MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od abeljozef »

Dalsi co naletel na forove bludy o 2 litroch.

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2512957#p2512957

richigold
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 29.11.2010 07:22
Bydliště: České Budějovice / Praha

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od richigold »

No, díky za názor. Fórově mám známého, který si před 3-4 lety koupil zcela nového Passata B7 s 2.0 TDI za cca 900.000,-Kč. Dnes má něco kolem 160.000km, jezdí i dost na dálky, a někdy kolem 140.000km začaly problémy. Nějdříve praskla hlava - samozřejmě hned po záruce, výměna za 40.000,-Kč u dealera, a pak mu postupně odešly tři vstřiky (jeden nový za cca 15.000,-Kč). S autem jezdí normálně, tankuje kvalitní palivo a přesto to odešlo. Proto tady vznáším dotaz, jaké jsou zde s těmito motory objektivní zkušenosti. Nelze samozřejmě soudit podle jednoho auta, kde se to pos.alo, ale také nelze komplexně usuzovat podle toho, že tady možná někdo slyšel o jednom člověku, který s tímto motorem problémy nemá.
Naposledy upravil(a) richigold dne 08.07.2012 15:13, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
matko001
Závodník
Závodník
Příspěvky: 639
Registrován: 19.06.2012 23:32
Bydliště: Amsterdam NL

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od matko001 »

Tie 2.0 common rail by som po precitani vsetkych moznych a nemoznych VW for do nasich krajin nebral. Osobne to mam sice z Mondea ale tam vstreky odchadzali v Cz a SK pri 150 000 km a v zapadnejsich krajinach pri 250-300 000km. Proste neboli stavane na nasu naftu.

Preto som isiel o generaciu motoru spat, mam 2003 96kw Galaxy a verim ze bude OK. Aspon dufam.

Odoslané z GT-I9001 cez Tapatalk 2
Rodinny Ford Galaxy 2003, 1.9 TDI 96kw, 6 st.
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Janchi999 »

Zeby zrod dalsej forovej famy? :mrgreen: . Vo firme mame dve dieslove mondea, obe 2.0L. Maju najazdenych cez 300 000 km, r.v. 2006. Doteraz slapu jak hodinky, vstreky povodne. Jedina vaznejsia zavada bola spojka na jednom znich... :wink:
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od abeljozef »

Bludy forovej obludy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Uživatelský avatar
matko001
Závodník
Závodník
Příspěvky: 639
Registrován: 19.06.2012 23:32
Bydliště: Amsterdam NL

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od matko001 »

Myslim ze sa vo Fordovom svete pohybujem relativne dlho a tych mondei s odidenymi vstrekmi + cerpadlom som osobne videl mraky. Ale je tiez pravda, ze 70% z nich bolo z dovozu bazarnikom a nikto nevie realne km.

Stale ale ostava tych 30% kupenych na Slovensku s prvym majitelom....

Odoslané z GT-I9001 cez Tapatalk 2
Rodinny Ford Galaxy 2003, 1.9 TDI 96kw, 6 st.
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Marek77 »

Ano - Mondeo s tím mívalo opravdu dost problémů, a nejen Mondeo (KIA třeba taky). Mnohdy to bylo i dřív, než po 150.000 km - například můj soused měl u tohoto vozu výměnu vstřiků a čerpadla po ujetí 65.000 km - tehdy to stálo přes 70 tisíc. Ale jednalo se o Mondeo MkIII - model IV už ty problémy zdaleka nemá. Používají jiné vstřikovače a odolnější čerpadla.

Česká (a možná i slovenská) nafta bohužel nemaže. Stačí si projít výsledky testů a rozborů ČOI v ČR, které jsou běžně dostupné na internetu. Ostatní parametry má zpravidla v pořádku, ale mazací schopnosti jsou mizerné - to je vcelku známá věc. Ostatně proto každý rozumný uživatel používá do nafty mazací aditiva (např. VIF).

dvorky1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 28.08.2010 06:17
Bydliště: Karlovy Vary

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od dvorky1 »

Ahoj Všem. Chtěl bych se Vámi podělit o praktické zkušenosti. Na Galaxy r.v. 1999 1,9 TDI 81 Kw AFN se mi po 400 tis km propálil píst. Kupoval jsem ho s 240 tis a od tý doby jsem jezdil na míchanici nafty a friťáku a různých olejů. To je ale do jinýho soudku. Podařilo se mi pořídit Passata B5 81 KW taky AFN a po vyoperování motoru ho prodat ještě se ziskem takže motor za daríka doma. To samé se mi podařilo i se Seatem Toledo rovněž 81 KW AFN, ale tam je zalomená žhavička a tak jsem se rozhodl pro výměnu motoru v Galaxy. Hledal jsem zda je záměna možná ale názory se rozcházejí a žádný pořádný konkrétní důvod proč by to nešlo vyměnit. Nejvíc jsem se setkal s názorem že u Passata se musí vyměnit vana. Neřeším turbo, spojku a ostatní náležitosti motoru. Jde mi o holý blok s hlavou. Takže abych se dostal k jádru pudla. Z Passata AFN do Galaxy AFN nepasuje jelikož na straně pod rozvodama jsou menší díry (8 mm) na úchyty motoru. Na Galaxy jsou 4 díry (10 mm) To by se dalo ještě předělat ( taky jsem to úspěšně předělal) ale narazil jsem na zásadní problém na odlitcích pro upevnění držáku termostatu a vodní pumpy. Držák je uchycen na 4 šroubech. Dva spodní ( blíže k vaně) jsou jinak umístěny. Na blocích motoru co jsem porovnával není ani příprava na možnost navrtání a udělání závitu. Pokud by to chtěl někdo řešit přichycením pouze na 3 šrouby tak držák vodní pumpy z Galaxy nebude pasovat na blok z Passata jelikož tam brání odlitek se závitem na uchycení držáku pumpy z passatu. Jedině to odříznout a navařit matku na jiné místo ale vařit blok motoru do toho bych se asi nepouštěl. Další zjištění je, že turbo vyadá skoro stejně jen že je jinak natočené ale bohužel je jiné. Jsou tam jinak navrtané odlitky kde je doraz naklápění lopatek a samotný mechanizmus naklápění je taky na opačné straně :(. Z Passatu B5 81 Kw je turbo vzhledově stejné z Toleda 81 KW. Chudinka to moje se 400 tis. už má slušnej vakl takže holt musím poschánět repas nebo nějaké jiné ucházející. Už jsem dal 11 tis. za komplet spojku s jednohmotou a tak turbo bude muset chvíli počkat.

Ještě prosím admina pokud by to bylo moc mimo téma tak aby mne nasměroval kam to složit..
Přílohy
propálenej píst Galaxy AFN
propálenej píst Galaxy AFN
IMAG0131.jpg
blok z passata pohled od turba
blok z passata pohled od turba
Naposledy upravil(a) dvorky1 dne 10.02.2013 00:25, celkem upraveno 2 x.

dvorky1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 28.08.2010 06:17
Bydliště: Karlovy Vary

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od dvorky1 »

foto
Přílohy
blok SAG pohled od turba
blok SAG pohled od turba
blok Passat pohled od rozvodů - tam jsem už převrtal 4 díry na držáky z 8 na 10 mm závit
blok Passat pohled od rozvodů - tam jsem už převrtal 4 díry na držáky z 8 na 10 mm závit
blok SAG pohled od rozvodů
blok SAG pohled od rozvodů
blok SAG - pohled od čerpadla (odlitky šroubů vlevo dole jsou jinak )
blok SAG - pohled od čerpadla (odlitky šroubů vlevo dole jsou jinak )
blok Passat - pohled od čerpadla (odlitky šroubů vlevo dole jsou jinak )
blok Passat - pohled od čerpadla (odlitky šroubů vlevo dole jsou jinak )
Naposledy upravil(a) dvorky1 dne 10.02.2013 00:24, celkem upraveno 1 x.

