Líná 1,6 FSI - chyba 17439

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
tomakecTD
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1759
Registrován: 07.06.2010 21:09
Bydliště: Prostějov

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od tomakecTD »

Sakra není tam těch chyb nějak moc? :good: Klapku jako nenajdeš na netu? Nebo v autě? :wink: Jednoznačně nový budou, ale jestli FSI je málo, tak to bude docela drahý....ale chce to si půjčit jinou a ne hned kupovat....pak zjistíš, že to tím nebylo a máš chuť se praštit do hlavy....vlastní zkušenost :D
Jako první Fiat Tipo 1.7D 44kW, Škoda forman 1.3i 43kW, Škoda felicia 1.3i 50kW, Škoda FELICIA 1.6 MPi AEE 61kW kombi, černá met- beruška, nyní VW GOLF IV 1.6 16V variant 77kW
Obrázek

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od falko1983 »

Snímač teploty vzduchu by měl být tuším součástí váhy vzduchu.Co jsem koukal na ty klapky tak v Etce není uvedená žádná náhrada a originál by tě vyšel kolem 300 eur.Podle mě by ale měla jít nahradit Mkem,zkus jí pořádně nafotit hlavně pokud má nějaký vstupy na hadičky a pod.a změř i průměr klapky.Pokud by byla schodná tak ta Mková se dá pořídit do 5tis.nová
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
gorza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2010 09:53
Bydliště: Praha

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od gorza »

Takže po dvou váhách vzduchu Starline - obě špatné NEDOPORUČUJI! Si dnes jedu pro Bosch. V pátek jsem si nechal opravit (nevím zda jsem se o tom zmínil) ten hlučící startér (šílené zvuky při startování). Stačilo ho vyndat a vyčistit a promazat. Takže zkusím ještě tu novou váhu vzduchu a obávám se, že bez výměny té klapky škrtící to asi nepůjde...
Mimochodem to čidlo teploty je skutečně součástí té váhy.

Ještě jsem se chtěl optat - Když VAG napíše netěsnost v sání tak to může být i ta samotná klapka nebo nějaká z těch tisíců hadiček co vedou snad všude a jsou napojeny na vzduch?
Děkuji

Později dám vědět, co s tím udělala ta Bosch váha vzduchu.
Golf IV 1,6 FSI r.2002 150000km
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=203272" onclick="window.open(this.href);return false; - Programování dojezdu oken, zvuku zamykání, autozamykání...

Uživatelský avatar
gorza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2010 09:53
Bydliště: Praha

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od gorza »

Zdravím všechny :-) pár z Vás mi psalo, zda jsem nějak postoupil s opravou té chyby. Takže, zjistil jsem, že se jedná o tu druhou klapku a to tu co zajišťuje chod EGR a vede k ní ta součástka co jsem hned na začátku vyměnil. Vydedukoval jsem to hlavně tím, že když chybu vymažu při teplém motoru tak se objeví až po vychladnutí a znovunastartování motoru, tedy přesně v době kdy se zapojuje EGR. Jinak mi VAG píše stále to stejné... Ta součástka (táhlo podtlakové klapky) funguje dobře ale buď ta klapka byla špatná již předtím nebo mi ji zk... v servise když vyměňovali to táhlo. Bohužel teď na to nemám čas a protože auto jede jinak normálně rozhodl jsem se to řešit až na jaře. Navíc se k tomu dost dobře nedá dostat, že bych to třeba jen prostříknul nějakým kontaktolem nebo zkontroloval zda není zacpané to zpětné vedení (vše je na obrázku na str.3). Jinak auto jede dobře jen mi chcípla vyhřívaná sedačka (asi se někde přepálil a ta odporová vyhřívací síť) což znamená celou sedačku vyndat a dostat se k tomu vyhřívání přes čalounění... Asi si spíše někde seženu novou (tedy starou) sedačku, to jsem také ještě neřešil. Takže dám vám vědět jak jsem pokročil hned jak se do toho vrhnu... Zatím ahoj a díky za rady které mě dovedli až sem :-)
Golf IV 1,6 FSI r.2002 150000km
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=203272" onclick="window.open(this.href);return false; - Programování dojezdu oken, zvuku zamykání, autozamykání...

