Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Odpovědět
Uživatelský avatar
Lada.s
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 443
Registrován: 24.05.2011 12:38
Bydliště: Oslavany

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Příspěvek od Lada.s »

motorpower píše: 2, aktivní...změna vstřiku paliva ...vyšší teplota,,,notno nechat doběhnout po ukončení jízdy
Jak poznám že probíhá aktivní regenrace abych ji mohl nechat doběhnout po ukončení jízdy?

Pročetl jsem to PDF ale o tomto jsem se nic nedočetl.Díky

Uživatelský avatar
TomB
Pilot
Pilot
Příspěvky: 872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Příspěvek od TomB »

Lada.s píše:
motorpower píše: 2, aktivní...změna vstřiku paliva ...vyšší teplota,,,notno nechat doběhnout po ukončení jízdy
Jak poznám že probíhá aktivní regenrace abych ji mohl nechat doběhnout po ukončení jízdy?

Pročetl jsem to PDF ale o tomto jsem se nic nedočetl.Díky
To PDF nám všem krásně ukazuje, jak je DPF systém první verze dokonalý. Teda resp. se to tak prezentovalo.
Vše v jednom, teploty vysoké, stále čistý filtr. Realita je trochu jiná.

To že běží aktivní regenerace většina lidí nepozná (motor sice změní zvuk a sníží výkon) prostě přidá víc plyn, čím regeneraci přeruší.
Jednou se mi stalo, že jsem přijel do garáže, večer, byl všude klid, vylezu z auta, z haubny se kouřilo, motor praskal, zděšeně koukám co se děje - přerušená aktivní regenerace - filtr a turbo rozžhavené do ruda. A co s tím? vyjet znova ven? To už stejně jednotka nezačne tam kde skončila.
Zkoušel jsem i regeneraci podle návodu, dálnice, nechat auto projet. Zkontroloval jsem si zaplnění před i po - bylo stejné (cca 30%).

A to, že tohle řešení vše v jednom v kombinaci s PD bylo krok vedle (ač to nikdo oficiálně nepřizná) je krásně vidět na nových dvoulitrech řady EA288 - samostatný katalyzátor, samostatný DPF a hlavně, objemově mnohem větší.

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Příspěvek od hkr »

Krok vedle... Ekologie neekologie... Jako upřímně, nevěřím, že v průběhu doby mezi rozdíl v emisích mezi např BKP a BMP bude veliký, naopak, spíš budou ty emise (např za celou životnost auta) v průměru stejné. Hlavní výhodu vidím jinde - za mě je fajn, že auta v Praze nehulí a vyhulí to na dálnici. Díky tomu je lepší rozdělení ekologické zátěže v prostoru - prostě kde je koncentrace aut, je i koncentrace lidí, tak proč nevyhulit ty sračky někde mimo? A že nefunguje regenerace 100%? Tak se prostě časem filtr koupí nový, jak už tu někdo zmínil, u auta za stovky tisíc těch pár desítek tisíc navíc jednou za život auta není takový problém.

Osobně mám BKP a dost mi vadí, že to plive ropu do xichtu lidem za mnou. Sám to nesnáším a tak se snažím na to co nejmíň šlapat a trubky protáhnu vždy až za Prahou. Nejlepší je, když vidim na jižní spojce Tatru s fritovacím olejem v nádrži, to se mi chce plakat (to ani z parní lokomotivy nejde taková rakovina). Moje příští auto bude určitě s filtrem.

Když chcete opici, musíte mít taky na banány.
TomB píše: To PDF nám všem krásně ukazuje, jak je DPF systém první verze dokonalý.
Až bude PDF googlit nějakej ajťák a bude číst tuhle větu, zacyklí se :rofl:
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Uživatelský avatar
TomB
Pilot
Pilot
Příspěvky: 872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Příspěvek od TomB »

hkr píše:Krok vedle... Ekologie neekologie... Jako upřímně, nevěřím, že v průběhu doby mezi rozdíl v emisích mezi např BKP a BMP bude veliký, naopak, spíš budou ty emise (např za celou životnost auta) v průměru stejné. Hlavní výhodu vidím jinde - za mě je fajn, že auta v Praze nehulí a vyhulí to na dálnici. Díky tomu je lepší rozdělení ekologické zátěže v prostoru - prostě kde je koncentrace aut, je i koncentrace lidí, tak proč nevyhulit ty sračky někde mimo? A že nefunguje regenerace 100%? Tak se prostě časem filtr koupí nový, jak už tu někdo zmínil, u auta za stovky tisíc těch pár desítek tisíc navíc jednou za život auta není takový problém.

