Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
no v létě ten filtrbox vůbec ideální jak zažalo být tepleji než 18°C tak to auto jelo čím dál hůř (což je způsobeno mimo jiné ohřevem již teplého vzduchu) a tady s tímto to začínám pociťovat jak se teplota dostane přes 30°C.. a to si myslím, že ještě většina 1.6 16v má to vedení až k masce (alespoň ty s klimou) a u 1.4 16v to končí většinou tak 10cm před tou zázračnou klapkou..
a co se týče délky sání tak je o něco delší stejná a jede to už od 2000ot na rozdníl se starým filtrboxem kdy to začalo teprve dělat od 3000 - 3500ot což na ježdění ve městě moc dobrý není, já jsem teď s jízodu ve městě spokojen.. To je sice pravda, že v zimě to saje studený vzduch, ale zase máš všechno ztuhlé a nejvíc ti zahýbou se spotřebou studený starty, valivý odpor pneu, sníh na silnici a většinou jezdíš pomaleji než v létě a na optimální rychlost kolem 100km/h kde to žere nejméně se nedostaneš a to máš ten 1l/100km zimou navíc.. mě to na 17" v létě + občas klima žere stejně jak na 14" v zimě..
tak u těchto aut byla priorita emisní norma EURO IV a úspora nákladů.. naštěstí se tím vytrestali a do GIV 1.6 16v FSI 81kW už dali filtrbox bokem jak mají všechny ostatní motory..
a co se týče délky sání tak je o něco delší stejná a jede to už od 2000ot na rozdníl se starým filtrboxem kdy to začalo teprve dělat od 3000 - 3500ot což na ježdění ve městě moc dobrý není, já jsem teď s jízodu ve městě spokojen.. To je sice pravda, že v zimě to saje studený vzduch, ale zase máš všechno ztuhlé a nejvíc ti zahýbou se spotřebou studený starty, valivý odpor pneu, sníh na silnici a většinou jezdíš pomaleji než v létě a na optimální rychlost kolem 100km/h kde to žere nejméně se nedostaneš a to máš ten 1l/100km zimou navíc.. mě to na 17" v létě + občas klima žere stejně jak na 14" v zimě..
tak u těchto aut byla priorita emisní norma EURO IV a úspora nákladů.. naštěstí se tím vytrestali a do GIV 1.6 16v FSI 81kW už dali filtrbox bokem jak mají všechny ostatní motory..
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- perceptio
- Jezdec
- Příspěvky: 215
- Registrován: 14.01.2013 08:15
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
Jo, je to zajímavé téma tenhle motor . Nevím, jak jedou motory se starým krytem (AZD, ....) mám BCB. Bylo by zajímavé to porovnat. Jestli je v tom tedy vůbec nějaký znatelný rozdíl.
Když museli snižovat náklady, tak mi řešení origo boxu nepřijde moc levné. Spíš naopak.To je možná levnější varianta s tím boxem vedle... A kde se vlastně vzala ta informace o snižování nákladů? Už jsem to také někde četl, ale je to nějak potvrzené?
Když museli snižovat náklady, tak mi řešení origo boxu nepřijde moc levné. Spíš naopak.To je možná levnější varianta s tím boxem vedle... A kde se vlastně vzala ta informace o snižování nákladů? Už jsem to také někde četl, ale je to nějak potvrzené?
Golf IV Variant 1.6 16V - BCB
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
potvrzené to není, ale někde jsem to četl.. ne že by museli ale spíš chtěli.. máš to levnější o kryt motoru což máš kolem 3000,- , ale jako tuhle politiku jsem nepochopil, ale prostě to tak udělali, ale moc se to neosvědčilo, proto už má asi GIV 1.6 16v FSI který vychází 1.6 16v filtrbox vedle..
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
škoda že těch FSI se udělalo jen par
- Doctor Driver
- Člen klubu
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 13.03.2012 16:39
- Bydliště: Slaný
Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
Škoda no, právě. Ale víte co se říká - dobrého po málu. A je jasné že v zimě to bere víc, když pořád kola někde prokluzují. To se nedá vůbec srovnat zima/leto na spotřebu.
Perceptio: můžeš udělat foto, jak to sání je vyřešeno u BCB? Měl jsem za to, že AZD a BCB jsou z jedný branže..ještě tam byly 2 starší kody motorů a ty zase patřily jakoby k sobě taky..v tom technickém pokroku.
A taky mi nedá se nezeptat: do jakého provozu je vlastně 1.6 16V určen ??? Na dálnicích točí moc a ve městech se s tím nedalo moc dobře jezdit.
