Problém s otáčkami na neutrál

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bazim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 01.04.2012 17:52
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Problém s otáčkami na neutrál

Příspěvek od Bazim »

Zdravím mám takový problém s otáčkami na neutrál. Když stojím tak se otáčky pohybují někde na 850 možná 900 ot/min a ani se nehnou, ale když jedu a zařadím na neutrál, tak otáčky "plavou" v rozsahu 900 - 700 +- a často když jsem rozjetej z kopce a zařadím neutrál, tak otáčky se zhoupnou tak nízko, že cítím jak si auto přidá aby nechcíplo. A plavou ještě ve větším rozsahu.

VAGem jsem to všechno před nějakým časem procházel a vyplivlo to toto.

Kód: Vybrat vše

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft

Model: 3B - VW B5
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,36,46,55,56,58
 
Adresa 01     -------------------------------------------------------
   Řídící jednotka: 8D0 907 558 E  
   Komponent: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
   Kódování: 04001
   Opravna #: WSC 00028
4 Nalezeny chyby:
18010 - Napajeni svorky 30 Napeti prilis male
            P1602 - 35-10 -  - - Sporadicky
16716 - Snimac klepani 2 (G66) Signal prilis maly
            P0332 - 35-10 -  - - Sporadicky
17972 - rid.jedn. skrtici klapky (J338) Nizke napeti pri zakladnim nastaveni
            P1564 - 35-10 -  - - Sporadicky
17973 - rid.jedn. skrtici klapky (J338) Spodni doraz neni dostazen
            P1565 - 35-10 -  - - Sporadicky
Readiness: N/A

Adresa 03     -------------------------------------------------------
   Řídící jednotka: 8E0 614 111 B  
   Komponent: ABS/EDS 5.3 FRONT   D00
   Kódování: 0273004283  
   Opravna #: BB 24332
0 Nalezeny chyby:

Adresa 08     -------------------------------------------------------
   Řídící jednotka: 
   Pozor: Příliš mnoho komunikačních chyb

Přeskoč adresu 15-Airbagy

Adresa 17     -------------------------------------------------------
   Řídící jednotka: 3B0 919 861 B  
   Komponent: B5-KOMBIINSTR. VDO V34 
   Kódování: 04142
   Opravna #: WSC 00000
   IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0W0577031       
0 Nalezeny chyby:

Adresa 46     -------------------------------------------------------
   Řídící jednotka: 1J0 959 799 H  
   Komponent: 08 Zentral-SG Komf.0002
   Kódování: 04097
   Opravna #: WSC 00028
1 Nalezeny chyby:
00928 - Zamykaci jednotka centralniho zamykani: strana ridice (F220)
            27-00 - nesmyslny signal

Konec   -------------------------------------------------------
Řešil jsem jen ten zámek řidiče, ostatní chyby se prý vyskytujou sporadicky mi bylo řečeno, tak jsem je smazal, ale nevím jestli tam stále jsou od té doby jsem to VAGem neprojel.
Obrázek

jan4motion
Řidič
Řidič
Příspěvky: 182
Registrován: 24.05.2012 21:20

Re: Problém s otáčkami na neutrál

Příspěvek od jan4motion »

Přidám se k topicu. Na neutrál občas otáčky skáčou +/- 50, to je asi normál. Ale horší je to pokud lehce sešlápnu plyn. Když na něj opravdu lehce (ale rychle) šlápnu (cca 1-2 cm), otáčky jdou k 1200 (tak to chci) a potom padají dolů, zastaví se na 500 a jdou zpět na volnoběžných 680 (vyčteno z VAGu). Klapka má na volnoběh 11.3% otevřeno, váha dává v průměru 2.5 gramu (to se phybuje v rozmezí +/- 0.3 gramu). Zkoušel jsem motor z volnoběhu vytáčet k 3-4 tisícům - díval jsem se na hodnoty váhy, klapky a e-plynu zároveň, vše roste docela lineárně. Po sundání nohy z plynu to jde klasicky dolů, otáčky postupně klesají. Ale na 680 otáčkách se to nezastaví -> zhoupne se k 500 (klapka na 9%, váha 2.3 gramu) a pak až se správně vyhodnotí, že je potřeba přidat, tak klapka otevře na 13.9% a váha dá 4 gramy -> srovná se to na 680 a je klid.

Ale štve mě celý ten průběh. Když dojíždím ke křižovatce, vyřadím, otáčky klesnou a normálně by měly hezky pomalu sednout na volnoběžné. U mě se zhoupnou a trochu si "polétají" nahoru dolů. Ještě horší je, když zatáčím třeba z kopce/do kopce a vyřadím, tak to dolů letí už podstatně rychlej a někdy motor i zhasne. Což není v zatáčce úplně ideální...
Chci koupit novou škrtící klapku, ale chci se zeptat, co se stará o volnoběh? Jen jednotka škrtící klapky nebo ještě něco dalšího?
Passat B5.5 2.3 V5 136kw 4motion Highline + Phoenix 17" + Prins VSI
ObrázekLPG

Uživatelský avatar
Bazim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 01.04.2012 17:52
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s otáčkami na neutrál

Příspěvek od Bazim »

Obrázek

jan4motion
Řidič
Řidič
Příspěvky: 182
Registrován: 24.05.2012 21:20

Re: Problém s otáčkami na neutrál

Příspěvek od jan4motion »

