Cayenne

2002 - 20..

Moderátor: Mára_VR6

Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Sintom
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 23.01.2012 20:28

Cayenne

Příspěvek od Sintom »

Ahoj, omlouvám se za založení nového tématu.

Chtěl bych se tak nějak zeptat, do jaké míry se vlastně liší Porche Cayenne od Touarega. Zajímá mě spíše I. generace.

Když to vezmu jen tak laicky, když mám nákupní (bazarovou cenu) Ač má Cayenne jméno. začíná přibližně na stejných finančních částkách (funkční, neberu Touaregy za 190tis co jsou na pokraji smrti, ale těch 280-350 tis.před facelift). Samozřejmě beru benzin, tedy srovnávám s 3,2 a 4,2.

Když si vezmeme, že auto koupíme tak nějak v poměrně dobrým stavu, protože s cayennem asi nikdo lesy krosit nebude. tak co se může pokazit.

Elektronika je stejná s Touaregem, převodovky, diferenciály, měchy, brzdy taky. Takže vlastně co se může stát ? Když vezmu motor bez turba tedy S verzi, tak pokud se pravidelně mění olej a dělají rozvody měl by šlapat jako hodinky. No a jen tak když se podívám na aukru na ceny světel, plechařiny, interiéru, nárazníků a kol (to co člověk nejčastěji oreje) je cena starých dílů přibližně stejná. Tak proč nejít rovnou do něj ?

Uživatelský avatar
Lukasino
Řidič
Řidič
Příspěvky: 106
Registrován: 14.11.2010 18:23
Bydliště: Kutná Hora

Re: Cayenne

Příspěvek od Lukasino »

Velký rozdíl je v pojistce (HAV), až neuvěřitelný na to, že je to stejné auto :)

Jinak třeba i dveře, čelní okno atd. jsou shodné.

Akorát u Ska jsou často divné výbavy, kde Touareg je vybavenější (aut. stmívatelná zrcátka, dovírání 5.dv, atd.). Alespoň podle turků a eSek co jsem viděl...
Tel. 603 4sedmsedm 854

Uživatelský avatar
kabyr01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Písek

Re: Cayenne

Příspěvek od kabyr01 »

Ahoj chlapi, chtel bych se s Vami poradit ohledne srovnani cayenne x Touareg. Tourage jsem jiz v minulosti vlastnil - R5 v automatu a byl jsem spokojen.Nyni jsem se vsak zakoukal do Cayennu a dost o nem premyslim.Velmi se mi libi, ze maji spoustu casti spolecnych, tudiz by nemel byt problem s ND. Zajima me treba diagnostika- da se Cayenne napichnout se stejnym softwarem jako Touareg? Automaty jsou taky stejne? Vzduchove podvozky? Vim, ze to sem nepatri, ale nenasel jsem zadne forum, kde by cayenne resili...Diky predem za kazdou odpoved:-)

Uživatelský avatar
Lukasino
Řidič
Řidič
Příspěvky: 106
Registrován: 14.11.2010 18:23
Bydliště: Kutná Hora

Re: Cayenne

Příspěvek od Lukasino »

Ahoj,
CZ forum na Cayenne nenajdeš, ale zahraničních je spousta a je tam hafo informací, například...

http://www.6speedonline.com/forums/cayenne-955-957-13/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cayenneforums.com/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
A podle mě nejlepší http://www.renntech.org/forums/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;?

Cayenne je dost stejná, ale současně hodně jiná. Diagnostika je kapitola sama pro sebe, převodovku a motor Ti napíchne každý s kabelem za 150,-Kč, ale zbytek je průšvih. Občas se někomu povede načíst nějakou jednotku, ale je to spíš náhoda, takže buď koupit Durametrika za cca 15-20tis. (což žádný neautorizovaný servis nemá (alespoň co jsem hledal), nevyplatí se jim to) nebo jít do Porsche.

Porsche servis jako takový dost drahý, i při registraci v Youngtimer programu Tě hodinovka vyjde na cca 1700,-Kč a můžeš si být jist, že zrovna spěchat nebudou :D

Takže diagnostiku jen Porsche a ani tam to není jistota, potřeboval jsem nakódovat nějaké věci, což sice udělali, ale přitom mi zase rozjebali jiné, na něco jsem přišel ihned, tak to ještě opravovali, na něco až doma :-/

Převodovka? Další "zajímavost". Pro převodovku "neexistuje" druhovýrobový filtr, na netu ho nikde neseženeš, jen v USA kde za něj chtějí s těsněním cca 100USD + doprava + DPH a jebání. Nebo origo z Porshe, kde filtr nestojí tak moc (myslím cca 1500,-) ale gumové těsnění na vanu stojí dalších 2500,-Kč :D
No a ve výsledku když to sundáš, zjistíš, že je tam klasický filtr co patří i do Q7 a Turka, tzn. sada Meyle lehce přes 1.000,-Kč. Bohužel porsche to má zařízené tak, že se to NIKDE nedočteš, žádný prodejce to neuvádí a samo Meyle u produktu uvádí že patří pouze do Q7 a Turka :?

Podvozek? Co jsem slyšel, Cayenne je jinak naladěná, takže zaměnitelný by být neměl, ale co je pravdy na tom netuším. Potom co jsem se ptal, tak mi bylo řečeno že Cayenne netrpí na měchy a že vydrží, na druhou stranu co jsem se díval do faktur, já měl na zadku už druhou sadu 8O

Potom pohlídat klasické chyby:
Sekundární pumpa vzduchu, řešitelná v bazaru kolem 1000-1500,-Kč, jede to stejně, ale rozsvěcí "check engine"
Podtlaková hadička u brzd - častý problém u Turba, materiál skřehně a praskne, dá se buď opravit nebo vyměnit (měla by komplet stát cca 3tis.Kč). S tím jsem měl zkušenost já, po zavolání do servisu a vysvětlení problému mi bylo řečeno že to tam mám postavit cca na jeden den a že to budou zkoumat, což se mi nelíbilo. Já si zadal hlášku z palubáku do googlu, hned první odkaz na to co je to zač, kde to vzniká a jak to opravit. Po kontrole v autě jsem zjistil, že je to skutečně tak a neexistuje Turbo, který by tohle nepostihlo, což i pánové v Porsche musí vědět, ale asi si potřebovali vydělat pár hodinama á 1700,-Kč : :?
Kontrolka airbagu - problém s konektorem u řidičovy sedačky (pokud někdo používá lazy entry), pročistit a smazat chybu. Bohužel u nějakých aut i po několikátém "seřízení" a čištění se to pořád rozsvěcelo, tak i Porsche to pak pájelo natvrdo :-O
U Kessy občas odchází antény, ale to není nic tak drahého
U Turba odchází motory, a to také dost :) Většinou ten motor najede kolem 120tis.Km a pak jde kukat, já jsem měl už také druhý :D
Zadní origo kamera - je vysouvací a velice ráda se sere + možnost ukradnutí - demontáž je asi na minutu :)
Zadní el. víko kufru - odchází jako všude jinde a není zaměnitelné s Turkem

Hlavně pečlivě vybrat, koupit auto s plnou historií (pokud to není cenově totální zázrak) a osobně bych se vyhnul sockám, který mě zrovna u Cayenne neskutečně překvapili a nečekal bych, že taková auta vůbec najdu (například Cayenne S a nemělo samostmívací vnitřní zrcátko, dovírání víka kufru, atd. atd.) U Fábie bych to čekal, u Cayenne ne :) Pak to chce palubku obšitou kůží, to auto vypadá úplně jinak ;)

No pak ty peníze, počítej s tím, že dobrá pojistka bude ranec (mě to nejdřív spočítali na 50k ročně - komplet allrisk a povko), nakonec po dvoutýdenním hledání jsem to sehnal za podobných podmínek za 25k, ale to bylo víceméně štěstí. No a pak ta spotřeba, u Turba jsem měl průměrnou 21l, dá se říct, že ať jsem se snažil jak jsem chtěl, pod 15l jsem se nikdy nedostal, naopak 25-30l není žádný problém pokud to není dlouhá trasa...

Jo pak prodej je kapitola sama pro sebe :D Prodával jsem skoro dva měsíce a z CZ se mi ozval JEDEN člověk, co se svezl a tím to skončilo :) Jinak absolutní nezájem a nakonec šla do DE.

Tady je ještě jeden článek o bazarové Cayenne, ale podle mě je to hodně tvrdé, zase když si kupuji auto s PC skoro 5milionů nyní ani ne za 10%, tak nemůžu čekat že to bude auto bez investic :D

Víc mě teď nenapadá, klidně se ptej ;)
Tel. 603 4sedmsedm 854

Uživatelský avatar
kabyr01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Písek

Re: Cayenne

Příspěvek od kabyr01 »

Tak ja muzu jenom tleskat :good: Dekuju ti za skvelej popis! Ja se teda uprimne priznam, ze na turbo urcite nemyslim.Je to neskutecne auto, ale ja bych proste ten vykon nevyuzil, nehlede na mozne investice a naklady...Koukam bud po obyc 4, 5 nebo mozna i 3, 2. Vim, ze to dost mozna neni hodno toho auta, ale ja opravdu nejsem zadnej letec a opet by tu byla vyhoda stejneho motoru s Turkem. Obecne me teda hodne prekvapuke tak mala vydrz tech motoru...Cekal bych s jejich renome, ze se budou vic snazit:-) Na druhou stranu nikdy nestaveli auta co maji vydrzet 200tis km:-) U prevodovek jsem myslel jestli jsou schodne a zamenitelne s Turkem? Ja si troufam tvrdit, ze v pripade te 3, 2 by to tak mohlo byt. A mechy bych taky veril, ale jak rikas-tezko se to bude overovat. Jinak ty automaty moc nevydrzi, skoro kazdej cayenne pres 150tis km ma uz menenou almaru. Coz je pak idealni na kup :laugh: .Ty mas moznost porovnani jizdne touareg x cayenne? Ja jsem spis na mekci jizdu, ale mozna kdyz budu mit porsche, tak me to chytne:-)

Uživatelský avatar
Lukasino
Řidič
Řidič
Příspěvky: 106
Registrován: 14.11.2010 18:23
Bydliště: Kutná Hora

Re: Cayenne

Příspěvek od Lukasino »

Není zač, klidně se ptej, když Tě něco napadne...

Osobně si myslím, že když Porsche, tak Turbo, ale je fakt, že 90% lidí nerozezná rozdíl mezi V6 a Turbem. :D

Pokud hledáš hezký auto (Cayenne) co bude bez problémů a jezdit s rozumnou spotřebou, tak je 3.2 ideální volba, ale tam bude průšvih výbava, chce to pořádně hledat něco vybavenějšího...

Převodovka shodná bude, toho bych se nebál ;) A máš pravdu, výdrž je někde kolem 200tis. a pak je to průser, repase je kolem 7 pětek :-/

Malá výdrž je jen u turba, holt konstrukční vlastnost. Taky většina lidí si po Turbu kupují GTS :)

Porovnání? Minimální, s Turbem zkušenost mám, ale Sko a Touarega R5 + V10 jsem jen zkoušel na bazaru. Jízdy to byly krátké a neporovnatelné (Turci byly max. na 18", Cayenne na 20" atd.). Ještě stojí za podotknutí, že Sko má daleko lepší zvuk jak Turbo :)

Hlavně chce myslet na to, že je to Porsche a lidi kolem Tebe to tak budou brát. Měl jsem hodně "TOP aut" s pořizovačkou kolem 3-4mil.Kč, ale nikdy to nemělo takový "ohlas". Ono první týden je to příjemný, ale pak Tě to začne s*át, že si každý myslí bůhví jaký nejsi boháč a nejsou ochotni připustit, že většina passatů a octavií v ulici má vyšší cenu :D
Tohle se časem stalo hodně otravný a byl to jeden z důvodů prodeje. Nejhorší bylo s takovým autem jet na menším městě za řemeslníkem, každý si pak myslí kolik nemáš a natahují ceny, atd. :-/
Prostě v ČR je stále dost lidí tupých a slepých :-/
Tel. 603 4sedmsedm 854

