Výměna brzdových kotoučů a destiček

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
jbedan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 12.04.2011 20:02

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček

Příspěvek od jbedan »

Jde to i bez vagu, mam odskouseno. jednoduse pri dobrzdene brzde.
1) odpojit kabel na cerpadle
2) pomoci nabijecky (nebo jineho zdroje) roztahnout trmen na max (musi se zjistit kam dat plus) opacne ho stlacis
3) demontovat , vymenit desticky
4) nasadit trmen
5) pripojit konektor cerpadla
6) stejne udelat druhou stranu
7) zabrzdit rucni brdu
8) odbrzdit

Hotovo. Behen vymeny nechat odbrzdeno a vytazeny klic. Dulezite je mit oba brzdice ve stejne poloze jako tlacikto brzdy (odbrzdeno). Pak jen zasunout klic , zabrzdit a odbrzdit.
Mam to vyskouseno.

pavel78
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 06.02.2013 19:06

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček

Příspěvek od pavel78 »

Můžu potvrdit,přesně podle tohoto postupu to jde,celou zadní nápravu otázka hodinky a hotovo,doma,bez Vagu,vše funguje. Pro jistotu jsem ale odpojil celou baterii,v poho. :smoke:

Honza 3c2
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 325
Registrován: 25.04.2011 18:16

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček

Příspěvek od Honza 3c2 »

Jako přes diagnostiku to je hned no... rozjede se to, vyměníš a zase to zejede resp. si to udělá test ... :)

G5pepa
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 06.09.2009 10:12

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček

Příspěvek od G5pepa »

... neví někdo proč se někde píše že musí být připojená nabíječka ?? vždyť to vagem roztáhnu a vše pak vypnu - ne bo ne ?? Dík za info.

Uživatelský avatar
Hondza
Řidič
Řidič
Příspěvky: 176
Registrován: 23.02.2012 16:10
Bydliště: Praha

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček

Příspěvek od Hondza »

G5pepa píše:... neví někdo proč se někde píše že musí být připojená nabíječka ?? vždyť to vagem roztáhnu a vše pak vypnu - ne bo ne ?? Dík za info.
To je jen při postupu bez VAGu - jinak VAGem roztánout a vyměnit...
Passat Variant Highline 3C 2009, 103KW TDI CR
====!!!Můj pašík!!!====

Uživatelský avatar
Jirka.
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6214
Registrován: 12.05.2010 00:53
Bydliště: Praha

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček

Příspěvek od Jirka. »

Nabíječka má být připojená protože motorky mají velký odběr a kdyby byla horší baterka tak by podpětí mohlo ohrozit správný chod motorků. Já s tím jednou něco laboroval, do toho se mi pouštěla sahara a v půlce kalibrování byla baterka vymlácená, naštěstí to jednotka přežila v pořádku
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA

Uživatelský avatar
vincent19
Řidič
Řidič
Příspěvky: 77
Registrován: 13.09.2011 07:57
Bydliště: Olšany

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček

Příspěvek od vincent19 »

Mě teda vůbec nešli motůrky otevřít a zavřít přes diagnostiku......Asi mám slabou baterku nebo nevím.Zkusím nabíječku zapnout do autobaterie a uvidím.Potřebuji na jednom motůrku udělat základní nastavení.......
Passat Variant 3G 2.0TDI 110kW , Passat Variant 3C 2.0TDI 125kW Sportline , Vento 1.9D

G5pepa
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 06.09.2009 10:12

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček

Příspěvek od G5pepa »

... ještě se chci zeptat jestli při výměně zadních kotoučů se dají povolit v pohodě ty držáky třmenů - je tam 14 mnohohran, nebo musí být auto na zvedáku?? Chtěl jsem to udělat na dvorku, ale moc prostoru na povolení tam asi nebude. Díky za info.

Uživatelský avatar
Lukas.cc
Pilot
Pilot
Příspěvky: 726
Registrován: 02.03.2013 10:20
Bydliště: Orlová

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček

Příspěvek od Lukas.cc »

G5pepa píše:... ještě se chci zeptat jestli při výměně zadních kotoučů se dají povolit v pohodě ty držáky třmenů - je tam 14 mnohohran, nebo musí být auto na zvedáku?? Chtěl jsem to udělat na dvorku, ale moc prostoru na povolení tam asi nebude. Díky za info.

naklepni ten klíč M14 aby jsi hrany neoholil. Je to pořádně dotáhle vždy jsem musel použít trhák a aspon 0,6m dlouhou trubku. Ale vždy jsem měl auto celé na zvedeku. Uvidíš no.
(Passat Variant, 103Kw CBAB DSG bývale) nyní Peugeot 508 RXH Hybrid 120kw

Uživatelský avatar
romaneek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 18.03.2009 12:57
Bydliště: Tachovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček

Příspěvek od romaneek »

Ahoj, delal jsem to nedavno..
Na dvorku, zvedle na spalku a slo to, jen s tim prostorem je to tam fakt naprd.
Trhak jsem tam nedostal, takze racna a na ni nasazena trubka. Na prave strane to slo nejhur, musel jsem si vzit rukavice, abych si jako vzdy neojel klouby :-)
Golf IV var. ASZ , IC ARL, hybrid 1756, na zadku 1,6. Lamela s HDS a komplet Brembo Max. Bi-led atd :-D
Golf MK2 1986, 1,6td 51kw v renovaci.

Uživatelský avatar
milan.petr
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 30.10.2010 16:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček

Příspěvek od milan.petr »

Ahoj, ja menil minuly rok desky i kotouce. Par postrehu.

1. S VAGem to je super prace, zadny problem, vse opravdu jednoduche a rychle, presne podle navodu, ktery tady je ve FAQ. Bez VAGu bych se do toho opravdu nepustil. Mam jen info, ze s nekterejma neorigo kabelama (klonama) brzdice nejdou otevrit :)

2. Trmeny jdou ven krasne. Kdyz uz to delate, dejte si s tim praci a ocistete perfektne vsechny dosedaci plochy a namazte vodici cepy (jen proboha ne medenou pastou). Zkontrolujte prachovky na pistku. To je pridana hodnota, kterou tomu muzete dat narozdil od servisu, kde to jedou na cas :). S pistkem se netoci, jde zatlacit normalne pripravkem.

3. Kotouce jsou horsi, musi se totiz sundat drzak trmenu. Potrebujes k tomu 14XZN orech, trhak klic, nebo sakra dobrou racnu s nastavcem a velke nervy, pac je to utazeny jak prase a pristup tam je sileny. Jakmile to povolis, zbytek uz je jednoduchy i pro obycejnyho lajka:)

4. Nakonec provest test trmenu VAGem.

5. Koupil jsem Brembo kotouce a silene reznou, nejsem moc spokojeny po vizualni strance :)
_________________
vw passat variant 2.0 TDi BMP 3C

regjurm
Člen klubu
Příspěvky: 47
Registrován: 13.02.2011 09:41
Bydliště: Moravskoslezký kraj

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček

Příspěvek od regjurm »

milan.petr píše: 2. Trmeny jdou ven krasne. Kdyz uz to delate, dejte si s tim praci a ocistete perfektne vsechny dosedaci plochy a namazte vodici cepy (jen proboha ne medenou pastou). Zkontrolujte prachovky na pistku. To je pridana hodnota, kterou tomu muzete dat narozdil od servisu, kde to jedou na cas :). S pistkem se netoci, jde zatlacit normalne pripravkem.
Zdarec,
proč nemazat ty vodící čepy měděnou vazelínou?Je na vysoké teploty...Časem tuhne,nebo kde je problém?
VW PASSAT VARIANT,COMFORT LINE, BUSINESS 01/2008 BKP

Uživatelský avatar
konros
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 235
Registrován: 14.10.2012 20:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček

Příspěvek od konros »

Netusi nekdo jake jsou dotahovaci momenty...drzak zadniho trmenu..a drzak predniho trmenu? Trmen predek..trmen zadek? A je treba i ty srouby vymenit za nove a dat na lepidlo? Pokud ano..tak jake je cislo dilu? Predem dekuji.
PASSAT 3c WHITE LIMOUSINE 2.0tdi CBAB, 2010, DSG, HIGHLINE, INDIVIDUAL, SKYLINE, alu CHICAGO 18.

Uživatelský avatar
Klejzlik
Člen klubu
Příspěvky: 676
Registrován: 28.09.2011 19:50
Bydliště: Hranice

Výměna brzdových kotoučů a destiček

Příspěvek od Klejzlik »

milan.petr píše:Ahoj, ja menil minuly rok desky i kotouce. Par postrehu.

1. S VAGem to je super prace, zadny problem, vse opravdu jednoduche a rychle, presne podle navodu, ktery tady je ve FAQ. Bez VAGu bych se do toho opravdu nepustil. Mam jen info, ze s nekterejma neorigo kabelama (klonama) brzdice nejdou otevrit :)

2. Trmeny jdou ven krasne. Kdyz uz to delate, dejte si s tim praci a ocistete perfektne vsechny dosedaci plochy a namazte vodici cepy (jen proboha ne medenou pastou). Zkontrolujte prachovky na pistku. To je pridana hodnota, kterou tomu muzete dat narozdil od servisu, kde to jedou na cas :). S pistkem se netoci, jde zatlacit normalne pripravkem.

3. Kotouce jsou horsi, musi se totiz sundat drzak trmenu. Potrebujes k tomu 14XZN orech, trhak klic, nebo sakra dobrou racnu s nastavcem a velke nervy, pac je to utazeny jak prase a pristup tam je sileny. Jakmile to povolis, zbytek uz je jednoduchy i pro obycejnyho lajka:)

4. Nakonec provest test trmenu VAGem.

5. Koupil jsem Brembo kotouce a silene reznou, nejsem moc spokojeny po vizualni strance :)
Přesně jak píšeš, já dával předek Zimmermann Sport vrtaný a zadek to samé ale bez děr ;-) a dělána na klonu ale taky mi kámoš psal a jemu to neslo s mým klonem ano.Ps zimm jsou lakovaný a zatím to nerezne

dkraft
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 301
Registrován: 21.11.2007 23:44

Re: Výměna brzdových kotoučů a destiček

Příspěvek od dkraft »

Tak kdyz uz se tady sverujeme jak nam to slo dobre vymenit, tak mam taky par postrehu, kdyz jsem to pred cca rokem delal:

1. mam cinskej klon VAGiny a slo to OK
2. drzaky trmenu jsou utazeny jako krava a jo, je tam pristup jako k penezum, takze racna a nekolik ruzne dlouhejch nastavcu + ruce jak chobotnice jsou nutnosti! :-)
3. pozor na ten malej idiotskej hlinikovej sroubek co jisti kotouc k naboji, ja jsem ho strhnul bez mrknuti oka a potom jsem se s tim sral dalsi dve hodiny (odvrtani, projeti zavitu, atd.)
4. koupil jsem ATE kotouce u kterych v popisu blekotali neco o vetsi primesi uhliku a musim rict, ze zatim "skoro" vubec nereznou, jenom nepatrne na venkovnich krajich, ale jen takove milimetrove sem tam prd. :-)

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“