MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 19.11.2009 17:50
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Zdravím, mám 1,8T model 2005 a stále častěji se mi rozvicuje diagnostika (pokaždé EGR). Auto jede a startuje naprosto normálně. Můj dotaz je, měl bych to řešit výměnou nebo pomůže třeba jen vyčištění??? díky za radu
- mates-v
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 20.02.2013 08:10
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Zdravím.
Jsem tady nový a měl bych prosbu. Mám Tourana s dvoulitrovým motorem z roku 2004. Rád bych zaslepil EGR ventil a tak bych se chtěl zeptat, jestli tady není někdo z okolí Prahy, kdo by mi za rozumný peníz to upravil v řídící jednotce.
Dík za info.
Jsem tady nový a měl bych prosbu. Mám Tourana s dvoulitrovým motorem z roku 2004. Rád bych zaslepil EGR ventil a tak bych se chtěl zeptat, jestli tady není někdo z okolí Prahy, kdo by mi za rozumný peníz to upravil v řídící jednotce.
Dík za info.
VW Touran 2.0 TDI, 100 KW, 2004, Highline, EGR Off / BMW F800 GS
-
- Závodník
- Příspěvky: 630
- Registrován: 07.11.2007 10:27
- Bydliště: ŠUMAVWA
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
motopower ti to upravi
- mates-v
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 20.02.2013 08:10
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Dík za info. Je na něj nějaký kontakt, a odkud je?
EDIT:
Tak už jsem kontakt našel. Jsem hloupej, stačilo projet kontakty.
Ještě jednou dík. M.
EDIT:
Tak už jsem kontakt našel. Jsem hloupej, stačilo projet kontakty.
Ještě jednou dík. M.
VW Touran 2.0 TDI, 100 KW, 2004, Highline, EGR Off / BMW F800 GS
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2013 09:31
- Bydliště: Tábor
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Dnes jsem koukal jak to mám s EGRem u mého prvního TDI, tejden vlastněného AFN 1999 WGR galaxy 81 kw a objevil jsem následující.
EGR má sundanou hadičku, jedna co k němu pravděpodobně patří (označena zeleně) je zašpuntována a vede do jakéhosi udělátku - jsou tam taková dvě stejná udělátka vedle sebe. Do těch udělátek taky vede hadička z krabice vzduchového filtru (označeno červeně) a na tom blíž k filtru co je na něm ta zašpuntovaná hadička je ta od vzduchu ulomená.
Zajímá mne na co jsou ta udělátka, ale hlavně může to něčemu vadit když to nechám tak, nebo to mám všechno zacpat? nebo spravit?
EGR má sundanou hadičku, jedna co k němu pravděpodobně patří (označena zeleně) je zašpuntována a vede do jakéhosi udělátku - jsou tam taková dvě stejná udělátka vedle sebe. Do těch udělátek taky vede hadička z krabice vzduchového filtru (označeno červeně) a na tom blíž k filtru co je na něm ta zašpuntovaná hadička je ta od vzduchu ulomená.
Zajímá mne na co jsou ta udělátka, ale hlavně může to něčemu vadit když to nechám tak, nebo to mám všechno zacpat? nebo spravit?
Galaxy 1999 81 kw
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Ta "udělátka" jsou elektromagnetické ventily. Jeden z nich (označovaný N75) má bílou čepičku a slouží k řízení turba (přiváděním podtlaku ovládá dózu a ta hýbe statorovým regulačním kolem a tím reguluje otáčky turbodmýchadla). Druhý ventil (N18) má černou čepičku a slouží z ovládání dózy EGR.
Do obou ventilů vede silnější hadička z filterboxu (to je atmosférický tlak) a jedna hadička od vývěvy (jako odbočka od podtlakového posilovače brzd). Ventily podle potřeby (řízené ŘJ motoru) přepínají a přivádějí tak k membránám obou jmenovaných zařízení buď podtlak (regulace), nebo atmosférický tlak.
Pokud je hadička mezi N18 a dózou EGRu odpojená (zaslepená), EGR systém z principu věci nemůže být funkční. U řízení turbodmýchadla bych podobný zásah ovšem nedoporučoval - z auta bys měl rázem SDi .
Do obou ventilů vede silnější hadička z filterboxu (to je atmosférický tlak) a jedna hadička od vývěvy (jako odbočka od podtlakového posilovače brzd). Ventily podle potřeby (řízené ŘJ motoru) přepínají a přivádějí tak k membránám obou jmenovaných zařízení buď podtlak (regulace), nebo atmosférický tlak.
