1.8 T LPG - problém

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
roman1980
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 24.03.2013 15:05

1.8 T LPG - problém

Příspěvek od roman1980 »

Zdravím všechny, koupil jsem passata 1.8T s plynem Magic, při testu spotřeby jsem se nestačil divit. Na 41 litrů plynu a 8 litry benzínu jsem najel 315 km ! Průměrnou spotřebu na budíku mám tak 10 l / 100 km. Nikdy jsem plyn neměl a nevyznám se, ale příjde mi, že se chová divně i centrální jednotka plynu. Po studeném startu plyn sepíná až cca po 8 km, při nízké hladině plynu jednou kontrolka ukazuje, že auto jede na benzín, pak zase po nějaké době, že jede na plyn a svítí rezerva a jindy zas ukáže, že je půl nádrže plynu. V čem by mohl být problém, jak postupovat v řešení.. ? Díky.

Uživatelský avatar
mastibruch
Pilot
Pilot
Příspěvky: 870
Registrován: 24.12.2012 13:46

Re: 1.8 T LPG - problém

Příspěvek od mastibruch »

Ahoj, na průměrnou spotřebu kterou máš na budících se nesmíš vůbec dívat když jedeš na plyn. Vůbec to nesedí, bylo to tu už někde řešeno. Ohledně toho přepínání máš buď nastavenou hodně vysokou teplotu na přepnutí nebo reduktor umístěný někde kde se chladí a přepne se tak pozdě. Kontrolky hladiny plynu jsou taky jenom přibližné, musí se to brát s rezervou. Nejjednodužší bude zajet někam do servisu LPG ať se na to kouknou.
VW PASSAT B5,5 2.8v6 4MOTION LPG 2002 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=268788" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroen C4 1.4 LPG 2009

roman1980
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 24.03.2013 15:05

Re: 1.8 T LPG - problém

Příspěvek od roman1980 »

mastibruch píše:Ahoj, na průměrnou spotřebu kterou máš na budících se nesmíš vůbec dívat když jedeš na plyn. Vůbec to nesedí, bylo to tu už někde řešeno. Ohledně toho přepínání máš buď nastavenou hodně vysokou teplotu na přepnutí nebo reduktor umístěný někde kde se chladí a přepne se tak pozdě. Kontrolky hladiny plynu jsou taky jenom přibližné, musí se to brát s rezervou. Nejjednodužší bude zajet někam do servisu LPG ať se na to kouknou.
Díky za info. To přepínání je poslední, co mě štve. Horší je ta skutečná spotřeba. Co jsem četl, měla by být tak 10 l / 100 km plynu + benzín na ty starty, ale co mám já je úplný nesmysl. Vychází mi 320 kč / 100 km když to počítám..

Zdendaa
Řidič
Řidič
Příspěvky: 70
Registrován: 29.05.2008 12:37
Bydliště: Liberecký kraj

Re: 1.8 T LPG - problém

Příspěvek od Zdendaa »

Ahoj,
přesně jak píše mastibruch, tak spotřeba na palubním pc a skutečná po dotankování vůbec neodpovídá. S tím přepínáním je to divný a mělo by to přepínat, když se voda ohřeje na cca 30 stupňů (většinou jak se hne ručička teploměru). "Kostička" s přepínačem co ukazuje množství plynu v nádrži je opravdu hodně orientační a např. já ujedu na červenou diodu (kdy už by nádrž měla být prázdná) ještě víc jak 70-80 km (mám teda nádrž na cca 65 litrů, naplním až 55).
Množství ujetých km lze měřit jen podle dotankování, pokud jsi ujel 315 km za 41 litrů, tak je spotřeba cca 13 l/100 km a v těhle mrazech, se studeným motorem a na krátkých trasách je možná. Někdy se může stát, že nádrž na plyn není zcela prázdná a systém se přepíná na benzín, je to poklesem tlaku a otázkou nastavení (stávat běžně by se to nemělo).
A ještě, jak si měřil těch 8 litrů benzínu? Na plyn bys nikdy neměl jezdit nadoraz co se týče benzínu (vždy by měla být aspoň čtvrtka benzínu v nádrži), protože pak Ti odejde benzínový čerpadlo.
Jinak to každopádně vypadá na návštěvu servisu a poštelování plynu, příp. někoho kdo má diagnostiku na plyn.

