Motor po zahřátí ztrácí výkon

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Crapy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 08.06.2013 10:51

Motor po zahřátí ztrácí výkon

Příspěvek od Crapy »

Ahoj, chtěl bych se zeptat, co může způsobovat pokles výkonu po zahřátí motoru? Za studena jde krásně s plynem, pěkně táhne, ale jakmile se zahřeje, tak po 20 - 30 min, tak to jede jak kdybych měl auto plně naložený, reakce na plyn ubohá, prostě se tomu nechce do otáček. Je to jakoby zpomalený, taková prodleva mezi sešlápnutím plynu a reakcí auta, hlavně u rozjezdů je to znát. Dokonce jsem si všimnul, že když na neutrál prošlápnu plyn a hned pustim, tak se dokonce nic nestane, jako by to ani nezaznamenalo, že jsem něco udělal, musim chvíli pedál podržet, aby vylítly otáčky. Je to 1,6 16V 77kW.

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Motor po zahřátí ztrácí výkon

Příspěvek od Doctor Driver »

Tak si tam dej sání z TDI/GTI pokud již tak nemáš a mělo by se to zlepšit. Jinak ta reakce na plyn je zcela normální jev u těchto motorů a je to daň za použité "nové" technologie z té doby...el. ovládaná klapka atd. Jo jo, zlatý lanko :D
VW Golf IV V6 4_MOTION

Crapy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 08.06.2013 10:51

Re: Motor po zahřátí ztrácí výkon

Příspěvek od Crapy »

Wow, tak sání tam mám origo, to mě ani nenapadlo měnit, můžu zkusit :) Ale k tý prodlevě, já vim že tam drobná je, s tim už jsem se nějak smířil, přesně tak, zlatý lanko :) Ale tentokrát je to dost znát i na výkonu, ne jen na tom zpoždění, a hlavně se to projeví až po zahřátí motoru, což mi nějak nedává smysl. Snažim se najít souvislosti, protože na výkon a zrychlení má vliv 1000 věcí, tak se chci aspoň na něco zaměřit. Nedávno to bylo po měnění těsnění pod hlavou a nepálily mi 2 cívky, takže počítám, že by mohlo být něco ve výfuku? Co třeba kat? A pak mi řekl mechoš, že motor byl zašpiněnej, tak mě napadl ještě EGR ventil, další vymoženost dnešní doby... No a jinak s teplotou teda buď lambda nebo čidlo teploty, ale budíky šlapou jak maj a kontrolka nesvítí. Co je asi nejpravděpodobnější? :)

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor po zahřátí ztrácí výkon

Příspěvek od falko1983 »

Ulehčím ti hledání : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=72&t=209401" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak je určitě zapotřebí vědět s jistotou že fungujou všechny čidla,klapka je OK ta předělávka boxu je jen taková třešnička na dortu.
VW GIV 1.6 16V

Crapy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 08.06.2013 10:51

Re: Motor po zahřátí ztrácí výkon

Příspěvek od Crapy »

Tak čidla nejsou ok, hlásí to chybu: lambda sonda 1 řada 1, vada elektroinstalace, signál přerušovaný. A teď, babo raď :) Už je KO nebo ne? Jinak ještě hloupá otázka, a asi už předem znám odpověď, ale má smysl koupit jetou lambdu? Páč je dost drahá...

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Motor po zahřátí ztrácí výkon

Příspěvek od xerxes »

nic jineho ti nezbyde než koupit novou lambdu nebo starši ale zas na druhou stranu kolik vydrži :(

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Motor po zahřátí ztrácí výkon

Příspěvek od Doctor Driver »

Určitě za mě novou, bude fungovat minimálně tu záruku no (popř. možnost reklamace). U použité věci neni nikde záruka jak dlouho ještě vydrží, jak píše luki
VW Golf IV V6 4_MOTION

Sonny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 386
Registrován: 13.06.2010 22:32
Bydliště: Brno

Re: Motor po zahřátí ztrácí výkon

Příspěvek od Sonny »

A taky výkon hodně ovlivňuje benzín :wink: co tam dáváš?? tento motor je na palivo háklivý.Mě občas se rozsvítí kontrolka motoru a vag značí něco s lambdou,ale zatím to nemá na nic vliv tak to neřeším.

Crapy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 08.06.2013 10:51

Re: Motor po zahřátí ztrácí výkon

Příspěvek od Crapy »

No nejdřív jsem tam tankoval N95 (což je údaj z TP), ale pak jsem se dočetl, že tyhle motory jsou spíš na N98, takže momentálně Verva 100. Kdyby to nemělo na nic vliv, tak to asi taky tolik neřeším, ale momentálně to mám spíš naopak, nic nesvítí a auto je líný :) Kontrolka se rozsvítí jen občas, ale po čase vždycky zhasne.

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor po zahřátí ztrácí výkon

Příspěvek od falko1983 »

Určitě lambdu novou,co si matně pamatuju dala se tam dát lambda z fobie (úplně stejná jak u vw jwn za 1/2 ceny)ale musela se prodloužit kabeláž.
VW GIV 1.6 16V

Crapy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 08.06.2013 10:51

Re: Motor po zahřátí ztrácí výkon

Příspěvek od Crapy »

A tím prodloužit kabeláž myslíš ustřihnout a napájet na ten stávající kabel? Mechanik mi to nějak nedoporučoval, že prej se v tom ztrácí odpor...

Uživatelský avatar
falko1983
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1690
Registrován: 12.08.2008 16:30
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor po zahřátí ztrácí výkon

Příspěvek od falko1983 »

Ano musí se zkrátka prodloužit.Každej spoj má nějaký přechodový odpor ale když to bude provedeno kvalitně tak je to úplně stejný jak spoj v tom konektoru co je mezi lambdou a kabeláží takže bych to nevyděl tak černě.Je to ale na tobě jestli dát o X tisíc víc jen kvůli tomu že se musí prodloužit dráty k sondě.Vím že to tu někdo z kluků dělal a maká mu dobře.
VW GIV 1.6 16V

Uživatelský avatar
paprika44
Řidič
Řidič
Příspěvky: 159
Registrován: 16.09.2012 21:08

Re: Motor po zahřátí ztrácí výkon

Příspěvek od paprika44 »

Měl jsem to samé když jsem kupoval auto....klapka byla čištěná, svíčky měněné, lambda byla nefunkční ALE zapoměl jsem na 1 důležitou věc. Když jsem sundával filtr box a měnil filtr, těsnění mi nesedělo na klapce, tudíž mi to přisávalo teplej vzduch od motoru a tak jak ty popisujes, auto nešlo za plynem a na 1 stupeň mi to auto skoro nereagovalo....vyřešil jsem to přidáním sporotvního sání s konusovým filtrem ( místo původního filtrboxu, jsem na klapku dal silikonovy kroužek a na to nasadil trubku ve tvaru kolena a vyvedl pryč od motoru, tudíž mi klapka nenasává falešný vzduch a saje si pškně cěrstvý, studený ;) lambda by to být neměla, to by ti skákaly jenom otáčky na volnoběh .... nebo by ti to drželo otáčky při řazení ale určitě ti to nezmění tak brutálně výkon, já už 9 měsíců jezdím s KO lambdou a ustřihlýma kabelama a jezdí to jak má a spotřeba je těch 6,2 až 8L
Golf IV 1.4 16v AHW r.v. 98/99 modrá metla ---- Brzdy Brembo MAX, Sport. volant Top Drive Victor, Simota sportovní sání, Cesam Sport 205/45 R16, sportovní pružiny 35/25mm

Crapy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 08.06.2013 10:51

Re: Motor po zahřátí ztrácí výkon

Příspěvek od Crapy »

Já jsem lambdu nakonec vyměnil, najel jsem teď 1000 km a všechno dobrý, reakce na plyn se zlepšila, už tam neni prodleva, nic nesvítí, takže ta asi špatná byla. Ono totiž když jedeš s odstřihlou, tak to jede dobře, ale když máš lambdu vadnou, co ti háže blbý údaje, tak to dělá bordel. Podle toho jsem to taky zjistil, jsem jí odpojil a najednou všechno šlapalo dobře.
Ten filtrbox jsem koukal, když jsem měnil filtr, jestli všechno sedí, a myslim si, že to by mělo být ok, ale určo to ještě zkontroluju. Jenom se zeptám, tobě to jelo hůř furt nebo taky jen za tepla? Já to mám totiž tak, že dokud je auto studený a má otáčky na volnoběh kolem 1000, tak to jede nádherně, to je střela, ale jakmile se zahřeje a volnoběžný otáčky padnou klasicky k těm 600 - 800, tak to je fakt zoufalý, jakoby to ztratilo úplně krouťák. Třeba na dvojku skoro nevyjedu ani mírnej kopec, i když tam mám 2000 - 2500 otáček...

Crapy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 08.06.2013 10:51

Re: Motor po zahřátí ztrácí výkon

Příspěvek od Crapy »

Takže reakce na plyn už ok, ale ten výkon furt na prd. Ještě dodám že mám občas problémy se starty, když je auto zahřáté a chvíli se nechá odstát, pak to tak jako při startu škytá, ale plynem se to rozchodí. No a tady na foru jsem se dočetl, že to způsobuje vstřik, kterej teče a auto je pak přechlastaný. Je možný, že to dělaj vstřiky? Třeba to špatně rozstřikuje, za studena to tam sytič nějak protlačí, ale jak to pak padne do těch nižších otáček, tak je po výkonu, je to možný?

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“