Perceptio: můžeš udělat foto, jak to sání je vyřešeno u BCB? Měl jsem za to, že AZD a BCB jsou z jedný branže..ještě tam byly 2 starší kody motorů a ty zase patřily jakoby k sobě taky..v tom technickém pokroku.
A taky mi nedá se nezeptat: do jakého provozu je vlastně 1.6 16V určen ??? Na dálnicích točí moc a ve městech se s tím nedalo moc dobře jezdit.
VW Golf IV V6 4_MOTION
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
tak sice na dálnici to točí docela dost ale je to v optimálních otáčkách na předjíždění i na pětku a když máš seriový výfuk a papírový filtr tak to zase tak moc neřve..
tam byl rozdíl velký dekl/malý dekl a myslím BCB už byly plastový svody a odvětrání myslím vyvedeno pod klapku, ale co se přívodu vzduchu týče vzduchu tak asi nejlepší bylo ATN tam bylo vedení až k masce
BCB
ATN
a ještě 1.6 16v FSI nejlepší řešení
tam byl rozdíl velký dekl/malý dekl a myslím BCB už byly plastový svody a odvětrání myslím vyvedeno pod klapku, ale co se přívodu vzduchu týče vzduchu tak asi nejlepší bylo ATN tam bylo vedení až k masce
BCB
ATN
a ještě 1.6 16v FSI nejlepší řešení
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- Doctor Driver
- Člen klubu
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 13.03.2012 16:39
- Bydliště: Slaný
Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
Hezky pěkně, takže koukám že AZD a BCB na tom byly asi nejhůř co se týče toho nasávání. U AZD jsem tu "díru" mezi maskou a boxem vyřešil plastovou trubkou omotanou stínivou instalatérskou páskou na konci, který sem dal do toho boxu. Jelo to o poznání líp i v létě.
Jen jsem nepochopil ten rozdíl mezi AZD a BCB v tom boxu, když je to uplně jedno a to samé v podstatě, při pohledu na fotografii jsem to taky tak měl u AZD. A sání u FSi to už je o ligu jinde alá GTí
Jen jsem nepochopil ten rozdíl mezi AZD a BCB v tom boxu, když je to uplně jedno a to samé v podstatě, při pohledu na fotografii jsem to taky tak měl u AZD. A sání u FSi to už je o ligu jinde alá GTí
VW Golf IV V6 4_MOTION
- perceptio
- Jezdec
- Příspěvky: 215
- Registrován: 14.01.2013 08:15
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
Tak rozdíl mezi AZD a BCB taky tedy netuším.... .
Doctor: takže jsi propojil otvor v masce s tím origo vstupem sání zboku? A jaký tam pasuje průměr té trubky? Že bych taky něco takového udělal. Aspoň to. A nevadí to pak za deště, aby to nenasávala moc vody....?
Doctor: takže jsi propojil otvor v masce s tím origo vstupem sání zboku? A jaký tam pasuje průměr té trubky? Že bych taky něco takového udělal. Aspoň to. A nevadí to pak za deště, aby to nenasávala moc vody....?
Golf IV Variant 1.6 16V - BCB
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
Nejde jen o přívod vzduchu (nasávání z masky), ale hodně o to kde bydlí filtr. Když je filtr a hlavně celý filtrbox rozpálený, tak ohřeje okamžitě nasávaný vzduch a projde ho do sání méně.
Narvat u bcb a azd hadici od masky do toho sacího otvoru v krytu motoru by asi moc nepomohlo, jelikož se vzduch při cestě skrze ten kryt stejně ohřeje
Narvat u bcb a azd hadici od masky do toho sacího otvoru v krytu motoru by asi moc nepomohlo, jelikož se vzduch při cestě skrze ten kryt stejně ohřeje
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- perceptio
- Jezdec
- Příspěvky: 215
- Registrován: 14.01.2013 08:15
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
To sice jo, ale třeba se ho tam takhle "náporově" dostane o něco víc . Možná to zkusím. Ale na parné léto, abych viděl, jestli to pomůže, si budu muset rok počkat .
Jinak u toho ATN, jak je tu nahoře, je to vyvedení k masce asi celkem stejné oproti BCB, páč ta roura je otevřená - viz. obrázek. Takže sání nakonec u BCB nebo ATN vyjde asi nastejno .
Jinak u toho ATN, jak je tu nahoře, je to vyvedení k masce asi celkem stejné oproti BCB, páč ta roura je otevřená - viz. obrázek. Takže sání nakonec u BCB nebo ATN vyjde asi nastejno .
