Hlučnost po výměně vlnovce

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Odpovědět
Uživatelský avatar
joex13
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 02.08.2011 16:09

Hlučnost po výměně vlnovce

Příspěvek od joex13 »

Prosím prosím, už jsem to sem psal a ani po měsíci žádná odpověď, tedy nejspíš jsem to psal do špatného tématu.

Potřeboval bych poradit a třeba i trochu navést co udělat.

Měl jsem před měsícem auto v servisu (neautorizovaným), kde mi měnili prasklý vlnovec. Po odjezdu ze servisu se objevilo v rozmezí 2300 - 2500 otáček takové dunění a rezonování s vibracema. Zkrátka je auto hlučnější než před výměnou.

Když jsem to projel a na otočku se vrátil do servisu s tímto problémem, tak mi bylo sděleno, že to určitě bude ve středovém tlumiči a ten je nutné vyměnit. To se mi ale zdá jako blbost, když před výměnou to bylo v pohodě.

Proto jsem se na to ptal v jiném servisu a požádal o zjištění problému. Odezva však byla taková, že problém nemůžou najít a vlnovec se jim zdá dobře navařený. To že by to dělal středový tlumič neříkali vůbec nic a pro změnu to svedli na kat. Což se mi opět jeví jako kravina.

Poraďte prosím co teď, když auto je po výměně vlnovce v určitých otáčkách hlučnější než dřív. Může být nějak blbě spasovaný vlnovec aniž by to oko servisáka nezaznamenalo?

Už jsem z toho zoufalý, protože místo relativně tichého Golfa mám hlučnou potvoru.

Uživatelský avatar
yessmen
Profík
Profík
Příspěvky: 1192
Registrován: 28.08.2011 22:43
Bydliště: Jablonec n/N

Re: Hlučnost po výměně vlnovce

Příspěvek od yessmen »

Mno ono to zase tak divné není, jestliže byl vlnovec hodně prohnilej a všechno šlo tudy ven tak se toho do katu nebo tlumiče moc nedostalo tzn stav neznámí -> a po opravě netěsnosti je tu opět tlak.
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*

Uživatelský avatar
joex13
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 02.08.2011 16:09

Re: Hlučnost po výměně vlnovce

Příspěvek od joex13 »

Tam mě jde spíš o ten stav ještě předtím než se ozýval ten "děravý" zvuk z výfuku. Hlavně předtím to nedělalo a je mi divné, že by tak najednou se oddělal kat či středový tlumič.

Je pravda, že tam bude větší tlak, ale je to jen v určitém rozmezí otáček. Když mi poklepávali tlumič i kat, tak se v tom nic nesypalo.

Mimo to teda, kdyby to dělal kat nebo tlumič, tak jak potom vysvětlit ty lehké vibrace do podlahy? Ještě jsem zapomněl připsat, že ty vibrace jsou i když pustím plyn kolem 2000 ot/min.

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Hlučnost po výměně vlnovce

Příspěvek od xerxes »

kontrolovali ti nebo kontroloval jsi spodni silenblok na převodovce?

Uživatelský avatar
souki
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 24.04.2012 18:13
Bydliště: Úlice D.C.
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlučnost po výměně vlnovce

Příspěvek od souki »

Zdravim, mám ten samý problém.. Nechal sem si vyměnit vlnovec a teď mi to divně rezonuje kolem 1900 otáček..:/ říkal sem si že by to mohly bejt špatný sváry, ale netušim.. Třeba někdo chytrej poradí..:)
VW GOLF 1.6 16V 77kW

POLKI
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 47
Registrován: 13.01.2008 10:58
Bydliště: Prešov

Re: Hlučnost po výměně vlnovce

Příspěvek od POLKI »

presne tieto vybracie mam aj ja nastalo to po výmene zadneho a stredneho tlmiča výfuku ti vybracie prichadzaju pri 2000 otačkach a je jedno či pri pridani plynu alebo ubrati plynu stale ten prechod 2000 otačkami sposobi zachvenie podlahy až rezonacie ale je to lem pri jazde, na mieste to nepočuť :lol:

Uživatelský avatar
souki
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 24.04.2012 18:13
Bydliště: Úlice D.C.
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlučnost po výměně vlnovce

Příspěvek od souki »

Doufam, že se najde někdo, kdo tenhle problém už vyřešil, jinak nevim..:/ Je to docela nepříjemný.. Co si člověk neudělá sám, to stojí za h***o..
VW GOLF 1.6 16V 77kW

Uživatelský avatar
zanzara2
Řidič
Řidič
Příspěvky: 105
Registrován: 12.04.2013 20:20
Bydliště: Plzeň

Re: Hlučnost po výměně vlnovce

Příspěvek od zanzara2 »

Ahoj. Mám to samé: výrazný hluk při 2500-3000 ot. Nastalo to po výměně středového dílu výfuku. Na volnoběh se zda, že motor chcípl.
VW Bora 2.3i 110kW LPG: Obrázek

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10177
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Hlučnost po výměně vlnovce

Příspěvek od xerxes »

tak pokud máš vlnovec vyměněny aděla to tyhle věci tak jedině že by byl chyceny kat

Uživatelský avatar
joex13
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 02.08.2011 16:09

Re: Hlučnost po výměně vlnovce

Příspěvek od joex13 »

Tak u dalšího mechanika, v pořadí už 4. jsem se dozvěděl, že vlnovec, který mi měnili má větší průměr než trubka samotná. Jestli by to mohlo dělat právě to neví ani on sám, ale řekl jsem mu, ať ho vymění za ten, se správným průměrem.

Jinak když jsem povídal o silenbloku, tak říkal že tím to nebude. Ještě jsme zkoušeli odpojit ten dekl s filtrem, jestli to neklepe tam, ale ten zvuk je tam stejně.

Ten kat být chycený může, ale poklepávaly ho 3 mechanici (ten 4. se na něj ani nekouknul) a nezjistili žádný problém. Sice prd zjistili, ale tvářili se u toho hodně důležitě.

Takže v pátek uvidim jestli to pomůže a dám vědět. Hold při nejhorším vyhodím 800 za výměnu vlnovce a zvuk zůstane.

Pak už jedině koupit celý první díl výfuku i s vlnovcem, pokud možno prvovýrobu (a z finančních důvodu použitou) a vyměnit.

Chtěl jsem to hodit do autorizovanýho servisu, ať se s tím třeba poperou, ale to vyjde cenově na 3x tolik.

Kvalitních mechaniků se dnes najde málo, kteří najdou závadu a nevymění přitom polovinu auta. Vracet to těm původním na reklamaci nebudu, protože když jsem to udělal tak odezva byla taková, že si mám dát rádio na plný koule nebo vyměnit středový díl. A to ještě mají pobočky po celé ČR.

Uživatelský avatar
joex13
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 21
Registrován: 02.08.2011 16:09

Re: Hlučnost po výměně vlnovce

Příspěvek od joex13 »

Tak se zdá, že problém byl u mě vyřešen. Původně mi tam navařili vlnovec s průměrem 50, ovšem trubku mám 45, takže se to tam točilo a způsobovalo to v určitých otáčkách hluk. Svár byl sice v pořádku, ale schod mezi trubkou a vlnovcem několik mm.

Nakonec mě to stálo o 800 víc, ale auto je alespoň jako dřív.

Doufám, že to pomůže i někomu dalšímu kdo s tím má problém.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“