dvorky1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 28.08.2010 06:17
Bydliště: Karlovy Vary

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od dvorky1 »

ještě jedna strana
Přílohy
blok SAG pohled od setrváku
blok SAG pohled od setrváku
Passat pohled od setrváku
Passat pohled od setrváku

golfgti16vv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 07.11.2007 10:27
Bydliště: ŠUMAVWA

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od golfgti16vv »

co se stalo že je propaleny pist byl tam chip

Uživatelský avatar
crashik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 113
Registrován: 23.11.2012 16:31
Bydliště: Okres Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od crashik »

Chlapi já mám zase negativní zkušenost s motorem 2.0TDI BKD 103kW Tiptronic v Touranu (NEdává :!: se i do sharanů).Koupili jsme - najeto 120 000Km - teď 145 000km - čerpadlo,2x vstřiky,žhavičky,snímače,radio atd. atd atd atd.... A ještě nenastartoval kvůli chybě v ŘJ , neustále na odtahovce.Asi špatná koupě ... Ale známý má to samé na O II a prý v pohodě....
Naposledy upravil(a) crashik dne 17.02.2013 21:41, celkem upraveno 1 x.
Ford Galaxy 1997 1.9TDi 66kW WGR AHU
VW Sharan 1999 1,9TDi 81kW AFN - Bouráno a prodáno

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od abeljozef »

Ked o niecom nic nevies tak nezavadzaj druhych, tento motor sa do SAGov nikdy nedaval. :!: :!: :!:

Tieto forove blaboly to uz zacina byt rakovina.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Marek77 »

Přesně, jak píše abeljozef - motory BKD se do Sharanů, ani jejich bratrů Alhambry a Galaxy nikdy nedávaly. Pokud se jedná o motory 2,0 TDi PD v SAGu, jsou to motory BRT 103kW (případně BVH 100kW), které narozdíl od BKD mají kromě jiného osmiventilovou technologii.

dvorky1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 28.08.2010 06:17
Bydliště: Karlovy Vary

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od dvorky1 »

golfgti16vv píše:co se stalo že je propaleny pist byl tam chip
Je to bez čipu. Je to origoš 81 KW. Spíš se na tom podepsali ty slitky na který jsem jezdil a taky vyšší počet km. Bylo to kupovaný z Rakouska s 240 tis tak předpokládám že byly pravdivý + mých dalších 160 tis během necelých 2 let. Občas se dost zakarbonovaly vstřiky a zřejmně jak špatně rozprašoval tak to začalo hořet na pístu. Taky jsem slyšel, že propálenej píst není žádná vzácná závada u těchtomotorů. Jezdil jsem s tím dálky ( cca 800 km na jeden zátah). Úspora na ty slitky byla, ale značná. Výměnu motoru si dělám sám. Jinak ten motor ze Seata Toledo tam pasuje. Tam už jsou ty bloky a odlitky na šrouby stejný jen je potřeba taky zvětšit 4 x závit na straně u rozvodů. Jsou tam origo 8 mm a je potřeba to převrtat na 10 mm na držák motoru. Zatím to ještě nemám hotový ale vypadá to už tak jak má :). Hodim sem ještě nějaký fotky toho bloku z Toleda pro porovnání kdyby to někoho zajímalo.
Přílohy
Blok Toledo pohled od turba
Blok Toledo pohled od turba
blok Toledo pohled od čerpadla
blok Toledo pohled od čerpadla
Blok Toledo pohled od setrváku
Blok Toledo pohled od setrváku
Blok Toledo pohled od rozvodů
Blok Toledo pohled od rozvodů
Blok Toledo pohled na vršek po demontáži hlavy
Blok Toledo pohled na vršek po demontáži hlavy
Naposledy upravil(a) dvorky1 dne 10.02.2013 22:52, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“