Manžeta homokineťáku
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 08.06.2013 12:21
Manžeta homokineťáku
Už to tu sice někde bylo, ale kolega s tím jel asi do servisu.... Mám prasklou manžetu na homokikenťáku a chci si ji vyměnit, pouliční rádcové říkají "to máš za chvíli hotový", tak se ptám, na co je potřeba dát pozor, případně u čeho se můžu zaseknout? Zhruba nějaký návod? PS: jsem lajk
Passat Variant B5.5 2003 1.9 PéDéčko 6 qalt, egr off
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: Manžeta homokineťáku
no když víš co a jak, je to práce na hodinku, napoprvý s pečlivostí na dvě ... přesnej popis tu asi fakt někde bude, tak se nebudu opakovat, ve stručnosti - pokud máš dobrou páku na šroub v náboji a ideálně dva zvedáky (na přizvednutí těhlice pro vyndání poloosy z ní), pak bacha asi hlavně na "rozlousknutí" kloubu, někdy jde dobře např. starym šroubem, ale někdy tam ta segrovka neuvěřitelně drží, že pomůže např. kus roxorový trubky a kladivo - hlavně ten šroub neutahovat moc silou (narovnaná osa je samozřejmost...), jinak se pěkně zapotíš při povolování a zaděláš si akorát na problémy se závitem ... a hlavně bacha na prach, písek, ap. (při víc rozšklebený starý manžetě pořádná očista např. čističem na brzdy)
- Fredy85
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 30.01.2013 15:50
- Bydliště: Praha
Re: Manžeta homokineťáku
Zdar, hele taky jsem se toho bál na poprvý, ale už to mám za sebou 2x a v neděli mě to čeká po 3
2 hevery nepotřebuješ. Musíš mít ale imbus 17, tím povolíš šroub v ose kola (drží homokloub v náboji).
Můj ověřený postup:
Auto posazený na zemi = uvolnit o cca 1 otáčku šroub v ose kola (je potřeba za to pořádně vzít).
Auto zvednout na straně, kterou budeš dělat, druhá musí sedět na zemi.
Demontuješ kolo.
Vyšroubuješ a následně vyklepneš šroub v těhlici, který nahoře drží 2 horní ramena.
Ramena ti samy nevyskočej, proto je potřeba jejich čepy kývavým pohybem a jemným bouchámín v ose čepu vyklepnout nehoru až vyskočej. Tím si uvolníč těhlici.
Vyšroubuj úplně šroub v ose kola.
Sedneš do auta, nastartuješ a vytočíš kola na max do strany, která sedí na zemi (když děláš kloub vlevo, vytočíš kola doprava).
Tím se ti těhlice ještě víc vykloní a už pohodlně vytáhneš poloosu i s kloubem z náboje.
Poloosu nastavíš tak, abys měl možnost postavit homoklolub přesně do osy poloosy a zašroubuješ zpátky šroub. Šroub budeš utahovat tak silně a tak dlouho, dokud neucejtíš, jak ti homokloub vyskočil z pojistného kroužku na poloose. Teď máš vyhráno.
Připravíš si golu s cca dvěma 25 cm nástavci a na konci musíš mít hvězdičku XZN M10 (bacha: není to TORX !!!)
Celý nástavec protáhneš šikovně k převodovce a postupně vymontuješ 6 šroubů z příruby u vnitřního kloubu poloosy. Musíš mít zařazen kvalt, jinak se ti to bude protáčet.
Vyjmeš celou poloosu ven a sundáš homokloub.
Sestavíš nový kloub, dáš vazelínu, navlečeš novou manžetu a zpátky montuješ.
Zbytek už si domyslíš
Hlavně do ničeho nemlať, nejsme na kovárně
Všecko se dá s rozvahou zvládnout, máme přeci inteligentní Německý auta, žádná Korea
Good Luck
2 hevery nepotřebuješ. Musíš mít ale imbus 17, tím povolíš šroub v ose kola (drží homokloub v náboji).
Můj ověřený postup:
Auto posazený na zemi = uvolnit o cca 1 otáčku šroub v ose kola (je potřeba za to pořádně vzít).
Auto zvednout na straně, kterou budeš dělat, druhá musí sedět na zemi.
Demontuješ kolo.
Vyšroubuješ a následně vyklepneš šroub v těhlici, který nahoře drží 2 horní ramena.
Ramena ti samy nevyskočej, proto je potřeba jejich čepy kývavým pohybem a jemným bouchámín v ose čepu vyklepnout nehoru až vyskočej. Tím si uvolníč těhlici.
Vyšroubuj úplně šroub v ose kola.
Sedneš do auta, nastartuješ a vytočíš kola na max do strany, která sedí na zemi (když děláš kloub vlevo, vytočíš kola doprava).
Tím se ti těhlice ještě víc vykloní a už pohodlně vytáhneš poloosu i s kloubem z náboje.
Poloosu nastavíš tak, abys měl možnost postavit homoklolub přesně do osy poloosy a zašroubuješ zpátky šroub. Šroub budeš utahovat tak silně a tak dlouho, dokud neucejtíš, jak ti homokloub vyskočil z pojistného kroužku na poloose. Teď máš vyhráno.
Připravíš si golu s cca dvěma 25 cm nástavci a na konci musíš mít hvězdičku XZN M10 (bacha: není to TORX !!!)
Celý nástavec protáhneš šikovně k převodovce a postupně vymontuješ 6 šroubů z příruby u vnitřního kloubu poloosy. Musíš mít zařazen kvalt, jinak se ti to bude protáčet.
Vyjmeš celou poloosu ven a sundáš homokloub.
Sestavíš nový kloub, dáš vazelínu, navlečeš novou manžetu a zpátky montuješ.
Zbytek už si domyslíš
Hlavně do ničeho nemlať, nejsme na kovárně
Všecko se dá s rozvahou zvládnout, máme přeci inteligentní Německý auta, žádná Korea
Good Luck
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: Manžeta homokineťáku
Právě tohle si ušetříš (někdy je to docela "porod" s timhle šroubem, nehledě na to, že by se i "mimo kovárnu" měl měnit), když budeš mít ten druhej hever (ale máš pravdu, že druhej hever neni potřeba - stačí to totiž šikovně podložit a trochu spustit auto )Fredy85 píše: ...
Vyšroubuješ a následně vyklepneš šroub v těhlici, který nahoře drží 2 horní ramena.
Ramena ti samy nevyskočej, proto je potřeba jejich čepy kývavým pohybem a jemným bouchámín v ose čepu vyklepnout nehoru až vyskočej. Tím si uvolníč těhlici. ...
Startovat jsem nikdy nepotřeboval ...Fredy85 píše: Vyšroubuj úplně šroub v ose kola.
Sedneš do auta, nastartuješ ...
To jsem si taky myslel ... na tu sílu fakt bacha, když ta segrovka fakt drží a zničíš byť jen kousek šroubovnice na šroubu, můžeš si při vyšroubovávání ohoblovat závit v kloubu ... až ti to půjde ztuha, třeba si vzpomeneš (aspoň na prohlídku po šponách...) - taky mi to přijde jako "jemnější" řešení, ale když nejde, tak raději vyklepnout než rvát ten šroub ... (od oka nad 100, určitě nad 150Nm bych už nešel ... )Fredy85 píše:
Poloosu nastavíš tak, abys měl možnost postavit homoklolub přesně do osy poloosy a zašroubuješ zpátky šroub. Šroub budeš utahovat tak silně a tak dlouho, dokud neucejtíš, jak ti homokloub vyskočil z pojistného kroužku na poloose. Teď máš vyhráno.
- Fredy85
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 30.01.2013 15:50
- Bydliště: Praha
Re: Manžeta homokineťáku
Vycházel jsem ze své zkušenosti, mě šlo všecko povolit bez problémů. Chápu, že každý může mít jiný postup. A jasně, že s tím utahovaním šroubu proti kloubu jcem to nepřeháněl, podle mě, v mém případě stačilo tak cca 60 Nm.
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE