přehřívání V5

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

radim299
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 18.06.2013 07:30

přehřívání V5

Příspěvek od radim299 »

Zdravím, mám problém se svojí Borou. Cca po 10km se začne přehřívat a nepomáhá ani zapnutí topení. Vody je dostatek ale netočí se větráky ani při vyšší teplotě natož při 90stupních. Když se zapne klima tak se rozběhnou. Pravděpodobně to bude těsnění pod hlavou ale chtěl bych to potvrdit než to někam dám a vymění mi půlku motoru...

Uživatelský avatar
marfy8
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2474
Registrován: 23.11.2011 22:25
Bydliště: Prostřední Bečva

Re: přehřívání V5

Příspěvek od marfy8 »

Hledal bych chybu v tom, že se netočí větrák při přesáhnutí 90°C ... V chladiči je termočidlo, které podle teploty spouští ventilátor, možná je špatné.

radim299
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 18.06.2013 07:30

Re: přehřívání V5

Příspěvek od radim299 »

Předpokládám že to by mělo být vidět na diagnostice... Ale spíš je mi divné že se to po spuštění klimy/větráku neuchladí

Uživatelský avatar
marfy8
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2474
Registrován: 23.11.2011 22:25
Bydliště: Prostřední Bečva

Re: přehřívání V5

Příspěvek od marfy8 »

Diagnostika neumí všechno... Pak třeba zjistit jestli funguje dobře termostat, jestli vůbec otevírá velký okruh. Prostě začít od těch nejlevnějších položek.

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10178
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: přehřívání V5

Příspěvek od xerxes »

přesně tak pořešil ych nejprve termostat,vzpominal jsi tam těsněni pod hlavou utika ti tlak do nádobky?

radim299
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 18.06.2013 07:30

Re: přehřívání V5

Příspěvek od radim299 »

Ok díky, zkusím vyměnit termostat a pak dám vědět. Co myslíš tím že uniká tlak do nádobky?

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: přehřívání V5

Příspěvek od Doctor Driver »

Větrákem to nebude. U Bory V6 kdysi jsem zjistil, že nikdy nebyl funkční za dobu, co jsem auto vlastnil a jezdil jsem jak dobytek a nikdy to nešlo víc, jak na 90°. Přišel jsem na to tak, že jsem kouknul na ty pojistky co jsou nad baterkou a ta k ventilátoru chladiče byla ruplá. Kdo ví, jak dlouho s tím kdo tak jezdil. U Golfíňa jsem našel ruplou stejnou pojistku, ale když bylo ještě tepleji a ja jel trochu svižněji, tak se větrák na chladiči po jízdě normálně zapínal a fungoval..takže jsem z toho jelen a řešit to ani nehodlám, protože vše mi funguje jak má, tak proč měnit pojistku, která je třeba k uplně něčemu jinému, ale podle schématu je k ventilátoru chladiče, který se normal po vypnutí zapalování občas ve vedru roztáčí.
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: přehřívání V5

Příspěvek od Doctor Driver »

Jinak zkus ten termostat a uvidíš no, třeba to bude tím a nebo potom hlava a to je pěkná pakarna. Osobně jsem ji u 1.6 16V měl taky dole kvůli tomu, že byla nerovná a musela se trochu snížit, což s sebou neslo další problémy, ale to je do jiného vlákna.
Takže jak píšou kolegové, termostat a mizí ti chladicí kapalina ?
VW Golf IV V6 4_MOTION

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: přehřívání V5

Příspěvek od Doctor Driver »

radim299 píše:Předpokládám že to by mělo být vidět na diagnostice... Ale spíš je mi divné že se to po spuštění klimy/větráku neuchladí
Klimatizace ti svou činností právěže naopak zvyšuje teplotu motoru. Proto je to jištěné tak, že pokud motor přesáhne určitou teplotu na čidle, tak se klima automaticky vypne - vypne se klima-kompresor přesněji a chlazení je v tu chvíli nefunkční.
VW Golf IV V6 4_MOTION

radim299
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 18.06.2013 07:30

Re: přehřívání V5

Příspěvek od radim299 »

Tak jsem chtěl koupit ten termostat a koukal jsem že jsou dva rozměry a stejně tak spínač ventilátoru( 2 a 3 pólový). Neví někdo který by to měli být? Jinak olej nepřibývá a voda neubývá dokud se to nezačne přehřívat...

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: přehřívání V5

Příspěvek od Doctor Driver »

Tak pokud pak začne voda ubývat, tak může být i to těsnění pod hlavou a nebo hlava prasklá třeba. Ale začni tím nejjednoduším. A to nemáš možnost nějakých dílů, kde mají katalogy a našli by ti díl přesně podle tvého kodu motoru a parametrů ?
VW Golf IV V6 4_MOTION

radim299
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 18.06.2013 07:30

Re: přehřívání V5

Příspěvek od radim299 »

koukal jsem se na cc-autodíly.cz a byl i autokelly a stejný výsledek... dva různé rozměry, holt to budu muset nejdřív vyndat a zkouknout. No jako on to začne "uchcávat" z nádržky chladiče(jak to vaří)

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: přehřívání V5

Příspěvek od Doctor Driver »

jo takže se ti vrací tlak do nádobky, jak se ptal luki...takže špatnej termostat ? nebo nevím co způsobuje tohle vracení se kapaliny do nádobky a chladič je vařicí, když to vaří nebo studenej ?
VW Golf IV V6 4_MOTION

radim299
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 18.06.2013 07:30

Re: přehřívání V5

Příspěvek od radim299 »

když se to přehřívá, tak jde pára z přetlakovýho ventilu a když začnu upouštět tlak tak to doslova vaří
Naposledy upravil(a) radim299 dne 18.09.2013 13:59, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Doctor Driver
Člen klubu
Příspěvky: 1398
Registrován: 13.03.2012 16:39
Bydliště: Slaný

Re: přehřívání V5

Příspěvek od Doctor Driver »

takže chladič je vařící ?
VW Golf IV V6 4_MOTION

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“