Pomalé točení kol na neutrál, když je auto na zvedáku

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
StepanMatl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 20.12.2011 22:41

Pomalé točení kol na neutrál, když je auto na zvedáku

Příspěvek od StepanMatl »

Zdravím, dnes se měnil výfuk a když jsem na zvedáku nastartoval, byl jsem v úžasu z toho, že se pomalu točí přední kola.
Mechanik tvrdil, že je to normální, je to pravda? :D
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG

Uživatelský avatar
sahara
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 13.05.2011 11:26
Bydliště: Vysočina

Re: Pomalé točení kol na neutrál, když je auto na zvedáku

Příspěvek od sahara »

jo je to pravda
1.9tdi pd AUY 4x4
1.9tdi alh GIV

Uživatelský avatar
StepanMatl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 20.12.2011 22:41

Re: Pomalé točení kol na neutrál, když je auto na zvedáku

Příspěvek od StepanMatl »

A čím je to způsobeno?
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG

Uživatelský avatar
sahara
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 13.05.2011 11:26
Bydliště: Vysočina

Re: Pomalé točení kol na neutrál, když je auto na zvedáku

Příspěvek od sahara »

třením kluznejch ložisek.....
1.9tdi pd AUY 4x4
1.9tdi alh GIV

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Pomalé točení kol na neutrál, když je auto na zvedáku

Příspěvek od xerxes »

spiš satelitama v diferaku

Uživatelský avatar
sahara
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 13.05.2011 11:26
Bydliště: Vysočina

Re: Pomalé točení kol na neutrál, když je auto na zvedáku

Příspěvek od sahara »

zkusim to vysvěvětlit snad se mi to povede......
takže budeme brát jednoduchou převodovku kde je vstupní hřídel převodovky(de od motoru) a výstupní hřídel převodovky(de do diferáku).....mám zvedlé hnané nápravy a zařazený neutrál a při nastartovaném motoru se mi kola točí.....ted se dostanu k vysvětlení :-) .....ozubené soukolí(dvě ozubená kola vůči sobě uložená na hřídelích převodovky) stále zabírají vůči sobě, jedno ozubené kolo je uloženo kluzně(na kluznym ložisku a jednou jsem viděl i na jehličkovym ložisku) a druhé ozubené kolo je spojené s hřídelí......jelikož na neutrál kloužou ozubená kola na kluzných ložiskách, tak dochází ke tření, to tření se přenese na výstupní hřídel a z té to de do diferáku a na kola....
http://www.youtube.com/watch?v=XunM7yUC06M" onclick="window.open(this.href);return false;
těžko se mi vysvětluje....snad to někdo pochopí z těch mejch vysvětlivek.....
jinak vidličky převodovky vždycky nejsou jen na jedný hřídeli ale střídaj se, takže se střídá i uložení ozubených kol......
1.9tdi pd AUY 4x4
1.9tdi alh GIV

Uživatelský avatar
StepanMatl
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 20.12.2011 22:41

Re: Pomalé točení kol na neutrál, když je auto na zvedáku

Příspěvek od StepanMatl »

Bezva, chápu, díky :)
VW Passat B8 Variant CL 2.0 TDI 110 kW DSG

Uživatelský avatar
sahara
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 13.05.2011 11:26
Bydliště: Vysočina

Re: Pomalé točení kol na neutrál, když je auto na zvedáku

Příspěvek od sahara »

jak na potvoru...nemohl jsem si vzpomenout jak se řadí zpátečka u tatkovýho auta když jsem tady vysvětloval proč se kola točel,tak za hodinu mobil.....tak jsem si to připomněl :D
Přílohy
20130403_184730.jpg
20130403_191738.jpg
20130403_195828.jpg
1.9tdi pd AUY 4x4
1.9tdi alh GIV

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Pomalé točení kol na neutrál, když je auto na zvedáku

Příspěvek od xerxes »

no vidiš to :mrgreen:

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“