senzor tlaku klimatizace
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 26.11.2009 20:32
- Bydliště: liberecko
senzor tlaku klimatizace
Nazdar všichni, vím , že se tu poslední dobou dost probírá klima, asi to bude tim teplem. Já mám taky problem s climatronikem. 15 vteřin jde a pak se vypne a za 15 vteřin opět jde. Někdo mi poradil , že by to mohlo být čidlo tlaku klimy. Problem je ten, že jsem na to dnes koukal a nemám tušení, jak se na něj dostanu. Podle mne budu muset asi vyndat pravý světlo a pak se tam snad dostanu. Jinak čidlo má dorazit zítra, ale já bych spíš radu ohledně demontáže. On je to prý hliník na hliník závitem a nejde to povolit, většinou se zničí dle názorů trubka. Nemáte někdo nějakej nápad , jak by se to dalo povolit ? Blnost je prý ohřev, to se ještě zhorší. Budu rád za každou radu. A pokud by někdo věděl, zda se při tom vypustí nápln , nebo ne . Měl by tam snad být nějakej ventilek. Díky všem.
- Phoenix
- Pilot
- Příspěvky: 774
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: senzor tlaku klimatizace
Jestli klima střídavě jde a nejde, tak to může být klidně problém tlaku, kdy je tam třeba moc chladícího média a tlakový spínač to při přetlakování odpojuje, po poklesu tlaku zase sepne, nebo taky může být v okruhu voda, která způsobuje střídavé zamrzání a rozmrzání expanzního ventilu. Zkusil bych to odsát, pořádně vyvakuovat, aby se z toho dostalo co nejvíc vlhkosti a naplnit předepsané množství. Pak znovu zkontrolovat tlaky a funkčnost.
PHOENIX-shoří jen proto,aby vznešený znovu povstal z popela a vzlétl vzhůru k nebesům...
http://WWW.VW-CULT.CZ
http://WWW.VW-CULT.CZ
- wrot
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 17.11.2009 17:00
- Bydliště: Zličín blízké okolí
Re: senzor tlaku klimatizace
pokud je klima zahřátá tak to muže takto dělat jak popisuješ ještě zda se ti točí ventilátor ,k tomu čidlu se dostaneš asi nejlépe po sundání nárazníku nebo světla ale mam dojem že pokud shodíš světlo budeš muset znovu na seřízení světel časově to bude nastejno ale levnější varianta je nárazník dolu pak popotáhnout chladič a čidlo je pod ím světlem už se k němu dostaneš ,vymontovat by mnělo jít bez nějakého velkého uniku chladiva je tam jak jsem se dočetl nějakej ventilek
- Kajosek
- Řidič
- Příspěvky: 139
- Registrován: 12.08.2009 15:08
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: senzor tlaku klimatizace
jak to popisuje, střídavé zapínání/vypínání .. tak mě to dělá, když dlouho stojí, na červenou, nebo v zácpě ... za jízdy to valí v pohodě ... To může být čím? že to dělá jen když stojím :-/
- Buresmil
- Závodník
- Příspěvky: 697
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: JZ od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: senzor tlaku klimatizace
kdyz stojis a prestava chladit tak ti asi nejede vetrak. Pokud je to tak tak radi rychle vymenit nez se ti vetsi teplotou nepretlakuje okruh a neco treba neznici.
Kdo brzdí Ten prohrává.
- Kajosek
- Řidič
- Příspěvky: 139
- Registrován: 12.08.2009 15:08
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: senzor tlaku klimatizace
kdyz nastartuju, dám AUTO a na plný pecky, mají se točit oba ventilátory? resp. kdy se spouští ten druhý?
