »

jste asi nadrbaní ne? žadný aditiva do oleju nelijte! lijte tam to co predepisuje vyrobce. přechod na hustší olej není řešení Az nekde zustanes stat tak se pak nediv!!! ja jaky je rozdil mezi bmw a fiatem? Fiat ma modernejsi motor

Uživatelský avatar
Type-17
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 413
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Karviná

Re: 1,4 16V AKQ žere olej

Příspěvek od Type-17 »

Jediné řešení jak se zbavit spotřeby oleje je výměna pístních kroužků a gufer na ventilech. pokuď budete hledat tak v mych přispěvcich toho dost naleznete.
A ohledně oleje - cena vs kvalita - myslím že značka není až tak rozhodujicí jako spíše to jestli výrobce má svojí rafinérku, to pak mužete kvalitní olej koupit za slušnou cenu. zrovna takovy valvoline pred sedmi lety kupoval zakladní oleje od castrolu pak dodal přiměsy a z oleje 1L/100,- ouha 1L/ 350,- ale to už je davno a snad se všechno změnilo. ja použivám už pět let Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W-40 1L a jsem spokojený.

Velvy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 04.10.2012 10:23

Re: 1,4 16V AKQ žere olej

Příspěvek od Velvy »

Tenhle problém jsem měl taky,můj golf žral 1l na 1000km,výměna kroužků a ani přetěsnění ventilů nepomohlo.Leju olej 10w40.Nakonec jsem musel udělat GO celého motoru.Cena 26000,-

ptical
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 19.07.2011 21:01

Re: 1,4 16V AKQ žere olej

Příspěvek od ptical »

:lol: to je polovina hodnoty tvého vozu pokud nemáš klimu....

bruce
Řidič
Řidič
Příspěvky: 68
Registrován: 04.12.2008 23:11
Bydliště: Stráž p. Ralskem a (Děčín)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 16V AKQ žere olej

Příspěvek od bruce »

Panove je velmi zajimave jak se tu dohadujete o olejich a podobně a řešíte zimní čislo oleje :) samozrejme ze prechod z 5w-40 na 10w-40 nepoznate ve spotrebe oleje zadný rozdil viskozita je v lete stejna a v zimne skoro taky vyhoda 5w-40 je ze narozdil od 10w-40 driv pri studenem startu maze motor zbruba 3-5s. Jinak mam novy motor a tento motor opravdu neni povedeny po 24tis km jsem mel uplne zakararbovanou hlavu a cely motor? udajen za to muze konstrukce motoru po 4tis noveho oleje a proplachu motoru teklo z motoru neuveritene cerny humus. Pouzival jsem 10w-40 coz mi bylo doporuceno servisem i mechanikem castrol magnatec a uz nikdy bych to tam nedal za zakarbonovani muze konstrukce motoru a hlavne odvetravani klikove hridele ktere bych doporucil vsem svest pod motor bez filtriku misto do vzduch filtru. Co se tyka oleju nemuzete pouzivat 5w-30 pokud mas automobil nespluje normu pro long life motory. Jinak s aditivy v oleji to neni tak slavny a proplach dela opravdu divy. Ja liji mobil 0w-40 prave kvuli mazani a studenym jezdim extremne kratke trasy. rozdil od 10w 40 by nemel byt ale je znacny hlavne v rychlosti zahrati vody a oleje. co se tyka pistnich krouzku pripekaji se a prave proto by jste meli pouzivat kvalitni olej aby se nezapekali pokud mozno a menit kazdych 10tis. Pokud je olej velmi viskozni nemeli by se pripekat ani krouzky ,ktere by to melo dostatecne mazat a aditiva by meli zajistit jejich cistotu ale musite pocitat se spotrebou oleje ktera je u ridciho olej pochopitelna uprimne je to kus od kusu a motor od motoru a hlavne jde o to jak se jezdi na vyrachtanem motoru co zere olej se toho moc delat neda krome komplet GO a to ze tam budete lit hustsi olej nepomuzete zivotnosti motoru jedna se o 16V slozitou hlavu ktera je nachylna na kvalitu oleje takze ja osobne si myslim ze 10w-40 neni idelani olej pro tento motor mozna od liquid moly 10w-40 :) . Osobne bych to videl na 5w-40 od Shell helix ultra pro bezne pouzivani automobilu tedy od tras nad 20km po nastarovani motoru. Ale bohuzel tyto motory moc nevydrzi a kolem 200tis je skoro kazda 1.4 16V mrtva ... osobne bych nedoporucoval jezdit s timto motorem nad 150km/h pokud chcete aby vam to vydrzelo a chovat se k auto velmi slusne bohuzel to tak je ani olejove cerpado neni inteligentne vyreseno. Hlavne neprejizdejte 10tis.km a z cisteho motoru by jste meli vylivat sedy pouze zakaleny olej a ne cerny olej jako nafta. u mne osobne samotny proplach nestacil hned po 500km jde videt ze uz cerna mobil z usazenin takze druhy proplach a jsem zvedavy jestli treba po 3 vymene te 0w-40 po 10tis .km nebudu snad uz vylejvat cerne zlato. pokud by jste mi porad neverili tak do fabie 1.2 HTP 40kw kterou vlastni muj deda ktery jezdi do 100km/h ma najeto 53tis.km servisovano v autorizovanem servisu dementi lili porad 10w-40 castrol tak jsou pripalena vacky (zbarvene na stredu) staci sundat vicko a jde to videt no ja tohle mel na svem starem motoru na 150tis. ... cim to asi je ? no holt 10w-40 pro tento konkretni motor NEVHODNY! ale autorizovany servis jou odbornici ze ano ;) Ale na druhou stranu je videt ze je motor cisci a ne moc zakarbonovany jako moje 1.4 16v po 24tis. km ...

bruce
Řidič
Řidič
Příspěvky: 68
Registrován: 04.12.2008 23:11
Bydliště: Stráž p. Ralskem a (Děčín)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,4 16V AKQ žere olej

Příspěvek od bruce »

A ještě takova drobna rada pokud sundate vičko jde častečně vidět do motoru a pod vičkem je takova ochrana aby neslo dobre videt na vačky a neco tam nespadlo videt tam torchu jde pri trochu snahy a to by vsechno melo svitit a nemelo nikde byt černe povlak a usazeniny a stene pokud se budete snazit jde videt i na dno hlavy a trochu na vačky to vsechno by melo byt ciste a svitit ne cerne. A nejde o to kolik ma ten motor najeto km melo by to byt porad ciste i na 150tis.km. zakarbonovani motoru nezalezi na opotrebeni a teda na poctu najetych km. vyndaval jsem nedavno z diesloveho peugeota pisty po 200tis. a byli jako nove, bohuzel na 116tis. km z jedne 1.4 16v byli uplne podrene z toho vypliva ze jsou nachylnejsi na olej. V prvni rade nejde o super znacku a super olej ale hlavne o dodrzovani intervalu 10tis.km - Nejsem odbornik vse co jsem uvedl jsou moje osobni zkusenosti a nabyte zkusenosti a trapenim s timto konkretnim automobilem.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“