Golf IV Variant 1.6 16V - BCB
- Doctor Driver
- Člen klubu
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 13.03.2012 16:39
- Bydliště: Slaný
Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
Průměr jsem koupil 36mm. (teď jsem to byl změřit na tom kusu co mi zbyl) Ale bohužel to bylo malé, takže jsem to vyřešil omotáním konce hadice (tam co jde do boxu z boku) teplo_odolnou instalatérskou páskou a nebyl problém. Stačí koupit metr - ani ho nezděláš. A vnitřní průměr teda radši 38mm, abys nemusel taky omotávat a nebo jen trochu, pokud by to tam nedrželo. Jako stejný kopec, který jsem jezdil v létě na dvojku bez trubky jsem vyjel s trubkou bez větších problémů na trojku. Toť asi má zkušenost. Prostě toho vzduchu tam jde víc a je to znát, ale problém s horkým vzduchem se tím samozřejmě nevyřeší. Jezdil jsem i v lijácích a druhý den potom jsem box schválně rozebral, abych se podíval, kolik je tam vody a k mému údivu jsem tam žádnou nenašel - buď vyschla a nebo tam prostě nešla, díky tomu že ta trubka u masky je schována pod přesahem kapoty, tak se tam moc vody nemá šanci dostat, když jedeš proti dešti. Teď má auto kolega říkal že je to bez problémů a nechá to tam tak, jak jsem to tam dal.
VW Golf IV V6 4_MOTION
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
u některých starých 1.4 16v ten nasavač je plný a jde to náporem.. měl jsem to zadělaný aby to šlo náporem do filtrboxu, ale dokud neodstraníš tu brzdu v podobě ovládání klapky tak celkem nic moc žmena
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- perceptio
- Jezdec
- Příspěvky: 215
- Registrován: 14.01.2013 08:15
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
To je možné, že to měly zavřené. Tohle je totiž fotka ze staré 1.6ky, takže to u 1.4 16v mohlo být jinak.
Golf IV Variant 1.6 16V - BCB
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 03.12.2014 20:18
- Bydliště: Všejany
Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
Ahoj,
mám k tomu termostatu dotaz, jak je tam ta klapka udělaná? Jestli jako komplet zavírá to sání normální cestou a přepíná jen na to od svodů, nebo jestli to funguje tak, že saje buď zároveň z obou nebo jen studenej..
Asi mám totiž ten termostat taky vadnej, protože když sem si vyjížděl za jízdy data z diagnostiky, tak teplota nasávanýho vzduchu byla i 85 stupňů, takaže to zřejmě saje teplej vzduch od svodů nonstop.
Než se teda dostanu k tomu abych to rozebral a tu klapku vymontoval, že bych jen zacpal tu trubku od svodů a donutil to sát jen studený..
Ale jestli to ten studenej zavírá, tak to nebude sát nic a nenastartuju, žejo.. Což by mi k ničemu nebylo..
Ještě teda dodatek: mám motor AXP a podle fotek co jsou tady ve vlákně je to stejný jako na tom ATN.. (jestli je teda v těch klapkách rozdíl)
mám k tomu termostatu dotaz, jak je tam ta klapka udělaná? Jestli jako komplet zavírá to sání normální cestou a přepíná jen na to od svodů, nebo jestli to funguje tak, že saje buď zároveň z obou nebo jen studenej..
Asi mám totiž ten termostat taky vadnej, protože když sem si vyjížděl za jízdy data z diagnostiky, tak teplota nasávanýho vzduchu byla i 85 stupňů, takaže to zřejmě saje teplej vzduch od svodů nonstop.
Než se teda dostanu k tomu abych to rozebral a tu klapku vymontoval, že bych jen zacpal tu trubku od svodů a donutil to sát jen studený..
Ale jestli to ten studenej zavírá, tak to nebude sát nic a nenastartuju, žejo.. Což by mi k ničemu nebylo..
Ještě teda dodatek: mám motor AXP a podle fotek co jsou tady ve vlákně je to stejný jako na tom ATN.. (jestli je teda v těch klapkách rozdíl)
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Termostat v nasávání vzduchu 1.4 16V
to funguje tak, že podle teploty by se měl ta klapka přepínat teplo/studeno.. bohužel skoro u všech aut je přepnutá jen na teplý vzduch a tím, že tu hadici zacpeš tak to nebude mít skoro odkud sát vzduch (samozřejmě nějaké minimum přes tu klapku projde od masky) spíš ji sundej z těch svodu
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 19.12.2014 20:12, celkem upraveno 3 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu