TOPENÍ, PŘIHŘÍVÁČEK: systém topení, přídavné topení
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, PŘIHŘÍVÁČEK: systém topení, přídavné topení
Co se týká napájení, tak v tom je asi nejmenší problém, to je "jen" o dimenzování kabelů, uložení, jištění. Co se týká ovládání, tam už to bude horší, protože jako řidič bys měl dávat především pozor na cestu a těžko budeš měřit teplotu podle toho přepínat počet zapnutých žhaviček. Takže raději nějakou automatiku, ale to by bylo vymýšlení vymyšleného.
Znovu ale opakuji - zprovoznění bufíka je obvykle v jeho očistě a kontrole, příp. výměně těsnění, v horším případě žhavičky. Vývoj bastlu, zkoušení, ladění, ... se mi zdá daleko nákladnější.
Ale ... dělej jak myslíš, držím palce.
Znovu ale opakuji - zprovoznění bufíka je obvykle v jeho očistě a kontrole, příp. výměně těsnění, v horším případě žhavičky. Vývoj bastlu, zkoušení, ladění, ... se mi zdá daleko nákladnější.
Ale ... dělej jak myslíš, držím palce.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re:
A ako vyriesis tymi kablikmi a relatkami pretazovanie nabijania Predstav si ze tie zhavice aj nieco zeru.Tommate píše:O topeni mi ani tak nejde. Jezdil jsem celou minulou zimu uplne bez. Ted s novym vymenickem mi to prijde jako luxus. Kdyby stacila dve relatka a par kabliku, tak bych si to udelal na rucni ovladani.
odesláno pomocí Tapatalk 4
Taketo forove blbosti tu uz jeden nemenovany "inzinier" "riesil"
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
Auto je 2 - 3 roky pred recyklaci. Me netrapi absence bufiku a zadniho topeni uz vubec. Pokud neexistuje reseni, jak to zprovoznit jednoduse a levne, tak to pro me nema smysl. Ja myslel, ze to maji vsechna tdicka krom tech se seriovym bufikem a ty taky nemaji nejaky lepsi altik, baterku atd.
odesláno pomocí Tapatalk 4
odesláno pomocí Tapatalk 4
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TOPENÍ, PŘIHŘÍVÁČEK: systém topení, přídavné topení
Ale maju system ktory kontroluje vytazenie alternatora a na zaklade toho reguluje pouzitie poctu zhavicov (1,2 alebo 3) cim zabezpecuje ze ak je vysoky odber prudu ostatnymi spotrebicmi v aute tak nepretazi dobijanie.
A to je rozdiel medzi serioznym pristupom a forovym bastlenim prasacin typu pricapnut a hotovo bez myslenia na mozne dosledky.
A predstav si ze existuju rozne vykonove varianty alternatorov a ich pouzitie je zavysle aj od elektrickej vybavy vozidla. Takze rovnake auta v rozdielnej vybave maju aj rozdielne dimenznované alternátory, el. vedenia aj baterie. Co nic nemeni na fakte ze tento system regulacie musi byt pritomny VZDY lebo jeho odber zhavicoveho dohrevu je extremne velky a dlhodoby.
A to je rozdiel medzi serioznym pristupom a forovym bastlenim prasacin typu pricapnut a hotovo bez myslenia na mozne dosledky.
A predstav si ze existuju rozne vykonove varianty alternatorov a ich pouzitie je zavysle aj od elektrickej vybavy vozidla. Takze rovnake auta v rozdielnej vybave maju aj rozdielne dimenznované alternátory, el. vedenia aj baterie. Co nic nemeni na fakte ze tento system regulacie musi byt pritomny VZDY lebo jeho odber zhavicoveho dohrevu je extremne velky a dlhodoby.
- Tommate
- Profík
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: 3nec
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 11.03.2013 15:49
Re: TOPENÍ, PŘIHŘÍVÁČEK: systém topení, přídavné topení
Zdravím, mám Sharika 08, 85kw,climatronik a při vypnutí motoru příhrev ihned vypne a nevyfouká se. Tím pádem všechen smrad jde do auta. Jedna závada už byla svíčka, měněno a i čerpadlo. Díky za radu. Jestli to sem naptří tak se omlouvám
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: TOPENÍ, PŘIHŘÍVÁČEK: systém topení, přídavné topení
To mi přijde buď jako: špatně zapojené přívodní kabely, že ztratí hned po vypnutí motoru +12V nebo chybu v řídící jednotce. Jeden známý mi ukazoval u Galaxe 2009, že má přes diagnostiku možnost nastavit v bufíku kromě jiných funkcí i dobu doběhu chlazení. Hrozná věta, ale bylo to tak. Nemáš to třeba taky? Ale asi spíše nějaký přívod.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 11.03.2013 15:49
Re: TOPENÍ, PŘIHŘÍVÁČEK: systém topení, přídavné topení
Díky, uvidíme co s tím. Už jsem to objednal do jednoho servisu. V jednom to už bylo a bylo mi řečeno, že vše je ok. Tyto problémy se projeli od té doby, co bylo děláno těsnění pod hlavou. Zkoumal jsem to, jak hnedka vypnu motor, nechám tak 5s vypnutý a hned zapnu tak to všechno vyletí ven. Já už na to auto asi začnu nadávat, páč co to stálo peněz za poslední půl rok, jen se točí panenky... Je fakt, že nějakou chybu to píše už dlouho v řídící jednotce, ale jestli je to tam od začátku, ví bůh.
- trepifajxl
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 04.04.2008 18:15
- Bydliště: u Turnova
Re: TOPENÍ, PŘIHŘÍVÁČEK: systém topení, přídavné topení
Tak pokud to píše chybu a ty to neřešíš tak se nediv že se ti třeba špatně dýchá.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666