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: senzor tlaku klimatizace
Ktery je pro tebe druhy? Jeden je pohaneny pres remen viscospojkou a ten druhy je elektricky. Takze je jen jeden ovladany a ten druhy se toci - protaci stale v zavislosti na teplote. Pokud ten elektricky nefunguje (kratke uhliky motoru, vadne rele nebo pojistka, vadny predradny odpor), tak se ochlazuje chladic klimy pouze naporovym vzduchem a pri stani se samozrejme dostatecne nechladi. Pri rezimu Climatronicu na Auto se elektricky ventilator musi tocit.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
- Kajosek
- Řidič
- Příspěvky: 139
- Registrován: 12.08.2009 15:08
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: senzor tlaku klimatizace
ano, ten druhý = elektrický ...takže když nastartuju, dám Auto, musí se točit ... ok, díky
-
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 26.11.2009 20:32
- Bydliště: liberecko
Re: senzor tlaku klimatizace
takže větrák se netočí a to bude asi ten problém. Hledal jsem pojistku, ale nenašel, pouze na celkovou fci klimy. Nebo jsem blbě koukal? Co kdybych ho napojil na vypínač napřímo? Nebo zkusim jít po proudu, kde je chyba. Kdyby byl v háji větrák, dají se např vyměnit uhlíky samostatně, nebo musí se koupit celej? Jinak jsem to čidlo asi kupoval teda zbytečně....Díky
-
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 26.11.2009 20:32
- Bydliště: liberecko
Re: senzor tlaku klimatizace
tak je ko větrák, proud jde , ale i když ho dám napřímo, tak se netočí. Dá se vyndat bez toho, aniž bych demontoval nárazník atd? Totiž , že by se mi to chtělo celý rozdělávat,to zrovna ne. díky
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: senzor tlaku klimatizace
Asi nejběžnější závada jsou opotřebované - krátké uhlíky. Pokud nemá ventilátor jiný problém třeba v ložiscích, tak jde celkem snadno rozebrat a opravit. Ve FAQ byl dřív návod. Jinak samotný ventilátor demontuješ z auta tak, že uvolníš přívodní kabel mezi motorem ventilátoru a konekorem. Ten je umístěn u zásobní nádobky na servo. Pak musíš vyšroubovat jeden vrut kterým je chycený k sahaře a poté pootočit s celým ventilátorem v jeho "věnci" a tím se jako bajonet uvolní a vyndáš ho mezerou mezi saharou a motorem. Myslím že jsem ještě demontoval horní kryt rozvodového řemene. Ale nárazník ani přední čelo dolů nemusí. Jinak cena nového ventilátoru od soudruhů z Čínské lidové republiky začíná na litru a mě osobně čtyři jiné uhlíky vyšly na 200,- Ale záleží jak drahý výchozí materiál seženeš. V každém případě počítej s úpravou uhlíků s větším rozměrem. Originál rozměr 6,8 x 7,9 x 13,5mm asi neseženeš.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
-
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 26.11.2009 20:32
- Bydliště: liberecko
Re: senzor tlaku klimatizace
Díky za návod, snad se mi zadaří ten ventilátor rozdělat. Nějaký uhlíky kdyžtak najdu i doma. Já jsem koukal, že to tam je jakoby nasazený, myslel jsem , že se to nějak nacvakne. Pokusim se tedy podle Tvého návodu demontovat, díky
-
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 26.11.2009 20:32
- Bydliště: liberecko
Re: senzor tlaku klimatizace
Tak pro všechny, větrák lze vyndat opravdu bez dalšího většího rozebírání, je tam šroubek nahoře, pak pootočit a já jsem sundal hadici turba a také to šlo touto cestou. Doma jsem ho chtěl rozebrat, ale to je hrozná práce, řekl jsem si, že radši koupím novej. Vysypalo se mi z něj ale spousta bordela a jen tak jsem ho chtěl zkusit, a roztočil se. Takže jsem ho vyklepal a dal zpět s tím, že si koupím jinej časem. Vyndání a nandání je otázka 10 minut. Klima ted běží i při stojícím voze v pohodě. Díky všem za pomoc.
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: senzor tlaku klimatizace
Ten bordel je grafit z uhliku. Rozebrat jde v pohode, ale uhliky musi mit vyvod do boku a takove jsem sehnal jen v obchode kde se na uhliky specializuji. V Kelly to byl marny boj. Jinak ve FAQ na str.2 je navod na demontaz motoru. Jiny ventilator muze mit uhliky pred smrti nebo koupis novy z Ciny. Nejlevneji vyjde preletovat uhliky.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
-
- Závodník
- Příspěvky: 625
- Registrován: 02.09.2012 13:32
- Bydliště: České Budějovice
Re: senzor tlaku klimatizace
mě s ním nejde otočit, na kterou stranu se má točit pro uvolnění?
Passat B5.5 variant Highline, 9/2001, 1.9TDI-PD AVF 4motion @ GaragePower by Lubosk, FMIC, EGR OFF, KAT OFF, hybrid GT1752V, jednohmota s HDS
Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP
Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP