Sviecky 2.8 v6 lpg

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

tyler55
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 04.12.2012 21:08

Sviecky 2.8 v6 lpg

Příspěvek od tyler55 »

Ahojte, chystam sa na vymenu sviecok ale plynar mi povedal aby som nespekuloval a kupil nejake klasicke boschky jednopolove. Ked som ale hladal ake su v motore origo tak su ngk trojpolove. Co mi teda odporucate? Pripadne nejake skusenosti s vymenou na co si dat pozor? Dakujem
VW passat 2.8 v6 2002 + lpg tartarini

Uživatelský avatar
cernohousmartin
Pilot
Pilot
Příspěvky: 758
Registrován: 22.01.2009 23:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Sviecky 2.8 v6 lpg

Příspěvek od cernohousmartin »

psal jsem ti už do SZ,ale dam to i sem,třeba to pomuže ještě někomu.Taky to mam na LPG a používám jedině origo svíčky NGK BKR6EKUB,jsou to dvoubodové svíčky,NÉ tříbodové.

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Sviecky 2.8 v6 lpg

Příspěvek od xerxes »

jak už piše kolega kup origo

Uživatelský avatar
SupermanXXX
Profík
Profík
Příspěvky: 1160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: střední čechy

Re: Sviecky 2.8 v6 lpg

Příspěvek od SupermanXXX »

originaly a zmenšit odtrh

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Sviecky 2.8 v6 lpg

Příspěvek od xerxes »

z jakého duvodu zmenšit odtrh?

jan4motion
Řidič
Řidič
Příspěvky: 182
Registrován: 24.05.2012 21:20

Re: Sviecky 2.8 v6 lpg

Příspěvek od jan4motion »

Já jsem dal origo NGK s 1 mm odtrhem a auto reagovalo daleko míň pružně a byla vyšší spotřeba při stejném stylu jízdy jako po zmenšení. Mé zdůvodnění, proč s odtrhem 0.8 to reaguje líp na plyn a má to cca o 1/2 litru menší spotřebu je takové, že pro zapálení směsi LPG je potřeba větší energie, než u benzínu (bod vzplanutí je podstatně výš u LPG). Víc jak 20% zmenšení odtrhu jsem nezkoušel, tohle je ideální a prověřená hranice. A funguje na výbornou, svíčky jsem preventivně kontroloval cca 500 kilometrů po úpravě a opálené byly ukázkově - to obložení krásně bílé.
Passat B5.5 2.3 V5 136kw 4motion Highline + Phoenix 17" + Prins VSI
ObrázekLPG

tyler55
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 04.12.2012 21:08

Re: Sviecky 2.8 v6 lpg

Příspěvek od tyler55 »

mozem vediet akym sposobom si zmensoval ten odtrh? do mesiaca ma caka vymena tak by sa asi necham inspirovat :)
VW passat 2.8 v6 2002 + lpg tartarini

LPG Prokop
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 18.02.2013 17:20

Re: Sviecky 2.8 v6 lpg

Příspěvek od LPG Prokop »

luki píše:z jakého duvodu zmenšit odtrh?
pro přeskok jiskry v prostředí plynu se vzduchem je potřeba výrazně vyšší napětí. Do 0,8mm zůstává v přijatelných mezích, při větším odtrhu vzroste napětí pro přeskok jiskry na více než dvojnásobek a hrozí např. výrazné snížení životnosti zapalovacích cívek (modulů), vynechání zápalu apod. Dopučuji řadu SILVER od BRISKu - nejlepší poměr cena-výkon, tyto svíčky jsou vyvíjeny pro plyn někdy od r. 1995 a fungují skutečně výborně. Pro plyn je vhodné zvolit o stupeň studenější variantu např. pro 2.8 tabulkovou DR15LDC zvolit DR14YS...