Pokud je hadička mezi N18 a dózou EGRu odpojená (zaslepená), EGR systém z principu věci nemůže být funkční. U řízení turbodmýchadla bych podobný zásah ovšem nedoporučoval - z auta bys měl rázem SDi .
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2013 09:31
- Bydliště: Tábor
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
výborně děkuji.
takže v případě že se rozhodnu nechat EGR vypnut ( jestli jsem to dobře nastudoval tak tim vyprodukuju menší množstvi pevnejch částic ) tak bych měl tu ulomenou hadičku z N18 zaslepit aby si N75 nešluknul ňákej bordel (od vzducháče je téčko k oběma).
A N18 jako nepotřenej bych moh odpojit od elektriky (a tu ulomenou díru zacpat aby ňákej škvor nevlez až do posilovače brzd )
A nestačilo by teda, kdyby někdo chtěl vyzkoušet EGROFF aby odpojil jenom N18? nebo by se nahněvala ŘJ?
takže v případě že se rozhodnu nechat EGR vypnut ( jestli jsem to dobře nastudoval tak tim vyprodukuju menší množstvi pevnejch částic ) tak bych měl tu ulomenou hadičku z N18 zaslepit aby si N75 nešluknul ňákej bordel (od vzducháče je téčko k oběma).
A N18 jako nepotřenej bych moh odpojit od elektriky (a tu ulomenou díru zacpat aby ňákej škvor nevlez až do posilovače brzd )
A nestačilo by teda, kdyby někdo chtěl vyzkoušet EGROFF aby odpojil jenom N18? nebo by se nahněvala ŘJ?
Galaxy 1999 81 kw
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Začala by se zlobit a paměť závad by obsahovala zmínku o tom, že tam ten ventil není... ŘJ motoru si po takovech "udělátkách" (a nejen po nich) sahá jestli tam jsou.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Přesně, jak píše smolda - jednotka by vyhodnotila chybu N18 - přerušení. Jednodušší je nechat ventil připojený k elektrice a odpojit hadičku k membráně (nebo ji ucpat třeba kuličkou z ložiska a zapojit zpět - tak nikdo nic nepozná).
- jirkakojak
- Řidič
- Příspěvky: 100
- Registrován: 02.06.2012 08:59
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Tak jsem chět zaslepit EGR ale hned při sundání hadice a EGR ventilu jsem zjistil že sání neni zrovna z nejčistčích Ba naopak bylo zanešený až hrůza tak ač nerad protože jsem tu četl že je to porod tak jsem se pustil do vyndání sání vyčištění jeho i EGR ventilu a podle vašich rad jsem udělal záslepku a podtlakovou hadičku jsem taky zaslepil. Dušička má klid a já jistotu že to mám čistý. Jede to líp a spotřebu ještě změřim. Přidávám trochu foto dokumentace
VW Passat Variant B5.5, r.v.2003, 74kw.
-
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 01.06.2012 18:49
- Bydliště: Ostrava
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Zdravím všechny.Svůj problém jsem tady již popsal.Nechci to znovu rozebírat a proto bych se chtěl na Vás obrátit zda by jste mi mohli doporučit nějakého klubáka z oklí Ostravy který má Vag a tím mi pomohl vyřešit můj problém na dobro.Díky moc
- sedkooo
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Zdravim. Cistil som EGR ventil, ktory sposobil extremne zanesenie celeho sacieho potrubia. V casti kde je EGR ventil je este klapka, ktora nebola schopna pohybu uz nejaku dobu, kedze potrubie malo 1,5cm nanos sadzi. Teraz je to vsetko ciste a klapka je opat pohybliva. Chcem sa spytat co je to za klapku (skrtiaca?). A ako zistim ci funguje. Motor isiel aj pred tym bez znatelnych problemov a aj teraz sa tvari, ze je vsetko ok. Pri pridavani plynu sa klapka ani nepohne. Viete mi prosim povedat co by mala robit, pripadne ako ju diagnostikovat? Dakujem velmi pekne za rady.
- TomB
- Pilot
- Příspěvky: 872
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Je to chcípací klapka. Je trvale otevřená, zavře se pouze při vypnutí zapalování, na cca 3 sec. aby motor zdechnul klidněji a neházel sebou. Pak se opět otevře.
-
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 01.06.2012 18:49
- Bydliště: Ostrava
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Ahoj zdravim všechny.Měl bych dotaz na to když necham ukončit funkci EGR ventilu softwerově muže to mit nějaky negativni vliv naDPF filtr?Diky za nazory.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 20.12.2011 17:22
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Někdo z Prahy na zaslepení EGR u 1.9 tdi ahu?
kdyžtak 720 619 674
kdyžtak 720 619 674
GOLF 1.8T GTI 132kW AWP