4x4 nebo ne?

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
robertkn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 05.05.2013 10:49

4x4 nebo ne?

Příspěvek od robertkn »

Zdravím clubáky,mám možnost koupit passata (1.9tdi-96kw,4x4,r.v.01,manual 6q)...
jezdím převážně po dálnici,hory moc ne. má pro mě smysl 4x4,o kolik se zvedne spotřeba, je to náchylné na poruchovost?

díky za informace a zkušennosti uživatelů.

Uživatelský avatar
Jacques.
Pilot
Pilot
Příspěvky: 813
Registrován: 31.03.2011 17:57
Bydliště: Děčín okolí...

Re: 4x4 nebo ne?

Příspěvek od Jacques. »

Přijde situace kdy se ti určitě bude hodit. Je to dobré nejen na zimu ale i pro komfort. Řeší to problém s prwtacivosti v zatáčkách. A líbí se mi jak se auto rozjíždí, hlavně do kopce. Spotřebu ale počítej o nějaké 2 Litry více. Je to pevná 4 kola, takže to nejlepší ;-) ale někdo tu bude mít určitě jináči názor. Já byt tebou tak raději 2,5 litr nebo 2,8, ale pokud máš nějakou nabídku, tak 96 kW je dobrej motor! Na poruchovost to není náchylné skoro vůbec.
Passat B8 Alltrack 2.0 Tsi 162kw
Ex ►Passat B5 1.9 TDi 81kw AVG+4motion
Ex ►Audi A6 Avant 3.0 TDi
Ex ►Passat B5,5 Variant, 2.8 V6,4motion+LPG
Ex ►Passat B5 sedan 1.9 TDI 81KW AFN

Uživatelský avatar
Ernan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 301
Registrován: 23.10.2010 11:30
Bydliště: Chrastava
Kontaktovat uživatele:

Re: 4x4 nebo ne?

Příspěvek od Ernan »

asi takhle já už bych nechtěl auto s náhonem na jednu nápravu. ovšem se s tím musí člověk naučit jezdit, no tak neřekl bych že to budou 2 litry navíc spíš méně když jezdíš dálnice řekl bych do litru. jinak je to bezproblémové
EX: Passat 3B5 1.9 TDI-PD, ATJ, EHW, 4motion r.v. 2000 Obrázek

Nyní: Audi A4 Avant B7 2.0 TFSI Quattro r.v. 2005 Obrázek

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: 4x4 nebo ne?

Příspěvek od Dymák »

když pohledáš tady na foru, tak najdeš spoustu informací ohledně 4Motionu...
v rychlosti: oproti předokolce máš navíc kardan, zadní diferák, zadní poloosy a víceprvkovou zadní nápravu, čili nějaký věci podléhající opotřebení, jinak samotnej Torsen je víceméně bezporuchovej (teda ještě jsem nesetkal, že by odešel)

4Motion samozřejmě ubírá pár koní z výkonu a žere víc nafty, ale žádný drama to není....
Taky se s tím musíš naučit jezdit za mokra, sněhu a tak - ale když pochopíš, jak se to řídí a jak se to chová, tak už nikdy nic jinýho chtít nebudeš

edit: Ernan - tak jsi mě předběh :mrgreen:
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
Ernan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 301
Registrován: 23.10.2010 11:30
Bydliště: Chrastava
Kontaktovat uživatele:

Re: 4x4 nebo ne?

Příspěvek od Ernan »

ale jen o kousek :D
EX: Passat 3B5 1.9 TDI-PD, ATJ, EHW, 4motion r.v. 2000 Obrázek

Nyní: Audi A4 Avant B7 2.0 TFSI Quattro r.v. 2005 Obrázek

robertkn
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 05.05.2013 10:49

Re: 4x4 nebo ne?

Příspěvek od robertkn »

díky za informace,přesně tyhle info jsem potřeboval,určitě nad tím ještě popřemýšlím. diky

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: 4x4 nebo ne?

Příspěvek od M@ty »

Pokud máš nabídku na konkrétní auto, tak bych spíš podrobil prohlídce pod drobnohledem ostatní věci, než pohon. Ten vydrží dlouho - není to Haldex spojka. A jak tu bylo psáno, máš navíc pár "drobností" včetně zadní víceprvkové nápravy a díky tomu jsou vlastnosti oproti předohrabovému mrzákovi úplně jinde. Spotřebu neřeším, ale s Torsenem se pohybuješ cca o 1l výše než u mrzáka.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Sedlo01
Závodník
Závodník
Příspěvky: 625
Registrován: 02.09.2012 13:32
Bydliště: České Budějovice

Re: 4x4 nebo ne?

Příspěvek od Sedlo01 »

Pokud je motor v dobrým stavu tak se s tim dá jezdit i za 6l neužiješ si teda vůbec jízdu ale dá se, takže žádný drama. V zimě je to nedocenitelná věc.
Passat B5.5 variant Highline, 9/2001, 1.9TDI-PD AVF 4motion @ GaragePower by Lubosk, FMIC, EGR OFF, KAT OFF, hybrid GT1752V, jednohmota s HDS
Obrázek Spotřeba VOLKSWAGEN Passat B5,5 1.9 TDI 96 kW / 130 HP

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: 4x4 nebo ne?

Příspěvek od majkl1 »

Je lepší mít jednu nohu nebo obě? :lol:
Rotačka hlásí nulové navýšení spotřeby oproti mrzákovi (Živočich promine :mrgreen: ). Poruchovost pohonu nulová, po 300 tis. vyměněny dva homoklouby s malou vůlí a dva silentbloky uložení zadního difu - náklady dohromady téměř trapných 3000 v riginálu. :fly2:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 4x4 nebo ne?

Příspěvek od xerxes »

za mě už jen 4 Motion

Uživatelský avatar
dominik.87
Řidič
Řidič
Příspěvky: 83
Registrován: 03.07.2013 23:12

Re: 4x4 nebo ne?

Příspěvek od dominik.87 »

Mam 4motion 81kw, neměnil bych už za nic, spotřebu mam stejnou jako kámoš s hrabošem, 5,5 - 6,5 a to si tu jízdu vychutnávám :-D hlavně teda ten záběr při rozjezdu, ale jak tu každej říká že pohon je bez problémů :-( tak bohužel já si koupil chudáka co tahal karavan, tak že mě čeká zadni diferák ale to je prkotina za pár kaček :-) , vždy je hlavní at je motor v poho a neni to po totálce jinak pohon se dá vyřešit za pár tisíc a jde tam skoro vše teda spíš vše z audi
Páša 1,9 turbobriketa 4x4

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Re: 4x4 nebo ne?

Příspěvek od Dymák »

dominik.87 píše:Mam 4motion 81kw, neměnil bych už za nic, spotřebu mam stejnou jako kámoš s hrabošem, 5,5 - 6,5 a to si tu jízdu vychutnávám :-D hlavně teda ten záběr při rozjezdu, ale jak tu každej říká že pohon je bez problémů :-( tak bohužel já si koupil chudáka co tahal karavan, tak že mě čeká zadni diferák ale to je prkotina za pár kaček :-) , vždy je hlavní at je motor v poho a neni to po totálce jinak pohon se dá vyřešit za pár tisíc a jde tam skoro vše teda spíš vše z audi
jen pro kontrolu: dej si velikýho majzla, jakej diff tam budeš dávat - musí být úplně stejnej (převodově), jako ten původní... jinýmy slovy musí sedět k typu převodovky, né k typu auta... ale to doufám víš :wink:
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: 4x4 nebo ne?

Příspěvek od M@ty »

Jinak máš jiné otáčky na přední a jiné na zadní nápravě - docela sranda. Auto moc daleko nedojede. Kámoš to nechtěně vyzkoušel na B2.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
dominik.87
Řidič
Řidič
Příspěvky: 83
Registrován: 03.07.2013 23:12

Re: 4x4 nebo ne?

Příspěvek od dominik.87 »

:D tak to je jasný že musim koupit se stejnym stalym převodem, ale rozmejšlym se že vezmu komplet i s převodovkou a udělám 6q ale to jen přemýšlím, zatím to má jen malý rázy, tak čekám na podzim a pujdu do oprav ( mam malej nájezd km )
Páša 1,9 turbobriketa 4x4

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“