Uživatelský avatar
cernohousmartin
Pilot
Pilot
Příspěvky: 758
Registrován: 22.01.2009 23:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Sviecky 2.8 v6 lpg

Příspěvek od cernohousmartin »

hele pánové,chtěl bych se zeptat jestli se má zmenšovat odtrh i na vícebodových svíčkách,mam taky 2.8 na lpg,od jakživa používám origo NGK BKR6EKUB dvoubodové,včera jsem ale kupoval nové a měřil jsem na nich odtrh a ten byl 1,1mm,tak jsem vyndal starý z motoru a taky měly cca těch 1,1 až 1,2mm.Jak se prosím vás sklepává dvoubodová svíčka a je to vubec možné nebo to mam nechat tak jak to je.Žádný problém s autem nemám,jen jsem zvědavý.

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Sviecky 2.8 v6 lpg

Příspěvek od xerxes »

pokud máš vice bodove tak je nech tak

Uživatelský avatar
LightHammer88
Řidič
Řidič
Příspěvky: 68
Registrován: 13.09.2008 19:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Sviecky 2.8 v6 lpg

Příspěvek od LightHammer88 »

Mel sem taky vice bodove ale po instalaci noveho systemu lovato sem musel dat obyc bosch 86kč/kus a auto daleko klidnejsi jde lip za plynem a celkove lepsi projev. Mel sem tam NGK (najeto do 5000km) co tam patrej ale aji na ty bosch to na benal slape uplne v poho a hlavne na plyn kde NGK bohuzel u me spatenka :)
VW BORA 1,9TDI 66kw odladeno a uprava r32turbomotors.cz ( A. Škutchan)

Barchy69
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 20.04.2012 16:37

Re: Sviecky 2.8 v6 lpg

Příspěvek od Barchy69 »

Máte někdo zlušenosti se svíčami s kluznou jiskrou?

3B5 2.8V6 magic 2

Barchy69
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 20.04.2012 16:37

Re: Sviecky 2.8 v6 lpg

Příspěvek od Barchy69 »

našel sem bázna na jinym foru co dal 0,5 na silver, vychvaloval si to, tak sem dal 0,6 pjekne na volno a udělalo to hodně moc i na dvoubodu

lukas.pce
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 09.02.2013 11:29

Re: Sviecky 2.8 v6 lpg

Příspěvek od lukas.pce »

V Dilensky prirucce na supa 2.8 (stejnej motor BBG/AMX) je napsanej odtrh 0,5 mm (+-0,1mm) takze nevim, zvlast kdyz ty origo maj nejakejch 1.1mm..

Ty vicebodovy se spatne sklepavaj, ty origo co jsem vytahnul z motoru meli snad odtrh 1,5mm ale pritom to jezdilo na benal v pohode.

Na lpg jsem tam strcil tribodovky co se davaj do feldy (puvodne jsem chtel jednobodovky ale nejak jsem si popletl oznaceni) s odtrhem asi 0,8mm a neni to uplne ono (studeny to pri velky akcceleraci cuka, ze tepla je cejtit okolo 1500-2000 ot ze to neni ok a kdyz to honim tak si to obcas v tockach cukne a zapise vynechani zapalovani..)

Ted jsem je sklepnul, ale tak nejak odhadem protoze se ten odtrh neda skoro zmerit tak jsem zvedavej jestli se to zlepsi..

Na predchozim facku s lpg vsichni laborovali se svickama, strcil jsem tam ty obyc jednobodovky za 30kc, sklepnul na 0,55 mm a jezdilo to jako vino, predtim to cukalo apod..

Uživatelský avatar
cernohousmartin
Pilot
Pilot
Příspěvky: 758
Registrován: 22.01.2009 23:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Sviecky 2.8 v6 lpg

Příspěvek od cernohousmartin »

já jsem ted kupoval nový svíce přímo ty co tam maj bejt,NGK BKR6EKUB a odrh měli cca 1,1mm.Starý co jsem vyndal taky byly origo a měly 1,2mm.Takže odtrh 0,5mm mě přijde blbost,hlavně na takovouhle hodnotu by se to ani nedalo sklepnout.Nechávám tak jak to vytáhnu z krabice a vše funguje.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“