Ahoj,
mam GIV 1999, 1,4 16V a problém je následovný. Když nastartuji a po chvíli pustím klimu, je vše v naprostém pořádku. Nicméně pokud se motor zahřeje, tak má motor velké výkyvy ( toto se děje především na neutrálu). Přijedu na světla a při zahřátem motoru dám neutrál, ručička otáček se z původních třeba 2t ot. ( zařazená rychlost) zhoupne až třeba ke 200ot chvili s tim bojuje a pak buďto vydrží a motor se dost klepe, nebo se udusí. Když jsem toto řešil po koupi auta, řekli mi, že pročistili klatku volnoběhu ( netuším co to je) nicméně bych rád věděl, jestli už vás to někoho potkalo a co s tím. Jsem si vědom, že klima na motoru 1,4 neni uplne super pro tak slabý motor ale dva roky to po předchozím ,,vyčištění,, fungovalo. Díky
Klima udusí motor - GIV 1,4 16V
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 15.04.2011 10:20
Klima udusí motor - GIV 1,4 16V
1.4 16V .......
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Re: Klima udusí motor - GIV 1,4 16V
Až příště budeš odjíždět ze servisu, tak ať ti mechanik ukáže tu kladku volnoběhu.Tedy v tvém případě to budou asi:Volnoběžná kladka pro alternátor a elektromagnetická spojka pro klimu.
1.Když klimu vypneš tak tedy otáčky motoru nekolísají?
2.Dobíjecí napětí je v pořádku?Měřit při zaplé a vyplé klimošce.
3.Chce to dát i na diagnostiku.
1.Když klimu vypneš tak tedy otáčky motoru nekolísají?
2.Dobíjecí napětí je v pořádku?Měřit při zaplé a vyplé klimošce.
3.Chce to dát i na diagnostiku.
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Klima udusí motor - GIV 1,4 16V
Spíš si myslím,že mu vyčistili škrtící klapku a po dvou letech už ji má asi zase zasranou,že nedrží volnoběh.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 15.04.2011 10:20
Re: Klima udusí motor - GIV 1,4 16V
duduh píše:Až příště budeš odjíždět ze servisu, tak ať ti mechanik ukáže tu kladku volnoběhu.Tedy v tvém případě to budou asi:Volnoběžná kladka pro alternátor a elektromagnetická spojka pro klimu.
1.Když klimu vypneš tak tedy otáčky motoru nekolísají?
2.Dobíjecí napětí je v pořádku?Měřit při zaplé a vyplé klimošce.
3.Chce to dát i na diagnostiku.
1. Když klimu vypnu jeto v pořádku, otáčky kolem 800 a vše šlape jak má.
2. To jsem nezkousel - vyzkouším.
3. JJ, zajedu s tim na diagnostiku.
1.4 16V .......
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Re: Klima udusí motor - GIV 1,4 16V
Klima versus tvůj motor to není na žádné divočení.Ta klapka by to mohla být také.Možná by to chtělo stříknout do ní ten sajrajt na to pročištění a každopádně to chce dát někomu na tu VAGínu a podívat se jestli tam nejsou (jako že budou) nějaké závady.
- Speed
- Pilot
- Příspěvky: 857
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kósek od Vyškova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klima udusí motor - GIV 1,4 16V
závada je skoro určitě škrtící klapka ( jen si mu blbě rozuměl že to je kladka )
ta škrtící klapka reguluje volnoběh .. i těch 800ot. je málo , myslim že by to mělo mit 1ooo ot. a hlavně by to nemělo mit žádnéch 2ooo ot.
takže vymontovat ju, vyčistit a namontovat zpět ( se základnima znalostma povolování a utahování šroubků to zvládne každej )
potom přes VAG udělat základní nastavení a mělo by to byt cajk (to už nemi každej , ale je takovéch lidi pořát dost )
někdy se stane že už ani tohle nepomuže a elektronika v te klapce (sou tam dva potenciometry a motorek a ještě pár blůstek) už nekomunikuje s řidici jednotkou a prostě to základní nastavení nejde udělat ( a VAG napiše chybu "chybí signál škrtící klapky" ) - pak tě čeká výměna
jelikož to má 1ooo ot. a ty zapneš klimu , tak ten motor zatížíš, tim pádem klesnou otáčky , ta škrtící klapka dostane signal s ŘJ že sou maly otáčky a sama se pootevře (motorek uvnitř klapky) a srovná otáčky na těch 1ooo ot/min (takhle to má být)
jelikož ty už to máš níž (800 ot.) a ještě ho zatížíš klimou, tak ten motor "zabrzdíš" a protože ta klapka nefunguje, tak ten volnoběh nezvedne atd. atd. ....
tady to máš taky pěkně popsany ...
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2811179#p2811179" onclick="window.open(this.href);return false;
ta škrtící klapka reguluje volnoběh .. i těch 800ot. je málo , myslim že by to mělo mit 1ooo ot. a hlavně by to nemělo mit žádnéch 2ooo ot.
takže vymontovat ju, vyčistit a namontovat zpět ( se základnima znalostma povolování a utahování šroubků to zvládne každej )
potom přes VAG udělat základní nastavení a mělo by to byt cajk (to už nemi každej , ale je takovéch lidi pořát dost )
někdy se stane že už ani tohle nepomuže a elektronika v te klapce (sou tam dva potenciometry a motorek a ještě pár blůstek) už nekomunikuje s řidici jednotkou a prostě to základní nastavení nejde udělat ( a VAG napiše chybu "chybí signál škrtící klapky" ) - pak tě čeká výměna
jelikož to má 1ooo ot. a ty zapneš klimu , tak ten motor zatížíš, tim pádem klesnou otáčky , ta škrtící klapka dostane signal s ŘJ že sou maly otáčky a sama se pootevře (motorek uvnitř klapky) a srovná otáčky na těch 1ooo ot/min (takhle to má být)
jelikož ty už to máš níž (800 ot.) a ještě ho zatížíš klimou, tak ten motor "zabrzdíš" a protože ta klapka nefunguje, tak ten volnoběh nezvedne atd. atd. ....
tady to máš taky pěkně popsany ...
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2811179#p2811179" onclick="window.open(this.href);return false;
Scirocco I 2.0 16V 9A
Mitsubishi Galant 2.0 GTi 16V LPG
Škoda Felicia 1.3 BMM LPG
ex Scirocco II 1.8 DX
Jestli se v tym Sciroccu zabiješ, tak mi nechoď na oči !!!! moje Martinka
Mitsubishi Galant 2.0 GTi 16V LPG
Škoda Felicia 1.3 BMM LPG
ex Scirocco II 1.8 DX
Jestli se v tym Sciroccu zabiješ, tak mi nechoď na oči !!!! moje Martinka
- Doctor Driver
- Člen klubu
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 13.03.2012 16:39
- Bydliště: Slaný
Re: Klima udusí motor - GIV 1,4 16V
Nová klápa - origo kolem 4500,- Docela pálka no, ale odešla mi taky tenkrát na 1.6 16V. Otáčky lítaly jak blázen a při rozjezdech sem si občas připadal jak s TDí 1,9, jakej to mělo při zvýšených otáčkách odpich
VW Golf IV V6 4_MOTION