zapalovacia cievka 1.8 T

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
kipo
Závodník
Závodník
Příspěvky: 603
Registrován: 16.04.2009 21:30
Bydliště: SloVWensko-NO---Ostrava

zapalovacia cievka 1.8 T

Příspěvek od kipo »

Ahojte. Už druhý krát mi pustila cievka zapalovanie, keď som ju menil, dal som tam cievku od Swag , vyšla ma na nejakých 55 eur. Chcel by som vedieť či má zmysel tam kupovať drahé cievky, lebo som našiel aj za 25 eur. Je v tom nejaký rozdiel ?? vydrží tá drahšia dlhšie, alebo sa platí viac len za značku ?? prosím poradte niekdo, zajtra to chcem vymeniť a neviem či kúpiť Swag alebo tú lacnejšiu.
Moj passat http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=123255" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
kipo
Závodník
Závodník
Příspěvky: 603
Registrován: 16.04.2009 21:30
Bydliště: SloVWensko-NO---Ostrava

Re: zapalovacia cievka 1.8 T

Příspěvek od kipo »

Vie mi niekdo aspon povedať či budú pasovať cievky z 3b do 3bg ???
Moj passat http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=123255" onclick="window.open(this.href);return false;

popopi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 07.07.2008 12:49
Bydliště: Slovensko, Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: zapalovacia cievka 1.8 T

Příspěvek od popopi »

ja som si teraz kupoval lacnu a rozladuje mi to cely motor, ale ja mam AWT motor, takze mozno preto, treba drahu kupit, lebo inak cele zle.. :?

Uživatelský avatar
Cjjjf
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 29.06.2009 18:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: zapalovacia cievka 1.8 T

Příspěvek od Cjjjf »

kipo píše:Ahojte. Už druhý krát mi pustila cievka zapalovanie, keď som ju menil, dal som tam cievku od Swag , vyšla ma na nejakých 55 eur. Chcel by som vedieť či má zmysel tam kupovať drahé cievky, lebo som našiel aj za 25 eur. Je v tom nejaký rozdiel ?? vydrží tá drahšia dlhšie, alebo sa platí viac len za značku ?? prosím poradte niekdo, zajtra to chcem vymeniť a neviem či kúpiť Swag alebo tú lacnejšiu.

Kup si Febi nebo valeo ! ty ti vydrzi

Uživatelský avatar
kipo
Závodník
Závodník
Příspěvky: 603
Registrován: 16.04.2009 21:30
Bydliště: SloVWensko-NO---Ostrava

Re: zapalovacia cievka 1.8 T

Příspěvek od kipo »

Už zasa mi odyšla zapalovacia cievka, behom necelého roka už tretia,zatial vždy na inom valci,ale idú pekne po poradí, prvá odyšla na prvom, druhá na druhom a dnes tretia na treťom :D to je náhoda, tu dnešnu som viberal a polovica ostala na sviečke, normálne bola na pol, to nechápem. Čo býva príčinou že odchádzajú ??
Moj passat http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=123255" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
bartic
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 254
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: zapalovacia cievka 1.8 T

Příspěvek od bartic »

Co vím, tak ty zapalovací cívky byly špatný už z výroby. To je normální, že odchází postupně. Zapalovací cívky bych radši vyměnil všechny. Sice to je trošku finančně náročnějsí, ale není nic horšího, když se to někde na cestě posere a co s tím :D Doporučují koupit origo cívku a je klid :wink:

tibi18
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 16.12.2011 13:28
Bydliště: Topoľčany, Štúrovo

Re: zapalovacia cievka 1.8 T

Příspěvek od tibi18 »

kupoval som original, aj z vrakacu (kazda odysla casom) kupil som TESLA a max spokojnost mam tam LPG + 4 kontakt sviecky kod motora AWT SPOKOJNOST
Škoda 110R 1971
VW POLO variant 1997, 1,4MPI, 44KW, kód: AEX, LPG
VW Passat sedan 2001 B5,5 1,8T, 110KW, kód: AWT, LPG + chip 195HP
VW Passat variant 2005 B5,5 1,9TDi, 96KW, kód: AWX

Uživatelský avatar
Marshall007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 357
Registrován: 13.04.2008 13:16
Bydliště: SK-Levice

Re: zapalovacia cievka 1.8 T

Příspěvek od Marshall007 »

4 kontakt sviece pre LPG :158: a este ktomu pre 1.8T AWT? :158: 8O
to vobec niesu sviece pre ten motor a uz vonkoncom nie pre LPG. :negative:

tibi18
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 16.12.2011 13:28
Bydliště: Topoľčany, Štúrovo

Re: zapalovacia cievka 1.8 T

Příspěvek od tibi18 »

Uprimne povedane je mi to jedno, vies ako som postupoval? Ked som mal problemi rozny ludia rozne metody, ano mas pravdu kazdy mi povedal 1kontakt NGK s tenkou elektrodou na plyn,... Maximalna hovadina, vsedci ludia to tusim tvrdia zotrvacnostou ale ja som vymenil 5 druhou za 0,5roka. Kupil som lacne BOSCH 4kontakt, motor ide nadherne, mam este problemy drobne ale je to asi sposobene LAMDA sodnou napriklad tymito svieckami mi zmyzla zavady vynechavania valcov! mozem len vrele doporucit dokonca motor je aj po chipe na 195HP. Druha vec mam aj VW POLO 10rokov plyn a tak isto sa mi osvedcili 4kontakt, kultivovany chod, na benzin v mrazoch pekne startovanie a podobne. Nevidim dovod preco by nemohli byt 4kontakt???? Nehovori sa ze plyn je tazsie zapalitelny?? 1 kontakt sviecka ma lepsiu iskru nez 4 kontakt?? nemyslim si. Moj nazor a moja prax je takato,... Jazdim uz na ne rok, siel som na tom dokonca aj 248km/h, mam aj foto tachometra, jazdim aj sportovo aj ekonomicky a stale ide pekne,... Paradoxne sviecky stali najmenej zo vsetkych co som tam daval ;) iridiove tak isto blbost tie mi sli tusim najhorsie. :) tod je moj postreh
Škoda 110R 1971
VW POLO variant 1997, 1,4MPI, 44KW, kód: AEX, LPG
VW Passat sedan 2001 B5,5 1,8T, 110KW, kód: AWT, LPG + chip 195HP
VW Passat variant 2005 B5,5 1,9TDi, 96KW, kód: AWX

Uživatelský avatar
Marshall007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 357
Registrován: 13.04.2008 13:16
Bydliště: SK-Levice

Re: zapalovacia cievka 1.8 T

Příspěvek od Marshall007 »

tibi18 píše:Uprimne povedane je mi to jedno, vies ako som postupoval? Ked som mal problemi rozny ludia rozne metody, ano mas pravdu kazdy mi povedal 1kontakt NGK s tenkou elektrodou na plyn,... Maximalna hovadina, vsedci ludia to tusim tvrdia zotrvacnostou ale ja som vymenil 5 druhou za 0,5roka. Kupil som lacne BOSCH 4kontakt, motor ide nadherne, mam este problemy drobne ale je to asi sposobene LAMDA sodnou napriklad tymito svieckami mi zmyzla zavady vynechavania valcov! mozem len vrele doporucit dokonca motor je aj po chipe na 195HP. Druha vec mam aj VW POLO 10rokov plyn a tak isto sa mi osvedcili 4kontakt, kultivovany chod, na benzin v mrazoch pekne startovanie a podobne. Nevidim dovod preco by nemohli byt 4kontakt???? Nehovori sa ze plyn je tazsie zapalitelny?? 1 kontakt sviecka ma lepsiu iskru nez 4 kontakt?? nemyslim si. Moj nazor a moja prax je takato,... Jazdim uz na ne rok, siel som na tom dokonca aj 248km/h, mam aj foto tachometra, jazdim aj sportovo aj ekonomicky a stale ide pekne,... Paradoxne sviecky stali najmenej zo vsetkych co som tam daval ;) iridiove tak isto blbost tie mi sli tusim najhorsie. :) tod je moj postreh
Ahoj, no ja mam zo svieckou zasa inu skusenost, mal som v aute NGK iridiove ale nie na LPG ale na bezny motor, tie mi fachali asi rok, potom zacali vynechavat, tak tom kupil BRISK LPG lebo jedna stala cca 3e tak som si povedal ze to skusim, no ale to bola hroza, po tyzdni som ich vyhodil a kupil zasa NGK iridiove na benzin.
P.S.: Mam ten isty motor, aj ten isty kod motora, aj plyn ako ty...najazdene mam cca 230 000km. A 4kontakt nieje dobry na LPG koli tazsiemu zapaleniu. (aspon co som cital)

Clanok:
1. zapaľovacie sviečky - častý zdroj problémov. Je potrebné si uvedomiť, že zápalná teplota benzínu je okolo 100°C, kým LPG má zápalnú teplotu až 450 - 500°C. Takže sviečka, ktorá ešte dokáže zapáliť benzínovú zmes, LPG už nezapáli. Toto je príčinou vynechávania zapaľovania a trhania motora. Ďalším problémom je to, že pri spaľovaní LPG vzniká vyššia teplota a sviečky sú preto viac namáhané. Preto montážnici odporúčajú aj ich skoršiu výmenu (o cca 5000 km) oproti intervalu, ktorý odporúča výrobca sviečok. Pri zapaľovacích sviečkach sa odporúča zmenšiť vzdialenosť kontaktov na cca 0,7 mm. Z toho vyplýva, že je výhodné používať jednokontaktové sviečky, pri ktorých je možné túto vzdialenosť upravovať. Platí to samozrejme iba pre autá, u ktorých sa tieto sviečky môžu používať.

tibi18
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 16.12.2011 13:28
Bydliště: Topoľčany, Štúrovo

Re: zapalovacia cievka 1.8 T

Příspěvek od tibi18 »

Neviem je to len teória ktorá sa šíri. Mam taky pocit ze tak ako to pises mne a neskusil si tak to siri vela ludi, dokonca aj ja som to vzdy tvrdil druhym ale nemal som skusenost. Neviem NGK je dobra znacka ako sviecky mi taketo fachali v pole 50000km a to na LPG!!!! motor siel ako hodiny ale uz na kontaktoch sa podpisal vek uz normalne sa olupavali ale motor siel siel siel nechapal som,.... No v passate som nepochodil neviem ako je to mozne, 4kontakt mi vyriesil mnoho problemov, mal som aj 3 kontakt od NGK ale nebolo to ono tak som skusil BOSCH lebo som ich kedysi davno pouzival. Teraz je vsetko v poriadku, nerozumiem ani ja tomu ale motor ide jak drak, ked ti poviem ze to auto mi hrabe pri dvojke bez pomoci spojky len ze u 1500ot/min zatlacim plyn a po rozbehnuti turba mi dvyhne predok a pretaca kolesami? Nie non stop ale zahrabava miestami,... Motor ide nadherne az na tu chybu lamdy co mam s predhrevom ale to poriesim! Spotrebu plynu mam pri agresivnej jazde 11L a pri kludnej skace 7-10L mam problem ako pisem s lamdou moze to byt pricina,.. Ak ti idu iridiove gratulujem, moja kamoska ma passata 1,8T na LPG tiez kod AWT ona tiez jazdi na NGK PFR6Q tak sa tusim znacia a idu 100% ok,... no ale nie u mna neviem ci to je chipom alebo ci mam velku kompresiu alebo kery ancias neviem,... Proste mne to ide jedine na BOSCH 4 kontakt. Stve ma len obcasne vynechavanie motora co mi svieckami moc polepsilo ale pripisujem to Lamde lebo ked vzrastie znicoho nic spotreba o 3L zacne suckat jak vypnem za jazdy klucik a o 3sekundy zapnem motor zas ide ok ale uz len s mierne zvysenou spotrebu. Ja ten motor sledujem, jedine to potrebujem je mat v aute budikov viacej a sledovat si bohatosti predzapal a podobne a teda planujem v buducnosti do clonky spravit dotykove LCD a mat auto nalogovane :) kedy kolvek. Kedze auto je na vykon a v buducnosti planujem 260HP nevylucujem aj 350HP (turbo ojnice a podobne) tak to bude asi pre mna nutna vec.
Škoda 110R 1971
VW POLO variant 1997, 1,4MPI, 44KW, kód: AEX, LPG
VW Passat sedan 2001 B5,5 1,8T, 110KW, kód: AWT, LPG + chip 195HP
VW Passat variant 2005 B5,5 1,9TDi, 96KW, kód: AWX

Uživatelský avatar
Marshall007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 357
Registrován: 13.04.2008 13:16
Bydliště: SK-Levice

Re: zapalovacia cievka 1.8 T

Příspěvek od Marshall007 »

Ahojte,

trosku by som ozivil temu ohladom zapalovacich cievok.
V priebehu cca 2r. som vymenil uz asi 5 zapalovacich cievok, posledne 2 som vymenil v priebehu 2mes., a obe sa vypalili na rovnakom valci. Moze byt chyba niekde v elektrike ked stale zlyha na tom istom valci?
P.S.: cievky nekupujem nove ale zhanam pouzivane (radsej kupim pouzity original ako novu lacnu nahradu), silno pochybujem ze by tam islo o nahodu ze pravne mne sa tie cievky pokazia ked ich zalozim (a v predoslom aute boli OK). Takze uvazujem ci niekde nieje chyba v elektrickej casti...alebo nevhodne sviecky, ale pouzivam vyrobcom odporucane NGK, (PFR6Q)

bundis
Závodník
Závodník
Příspěvky: 522
Registrován: 10.04.2008 19:41
Bydliště: Skuteč

Re: zapalovacia cievka 1.8 T

Příspěvek od bundis »

Záleží jaký cívky tam dáváte,není cívka jako cívka a pak se ještě liší dle výrobců. Další věc je jaký svíčky tam jsou,pokud tam máte něco jinýho než je pro daný motor předepsáno tak jsou cívky enormně namáhány a pak odchází.Spousta lidí si myslí,že,když dá místo jednobodové svíčky,která je daná výrobcem třeba tříbodovou tak to bude ok, prostě dávat motoru to co tam patří.

palacinka
Člen klubu
Příspěvky: 158
Registrován: 12.10.2011 22:07
Bydliště: Napajedla

Re: zapalovacia cievka 1.8 T

Příspěvek od palacinka »

cívky u motoru 1.8T a to konkrétně u AWT odcházejí, to je celkem známá věc, VW i Škoda svého času na toto dělali svolávačku kdy to měnili všem v rámci záruky, protože ty cívky byly vadné, já teď měnil na druhém válci, dal jsem tam italský Facet, ostatní jsou ještě originály BOSCH z výroby, tak očekávám, že teď půjde jedna za druhou
Passat B5.5 Variant 2001 1.8T Tiptronic + Ford Galaxy 1.9TDI Ghia 2002

Kvothe
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 27.01.2016 19:07

Re: zapalovacia cievka 1.8 T

Příspěvek od Kvothe »

Caute. Ako zistit co je potrebne menit zapalovaciu cievku. Pozorujem ze auto je strasne lenive.. rano sa ledva rozbehne.Diagnostika ukazala poruchu zapalovania na 3 valcoch.Ak by to bolo lambda sondou, ukaze to diagnostika? Sviecky som menil pred pol rokom.Pouzil som DENSO IK22
VW Passat Variant 1.8TSi
3C5 , r.v.2009

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“