MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Dalsi co naletel na forove bludy o 2 litroch.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2512957#p2512957
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2512957#p2512957
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 29.11.2010 07:22
- Bydliště: České Budějovice / Praha
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
No, díky za názor. Fórově mám známého, který si před 3-4 lety koupil zcela nového Passata B7 s 2.0 TDI za cca 900.000,-Kč. Dnes má něco kolem 160.000km, jezdí i dost na dálky, a někdy kolem 140.000km začaly problémy. Nějdříve praskla hlava - samozřejmě hned po záruce, výměna za 40.000,-Kč u dealera, a pak mu postupně odešly tři vstřiky (jeden nový za cca 15.000,-Kč). S autem jezdí normálně, tankuje kvalitní palivo a přesto to odešlo. Proto tady vznáším dotaz, jaké jsou zde s těmito motory objektivní zkušenosti. Nelze samozřejmě soudit podle jednoho auta, kde se to pos.alo, ale také nelze komplexně usuzovat podle toho, že tady možná někdo slyšel o jednom člověku, který s tímto motorem problémy nemá.
Naposledy upravil(a) richigold dne 08.07.2012 15:13, celkem upraveno 1 x.
- matko001
- Závodník
- Příspěvky: 639
- Registrován: 19.06.2012 23:32
- Bydliště: Amsterdam NL
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Tie 2.0 common rail by som po precitani vsetkych moznych a nemoznych VW for do nasich krajin nebral. Osobne to mam sice z Mondea ale tam vstreky odchadzali v Cz a SK pri 150 000 km a v zapadnejsich krajinach pri 250-300 000km. Proste neboli stavane na nasu naftu.
Preto som isiel o generaciu motoru spat, mam 2003 96kw Galaxy a verim ze bude OK. Aspon dufam.
Odoslané z GT-I9001 cez Tapatalk 2
Preto som isiel o generaciu motoru spat, mam 2003 96kw Galaxy a verim ze bude OK. Aspon dufam.
Odoslané z GT-I9001 cez Tapatalk 2
Rodinny Ford Galaxy 2003, 1.9 TDI 96kw, 6 st.
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT
- Janchi999
- Jezdec
- Příspěvky: 209
- Registrován: 29.06.2009 08:14
- Bydliště: SloVWakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Zeby zrod dalsej forovej famy? . Vo firme mame dve dieslove mondea, obe 2.0L. Maju najazdenych cez 300 000 km, r.v. 2006. Doteraz slapu jak hodinky, vstreky povodne. Jedina vaznejsia zavada bola spojka na jednom znich...
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Bludy forovej obludy
- matko001
- Závodník
- Příspěvky: 639
- Registrován: 19.06.2012 23:32
- Bydliště: Amsterdam NL
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Myslim ze sa vo Fordovom svete pohybujem relativne dlho a tych mondei s odidenymi vstrekmi + cerpadlom som osobne videl mraky. Ale je tiez pravda, ze 70% z nich bolo z dovozu bazarnikom a nikto nevie realne km.
Stale ale ostava tych 30% kupenych na Slovensku s prvym majitelom....
Odoslané z GT-I9001 cez Tapatalk 2
Stale ale ostava tych 30% kupenych na Slovensku s prvym majitelom....
Odoslané z GT-I9001 cez Tapatalk 2
Rodinny Ford Galaxy 2003, 1.9 TDI 96kw, 6 st.
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Ano - Mondeo s tím mívalo opravdu dost problémů, a nejen Mondeo (KIA třeba taky). Mnohdy to bylo i dřív, než po 150.000 km - například můj soused měl u tohoto vozu výměnu vstřiků a čerpadla po ujetí 65.000 km - tehdy to stálo přes 70 tisíc. Ale jednalo se o Mondeo MkIII - model IV už ty problémy zdaleka nemá. Používají jiné vstřikovače a odolnější čerpadla.
Česká (a možná i slovenská) nafta bohužel nemaže. Stačí si projít výsledky testů a rozborů ČOI v ČR, které jsou běžně dostupné na internetu. Ostatní parametry má zpravidla v pořádku, ale mazací schopnosti jsou mizerné - to je vcelku známá věc. Ostatně proto každý rozumný uživatel používá do nafty mazací aditiva (např. VIF).
Česká (a možná i slovenská) nafta bohužel nemaže. Stačí si projít výsledky testů a rozborů ČOI v ČR, které jsou běžně dostupné na internetu. Ostatní parametry má zpravidla v pořádku, ale mazací schopnosti jsou mizerné - to je vcelku známá věc. Ostatně proto každý rozumný uživatel používá do nafty mazací aditiva (např. VIF).
-
- Řidič
- Příspěvky: 130
- Registrován: 28.08.2010 06:17
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Ahoj Všem. Chtěl bych se Vámi podělit o praktické zkušenosti. Na Galaxy r.v. 1999 1,9 TDI 81 Kw AFN se mi po 400 tis km propálil píst. Kupoval jsem ho s 240 tis a od tý doby jsem jezdil na míchanici nafty a friťáku a různých olejů. To je ale do jinýho soudku. Podařilo se mi pořídit Passata B5 81 KW taky AFN a po vyoperování motoru ho prodat ještě se ziskem takže motor za daríka doma. To samé se mi podařilo i se Seatem Toledo rovněž 81 KW AFN, ale tam je zalomená žhavička a tak jsem se rozhodl pro výměnu motoru v Galaxy. Hledal jsem zda je záměna možná ale názory se rozcházejí a žádný pořádný konkrétní důvod proč by to nešlo vyměnit. Nejvíc jsem se setkal s názorem že u Passata se musí vyměnit vana. Neřeším turbo, spojku a ostatní náležitosti motoru. Jde mi o holý blok s hlavou. Takže abych se dostal k jádru pudla. Z Passata AFN do Galaxy AFN nepasuje jelikož na straně pod rozvodama jsou menší díry (8 mm) na úchyty motoru. Na Galaxy jsou 4 díry (10 mm) To by se dalo ještě předělat ( taky jsem to úspěšně předělal) ale narazil jsem na zásadní problém na odlitcích pro upevnění držáku termostatu a vodní pumpy. Držák je uchycen na 4 šroubech. Dva spodní ( blíže k vaně) jsou jinak umístěny. Na blocích motoru co jsem porovnával není ani příprava na možnost navrtání a udělání závitu. Pokud by to chtěl někdo řešit přichycením pouze na 3 šrouby tak držák vodní pumpy z Galaxy nebude pasovat na blok z Passata jelikož tam brání odlitek se závitem na uchycení držáku pumpy z passatu. Jedině to odříznout a navařit matku na jiné místo ale vařit blok motoru do toho bych se asi nepouštěl. Další zjištění je, že turbo vyadá skoro stejně jen že je jinak natočené ale bohužel je jiné. Jsou tam jinak navrtané odlitky kde je doraz naklápění lopatek a samotný mechanizmus naklápění je taky na opačné straně . Z Passatu B5 81 Kw je turbo vzhledově stejné z Toleda 81 KW. Chudinka to moje se 400 tis. už má slušnej vakl takže holt musím poschánět repas nebo nějaké jiné ucházející. Už jsem dal 11 tis. za komplet spojku s jednohmotou a tak turbo bude muset chvíli počkat.
Ještě prosím admina pokud by to bylo moc mimo téma tak aby mne nasměroval kam to složit..
Ještě prosím admina pokud by to bylo moc mimo téma tak aby mne nasměroval kam to složit..
Naposledy upravil(a) dvorky1 dne 10.02.2013 00:25, celkem upraveno 2 x.
-
- Řidič
- Příspěvky: 130
- Registrován: 28.08.2010 06:17
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
foto
- Přílohy
Naposledy upravil(a) dvorky1 dne 10.02.2013 00:24, celkem upraveno 1 x.
-
- Řidič
- Příspěvky: 130
- Registrován: 28.08.2010 06:17
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
ještě jedna strana
-
- Závodník
- Příspěvky: 630
- Registrován: 07.11.2007 10:27
- Bydliště: ŠUMAVWA
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
co se stalo že je propaleny pist byl tam chip
- crashik
- Řidič
- Příspěvky: 113
- Registrován: 23.11.2012 16:31
- Bydliště: Okres Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Chlapi já mám zase negativní zkušenost s motorem 2.0TDI BKD 103kW Tiptronic v Touranu (NEdává se i do sharanů).Koupili jsme - najeto 120 000Km - teď 145 000km - čerpadlo,2x vstřiky,žhavičky,snímače,radio atd. atd atd atd.... A ještě nenastartoval kvůli chybě v ŘJ , neustále na odtahovce.Asi špatná koupě ... Ale známý má to samé na O II a prý v pohodě....
Naposledy upravil(a) crashik dne 17.02.2013 21:41, celkem upraveno 1 x.
Ford Galaxy 1997 1.9TDi 66kW WGR AHU
VW Sharan 1999 1,9TDi 81kW AFN - Bouráno a prodáno
VW Sharan 1999 1,9TDi 81kW AFN - Bouráno a prodáno
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Ked o niecom nic nevies tak nezavadzaj druhych, tento motor sa do SAGov nikdy nedaval.
Tieto forove blaboly to uz zacina byt rakovina.
Tieto forove blaboly to uz zacina byt rakovina.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Přesně, jak píše abeljozef - motory BKD se do Sharanů, ani jejich bratrů Alhambry a Galaxy nikdy nedávaly. Pokud se jedná o motory 2,0 TDi PD v SAGu, jsou to motory BRT 103kW (případně BVH 100kW), které narozdíl od BKD mají kromě jiného osmiventilovou technologii.
-
- Řidič
- Příspěvky: 130
- Registrován: 28.08.2010 06:17
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata
Je to bez čipu. Je to origoš 81 KW. Spíš se na tom podepsali ty slitky na který jsem jezdil a taky vyšší počet km. Bylo to kupovaný z Rakouska s 240 tis tak předpokládám že byly pravdivý + mých dalších 160 tis během necelých 2 let. Občas se dost zakarbonovaly vstřiky a zřejmně jak špatně rozprašoval tak to začalo hořet na pístu. Taky jsem slyšel, že propálenej píst není žádná vzácná závada u těchtomotorů. Jezdil jsem s tím dálky ( cca 800 km na jeden zátah). Úspora na ty slitky byla, ale značná. Výměnu motoru si dělám sám. Jinak ten motor ze Seata Toledo tam pasuje. Tam už jsou ty bloky a odlitky na šrouby stejný jen je potřeba taky zvětšit 4 x závit na straně u rozvodů. Jsou tam origo 8 mm a je potřeba to převrtat na 10 mm na držák motoru. Zatím to ještě nemám hotový ale vypadá to už tak jak má . Hodim sem ještě nějaký fotky toho bloku z Toleda pro porovnání kdyby to někoho zajímalo.golfgti16vv píše:co se stalo že je propaleny pist byl tam chip
- Přílohy
Naposledy upravil(a) dvorky1 dne 10.02.2013 22:52, celkem upraveno 1 x.