Na tohle bacha. Jak jsem psal jinde, vracel jsem se z dovolenky (cca 900km) s prasklým řemenem od alternátoru. Auto už se mě vrátilo z nemocnice a primář mě upozornil, že celý problém způsobil právě tenhle napínák. Došlo k částečnému vyosení kladky a shodilo to řemen, který se pochopitelně roztrhl. Je fakt že v mém případě došlo k mechanické destrukci, což není tvůj případ.coto.je píše:Z mého vozu se stal traktor ,na volnoběh rachot a při točení volantem rázy do řízení.
Tak jsem to tady nastudoval, trochu jsem se opotil
Vyndal jsem filtr, za účelem studia. Po zjištění jak demontovat napínací kladku jsem usoudil, když to zkusím promazat tak nic nezkazím. A světe div se ono to pomohlo . Na jak dlouho to se uvidí.
Demontáž, v levé části kladky nahoře je výstupek, na ten se nasadí klíč č.17, zatáhnete k sobě.
V obou částech kladky je dirka, až budou proti sobě, zajistíte hřebíkem.
Sundáte řemen buď celý nebo jenom z kladky altíku. Poté zdemontujete samotnou kladku-tři šroubky na 13 ořech. To platí pro SAG II
Namáznutí-ve středu vrchní části kladky je ve středu plíšek o průměru cca 15mm, ten lze šroubováčkem vyloupnout(uvnitř byl bordel-zbytky grafitové vazelíny a pylinky)vyčistit, namazat.
Plíšek dát zpět. Pro namazání se nemusí kladka sundavat.
Efekt byl okamžitý-zlepšení o 50%, po ujetí 10km je stav o 90% lepší. Skoro jako nové
Obrázek jsem si půjčil, časem dám vědět jak to funguje.
Přiznám se, že jsem důležitost kladek nikdy moc nepřeceňoval. Ale po této zkušenosti jsem se rozhodl a také tak učinil, že v případě výměny řemenů, rozvodových i ostatních to bude pro sichr komplet bez kompromisů. Ušetřená tisícovka nikdy nevyrovná potkaný motor, nebo podobnou katastrofu.
Už jsem to jednou psal. Ve Svatém Mořici chtěli za výměnu jen tohodle řemenu předběžně 300 SF. Riskli jsme to a dojeli domů na baterku. Ani nechci domyslet, kolik by to stálo včetně napínáku.