Uživatelský avatar
gorza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2010 09:53
Bydliště: Praha

Re: Líná 1,6 FSI

Příspěvek od gorza »

Předem přiznávám, že je to strašná ostuda, ale k opravě jsem se dostal až teď... Nicméně vše opraveno a kontrolka je už konečně stabilně zhaslá :-) Ta chyba 17439 - Ventil klapky v sani: rizeni proudu vzduchu (N316) Pozad.hodn. neni dosazena je z 99% poškozením jednoho ze tří dílů. Je to Nádobka podtlaku 036129061A, 036907385C potenciometr škrtící klapky a jejich mezikus (taková jakoby vačka z plastu co se velmi ochotně zlomí při tom, když vyměňujete nádobku podtlaku a trochu víc zaberete. Cena té opravy vyšla zhruba na 5000,- Kč (bohužel jsem začal výměnou nádobky podtlaku a pravděpodobně při její výměně došlo k poškození již zmíněné vačky) Doporučuji tedy výměnu obou kusů při kterém se sice musí sundat rozvody, ale zase máte téměř jistotu, že nebudete muset do servisu znovu kvůli poškozenému potenciometru a nebo při rozbití té vačky, což servisu nedokážete :-) Tak doufám, že tohle někomu pomůže i když těch FSI motorů v čechách moc není...
Po výměně jsem zaznamenal o něco živější pohyb a snad i o trochu nižší spotřebu (jezdím stejnou trasu každý den).
Golf IV 1,6 FSI r.2002 150000km
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=203272" onclick="window.open(this.href);return false; - Programování dojezdu oken, zvuku zamykání, autozamykání...

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Líná 1,6 FSI - chyba 17439

Příspěvek od falko1983 »

Tak blahopřeju k úspěšnému vyřešení problému :good: teď už jen hodně kilometrů bez potíží
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
ROMIK
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Líná 1,6 FSI - chyba 17439

Příspěvek od ROMIK »

CO bylo stou nádobkou podlaku,dá se ten potenciometr skontrolovat někde v měřených hodnotách,nikde jsem to nenašel jestli je OK.

Uživatelský avatar
gorza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2010 09:53
Bydliště: Praha

Re: Líná 1,6 FSI - chyba 17439

Příspěvek od gorza »

ROMIK píše:CO bylo stou nádobkou podlaku,dá se ten potenciometr skontrolovat někde v měřených hodnotách,nikde jsem to nenašel jestli je OK.
U nádobky (nejčastější závada) byla zlomená ta nožka co vede k potenciometru (je to tu někde i vyfocené) což se dá zkontrolovat když počkáš až se podtlak uvolní (maximálně po čtvrt hodině vypnutí motoru) a hýbnout s ní směrem k nádobce. K tomuto jedinému je ještě jakžtak dobrý přístup... Potenciometr se bohužel změřit (alespoň prý) nedá...
Golf IV 1,6 FSI r.2002 150000km
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=203272" onclick="window.open(this.href);return false; - Programování dojezdu oken, zvuku zamykání, autozamykání...

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Líná 1,6 FSI - chyba 17439

Příspěvek od Doctor Driver »

Dovolte mi, abych to shrnul: Kdo čeká od 1.6 výkony dvoulitrů, tak je vedle. Prostě je to slabá 1.6 L bestie, která nikdy nepojede jako 1.8T :D Sice mam na autě chip na 85kw, ale 85kw TDičko by mě zpráskalo jak malýho kluka :D
Třeba kolega z práce závodí v provozu z 1,2 HTP fábií = blázen, plyn neustále na podlaze a nepojede a nepojede :D Do doby, než sem mu ukázal cestou z práce krutě záda to na mě pořád dokola zkoušel nějaký závody, ale já se nechci zabít, tak proto sem to soupeření ukončil zavčasu, když na rovince mi jel vzadu v nárazníku, tak sem tam dal čtverku plnej kotel a od 140 v hodině sem ho už neviděl ;) Předjel sem přitom pár aut, aby byl už konečně klid. Nechápu tyhle magory, co maj pod kapotou 00 nic a myslí si, že sedí v R32 :D
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
gorza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2010 09:53
Bydliště: Praha

Re: Líná 1,6 FSI - chyba 17439

Příspěvek od gorza »

Doctor Driver píše:Dovolte mi, abych to shrnul: Kdo čeká od 1.6 výkony dvoulitrů, tak je vedle. Prostě je to slabá 1.6 L bestie, která nikdy nepojede jako 1.8T :D Sice mam na autě chip na 85kw, ale 85kw TDičko by mě zpráskalo jak malýho kluka :D
Třeba kolega z práce závodí v provozu z 1,2 HTP fábií = blázen, plyn neustále na podlaze a nepojede a nepojede :D Do doby, než sem mu ukázal cestou z práce krutě záda to na mě pořád dokola zkoušel nějaký závody, ale já se nechci zabít, tak proto sem to soupeření ukončil zavčasu, když na rovince mi jel vzadu v nárazníku, tak sem tam dal čtverku plnej kotel a od 140 v hodině sem ho už neviděl ;) Předjel sem přitom pár aut, aby byl už konečně klid. Nechápu tyhle magory, co maj pod kapotou 00 nic a myslí si, že sedí v R32 :D
Chtěl jsi určitě psát sem? :-)
Jinak fsi je docela svižná verze 1,6 i když turbo je turbo, o tom žádná :-)
Golf IV 1,6 FSI r.2002 150000km
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=203272" onclick="window.open(this.href);return false; - Programování dojezdu oken, zvuku zamykání, autozamykání...

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Líná 1,6 FSI - chyba 17439

Příspěvek od Doctor Driver »

Svižná verze? :D Vždyť mám o 4kw víc jak ta tvá seriovka a nejezdí to nikterak zázračně natož svižně. Osobně bych chtěl třeba 2,3 nebo 2,8 L, ale kdo by platil tu pojistku a živil to :) Otáčky jsou otáčky. Naftu jsem zavrhl a pujdu za měsíc asi do 1.8T a nebo 2,3 V5. Ještě uvidíme.
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
gorza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 60
Registrován: 25.11.2010 09:53
Bydliště: Praha

Re: Líná 1,6 FSI - chyba 17439

Příspěvek od gorza »

Jo takhle :-) Já myslel na ten motor... Na 1,6 obsah, 12 let staré auto to lítá jak gepard :-) S porsche se samozřejmně srovnávat nehodlám :-)
Golf IV 1,6 FSI r.2002 150000km
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=28&t=203272" onclick="window.open(this.href);return false; - Programování dojezdu oken, zvuku zamykání, autozamykání...

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Líná 1,6 FSI - chyba 17439

Příspěvek od Doctor Driver »

Však v pohodě, hlavně že jsi problém s autí vyřešil a vše je v pohodě. :good: Mám teď docela dost přemýšlení..jít do další ojetiny a nebo pár let ještě počkat a vzít si nějakou novou fabii 8O Kdo by v tom ale jezdil, že jo..když fábie jsou tak moc mizerný auta, že bych radši seděl v Thalii :fool: Jako novou Fabii RS možná, ale na tu zase nestačí rozpočet, takže opravdu nevím. Ceny jsou pořád dost vysoko a raketu IV Golfa za 160 tis. opravdu neseženu.
VW Golf IV V6 4_MOTION

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“