Osobně mám BKP a dost mi vadí, že to plive ropu do xichtu lidem za mnou. Sám to nesnáším a tak se snažím na to co nejmíň šlapat a trubky protáhnu vždy až za Prahou. Nejlepší je, když vidim na jižní spojce Tatru s fritovacím olejem v nádrži, to se mi chce plakat (to ani z parní lokomotivy nejde taková rakovina). Moje příští auto bude určitě s filtrem.

Když chcete opici, musíte mít taky na banány.
TomB píše: To PDF nám všem krásně ukazuje, jak je DPF systém první verze dokonalý.
hkr píše:Až bude PDF googlit nějakej ajťák a bude číst tuhle větu, zacyklí se :rofl:
Jo, něco jako "kolik třešní tolik višní" :laugh:

S tím co píšeš se dá souhlasit. Co mě na tom vadí je, že si VW udělalo laboratoř ze svých zákazníků.
Taky nepotřebuju aby za mnou šly oblaka kouře, ale tenhle první pokus s DPF je fakt technicky špatně.

Uživatelský avatar
Lukas.cc
Pilot
Pilot
Příspěvky: 726
Registrován: 02.03.2013 10:20
Bydliště: Orlová

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Příspěvek od Lukas.cc »

Jsem názoru, že všichni co máme Dpf a Fap tak jsme jen pokusni králíci!
(Passat Variant, 103Kw CBAB DSG bývale) nyní Peugeot 508 RXH Hybrid 120kw

Uživatelský avatar
Jirka.
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6214
Registrován: 12.05.2010 00:53
Bydliště: Praha

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Příspěvek od Jirka. »

Tyhle problémy ale nemá zdaleka jen vw, to se týká všech automobilek.
A co teprve až příjde euro 6, to bude mazec, dpf i do benzinů, další nádrž na močovinu jak u nákladáků :fool:
Já jsem rád že mam auto bez filtru a nemusím toto řešit, jasně že je dobré když auto má nízké emise, ale jde o to za jakou cenu, musí být nějaký rozumný kompromis cena/ekologie, stejně výroba nového a likvidace starého filtru není nic ekologického a z globálního hlediska proč bych zrovna já v EU měl platit 40tis za novej filtr když všude okolo na to zvysoka kašlou.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA

Uživatelský avatar
Lukas.cc
Pilot
Pilot
Příspěvky: 726
Registrován: 02.03.2013 10:20
Bydliště: Orlová

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Příspěvek od Lukas.cc »

A co JirkaK, nemělo by už to jeho CC i močovinu?
(Passat Variant, 103Kw CBAB DSG bývale) nyní Peugeot 508 RXH Hybrid 120kw

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Příspěvek od hkr »

Taky jsem spíš pro to, aby se investovalo do výroby efektivních motorů a tím snižovaní emisí. Ne za každou cenu se snažit dávat "zátku" do výfuku, aby se ta sračka vylila/vysypala jinam (ale i to má kladné implikace, viz úvaha výše)... Jenže je očividně jednodušší vyrobit filtr a jednou za čas ho vyměnit a tím v krátkém období snížit emise a splnit limit (= v dlouhém období se nic nezmění, emise jsou stejné). Emisní normy jdou prostě rychleji, než je možný technologický vývoj (imo). Zase nemůžeme říct, že by motory nebyly ekologičtější než dřive, stačila mi moje stará O1 1.9TDI 81kW, v garáži byla nastartovaná minutu a skoro se tam nedalo dýchat, to u Pašíka i bez filtru je to ok...
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Příspěvek od motorpower »

Jak poznám že probíhá aktivní regenrace abych ji mohl nechat doběhnout po ukončení jízdy?



Strana jedna ..můj příspěvek.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
Lada.s
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 443
Registrován: 24.05.2011 12:38
Bydliště: Oslavany

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Příspěvek od Lada.s »

Jo už vidím díky :wink:

Vlad55
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 12.10.2012 19:53

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Příspěvek od Vlad55 »

A ako to je u kombinacii prveho CR a DPF ? Co sa tam zmenilo ? Jedine co viem ze je rozdiel je to ze sa da vypalit aj na mieste ked auto stoji.

Ja mam motor CBBB a okolo 230 tisic a problemy som zatial nezaznamenal. Regeneracia sa raz za cas spusti nakolko jazdim hlavne mesto, ale vypaluje sa to dobre, podla VAG vzdy po regeneracii na 0gramov. Regeneracia sa pusta tak kazdych 1000 az 2000 km ked jazdim mesto, ale ked som bol na dovolenke tak za 5tis km ani raz. Zanesenie neprekracuje nikdy cca tych 10g a potom sa vypali na 0.

Osobne mam ale nazor taky, ze DPF by som nevykuchal. Je to smutny pohlad ked vydim tie passaty v BA co pri rozbehu na semafore dymia ako stara Karosa, pripadne este horsie. Je to vobec potom este predajne take auto ? Ked mi odide turbo, tak ho nevyhodim a neupravim soft v RJ, tak isto by som nevyhodil ani DPF.

Uživatelský avatar
TomB
Pilot
Pilot
Příspěvky: 872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Příspěvek od TomB »

Vlad55 píše:A ako to je u kombinacii prveho CR a DPF ? Co sa tam zmenilo ? Jedine co viem ze je rozdiel je to ze sa da vypalit aj na mieste ked auto stoji.

Ja mam motor CBBB a okolo 230 tisic a problemy som zatial nezaznamenal. Regeneracia sa raz za cas spusti nakolko jazdim hlavne mesto, ale vypaluje sa to dobre, podla VAG vzdy po regeneracii na 0gramov. Regeneracia sa pusta tak kazdych 1000 az 2000 km ked jazdim mesto, ale ked som bol na dovolenke tak za 5tis km ani raz. Zanesenie neprekracuje nikdy cca tych 10g a potom sa vypali na 0.

Osobne mam ale nazor taky, ze DPF by som nevykuchal. Je to smutny pohlad ked vydim tie passaty v BA co pri rozbehu na semafore dymia ako stara Karosa, pripadne este horsie. Je to vobec potom este predajne take auto ? Ked mi odide turbo, tak ho nevyhodim a neupravim soft v RJ, tak isto by som nevyhodil ani DPF.
První CR motory mají úplně stejnou techniku DPF jako ty naše PDčka. Samozřejmě s jiným typem vstřikování, což je zdá se podstatně příznivější pro regeneraci, díky mnohem variabilnějším možnostem časování vstřiku.

Ale co se týká kouřících aut, tak to vůbec nesouvisí s vykuchaným DPF, protože pokud by auto s filtrem dýmilo jak Avie, tak je filtr plný za pár km a žádná regenerace mu nepomůže. U funkčního nepokaženého auta s vykuchaným DPF bys za jízdy neměl vidět žádný dým alespoň tak to bylo u mě, po odstranění a je to tak i teď. Celý soft je udělaný "optimalizovaný" tak, aby to kouřilo co nejméně. Snížená dávka, pomalý náběh plynu atd.
Podobný rozdíl je třeba i u 1,9 BXE a BJB (jestli si ty kody pamatuju dobře) Jsou to HW identické motory, se stejnými tryskami a přesto jeden má EU3 a druhý EU4. jen v mapách je rozdíl. EU4 je tupější, línější.

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Příspěvek od hkr »

Co jsem si tak všiml, tak všechny Passaty, co kouřej, maj dva laufy zahnutý dolů a ty, pokud se nepletu, maji jen BKPčka. Takže kouřivost je jen asi u těhle motorů. A co u mého vím, tak ten hulí uplně brutálně za studena (jako když mam 1600ot na 4 a lehce přislápnu, abych byl +5kmh, tak uplně vidim za zadnim oknem jak se to tam víří), jak se ohřeje a vyfičím ty zbytky ze "za studena", tak taky nic, nekouřím, uplně je to najednou v klidu. Takže buď to mam rozbitý, nebo to je normální, to je otázka.

Ale viděl jsem i bílýho Superba 2, s chromovejma laufama a uplně zahulená půlka zadku. Tak je otázka, jestli to měl vykuchaný a rozbitý, nebo nevykuchaný a rozbitý :laugh:
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Uživatelský avatar
TomB
Pilot
Pilot
Příspěvky: 872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Příspěvek od TomB »

hkr píše:Ale viděl jsem i bílýho Superba 2, s chromovejma laufama a uplně zahulená půlka zadku. Tak je otázka, jestli to měl vykuchaný a rozbitý, nebo nevykuchaný a rozbitý :laugh:
Vykuchaný a blbě nachipovaný.

Uživatelský avatar
Lada.s
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 443
Registrován: 24.05.2011 12:38
Bydliště: Oslavany

Re: Problém s DPF, čím dál častější regenerace... PROSÍM O RADU

Příspěvek od Lada.s »

hkr píše:Co jsem si tak všiml, tak všechny Passaty, co kouřej, maj dva laufy zahnutý dolů a ty, pokud se nepletu, maji jen BKPčka.
Já mám BMP a taky laufy dolů, takže tohle nebude to pravé poznávací znamení :)

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“