Pomoc při vyhodnocení VAG diagnostiky motoru

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
bohumil
Řidič
Řidič
Příspěvky: 144
Registrován: 09.01.2010 16:37
Bydliště: Srdce Vysočiny
Kontaktovat uživatele:

Pomoc při vyhodnocení VAG diagnostiky motoru

Příspěvek od bohumil »

Mám motor 1,6 ALZ r.v.2003
Příruční diagnostika mně hlásí tyto chyby:
č.1 = 16518. řada válců 1 - sonda 1: žádná aktivita
č.2 = 16517. řada válců 1 - sonda 1: signál je malý
č.3 = 16555. řada válců 1 - systém odměřování paliva: systém příliš chudý

Pomůže někdo z idetifikací závady a jak ji opravit?
Passat Variant Kombi B6 2006 2,0 TDi Highline 125kW BMR
Passat Variant Kombi B5,5 2003 1,6 ALZ

Uživatelský avatar
vasikpasik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 123
Registrován: 21.10.2012 17:09

Re: Pomoc při vyhodnocení VAG diagnostiky motoru

Příspěvek od vasikpasik »

kolik má auto najeto? byla už někdy měněna lambda před katalyzátorem, vydrží tak kolem 140tis. cca? pokud to háže chudou směs, tak je to nejspíš váha vzduchu...

každopádně mrkni se na hodnoty lambdy, zda správně osciluje
Volkswagen Passat V Highline, r.v. 2000 po faceliftu, 1.8T, motor AWT, 110kW, zelená metla
__________________________________

Finanční poradenství k Vaší spokojenosti

Uživatelský avatar
bohumil
Řidič
Řidič
Příspěvky: 144
Registrován: 09.01.2010 16:37
Bydliště: Srdce Vysočiny
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc při vyhodnocení VAG diagnostiky motoru

Příspěvek od bohumil »

Najeto asi 195 000 km. Při 155 000 výměna zadní lambdy. Závada nijak neovlivňuje výkon ani spotřebu. Jezdí s jako vítr. Po vynulování jezdí delší nabo kratší dobu bez signalizace a pak najednou opět. Auto jsem s tím koupil, protože se to rozsvítilo asi po 20 km jízdy domů. Tehdy jsem netušil co to znamená. V servisu pak měnili tu zadní lambdu. Podle současné znalosti by porucha přední lambdy měla omezovat výkon motoru. Při serviskách ve VW nic o váze vzduchu neříkali. Spíš, že bude načatý katalizátor. Emisně je ale hluboko pod normou. S tím co píšeš by musel odborník. Já žádný manuál k diagnostice nemám. Jen umím číst chyby.
Passat Variant Kombi B6 2006 2,0 TDi Highline 125kW BMR
Passat Variant Kombi B5,5 2003 1,6 ALZ

Uživatelský avatar
vasikpasik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 123
Registrován: 21.10.2012 17:09

Re: Pomoc při vyhodnocení VAG diagnostiky motoru

Příspěvek od vasikpasik »

No já mám podobný problém jako ty. Taky jsem s tím auto koupil. Emisní kontrolka se rozsvítí po vymazání závady třeba po 160km... výkon apod. je vše v cajku. Akorát jsem měnil lambdu před katem a pocítil jsem možná malinko zlepšení výkonu, i když to před tím taky jelo v pohodě. Jinak co jsem se tu tak dočetl na fóru tak to většinou bývá špatná váha. Moje když jsem jí rozdělal měla zkorodovaný ten plíšek na měření. Pokusil jsem se ho vyčistit, smazal závadu a po cca 100km se kontrolka rozsvítila zase, takže zkusím vyměnit váhu a uvidím.

Jinak mechanici říkají, že by mohla být netěsnost třeba i ve výfuk. potrubí... co se týče té chyby chudá směs. Katalyzátorem to snad neni... to by mě taky na*ralo.
Volkswagen Passat V Highline, r.v. 2000 po faceliftu, 1.8T, motor AWT, 110kW, zelená metla
__________________________________

Finanční poradenství k Vaší spokojenosti

Uživatelský avatar
bohumil
Řidič
Řidič
Příspěvky: 144
Registrován: 09.01.2010 16:37
Bydliště: Srdce Vysočiny
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc při vyhodnocení VAG diagnostiky motoru

Příspěvek od bohumil »

To je právě to. Auto je nacpané drátama co hlídají a signalizují kde co. Diagnostika je na všechno. Když vykáže nějaké chyby, člověk by logicky čekal, že identifikace kde je závada je jasná. Zatím je to samé možná je to, možná ono. Jezdím s pátým autem a je to stále stejné. To poslední není vyjímkou. Chcípe motor a následně nestartuje. Diagnostika nic a odpovědi je to možná to, podíváme se ještě na toto. Nic jsme nenašli. Auto je v pořádku. Ujedeš 40 km a kolečko se opakuje. Zkusím zajít s tím výčtem v úvodním příspěvku do servisu co mně zdělí.
Passat Variant Kombi B6 2006 2,0 TDi Highline 125kW BMR
Passat Variant Kombi B5,5 2003 1,6 ALZ

Uživatelský avatar
vasikpasik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 123
Registrován: 21.10.2012 17:09

Re: Pomoc při vyhodnocení VAG diagnostiky motoru

Příspěvek od vasikpasik »

Tak pokud to i chcípe, tak tam toho může být fakt víc. Zapal. cívky, vstřiky... Většina věcí jde ale zkontrolovat přes VAG... jenže mnoho servisů se na nějakou testovací jízdu, kdy zaznamenají log z auta a pak ho projdou vykašlou a řeknou ti jen "vyměnili jsme vstřik, máte to zpravené"... chyba se ukáže znova, jedeš tam jak trotl znovu a zase "ták jsme vyměnili lambdu- byla špatná (přitom jsem se díval na její hodnoty a byla ok)"... ujedeš pár km a kontrolka zas... pak se ti servis tak zhnusí, že začneš bádat sám se známýma a buď si to vyřešíš sám nebo budeš dotovat servis :negative:

takhle kdybych dělal svou práci já, tak mě asi lidi pošlou někam... ještě že se dá spusta věcí vyčíst na fóru a své pomocí si to pak člověk třeba o víkendu dá do kopy sám... do servisu bych fakt už nejel, jedině na doporučení někoho, protože z tebe akorát vytáhnou prachy, který by si jinak investoval třeba později do dílů... většinou to je jak říkáš "nooo to může být víc příčin, nechte nám to tu týden, ať mají ptáci kam s*át" :)
Volkswagen Passat V Highline, r.v. 2000 po faceliftu, 1.8T, motor AWT, 110kW, zelená metla
__________________________________

Finanční poradenství k Vaší spokojenosti

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“