Uživatelský avatar
mastibruch
Pilot
Pilot
Příspěvky: 870
Registrován: 24.12.2012 13:46

Re: 1.8 T LPG - problém

Příspěvek od mastibruch »

Přesně tak s ukazatelem je to relativní. U systému BRC (citroen c4) mám jednu kostičku na cca 60 km a pak jsem ještě na rezervu najel 160 km. Teď u passata a systému asi Lovato? :D mám jednu kostičku na 60 až 70km a poslední na 200km. Na rezervu pak nenajedu už nic. A je to taky hodně o tom kde natankuješ, protože né na všech LPG stanicích mají stejný tlak. Mi se do 53litrové nádrže vleze 48 litrů.
VW PASSAT B5,5 2.8v6 4MOTION LPG 2002 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=268788" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroen C4 1.4 LPG 2009

roman1980
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 24.03.2013 15:05

Re: 1.8 T LPG - problém

Příspěvek od roman1980 »

Zdendaa píše:Ahoj,
přesně jak píše mastibruch, tak spotřeba na palubním pc a skutečná po dotankování vůbec neodpovídá. S tím přepínáním je to divný a mělo by to přepínat, když se voda ohřeje na cca 30 stupňů (většinou jak se hne ručička teploměru). "Kostička" s přepínačem co ukazuje množství plynu v nádrži je opravdu hodně orientační a např. já ujedu na červenou diodu (kdy už by nádrž měla být prázdná) ještě víc jak 70-80 km (mám teda nádrž na cca 65 litrů, naplním až 55).
Množství ujetých km lze měřit jen podle dotankování, pokud jsi ujel 315 km za 41 litrů, tak je spotřeba cca 13 l/100 km a v těhle mrazech, se studeným motorem a na krátkých trasách je možná. Někdy se může stát, že nádrž na plyn není zcela prázdná a systém se přepíná na benzín, je to poklesem tlaku a otázkou nastavení (stávat běžně by se to nemělo).
A ještě, jak si měřil těch 8 litrů benzínu? Na plyn bys nikdy neměl jezdit nadoraz co se týče benzínu (vždy by měla být aspoň čtvrtka benzínu v nádrži), protože pak Ti odejde benzínový čerpadlo.
Jinak to každopádně vypadá na návštěvu servisu a poštelování plynu, příp. někoho kdo má diagnostiku na plyn.
Jj, to problikování je divné. Třeba na tu červenou, jak píšeš ujedu taky pár desítek km, ale u ní se zas většinou děje to, že jednou mi modrá kontrolka problikává (měl bych jet tedy na plyn) a jednou zas svítí pořád. A to se děje i když už mám třeba najeto 20 km. Nádrž mám na 56 litrů a tu spotřebu jsem měřil tak, že jsem měl plynovou nádrž práznou (podle budíku) a dojížděl jsem na benzín. Když mi začla signalizovat rezerva, natankoval jsem něco málo přes 8 litrů benzínu a zároveň s tím 41 litru plynu. Než se mi znovu rozsvítila kontrolka rezervy u benzínu, plyn už jsem neměl a na tachometru najeto 315 km. Větší úbytek benzínu by mohl být tím, jak to chaoticky přepíná, ale stejně.. pořád je to spotřeba na 315 km. Na radu mastibrucha jsem teď plyn vypl a jezdil jen na benzín - výsledek 8,8 litrů / 100 km dle platubího pc a fyzicky by to tak tak nějak odpovídalo. Nevím, ale asi začnu jezdit na benzín, mám to o něco výhodnější :D

Zdendaa
Řidič
Řidič
Příspěvky: 70
Registrován: 29.05.2008 12:37
Bydliště: Liberecký kraj

Re: 1.8 T LPG - problém

Příspěvek od Zdendaa »