Yess, problém ten samý, jen ty máš chyby v ŘJ (mně se nic nezobrazilo) a kolísá ti to víc než mě. Chtělo by to porovnat alespoň údaje z VAGu, jestli se ti klapka a váha chová stejně. A taky by se hodila rada znalejších, jestli se opravdu o volnoběh stará jen škrtící klapka. Měl bys ještě někde možnost zkusit kombinaci, kterou popisuju? Jízda z kopce/do kopce, začít brzdit, při cca 1700-2000 (orientačně) vyřadit a odbočit do křižovatky (ostřejší - 90°)? Při této kombinaci mně motor vždycky zhasne po vyšlápnutí spojky při řazení...
Passat B5.5 2.3 V5 136kw 4motion Highline + Phoenix 17" + Prins VSI
ObrázekLPG

palacinka
Člen klubu
Příspěvky: 158
Registrován: 12.10.2011 22:07
Bydliště: Napajedla

Re: Problém s otáčkami na neutrál

Příspěvek od palacinka »

u 1.8T vyčistit škrtící klapku, už se to tady několikrát řešilo, většinou je to tím
Po vycisteni skrtici klapky vymyzat pamet zavad a nastavit v ridici jednotce zakladni hodnoty, aby se mohla znovu adaptovat.
Passat B5.5 Variant 2001 1.8T Tiptronic + Ford Galaxy 1.9TDI Ghia 2002

webjoex
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 22.07.2009 19:54

Re: Problém s otáčkami na neutrál

Příspěvek od webjoex »

Zdravím něco podobného mi dělala váha vzduchu. Měnil jsem tehdy škrtící klapku, ale tou to nebylo. Hlavně byl problém, že se mi žádná chyba na váhu vzduchu neukazovala.

palacinka
Člen klubu
Příspěvky: 158
Registrován: 12.10.2011 22:07
Bydliště: Napajedla

Re: Problém s otáčkami na neutrál

Příspěvek od palacinka »

u 1.8T se stává, že se dostává olej do sání, ten se pak usazuje ve škrtící klapce, na volnoběhu pak dochází ke špatnému průtoku vzduchu přes škrtící klapku a řídící jednotka se to pak snaží opravovat pootevřením klapky a při pootevření tam je toho vzduchu zase moc a tak to stále kolísá dokola, klapku vyndat, odstranit nanesený připečený bordel, nastavit v ŘJ výchozí hodnoty a jede to
Passat B5.5 Variant 2001 1.8T Tiptronic + Ford Galaxy 1.9TDI Ghia 2002

Uživatelský avatar
alfik666
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 346
Registrován: 09.08.2012 20:40

Re: Problém s otáčkami na neutrál

Příspěvek od alfik666 »

Ja si myslim ze je to bud vahou,alebo to prisava falosny vzduch. Pokial je to vahou,tak by to po odpojeni malo prestat.
Passat 1.8T APU
Alfa 156 2.4 JTD

palacinka
Člen klubu
Příspěvky: 158
Registrován: 12.10.2011 22:07
Bydliště: Napajedla

Re: Problém s otáčkami na neutrál

Příspěvek od palacinka »

tento problem je tady na foru u 1.8T nekolikrat popsan, nez spekulovat, dat na zkusenosti ostatnich, sundat skrtici klapku, vzdyt jsou to jen ctyri srouby, vycistit, vymazat ridici jednotku a je to
Passat B5.5 Variant 2001 1.8T Tiptronic + Ford Galaxy 1.9TDI Ghia 2002

jan4motion
Řidič
Řidič
Příspěvky: 182
Registrován: 24.05.2012 21:20

Re: Problém s otáčkami na neutrál

Příspěvek od jan4motion »

To vyčištění je jak generální zaklínadlo, co vyřeší vše, i ušlou pneu...V prvé řadě je potřeba si uvědomit co to dělá, podívat se na VAG a pak je ti jasnější, jestli je dead klapka, nebo je to jen na čištění. Pokud létají otáčky nahoru dolů, tak čištění (které je pro korekci, ne pro řešení fatálního problému) nepomůže. Já klapku vyměnil za jinou a mnou popisovaný problém je vyřešený. Na staré je evidentně vnepořádku krokový motorek. Otáčky se teď po vyřazení hezky usadí do volnoběžných, cca od 1000 už jdou velmi pomalu k 800.
Passat B5.5 2.3 V5 136kw 4motion Highline + Phoenix 17" + Prins VSI
ObrázekLPG

Uživatelský avatar
Bazim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 01.04.2012 17:52
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s otáčkami na neutrál

Příspěvek od Bazim »

Zapomněl jsem napsat, že problém vyřešen vyčištěním klapky. Díky za rady.
Obrázek

palacinka
Člen klubu
Příspěvky: 158
Registrován: 12.10.2011 22:07
Bydliště: Napajedla

Re: Problém s otáčkami na neutrál

Příspěvek od palacinka »

jan4motion píše:To vyčištění je jak generální zaklínadlo, co vyřeší vše, i ušlou pneu...
U motoru 1.8T je to v podstatě pravidlo, že pokud na volnoběh lítají otáčky, tak je třeba vyčistit škrtící klapku, prostě turbo tlačí olej do sání a jedno z míst kde se to usazuje je škrtící klapka a pak to dělá bordel, protože klapka v "zavřené" poloze má jiný průchod vzduchu než když je čistá a ŘJ dělá korekce a díky tomu to lítá. Takže tak.

to Bazim: ať Ti to jezdí :-)
Passat B5.5 Variant 2001 1.8T Tiptronic + Ford Galaxy 1.9TDI Ghia 2002

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“