Uživatelský avatar
kabyr01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Písek

Re: Cayenne

Příspěvek od kabyr01 »

Tak ja jsem musel podekovat, jelikoz takhle vycerpavajici odpoved jsem vazne necekal:-) To me na tom prave laka-je to porsche!! A ja jako milovnik aut bych ho proste rad zkusil.A dneska uz jsou ty ceny na prijatelne urovni, jelikoz tech aut se vsichni boji a proste byly drahy...Ted jsou fakt za zlomek ceny a presto udela spoustu parady!!! Zajimalo by me teda, co by v cayennu urcite nemelo chybet z vybavy? Koukal jsem, ze spousta treba nema navigaci ale kdyz jsem videl na youtube tu grafiku, asi bych to bez ni prezil :D A taky se casto objevujou USA verze- poznam podle zadni SPZ a oranzovejch pozicek vepredu-je mezi tim nejakej velkej rozdil? A ty jsi kupoval to auto v Cr? Jestli nebude problem tady sehnat dobrej kus...

Uživatelský avatar
Lukasino
Řidič
Řidič
Příspěvky: 106
Registrován: 14.11.2010 18:23
Bydliště: Kutná Hora

Re: Cayenne

Příspěvek od Lukasino »

Ceny jsou dneska až srandovní, o tom žádná ;)

Výbava? Je toho hodně, na co si v rychlosti vzpomenu:
kessy - velice návyková záležitost
webasto - jako u každého auta, úžasná věc v zimě
velký display mezi budíky - u horší výbavy je tam malinký jednobarevný, prostě hnus
navigace - jemnost je podle mě velice dobrá, jen to zničili blbou grafikou menu, rádia, atd. každopádně bez ní ten interiér vypadá dost levně
kůží potažená palubka - opět bez to vypadá jak golf
chce to alespoň dovírání zadního víka - některý nemají ani to a třískat s Porsche je ubohost :D
Samostmívací zrcátka - podle mě takové auto musí mít všechny tři, bohužel není problém najít Sko které nemá ani jedno (tady pozor, venkovní se kradou - vlastní zkušenost, nová sklíčka v Porsche stojí 2x 14000,-Kč) :)
Bixenony s přísvitem do stran
Měchy - jsou verze i s vinutýma, sice se to nepose*e, ale Cayenne bez toho je kravina

Víc mě nyní nenapadá, ale bude toho ještě dost...

US verze? Přiznám se, že moc nevím jaké budou všechny rozdíly, jiné budíky, rádio nenaladí sudé nebo liché frekvence (už nevím), atd.

Já Cayenne koupil v ČR, ale po prvním majiteli, kupovanou v ČR a servisovanou pouze v Porsche (mimochodem, pořizovačka 4,7mio a následný servis za 8let byl 1,7mio) :D Jo, je to auto pro velký kluky :D
Tel. 603 4sedmsedm 854

Uživatelský avatar
kabyr01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Písek

Re: Cayenne

Příspěvek od kabyr01 »

Tak to musel byt teda opravdu velky milovnik porsche, nebo clovek, ktery opravdu finance nemusi vubec resit 8O Bohuzel ja takove stesti nemam, takze takovahle predstava me docela desi.Na druhou stranu, pokud uplne se vsim jezdil do autorizaku, tak je jasny, ze ho asi obcas pritahli:-) Co se tyce vybavy tak s tebou tak nejak souhlasim, ale jsem schopen se bez neceho obejit na ukor treba lepsiho stavu auta. Budu proste asi limitovanej cenou auta? Protoze 500 tis za nej dat proste nemuzu...Ale treba zase budu mit stesti a podari se neco za slusnej peniz :lol: Myslim si, ze pri nakupu by se dala vzdycky ukecat nejaka poradna sleva, jelikoz tohle auto se dneska proste bude spatne prodavat, ostatne jak jsi jiz psal...Ja jsem z nej proste uchvacenej a uz jsem v tom az po usi a to jsem s nim jeste ani nejel :laugh: Asi se dojedu na neco podivat, abych si o tom udelal predstavu.


Taky me zajimaj lidi, ktery takovy auto prodavaj...To asi vetsinou nebudou zadny nazdarkove :lol: Hlavne netrefit zadneho mafiana :laugh:

Uživatelský avatar
Lukasino
Řidič
Řidič
Příspěvky: 106
Registrován: 14.11.2010 18:23
Bydliště: Kutná Hora

Re: Cayenne

Příspěvek od Lukasino »

Byl to člověk, který na to prostě měl :) Ale je to jak říkáš, neřešil to, vše bylo přes autorizovaný servis, od výměny žárovky, přes výměny olejů a ostatní údržbu až po nakupování pneumatik.

Nevím jaký máš rozpočet, ale kdyby jsi měl na facelift, je to zase úplně jiné auto (vzhledově), třeba tohle je pěkný, jen nechápu ten de*ilní jednobarevný display
http://www.sauto.cz/osobni/detail/porsc ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false; člověk pak má pocit že sedí v octavii

Třeba tohle je už pěkný
http://www.sauto.cz/osobni/detail/porsc ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;

Ještě můžeš mít 4 zónovou klimu, alcantaru na stropě (doporučuji, to auto vypadá úplně jinak!), atd.

Jak říkám, když koupíš V6 v základu, 95% lidí si stejně řekne "wow, to je frajer", ale těch 5% lidí, kteří ví o co se jedná si budou myslet své :)

Já měl tuhle: https://picasaweb.google.com/1155065979 ... 9fv_jOH7aQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Sleva jak u koho, pokud někdo bude potřebovat prodat, tak dá, ale zase si myslím, že najdeš dost lidí, kteří moc velkou slevu nedají. Když to řeknu blbě, tak první majitel který v tom utopí přes 5mio se nebude chtít s nikým s*át a raději to dá na výkup někde nebo známému o kilo níž. Ty co si to prodávají sami budou "držgrešle" který slevu moc nedají :D

Jinak s těmi majiteli, je to různé jako všude. Už jsem potkal i člověka, co si koupil Cayenne Turbo v bazaru, na úvěr, po měsíci mu tam něco odešlo, tak to odstavil, protože neměl na opravu :D Krátkozrakost je všude...
Tel. 603 4sedmsedm 854

Uživatelský avatar
kabyr01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Písek

Re: Cayenne

Příspěvek od kabyr01 »

Tak ty co jsi mi poslal jsou opravdu pěkný, ale jak jsem psal - jsou mimo můj rozpočet :| Navíc Turbo... Právě bych nechtěl dopadnout, že bych si do toho chodil sednout někam do dílny, když bych neměl na servis. Proto se mi ta 3,2 jeví jako dobrá volba, tam by ten problém neměl být. Rád bych si koupil nějaký opravdu pěkný, ale zase vyhodit do auta úplně všechny prachy - to zase ne....

Dneska je trh s autama prostě trochu slabší - lidi nemaj tolik peníze, ani ty banky už nepůjčujou každýmu trobovi, jako to bylo dříve. To prostě přišel 20ti letej trouba a něco koupil a do toho koloběhu neustále připlouvali nový prachy, jelikož ten co prodal koupil zase něco novýho od někoho atd. A teď je méně těch novejch vstupů, tudíž méně obchodů.

A vždycky je lepší být v pozici kupujícího než prodávajícího - ty jsi ten kdo určuje pravidla a kdo má cash, kterej chce druhá strana. Pamatuju si moc dobře, že vždycky když jsem prodával auto, tak každej chce slevu. Spousta lidí ještě dříve než auto fyzicky vidí, ale taková už je doba...

Co si myslíš o LPG? Vím, že je to určitá dehonestace toho auta, na druhou stranu to umí šetřit nějakej peníz....

Jsem teda čekal, že se třeba do diskuze zapojí více lidí, ale jsem rád aspoň za tebe - jsou to pro mě cenné informace :good:

Uživatelský avatar
Lukasino
Řidič
Řidič
Příspěvky: 106
Registrován: 14.11.2010 18:23
Bydliště: Kutná Hora

Re: Cayenne

Příspěvek od Lukasino »

Je to jen na Tobě, osobně bych si za 250 koupil raději vybaveného Turka, než holotu Cayenne s V6, ale to je na každém soudruhovi...

Slevu chce každý, to je jasné, ale pak je otázka zda sleva bude 5tis.Kč nebo 50tis.Kč atd. :D

LPG? No je to Porsche, podle mě to tak prostě nepatří, zastávám názor že LPG patří do pracanta a ne do auta pro radost, ale to je na každém. Když se podíváš po inzerci, najdeš tam i Turba s LPG :wow:
Není V6 už FSI? Nevím zda to byly až novější, nebo tohle k tomu taky patří. Pak LPG nemá smysl vůbec...
Tel. 603 4sedmsedm 854

Uživatelský avatar
kabyr01
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Písek

Re: Cayenne

Příspěvek od kabyr01 »

Sakra, ty jsi rychlej :laugh:

Ta původní 3,2 V6 není FSI - to byla asi až ta novější 3,6. Vím, že je tady pár turků s tímhle motorem v LPG a funguje to....

No právě, mě to v tom porsche taky nepřijde dobrý.. Na druhou stranu, pro mě to bude auto pro každý den :-)

Samozřejmě za něj plánuju dát víc něž 250, to si myslím, že budou nějaký holoty a ještě před smrtí automatu, né li motoru..

Asi nemáš náhodou nějaké video z tvého bývalého cayenne?

Jinak taky jsem viděl Turba v LPG, ale to podle mě ten systém nemůže stíhat, když na to dupneš. Chtěl bych zažít ten pocit toho zdychlení, na druhou stranu by mi bylo asi trapné, jet se na nějaký turbo podívat a svézt se v něm, když vím, že bych ho stejně nekoupil..

Uživatelský avatar
Lukasino
Řidič
Řidič
Příspěvky: 106
Registrován: 14.11.2010 18:23
Bydliště: Kutná Hora

Re: Cayenne

Příspěvek od Lukasino »

:)

Jak jsem psal, nevím, bude to asi jak říkáš ;) Jen mě mate, že koncern 3.2 FSI používá...

Já to měl taky na každý den, ale pořád je to auto pro radost ;)

Video? Vůbec.

Být Tebou, dojedu se svést se všemi variantami a obrázek si pak uděláš sám. Krátká projížďka Ti řekne víc jak hodiny čtení na netu. Nehledě na to pak pochopíš, jaký je rozdíl sedět ve vybaveném Turbu, nebo v holotě :D

Btw. proč zrovna Cayenne? Proč nejít do něčeho jiného, když máš rád pohodlí? Na pohodlí Cayenne fakt není a já z toho pak byl zklamanej po přechodu z Range Rovera L322... A to se nebavím o vnitřním prostoru :D
Tel. 603 4sedmsedm 854

Uživatelský avatar
ameron
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1402
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Cayenne

Příspěvek od ameron »

No zaujimava debata tiez som trochu spekuloval prejst z Touarega na Cayenne ale trochu ste ma teraz odradili, ale ta s tou hnedou kozou v tom linku hore bola fakt nadherna. Ale to je to tym ze to nemam okukane, ked som kupil Touarega tiez mi to pripadalo ako absolutne nadherne frajerske auticko a teraz mi uz trochu zovsednelo, ale som s nim velmi spokojny, asi by mi zovsednelo aj Cayenne ale zviest by som sa s nim urcite raz chcel. Inak ked uz Cayenne tak by som siel asi do 8valca co ma mrzi ze touareg som v dobrej vybave V8 nezohnal, ale zase V6 je "uspornejsie :)" a staci. Ale ked tak pozeram ceny tych Cayenne obcas mam chut na vymenu aj ja.

Odpovědět

Zpět na „Touareg“