PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od patper »

kubenec píše:Nejsi nahodou povolanim spisovatel?
... :lol: spisovatel,Baron Prasil,atd. - na to tu mame mě přece :rofl: Marecka...
Naposledy upravil(a) patper dne 04.03.2013 18:02, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
matko001
Závodník
Závodník
Příspěvky: 639
Registrován: 19.06.2012 23:32
Bydliště: Amsterdam NL

PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od matko001 »

Nafta na SK a v rakusku je ina. Mam to potvrdene nielen pocitovo, ale aj skusenostou. Preco 90% CR Ford vstrekov z Viedne smeruje na SK? Priemerna zivotnost slovenskeho je 150 000 km a rakuskeho 250 000. (A na SK su drahe vstreky)

BTW: teraz som tankoval na SK a vazne som sa bal, ze mam nieco z motorom. Klepal , skakal, na remeni bolo vidiet ako divoko ide. Dve Nemecke nadrze a zase je krasne kludnucky.
Rodinny Ford Galaxy 2003, 1.9 TDI 96kw, 6 st.
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od smolda »

No a to je právě to proč použít například VIF...
Stačí když máš ve dvou nádobách vedle sebe naftu od nás a naftu Rakouskou, je to sakra rozdíl - v barvě a když do ní šáhneš, ta naše spíš připomíná mazut, našedlá, kalná, Rakouská je čirá a mírně drhne mezi prsty...
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
matko001
Závodník
Závodník
Příspěvky: 639
Registrován: 19.06.2012 23:32
Bydliště: Amsterdam NL

PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od matko001 »

Mierne drhne medzi prstami? Nemalo by to byt nahodou presne naopak? Nafta z ropy z norska by mala byt mastnejsia ako z ruskej ropy. Nikdy som to neskusal, toto je iba internetova teoria. Preto aj ten dvojtaktny olej a podobne.
Rodinny Ford Galaxy 2003, 1.9 TDI 96kw, 6 st.
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od smolda »

Tak si to někdy vyzkoušej, ta naše je jak zvratky, akorát v tom chybí ten bramborovej salát jako je ve zvrat... :laugh: . Ta Rakouská a nebo Německá opravdu jemně drhne...
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od Marek77 »

Já jsem naši a zahraniční naftu nikdy mezi prsty nezkoušel, takže k tomu nemám moc co říct. Co jsem ale vypozoroval z různých testů paliv prodávaných u nás, že nafta prodávaná v ČR bez ohledu na výrobce, distributora, či koncového prodejce vcelku špatná není. Jinými slovy v drtivé většině případů všem důležitým parametrům vyhovuje. Co je ale problém "české" nafty, to je mazivost. Naftu prodávanou u nás odborníci velmi kritizují právě z hlediska její mazivosti. Přikládají tomu i skutečnost, že častěji odcházejí čerpadla, vstřikovače a další součásti palivového systému, které jsou na mazivosti přímo závislé. Zda je to skutečně pravda, nebo zda je to jen marketingový trik, o tom nemíním diskutovat, protože tomu nerozumím. Jsem pouhý spotřebitel. Ale jak se říká "na každém šprochu jest pravdy trochu", proto třeba právě z tohoto důvodu já používám VIF. Že mi zvýší cetanové číslo, to je moc fajn - ale ono vlastně tak moc zvyšovat nepotřebuje, protože mému motoru i tak vyhovuje. Že to sníží teplotu tuhnutí nafty, to je taky moc fajn - ale ani bez VIFu mi nikdy nafta nezamrzla. Ovšem to, že VIF významně podpoří mazivost a tím zásadně zvýší životnost pohyblivých součástí palivového systému, to je pro mě ten argument, kvůli kterému ten padesátihaléř na litr nafty rád obětuju a VIF poctivě přidávám.

