Soustružení Kotoučů

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Uživatelský avatar
raxis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 142
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Soustružení Kotoučů

Příspěvek od raxis »

Zdravím měl bych dotaz ohledně soustružení kotoučů, nevíte náhodou kde nebo kdo v Praze toto dělá? při brždění mi lehce háže kolo a tipuju, že problem bude právě u kotoučů. předem díky za info.

Globettroter
Závodník
Závodník
Příspěvky: 522
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 10- Vršovice+Dobříš

Re: Soustružení Kotoučů

Příspěvek od Globettroter »

Ahoj, pokud máš ještě dostatečnou šíři kotoučů která po soustružení nebude na hranici opotřebení , zkus se zeptat tady: http://www.autoduba.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Viděl jsem, že tam mají na to přístroj a zrovna to soustružili na nějaký zánovní Mazdě :wink: Zkušenosti s nimi nemám :roll:
(jinak zde je zajímavý článek o brzdách kdyby jsi měl zájem o informace - mě to pomohlo :wink: sice se to týká oktavie ale díly jsou podobné : http://www.elit.cz/Files/ObrazkyPModdel ... otoru1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;)

Uživatelský avatar
Meggy
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2211
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Soustružení Kotoučů

Příspěvek od Meggy »

nesmíš překročit minimální sílu kotouče
jinak to že ti hází kotouč způsobilo něco jiného
NOVÉ OE i AFTERMARKET náhradní díly...SUPER CENY
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=217412

Hudy
Pilot
Pilot
Příspěvky: 817
Registrován: 10.07.2008 21:52

Re: Soustružení Kotoučů

Příspěvek od Hudy »

A jaká je nejmenší síla kotoučů?

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Soustružení Kotoučů

Příspěvek od M@ty »

Pro př. brzd. kot. 288mm platí 23mm.
Přílohy
b.jpg
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

falen
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 11.07.2011 19:08
Bydliště: diablo3 :-)

Re: Soustružení Kotoučů

Příspěvek od falen »

Přišel jsi na to?? Kdyžtak popiš to házení. Když jsem kupoval pašíka tak jsem se tím projel a myslel jsem že jsou zvlněný kotouče na předku protože se auto na brzdy chovalo divně. Ale nakonec jsem vzal za vrchní ramena a měli vůli jako svině.... . Když jsem sundal kolo kotouče byli v pořádku.

Pardal
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 21.01.2012 19:22

Re: Soustružení Kotoučů

Příspěvek od Pardal »

Myslím, že i né moc zručnej soustružník hodinkama (úchylkoměrem) pozná, jestli je kotouč křivej nebo ne...

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Soustružení Kotoučů

Příspěvek od M@ty »

No tak to pozná i úplný nemehlo už na autě. Pokud teda umí připevnit stojan hodinek (čísel. úchylkoměru).
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

hucelnevim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 17.02.2013 20:00

Re: Soustružení Kotoučů

Příspěvek od hucelnevim »

nebo mikrometrem se da
Je to pašák a baští 5,5 litru ropy na 100, 1,9 TDI PD, 85 kw

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Soustružení Kotoučů

Příspěvek od M@ty »

No tak mikrometrem zmeris tak akorat silu kotouce. Pravdou je ze treba propadly kotouc po vyrezlem fleku od desticky pri delsim stani zmeris lepe nez posuvkou, ale na hodinkach to vidis tez (samozrejme polovinu).

Bocni hazivost mikrometrem nezmeris vubec...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

hucelnevim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 17.02.2013 20:00

Re: Soustružení Kotoučů

Příspěvek od hucelnevim »

to ne no, to mas pravdu...ja mel na mysli spis tu hazivost jako laicky receno dolik v kotouci nez osmicku :-D
Je to pašák a baští 5,5 litru ropy na 100, 1,9 TDI PD, 85 kw

Uživatelský avatar
valec
Řidič
Řidič
Příspěvky: 59
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Soustružení Kotoučů

Příspěvek od valec »

Zdar...nedavno jsem montoval nove kotouce na auto a udelal jsem to presne podle dilenskeho navodu,mel jsem k dispozici uchylkomer a pootáčel jsem kotoučem na náboji ...pokaždé jsem ho pritah s vypodloženýma trema sroubama k náboji..je pět možností:-).až se mi povedlo ho usadit na 0,02-0,04mm...pak si to poznačíš a namontuješ kolo....nooo a potom uz asi zaleži na tom jak výrobce vyvážil samotný kotouč....a servis kolo....

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Soustružení Kotoučů

Příspěvek od M@ty »

No jo, ale díky tomu že nějakej tup to v Reichu vymyslel bez aretačního šroubu, tak se ti při každé demontáži kola kotouč pohne a díky tomu se pod něj dostane rez a bordel a tvé dvě až čtyři stovky jsou v háji. Můžeš pak začít znovu očistou a hledáním vhodné pozice...
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
valec
Řidič
Řidič
Příspěvky: 59
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Soustružení Kotoučů

Příspěvek od valec »

M@ty píše:No jo, ale díky tomu že nějakej tup to v Reichu vymyslel bez aretačního šroubu, tak se ti při každé demontáži kola kotouč pohne a díky tomu se pod něj dostane rez a bordel a tvé dvě až čtyři stovky jsou v háji. Můžeš pak začít znovu očistou a hledáním vhodné pozice...

to máš pravdu pane ...ale já si klepl značku jak na náboj tak i na kotouč...a když měním kola,tak se s tím snažím nehýbat.
jistě aretační šroub vyřeší problémy s pohybem kotouče a bordelem na náboji,na druhou stranu ho po nějakém čase při výměně kotouče nemusíš pracně rozhýbávat aby jsi s ním vůbec pohnul:-)

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Soustružení Kotoučů

Příspěvek od M@ty »

Tak po sobě ho vždy povolím. Třeba letos jedné expřítelkyni i po osmi letech opět po výměně kotoučů. Hold mažu a ještě ho zatřu hliníkem. Prostě to je hrozná blbost že se to může hýbat. Třeba se to pořádně ani nehne, ale jak je to orezlé, už se plocha chytne za jiné body. Ale zas bych to nějak nedramatizoval. Stačí to jednou za čas pořádně očistit a nemám problém i když si s kotouči vždy pohnu.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“