To žeseti zvýší otačky nemá nic společného s čidlem ale stim že baterie přišla o více proudu najednou třeba si pustil vic spotřebiču nebo tak a počítač to řeší viššíma otáčkama aby alternátor dohnal ten rozdilKaufik píše:zdravím
občas se na TDI zvýší otáčky na 1000/min, mám za to že je to teplotní čidlo. Kdepak ho na motoru najdu? Díky za případnou fotku.
MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 319
- Registrován: 29.09.2007 12:33
- Bydliště: jablonec nad nisou
Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
Sharan tdi afn 81kw
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
Jo setkal, skončilo to srovnáním a tlakovou zkouškou hlavy motoru a výměnou těsnění pod hlavou. Pokud ti motor tlakuje chladící okruh, vytvoří se ti v systému bublina, která když se dostane na čidlo, čidlo měří teplotu plynů a ne vody. Pak se bublina posune dál a čidlo zase měří to co má...
Když sundáš hadičku přepadu co vede do expanzky a její konec vrazíš do petky s vodou tak, aby konec hadičky byl pod hladinou, nastartuješ motor a někoho požádáš ať ti přidá trochu na otáčkách a z hadičky jdou bubliny a pěna, je to těsnění pod hlavou. A co voda jako taková, jak často dolejváš?
Když sundáš hadičku přepadu co vede do expanzky a její konec vrazíš do petky s vodou tak, aby konec hadičky byl pod hladinou, nastartuješ motor a někoho požádáš ať ti přidá trochu na otáčkách a z hadičky jdou bubliny a pěna, je to těsnění pod hlavou. A co voda jako taková, jak často dolejváš?
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 18.11.2012 13:57
Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
zdravim všechno jsem to tady prostudoval vyskoušel a stale nic mam galaxy I 1,9tdi 66kw PD a pořat se to hreje jak je napis norm tak to je pořat ukazuje na M a kdyš jsem jel štemberk do kopce v podvalem tak to bylo kosiček před červenym věmenil jsem termostat 2x pokažde jina značka vodni pumpu proplachnuů chladič sajrajtem a otlakoval vymenil par hadic co jse mi nezdaly a pořat nic nemate ješte nekdo nějakou radu prodat to nechci mam to 14dni
- Skyppy
- Člen klubu
- Příspěvky: 1265
- Registrován: 03.07.2010 07:11
- Bydliště: Březová - Oleško
Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
Trošku divná kombinace, ale co.vasik999 píše:mam galaxy I 1,9tdi 66kw PD
Jinak si myslím, že bude problém v těsnění pod hlavou.
- ajo
- Jezdec
- Příspěvky: 220
- Registrován: 26.09.2007 21:03
- Bydliště: Prešov
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 18.11.2012 13:57
Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
VAG nehlásí žádné chyby a teplota čidla je totožna s teplotou vody
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
Osahat hadice, za chodu ohřátého motoru. Hlavně taky zjistit jestli jsou tvrdší - mírně natlakovaný. Pokud ne, bude tam bublina. Pokud odpojíš přepadovou hadičku od expanzky a strčíš jí do petky s vodou a při nastartovaným motoru a vyšších otáčkách ti půjdou z hadičky bubliny, je to jednoznačně těsnění pod hlavou.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 18.11.2012 13:57
Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
hadice jsou tak korat tu fintu z petkou jsem skoušel a žadne bublinky nejdou jde čista voda
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
Kaufik píše:zdravím
občas se na TDI zvýší otáčky na 1000/min, mám za to že je to teplotní čidlo. Kdepak ho na motoru najdu? Díky za případnou fotku.
Jukni sem:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... 4&start=75
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
Ale zkoušel jsi to při vysokých otáčkách? Při volnoběhu je to naprd, bubliny se nemusí vytvořit.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 18.11.2012 13:57
Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
i to jsem skoušel s kamošem v praci tak jsem koncem tydne obednan do servisu a bude se menit ntesneni a srovnavat hlava jinač už tam nic nebude
- ferdosm
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Dačice
Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
mam taky problem s teplotou motoru.je to tu uy popsane.pri normalni jizde teplota ok,pri zatezi teplota stoupa,mezi pulku a trictvrte ,pri jizde z kopce teplota klesa.voda se neztracineni dela mi to uz asi 5let a nepozoruji zadne zmeny.vzmenil jsem pumpu termostat chladic a porad stejny.mesicne najedu tak 4000km tak kdyby to bylo tesneni tak se to uz snad projevi.jezdim nalozeny s vozikem i bez nej.odtahnul jsem i par aut na podvalu a je to porad stejny.dejte mi radu co s tim.chystam se jet do chorvatska a nerad bych to tam nekde uveril.
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
Je otázka jakej termostat jsi tam dával (od jakýho výrobce) a nezapomeň že ani nový termostat nemusí být OK, vyrábějí ho jen lidi. Není to sice tak moc častý jev, ale vyloučit se to nedá.
Další otázka je jak dalece průchozí je tvůj chladič. Pokud někdo před tebou použil nějaký zatěsňovadlo na netěsnosti chladiče, může být problém v malém průtoku vody chladičem.
Taky stojí za to zkontrolovat chladič z venčí - jestli není zasekanej bordelem tak že neprochází vzduch skrz něj. Můžeš taky zkusit zapnout topení na plný pecky v okamžiku, kdy ti zase teplota vyleze nad 90°C. Uvidíš jak rychle ti začne teplota padat. Pokud nedochladíš ani při zapnutým topení, pověnoval bych se asi vodní pumpě a termostatu.
Další otázka je jak dalece průchozí je tvůj chladič. Pokud někdo před tebou použil nějaký zatěsňovadlo na netěsnosti chladiče, může být problém v malém průtoku vody chladičem.
Taky stojí za to zkontrolovat chladič z venčí - jestli není zasekanej bordelem tak že neprochází vzduch skrz něj. Můžeš taky zkusit zapnout topení na plný pecky v okamžiku, kdy ti zase teplota vyleze nad 90°C. Uvidíš jak rychle ti začne teplota padat. Pokud nedochladíš ani při zapnutým topení, pověnoval bych se asi vodní pumpě a termostatu.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- ferdosm
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Dačice
Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
mel jsemtam termostat 80stupnu voda na volnobeh byla 88stupnu,ted jsem tam dal ter.87stupnu voda na volnobeh je 94stupnu.mereno vagem.pred tema 5-6lety jsem delal tesneni pod hlavou protoze mi auto varilo,hlava i blok byly zkontrolovany.od te doby auto nevari jenom lita teplotadneska budu kupovat novy 80ti stupnovy termostat.
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, TEPLOTA: přehřívání motoru do kopce
Hlavně kup něco kvalitnějšího, na termostatu nešetři.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy