Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- mikja
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 24.03.2012 23:50
- Bydliště: Opava
Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
Zdravím, mám potíže s golfem, teploměr ukazuje po zahřátí stále pod 90 stupňů, ale ani víc, ani míň. Termostat a teplotní čidlo jsou vyměněné a do chladiče se zahřátá voda nedostane, navíc se v expanzce sníží hladina chladící kapaliny a po uvolnění víčka musím postupně odpouštět obrovský tlak. Termostat je ovládaný elektronicky, tak si myslím, jestli to nemá něco společného s řídící jednotkou, jelikož auto bylo dovezeno ze ztahraničí a byly stočené kilometry. Nenapadá někoho z vás, co s tím? Díky za jakoukoli radu
- VWMysak
- Moderátor
- Příspěvky: 8701
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberecký Kraj
Re: Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
Co vodní pumpa, byla měněná při rozvodech?
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
Tam žádný el. ovládaný termostat není...je tam mechanický...otevře se při určité teplotě bez ohledu na to, kolik ukazuje teplotní čidlo...
Takže jak píše VWMysak, chce to mrknout na vodní pumpu a taky na ten termostat opět, jestli otvírá velký okruh...možná jsi koupil nějaký zmetek..hlavně bych na tom v tomhle stavu moc nejezdil...když nevíš, jak tam chladící kapalina cirkuluje...
Takže jak píše VWMysak, chce to mrknout na vodní pumpu a taky na ten termostat opět, jestli otvírá velký okruh...možná jsi koupil nějaký zmetek..hlavně bych na tom v tomhle stavu moc nejezdil...když nevíš, jak tam chladící kapalina cirkuluje...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- mikja
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 24.03.2012 23:50
- Bydliště: Opava
Re: Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
pumpa byla měněna při rozvodech
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
Jinak co to znamená pod 90C? Po zahřátí motoru by to mělo ukazovat 90C a měnit by se to při jízdě a chodu motoru nemělo.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- mikja
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 24.03.2012 23:50
- Bydliště: Opava
Re: Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/au ... -75kw.html" onclick="window.open(this.href);return false; tento termostat tam mám, proč by do něj vedl konektor? pokud nemá za účel ho ovládat?
- mikja
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 24.03.2012 23:50
- Bydliště: Opava
Re: Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
teplota se zvedne plynule tak na 85°C a drží pořát stejně, ale termostat nepropustí ani v kolonách, ani na křižovatkách, zkrátka nikdy a ještě navíc to tlakuje takovým způsobem, že mi postupně praskají plastové spojky.....téma jsem založil, protože už nevím, co s tím a za každou sadu hadic dávat okolo 1000,- mě už přestává bavit
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
Co to máš za kód motoru? Já myslel, že to máš 74kw AKL?
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- marfy8
- VWsenior
- Příspěvky: 2474
- Registrován: 23.11.2011 22:25
- Bydliště: Prostřední Bečva
Re: Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
A nemůže být přicpaný chladič? To by se ale zase nejspíš přehřívalo :-/
- mikja
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 24.03.2012 23:50
- Bydliště: Opava
Re: Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
chladič bych netypoval, když jsem tam vyhodil vnitřnosti z termostatu, tak voda šla do chladiče, sice se pomaleji zahřála, ale pak se sepla i vrtule
- mikja
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 24.03.2012 23:50
- Bydliště: Opava
Re: Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
motor by měl být 1J1 APF
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
Tenhle typ hrdla s topným článkem jsem ještě popravdě neviděl...
Termostat jako takový je tam mechanický...ale je tam topné těleso, které na pokyn RJ,
termostat ohřeje a ten se na základě zvýšené teploty otevře.......
Co čtu na netu, tak je to z důvodu šetření paliva a také kvůli emisím...
U tohoto typu termostatu je nastaveno otevření při 110C. Oproti klasickým, kde není regulace RJ, tam je cca.87C.
Pokud jedeš "ne" na plný plyn, tak to prostě otvírá při 110C - je přesně nastaveno v RJ...při jaké teplotě a výkonu..
Pokud tomu přidáš, tak v RJ je nastaveno, aby termostat ohřála přes topné těleso na 110C a tím otevřela velký okruh...
Takže fungovat by to mělo, když tomu budeš dávat plný kotel..mělo by to otevřít velký okruh a měla by být i horká voda v chladiči..
Nebo to budeš muset ohřát na 110C...
Více najdeš zde...jestli umíš anglicky...tak si to nastuduj...
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_222.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Teď je otázka...proč ty nedosahuješ těchto teplot...
Možná mrknout na celý ten systém...jestli to není uvnitř nějak poškozeno..viz.foto..
Jinak nechápu proč by to mělo ukazovat teplotu nižší než tam je..
Není to nějak zavzdušněno..? Protože v dílenské příručce jsem nenašel nic o odvzdušnění tohoto systému...
Případně mně ještě napadá zkusit druhé teplotní čidlo...kdyby bylo náhodou i to nové chybné...
Termostat jako takový je tam mechanický...ale je tam topné těleso, které na pokyn RJ,
termostat ohřeje a ten se na základě zvýšené teploty otevře.......
Co čtu na netu, tak je to z důvodu šetření paliva a také kvůli emisím...
U tohoto typu termostatu je nastaveno otevření při 110C. Oproti klasickým, kde není regulace RJ, tam je cca.87C.
Pokud jedeš "ne" na plný plyn, tak to prostě otvírá při 110C - je přesně nastaveno v RJ...při jaké teplotě a výkonu..
Pokud tomu přidáš, tak v RJ je nastaveno, aby termostat ohřála přes topné těleso na 110C a tím otevřela velký okruh...
Takže fungovat by to mělo, když tomu budeš dávat plný kotel..mělo by to otevřít velký okruh a měla by být i horká voda v chladiči..
Nebo to budeš muset ohřát na 110C...
Více najdeš zde...jestli umíš anglicky...tak si to nastuduj...
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_222.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Teď je otázka...proč ty nedosahuješ těchto teplot...
Možná mrknout na celý ten systém...jestli to není uvnitř nějak poškozeno..viz.foto..
Jinak nechápu proč by to mělo ukazovat teplotu nižší než tam je..
Není to nějak zavzdušněno..? Protože v dílenské příručce jsem nenašel nic o odvzdušnění tohoto systému...
Případně mně ještě napadá zkusit druhé teplotní čidlo...kdyby bylo náhodou i to nové chybné...
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- mikja
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 24.03.2012 23:50
- Bydliště: Opava
Re: Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
jj, tohleto už jsem taky slyšel, když to bylo na diagnostice, tak to prý ukazovalo 120°C v okruhu, ale do chladiče to stejně nepustilo, spíš je mi záhadou, proč teploměr ukazuje pořát těsně pod 90°C a v okruhu mám mnohem vyžší teplotu. Tím ani ŘJ podle teploměru nemůže reagovat, vypadá to, jako bych si odpověděl sám, že je to čidlem, zkusím a pak se uvidí
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
A když to na diagnostice ukazovalo 120C, tak budíky ukazovali kolik?
EDIT:
U této teploty by ten termostat měl být otevřen...tam to RJ nijak více neovlivní...ona to ovlivňuje jen do teploty 110C...tedy když ho chce otevřít dříve, než je teplota chladící kapaliny 110C.
Celé se to chová jaksi divně...vyloučil bych teplotní čidlo koupí nového...
Ale pokud by tam skutečně bylo 120C jak ukazovala diagnostika, tak by musel být chybný i termostat, který u této teploty musí být otevřen bez ohledu na RJ...Když jsi s tím byl v servisu, co ti na to řekli?
Ten termostat a čidlo teploty jsi kupoval origo výrobce?
EDIT:
U této teploty by ten termostat měl být otevřen...tam to RJ nijak více neovlivní...ona to ovlivňuje jen do teploty 110C...tedy když ho chce otevřít dříve, než je teplota chladící kapaliny 110C.
Celé se to chová jaksi divně...vyloučil bych teplotní čidlo koupí nového...
Ale pokud by tam skutečně bylo 120C jak ukazovala diagnostika, tak by musel být chybný i termostat, který u této teploty musí být otevřen bez ohledu na RJ...Když jsi s tím byl v servisu, co ti na to řekli?
Ten termostat a čidlo teploty jsi kupoval origo výrobce?
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- marfy8
- VWsenior
- Příspěvky: 2474
- Registrován: 23.11.2011 22:25
- Bydliště: Prostřední Bečva
Re: Golf IV 1,6 74Kw ukazuje pod 90 stupňů, ale nechladí
Vyzkoušel bych termostat doma v hrnci jestli se vůbec otevře...