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od smolda »

Jenom taková drobná informace k tématu: V Temelíně mají tak zvané záložní dieselagregáty, které mají být jako záložní zdroj energie v případě průseru. Je to dvanáctiválcový, vodou chlazený lodní motor, velký asi jako dvoupatrový barák. Naftu pro tyhle diesely vozej přímo z Rakouska. Nafta od Čepra ani od Slovnaftu naprošla díky svojí (ne)kvalitě..., je nevyhovující.
Přitom motor sám je spíš takovej výkovek, docela humpoláckej, kompletní vstřik váží něco přes deset kilo a stejně naše nafta nevyhovuje.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od Marek77 »

Rozdíl v chování motoru, jeho jízdních vlastnostech a spotřebě paliva při natankování nafty v Rakousku nebo Německu je evidentní. O tom asi mnozí víme své.

Známý bydlí mnoho let v Německu nedaleko Norimberku a velmi často sem jezdí. Má benzinovou Boru 2,3 VR5 a v Německu běžně tankuje benzin s OČ 95, jak předepisuje výrobce. Mnohokrát mi říkal, že když musí tankovat u nás a chce, aby auto aspoň trochu jelo, musí v ČR tankovat minimálně 98 oktanové palivo. Kdyby natankoval parametricky stejné palivo jako v Německu (95 oktanů), auto nejede. A říkal, že je úplně jedno, na jaké české pumpě by tankoval. Takže ona ta "kvalita" českých paliv určitě sahá i do benzinu - a tam si myslím, že to možná může být ještě citelnější.

Uživatelský avatar
t.zbras
Řidič
Řidič
Příspěvky: 169
Registrován: 01.03.2008 08:10
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od t.zbras »

Mám naftáka první zimu,ale můj švagr dává VIF do svého Galaxy již pár let a neměl nikdy problém. Naopak si to chválí. My po koupi našeho mazla jsme chvíli jezdili bez VIFU a po zakoupeni této zelené štávičky do nafty bylo opravdu na motoru znat jeho chod a i hlucnost. Takže já se přidávám k většině že VIF je :good:

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od Marek77 »

Setkal jsem se se zajímavým jevem a neumím si to vysvětlit.

Na podzim jsem potřeboval aditiva a VIF zrovna nikde neměli, tak jsem koupil SHERON Super Diesel aditiv zimní v litrovém balení. Když jsem to otevřel, uvnitř byla hustá zelená kapalina, stejné konzistence, barvy i zápachu jako klasický zimní VIF - tak, jak jsem byl z minulosti zvyklý. Na jaře jsem to dopotřeboval a šel to koupit znovu - úplně tu samou plechovku ze stejného regálu stejné benzinky. Jaké však bylo moje překvapení, když jsem uvnitř našel světle modrou řídkou kapalinu nápadně zapáchající po lihu.

Kde je chyba? Že by se výrobce spletl na naplnil do té plechovky něco jiného? Nebo že by nápadně změnil výrobní technologie svého produktu?

Nesetkal jste se s tím taky někdo?

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od kubenec »

Sheron si nechaval plnit Super diesel od VIFu. Proc v jine plechovce byla modra tekutina netusim. Mozna spise zmenili dodavatele nez tech.postup.
Koukni kdo je vyrobce. Na te plechovce kde to plnil VIF se udava jako vyrobce.
Odesláno z Nexus-HD2 pres Tapatalk 2

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od Marek77 »

Aha - podívám se, díky.

Že Sheronu dodával VIF, to jsem věděl - proto jsem Sheron kupoval - on totiž v litrovém balení vyšel o celkem zajímavou částku levněji (kupoval jsem litrovku za 349 Kč). Pokud tam ovšem chtějí dávat nějakou lihovou potvoru, co možná vytěsní vodu (podobně jako Velfobin do benzinu), tak se na ně asi vyprdnu a vrátím se ke klasickému VIFu.

Martincito
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2088
Registrován: 31.07.2011 22:30
Bydliště: Zlín

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od Martincito »

V zimě jsem přilíval VIF,ale kdo ví,jestli to není placebo efekt..( a lít dál budu) :-)

apetulinka
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 20.08.2019 16:53

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od apetulinka »

Ahojte myslíte,že vw sharan 1,9tdi 2001 by jezdilo na stolni olej? Teď mi to říkal známý...tak zjišťuji co je na tom pravdy,protože se mi to nezdá :-D

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Příspěvek od hiero »

vyskusaj a daj vediet! podla tvojich zisteni sa zariadime.... :mrgreen:

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“