Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od Doctor Driver »

Tak si kup nový a máš po starosti ne, jak píše Marfy, u Tvého motoru je to určitě podstatná věc při použití klimatizace :)
VW Golf IV V6 4_MOTION

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od djrix »

Klimatizaci nemám. A když to tam soudruzi dali, tak to asi má plnit nějakou funkci ne ? Nebo že by to tam dávali zbytečně a bylo to kurvítko ? 8O

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od Doctor Driver »

To určitě ne, a buď v klidu, nic jsem ti neprovedl. Je to kvůli zimě, aby se motor rychleji ohřál, ale u 1.4 když to saje teplý vzduch pořád, tak to ani moc nejede - hlavně v létě, proto bych to uplně vyřadil a nebo koupil novej díl, pokud to chceš mít funkční. Přeci jen 1.4 16V je malej motor, navíc v benzínu, takže i v tý zimě se to ohřívá rychle bych si troufnul tvrdit..jako co sem měl 1.6stku, tak ta byla taky ohřátá rychle.
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od majrek001 »

no u 16V těch kur*itek je víc počínaje filtrboxem na motoru (kde po 20km můžeš dělat vajíčka), dvě lamdby, EGR a přiškrcení z výroby kvůli euro IV nevím teď jestli to plní i 1.4 16v nebo jen 1.6 16v..

ten filtrbox na motoru byl jeden velký omyl, taky u jiné motorizace ho nenajdeš, ale to už není věc na kterou ses ptal..
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od Doctor Driver »

NJN. - ten seriový filtr-box je jednou velkou neznámou u těchto motorů. Uplně mě překvapil tenhle motor, že za tepla jede stejně jak za studena, protože už je tam box na boku. Bude to asi velký rozdíl. Na 16V jsem to dlouho plánoval, ale nakonec jsem se na to vyprdnul a litoval jsem. Nový majitel už mi říkal, že za tepla mu to jede jako se zataženou ručkou co s tím.., tak jsem mu to vše vysvětlil a jen to odsouhlasil a říkal, že to tak nechá..vždyť není žádný závodník. A o pár dnů později se chlubil, že s tím už jel 180 :D Tak to nevím jestli to je nebo není závodník, když na dálnici to podle jeho slov nebylo a jel ve vyšších možnostech motoru..no skoro na doraz, ale asi šel ten motor trochu pod kytky, protože když jsem auto kupoval, tak jsem z toho udělal 210 tachometrových na dálnici v Německu.
VW Golf IV V6 4_MOTION

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od djrix »

Ten filtrbox je imho u většiny 1.4 16V tak vřelej proto, že nefunguje ten termostat a za tepla to bere horkej vzduch od výfuku - proto to za tepla jede nahovno . Jinak není důvod, aby při teplotě motoru 90°, kdy má ten box cca 50°C to při tom průtoku vzduch ohřálo a tím to hůř jelo....
To "kurvítko" jsem minulý týden vymontoval a vyměnil, sice za trochu jiný termoelement, kterému jsem musel opravit osičku, ale už to fachá - nad 20°C je klapka překlopená na studeno, když jsem to zkoušel v 8°C vodě tak se klapka pěkně překlopila na teplý vzduch :good:

Když budu mít čas, ten díl co byl vadný vyfotím a hodím to sem....

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od majrek001 »

ujistím tě, že to jede stejně naho*no i když ti ta klapka funguje.. je dost zásadní rozdíl jestli ten vzduch se ohřeje na 50°C a nebo má 30°C ve filtrboxu bokem, protože čím větší teplota tím menší množství vzduchu tam je.. a tím průtokem vzduchu myslíš těch 10mm co je kolem ovládání klapky? tam jde tak 30% z celkového průměru celé trubky a ještě ohřáto na 50°C a né-li víc

já už tady nebudu dále obhajovat výhody filtrboxu z TDI/GTI a kdo chtěl vyzkoušel a je spokojen, kdo nechce užívá toho jak mu to jede už od 3500ot nahoru, vlákno je o tom jak opravit ten výtvor soudruhů z NDR
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 15.09.2013 20:00, celkem upraveno 1 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od djrix »

:D já ale nepsal, že se vzduch ohřeje na 50°C, ale ten plast, vzduch se od něj ve skutečnosti ohřeje minimálně, za těch pár milisekund co v tom boxu stráví :lol:
10mm tam teda já nemám, je tam tak 2mm po obvodu. Já zas vím, že ta 1.4 pojede úplně stejně nahovno i s filtrboxem naboku :D

Já jsem pro úpravy které dávají smysl, ty schvaluju, ale zhovadilosti s dáváním boxu z TDI na 1.4 16V teda neschvaluju a ani nepodporuju,sorry. Ano, pojede to "líp" (o 1%), protože současně s tou úpravou se odstraní úplně sání teplýho vzduchu, ono to pak sice v zimě trvá, než se to ohřeje, víc to žere, ale to nevadí, hlavně že to má lepší zvuk a já si tím pádem myslím že to i líp jede :lol:
Naposledy upravil(a) djrix dne 15.09.2013 20:10, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od majrek001 »

to ti nejlépe napíšou kluci co to mají na 1.4 16v.. ale u 1.6 16v dost udělalo když jsem to úžasný ovládání odřezal pryč, ale filtrbox je trošku jiná liga.

např marfy8, bifur, Styx a další..

to vůbec není o zvuku ten je defakto stejný.. s ohříváním se to dá vyřešit, ale já ti to neberu je to tvůj názor a já ho respektuji... bohužel to nikdo neodbrzdil, takže to jsou jen nesmyslné úpravy jak řikáš
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od Doctor Driver »

Hehe, tak názory vw experta DJrixe bych chtěl mít :D měl jsem vyzkoušet sundat ten box, když šlo auto stejně na prodej a pak bych vam to tu všem popsal jak se věci maj a ne domněnky nevyzkoušené. Prostě ten origo box je na 2 věci, proč už ho do žádnýho jinýho auta nikdy nedali a i moderní Octávky maj box na boku hmm? protože je to vyzkoušený, že tak to jede líp a ne si hřát box na motoru..a když je hodně velký vedro, tak se to rovná výkonu felicie ten motor 1.6 16V s origo boxem a to vyzkoušený mam.
VW Golf IV V6 4_MOTION

djrix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 321
Registrován: 25.02.2010 10:27

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od djrix »

Prosím o záznam z brzdy či měření zrychlení, spotřeby nebo něco jiného hmatatelného, než jen "pocity". Tvoje popisy i kdyby jsi to udělal by byly stále jen z kategorie pocitů, pokud by jsi to nedoložil měřením, bez ohledu na to jak tě moje názory "baví". :lol:
Doctor Driver píše:..a když je hodně velký vedro, tak se to rovná výkonu felicie ten motor 1.6 16V s origo boxem a to vyzkoušený mam.
Nerozumím ?

EDIT: A nebo víte co chlapi ? Kašleme na to, já vám váš názor neberu, vy mi můj taky neberte a nechme toho, protože to nikam nepovede. 8)

Vzhledem k tomu že ten origoš filtrbox zdá se všichni na 1.4 oddělali, nebude tím pádem moje oprava nikoho zajímat a admin/mod může vlákno smazat, díky.

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od Doctor Driver »

Tak za ty peníze si postavíš box na bok bez problému, co by stál novej ten origo komponent :D Takže je to vlastně bezcenný řešení se dá říct.
Jinak jsem to myslel tak, že s origo boxem ta 1.6 16V v hodně teplým počasí nepředjela pomalu ani felicii 1.3 ;) Toť zkušenost moje a měla problémy i s fobií HTP...takže za mě určitě ten origo box hodit do sběrných surovin, než ještě do něho vrážet peníze, když stejně to ničemu nepomůže.
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od majrek001 »

tak se spotřebou nemám "snad" problém jezdím dost často s těžkou nohou a spotřeba 6,7 na nádrž na origo alu 17"+občas klima..


ono dost třeba poznáš při zapnutí klimy.. při origo sání to pokaždé škublo (1 -5q) a začalo být zdechlí, potom jsem to ovládání vykuchal 123 bez škubnutí 4,5 slabé škubnutí a to už by se dalo brát jako hmatatelný důkaz
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od Doctor Driver »

Ano, taky po zapnutí klimy s origo boxem škubalo jak blázen. Teď u V6 co má box na boku, tak nepociťuju nic, při zapnutí klimy. Takže určitě je to znát i v tomto ohledu.
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
perceptio
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 215
Registrován: 14.01.2013 08:15
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V

Příspěvek od perceptio »

Tak ten origo box je opravdu diskutabilní. Nevím proč to tak ve VW udělali. Asi chtěli nějakou novinku. Zajímalo by mě nějaké stanovisko nebo vysvětlení přímo z VW...Jinak si myslím, že není zase až tak hrozný. Spíše je to takový kompromis, aby byl použitelný jak na léto, tak na zimu a celkově na všechny režimy otáček motoru, co se týče délky sání apod. Snad nejsou inženýři z VW takoví idioti :D . Proč by to zase jinak v zimě žralo víc, když to teoreticky saje studenější vzduch... Ale to je jen moje domněnka.

Jinak cukání při zapnutí klimy nepociťuju, ale je pravda, že je to s ní línější. Ale pořád lepší než klima v Peugeotu 1.4, který jsme měli. To bylo, jako když si dáte za auto padák :D .
Golf IV Variant 1.6 16V - BCB

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“