1.4 TSi 90 kW vs. 1.4 TSi 103 kW - jaký motor vybrat?
Moderátor: Olaf87
- Savione
- Nový člen
- Příspěvky: 21
- Registrován: 27.04.2013 09:45
- Bydliště: Bratislava
1.4 TSi 90 kW vs. 1.4 TSi 103 kW - ACT
Uvazujem o kupe Golf 7 Highline, no neviem aky je realny rozdiel medzi verziami motora 1.4 TSI. Silnejsia verzia ma vypinanie valcov ACT, v daka comu ma aspon na papieri nizsiu spotrebu, no otazkou je ako sa to vypinanie prejavi na zivotnosti motora. Mali ste niekto moznost porovnat tieto dve verzie nazivo?
GOLF VII 1.4 TSI 103kw Highline Blue Sky
-
- Řidič
- Příspěvky: 101
- Registrován: 29.03.2013 15:08
Re: 1.4 TSI 90kW vs. 103kW ACT
Chtěl jsem napsat, že 103kW se dá pořídit i bez ACT ale jak koukám do slovenského konfigurátoru, verzi bez ACT nemáte My v CZ zase nemáme možnost koupit 90kW v HL... to jsou mi věci...
Passat B8, TSI 2.0 162kW
exGolf VII, TSI 1.2 77kW
exGolf VII, TSI 1.2 77kW
- Savione
- Nový člen
- Příspěvky: 21
- Registrován: 27.04.2013 09:45
- Bydliště: Bratislava
Re: 1.4 TSI 90kW vs. 103kW ACT
Tak som moju dilemu vyriesil tak, ze som chytil poslednu skladovku s 1.4 TSI 103kW bez ACT.
GOLF VII 1.4 TSI 103kw Highline Blue Sky
- photoart
- Jezdec
- Příspěvky: 216
- Registrován: 17.02.2013 19:03
Re: 1.4 TSI 90kW vs. 103kW ACT
zrychlenie 122 ps. / 90kW
http://www.youtube.com/watch?v=0dxZ7F3YfiA" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=6s5iVX8FvR4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=0dxZ7F3YfiA" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=6s5iVX8FvR4" onclick="window.open(this.href);return false;
G7 1.4 TSI highline DSG ,black magic
ex. G5 1,6 slovakia sport ver.
G2 1,8 GT
ex. G5 1,6 slovakia sport ver.
G2 1,8 GT
- Bofors
- Pilot
- Příspěvky: 707
- Registrován: 24.12.2012 23:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: 1.4 TSI 90kW vs. 103kW ACT
chtělo by to aby vzal někdo tohle autí na brzdu. připadá mi, že to nemá jen 122PS/200Nm
VW Golf VII 1,4 TSI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 26.11.2012 17:25
1.4 TSi 90 kW vs. 1.4 TSi 103 kW - jaký motor vybrat?
Ahoj všem,
uvažuji o novém Golfu VII, mám G VI, 1,2 TSI 77 kW. Výkon motoru dostačující, spotřeba, jízdní vlastnosti výborné, šel bych zas do 1,2 77 kW, ale nemá vzadu multilink. Vzhledem k rozbitým silnícím, komfortu a bezpečnosti chci zase multilink. Prosím o zkušenosti s novými motory TSI EA211 (1,4 90 + 103 kW), výkon versus spotřeba. Roční nájezd 20.000 km, 1/4 město, 2/4 okrsky, 1/4 dálnice.
G VI 1,2 77 kW
uvažuji o novém Golfu VII, mám G VI, 1,2 TSI 77 kW. Výkon motoru dostačující, spotřeba, jízdní vlastnosti výborné, šel bych zas do 1,2 77 kW, ale nemá vzadu multilink. Vzhledem k rozbitým silnícím, komfortu a bezpečnosti chci zase multilink. Prosím o zkušenosti s novými motory TSI EA211 (1,4 90 + 103 kW), výkon versus spotřeba. Roční nájezd 20.000 km, 1/4 město, 2/4 okrsky, 1/4 dálnice.
G VI 1,2 77 kW
Naposledy upravil(a) Jarda.6 dne 29.10.2013 15:33, celkem upraveno 1 x.
- sirdo
- VWsenior
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,
ked ti staci aj 77kW, tak by som siel do 90kW, naco priplacat za dalsie kilowatty navyse. temu 1.4TSI 90kW tu uz mas aj so spotrebami...
VW Tiguan/T-Roc Club Slovakia na Facebooku
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
- Bofors
- Pilot
- Příspěvky: 707
- Registrován: 24.12.2012 23:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,
jel sem s 1,2 77kW v rapidu a teda na golfa 1,4 90kW to ztrácí fakt ranec. jediná nevýhoda 1,4 je že víc papá přední gumy
VW Golf VII 1,4 TSI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 26.11.2012 17:25
Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,
Díky za názory, šlo mi spíš o to, že když už budu "nucen" kupovat 1.4- kvůli multilinku, vyplatí se připlatit za silnější verzi, či nikoliv. Je jasné, že 90 kw bude plně dostačovat .
- sirdo
- VWsenior
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,
tak predpokladam, ze testy na nete/casopisy mas precitane. skusil si navstivit nejakeho dealera, kde by mali aspon jednu z vykonovych motorizacii ako predvadzacku (staci skocit aj do Skody a vyskusat to v Octavii)? ako som uz spominal, tak 90kW temu tu mas a 103kW tu maju ak sa nemylim traja ludia Petresl, LubosBarta (uz upgradoval na GTI) a Concorde, takze ak sa nezapoja aktivne do debaty, tak ich mozes skusit kontaktovat cez PM. ja uvazujem o 103kW do kombika, ale ani 90kW variant som nezavrhol, vsetko bude zavisiet od priplatkovej vybavy, ktoru nakoniec do auta objednam (mam sebou urceny financny strop, do ktoreho sa musim vbalancovat vybavou a motorizaciou)...
VW Tiguan/T-Roc Club Slovakia na Facebooku
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
VW Tiguan II 2.0TSI 4Motion Highline/R-line
ex: VW Golf V 1.4 16V Trendline/Slovakia, VW Golf VII Variant 1.4TSI Highline
-
- Řidič
- Příspěvky: 101
- Registrován: 29.03.2013 15:08
Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,
Taky hodně závisí, jakou uvažuješ výbavu, jelikož 103kW se už dává pouze do Highline, kdežto 90kW verzi pořídíš i do Comfortline. Pokud by si ale uvažoval o příplatcích v comfortlinu do úrovně HL, "příplatek" za 103kW už je pak imho minimální (cena 90kW comfortline s příplatky do úrovně HL vychází víceméně na stejné peníze jako rovnou HL s 103kW).
Sám jsem tohle před nákupem řešil a o 90kW jsem z tohoto důvodu vůbec neuvažoval, takže pro mne to bylo 77kW Comfortline s příplatky do úrovně HL, nebo rovnou 103kW HL. Nakonec jsem se nedokázal přenést přes klavírní černou, takže vyhrála první varianta. Každopádně 90kW Comfortline s příplatky byla naprosto nezajímavá varianta, která vycházela skoro stejně jako 103kW HL, proto mi přijde, že se prostě nevyplatí.
Ale ještě ti nasadím jednoho brouka do hlavy, protože jsem shodou okolností kladl na prodejce velice podobnou otázku, jakou máš teď ty: "vyplatí se připlatit si X CZK za 90kW verzi? nejde mi o výkon, ten mi s 77kW přijde dostatečný, jde mi o multilink". Řekl mi, že pokud mi nejde o výkon, příplatek za multilink jako takový se nevyplatí, že nové Golfy mají torzní příčku skutečně vychytanou a že sám nepozná rozdíl. (asi první prodejce co nešel po upsellu).
A další věc, kterou bych vzal v úvahu je, jestli už vyřešili problém s vrzáním zadní nápravy u 90kW verzí (i tady na fóru v servisní sekci je o tom topic, tak kdyžtak kontaktuj majitele, kteří se s tím setkali)
Sám jsem tohle před nákupem řešil a o 90kW jsem z tohoto důvodu vůbec neuvažoval, takže pro mne to bylo 77kW Comfortline s příplatky do úrovně HL, nebo rovnou 103kW HL. Nakonec jsem se nedokázal přenést přes klavírní černou, takže vyhrála první varianta. Každopádně 90kW Comfortline s příplatky byla naprosto nezajímavá varianta, která vycházela skoro stejně jako 103kW HL, proto mi přijde, že se prostě nevyplatí.