Aha, tak nevím jak to je u Magic, ale já mám teď nový Stag a vypozoroval jsem, že když poklesne tlak jen chvilkově -např. v kopci, málo plynu v nádrži a plyn na podlahu, tak chvíli zelená kontrolka problikává (jede na benzín) a pak je to schopný jet zase na plyn (zelená kontrolka svítí). Po delším poklesu tlaku to začne pípat a pak to jede na benzín. Starý Stag mi u Golfu VR6 při poklesu tlaku, či nedostatku plynu zapípal hned a už to jelo jen na benzín, zpět jsem to musel ručně přepnout. Ale taky mi to zlobilo u Passata takhle podobně hned po montáži a dávali mi reduktor na větší výkon a hned potom pohoda. Tak asi určitě budeš muset na seřízení.
Jinak s tím tankováním osmi litrů a rozsvícením kontrolky to moc přesné nebude a ta spotřeba benzínu bude jednak ovlivněna tím přepínáním a taky pozdním přepnutím z benzínu na plyn.
Co se týče spotřeby plynu, tak bude nejlepší vzít plnou nádrž lpg a pak najednou ujet třeba 100 km (po dálnici to máš za chvíli) a hned potom zase dotankovat, aby jsi měl přehled kolik to bere jen při jízdě na plyn. Tak hodně zdaru a bylo by škoda jezdit s plynovým autem na benzín :D .

roman1980
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 24.03.2013 15:05

Re: 1.8 T LPG - problém

Příspěvek od roman1980 »

Zdendaa píše:Aha, tak nevím jak to je u Magic, ale já mám teď nový Stag a vypozoroval jsem, že když poklesne tlak jen chvilkově -např. v kopci, málo plynu v nádrži a plyn na podlahu, tak chvíli zelená kontrolka problikává (jede na benzín) a pak je to schopný jet zase na plyn (zelená kontrolka svítí). Po delším poklesu tlaku to začne pípat a pak to jede na benzín. Starý Stag mi u Golfu VR6 při poklesu tlaku, či nedostatku plynu zapípal hned a už to jelo jen na benzín, zpět jsem to musel ručně přepnout. Ale taky mi to zlobilo u Passata takhle podobně hned po montáži a dávali mi reduktor na větší výkon a hned potom pohoda. Tak asi určitě budeš muset na seřízení.
Jinak s tím tankováním osmi litrů a rozsvícením kontrolky to moc přesné nebude a ta spotřeba benzínu bude jednak ovlivněna tím přepínáním a taky pozdním přepnutím z benzínu na plyn.
Co se týče spotřeby plynu, tak bude nejlepší vzít plnou nádrž lpg a pak najednou ujet třeba 100 km (po dálnici to máš za chvíli) a hned potom zase dotankovat, aby jsi měl přehled kolik to bere jen při jízdě na plyn. Tak hodně zdaru a bylo by škoda jezdit s plynovým autem na benzín :D .
Díky :-) Příští týden to zajdu seřídit a uvidím.

Uživatelský avatar
SupermanXXX
Profík
Profík
Příspěvky: 1160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: střední čechy

Re: 1.8 T LPG - problém

Příspěvek od SupermanXXX »

máš to blbě udělaný nebo nastavený, při plusovych teplotach mi to prepina za 1km a ta spotřeba je u tebe brutální, jestli ti to na benzin jezdilo s normální spotřebou máš tam nějakej error,chtělo by to se podivat na korekce a křivku. jestli nejsi z daleka muzu na to kouknout.

Uživatelský avatar
LightHammer88
Řidič
Řidič
Příspěvky: 68
Registrován: 13.09.2008 19:49
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 T LPG - problém

Příspěvek od LightHammer88 »

mam teda 2,8 a na diody ani nekoukam na cervenou dojedu cca 150-200 km ( system Lovato) nadrz 55l u nas me do toho naperou 50l jezdim tak normalne a vpoho na tu nadrz udelam 400km+ Na nadrz plynu max 10l benalu... spis min kdyz vemu ze pri ohratem motoru startuji rovnou na plyn ale nad 3500 otacek jde to smesi 10%benalu.
VW BORA 1,9TDI 66kw odladeno a uprava r32turbomotors.cz ( A. Škutchan)

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“