Ale ještě ti nasadím jednoho brouka do hlavy, protože jsem shodou okolností kladl na prodejce velice podobnou otázku, jakou máš teď ty: "vyplatí se připlatit si X CZK za 90kW verzi? nejde mi o výkon, ten mi s 77kW přijde dostatečný, jde mi o multilink". Řekl mi, že pokud mi nejde o výkon, příplatek za multilink jako takový se nevyplatí, že nové Golfy mají torzní příčku skutečně vychytanou a že sám nepozná rozdíl. (asi první prodejce co nešel po upsellu).
A další věc, kterou bych vzal v úvahu je, jestli už vyřešili problém s vrzáním zadní nápravy u 90kW verzí (i tady na fóru v servisní sekci je o tom topic, tak kdyžtak kontaktuj majitele, kteří se s tím setkali)
Passat B8, TSI 2.0 162kW
exGolf VII, TSI 1.2 77kW
exGolf VII, TSI 1.2 77kW
- concorde
- Jezdec
- Příspěvky: 321
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberec
Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,
už jsem tadyJarda.6 píše:Ahoj všem,
uvažuji o novém Golfu VII, mám G VI, 1,2 TSI 77 kW. Výkon motoru dostačující, spotřeba, jízdní vlastnosti výborné, šel bych zas do 1,2 77 kW, ale nemá vzadu multilink. Vzhledem k rozbitým silnícím, komfortu a bezpečnosti chci zase multilink. Prosím o zkušenosti s novými motory TSI EA211 (1,4 90 + 103 kW), výkon versus spotřeba. Roční nájezd 20.000 km, 1/4 město, 2/4 okrsky, 1/4 dálnice.
G VI 1,2 77 kW
ano, mám 103 kW a předtím jsem měl G VI s 90 kW - obojí v DSG
podotýkám, že to mám jen jako městské auto a pro příležitosti, kdy by Corvetta buď nevyjela (sníh) nebo byla záviděna
každopádně jestli chceš silnější motor jen kvůli multilinku, co jsem načetl a nasledoval, lepší zadní nápravu poznáš jen když budeš auto držet u krku. Jinak je to fuk. (měl jsem firemního pašíka 1,8 T se zadní pevnou nápravou (2001) a jezdil parádně a zadek držel - a to byl delší.
Takže Tě podezírám, že podvědomě chceš lepší motor - což je správné. Já osobně jsem za léta pořizování aut došel k důležitému rozhodnutí - když mám omezený rozpočet, snažím se vejít do něj s co nejsilnějším motorem - výbava se dá časem dokoupit nebo dodělat. ( i když současné navi v Golfu VII asi půjdou těžko a nebo za šílené peníze.
spotřebu své 1,4 103 kW mám kolem 8 l, ale nejsem zrovna etalon economy run. Jezdím jak motor umí, protože mě svižná jízda baví. Ale když dám na dálnici tempomat na 130, auto umí jet i za 6,5 l . Ale ten tempomat mě baví jen proto, že je adaptivní a líbí se mi, jak reaguje v provozu na ostatní auta... a že v podstatě jen držím volant a flákám se
(což ovšem brzy vyhodnotí palubní počítač jako únavu a nutí mne do přestávky )
tož tak, klidně se ptej ...
fau-vé je nejlepší, ostatní je hadr...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 26.11.2012 17:25
Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,
sirdo píše:tak predpokladam, ze testy na nete/casopisy mas precitane. skusil si navstivit nejakeho dealera, kde by mali aspon jednu z vykonovych motorizacii ako predvadzacku (staci skocit aj do Skody a vyskusat to v Octavii)? ako som uz spominal, tak 90kW temu tu mas a 103kW tu maju ak sa nemylim traja ludia Petresl, LubosBarta (uz upgradoval na GTI) a Concorde, takze ak sa nezapoja aktivne do debaty, tak ich mozes skusit kontaktovat cez PM. ja uvazujem o 103kW do kombika, ale ani 90kW variant som nezavrhol, vsetko bude zavisiet od priplatkovej vybavy, ktoru nakoniec do auta objednam (mam sebou urceny financny strop, do ktoreho sa musim vbalancovat vybavou a motorizaciou)...
jasně dealera jsem navštívil, dokonce 2, předvádečky maj jen 1,2 77kW a 1.6. TDI 77 kW. Najdu někoho, kdo je má a samo to pojedu projet. Příplatkovou výbavu chci sedadla ergoActiv, metlu a mlhovky. V G VI mám sportovní podvozek, sportovní sedačky a liťáky 16". Sportovní sedačky a podvozek lze do 90 kW pouze v paketu se 17, to je za a, docela dost peněz a navíc na 17" to bude možná moc tvrdý.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 26.11.2012 17:25
Re: Jaký motor 90 nebo 103 kW,
concorde píše:už jsem tadyJarda.6 píše:Ahoj všem,
uvažuji o novém Golfu VII, mám G VI, 1,2 TSI 77 kW. Výkon motoru dostačující, spotřeba, jízdní vlastnosti výborné, šel bych zas do 1,2 77 kW, ale nemá vzadu multilink. Vzhledem k rozbitým silnícím, komfortu a bezpečnosti chci zase multilink. Prosím o zkušenosti s novými motory TSI EA211 (1,4 90 + 103 kW), výkon versus spotřeba. Roční nájezd 20.000 km, 1/4 město, 2/4 okrsky, 1/4 dálnice.
G VI 1,2 77 kW
ano, mám 103 kW a předtím jsem měl G VI s 90 kW - obojí v DSG
podotýkám, že to mám jen jako městské auto a pro příležitosti, kdy by Corvetta buď nevyjela (sníh) nebo byla záviděna
každopádně jestli chceš silnější motor jen kvůli multilinku, co jsem načetl a nasledoval, lepší zadní nápravu poznáš jen když budeš auto držet u krku. Jinak je to fuk. (měl jsem firemního pašíka 1,8 T se zadní pevnou nápravou (2001) a jezdil parádně a zadek držel - a to byl delší.
Takže Tě podezírám, že podvědomě chceš lepší motor - což je správné. Já osobně jsem za léta pořizování aut došel k důležitému rozhodnutí - když mám omezený rozpočet, snažím se vejít do něj s co nejsilnějším motorem - výbava se dá časem dokoupit nebo dodělat. ( i když současné navi v Golfu VII asi půjdou těžko a nebo za šílené peníze.
spotřebu své 1,4 103 kW mám kolem 8 l, ale nejsem zrovna etalon economy run. Jezdím jak motor umí, protože mě svižná jízda baví. Ale když dám na dálnici tempomat na 130, auto umí jet i za 6,5 l . Ale ten tempomat mě baví jen proto, že je adaptivní a líbí se mi, jak reaguje v provozu na ostatní auta... a že v podstatě jen držím volant a flákám se
(což ovšem brzy vyhodnotí palubní počítač jako únavu a nutí mne do přestávky )
tož tak, klidně se ptej ...
dík za info, tak pravda je, že jsem před G VI měl Tourana a před ním G V, vše mělo multilink a auta s ním na dolíkách, hrbolech, výmolech krásně držela směr a NEODSAKOVALA, což byla paráda nejen pro mě, ale i pro pasažéry vzadu. Jízda s vlečenou nápravou vzadu je sakrá znát (zkušenost Fábie a P 307). Nevím jak dalece se to podařilo vyladit na G VII, prý dobře, ale když nový auto tak ne s horší nápravou. No a ten motor, no... chci taky silnější.
G VI 90 kW se starším typem TSI EA111, prý dost žrala a "nejela", G VII s EA 211 prý je výrazně lepší. Výbava pro mě není prioritní, v základu (ComfortLine) je téměř vše co potřebuju, takže půjde jen o motor.
- Bofors
- Pilot
- Příspěvky: 707
- Registrován: 24.12.2012 23:54
- Bydliště: Ostravwa