Manžeta homokineťáku

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
pitl
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 08.06.2013 12:21

Manžeta homokineťáku

Příspěvek od pitl »

Už to tu sice někde bylo, ale kolega s tím jel asi do servisu.... Mám prasklou manžetu na homokikenťáku a chci si ji vyměnit, pouliční rádcové říkají "to máš za chvíli hotový", tak se ptám, na co je potřeba dát pozor, případně u čeho se můžu zaseknout? Zhruba nějaký návod? PS: jsem lajk :blush:
Passat Variant B5.5 2003 1.9 PéDéčko 6 qalt, egr off

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Manžeta homokineťáku

Příspěvek od FandaTDI »

no když víš co a jak, je to práce na hodinku, napoprvý s pečlivostí na dvě ... přesnej popis tu asi fakt někde bude, tak se nebudu opakovat, ve stručnosti - pokud máš dobrou páku na šroub v náboji a ideálně dva zvedáky (na přizvednutí těhlice pro vyndání poloosy z ní), pak bacha asi hlavně na "rozlousknutí" kloubu, někdy jde dobře např. starym šroubem, ale někdy tam ta segrovka neuvěřitelně drží, že pomůže např. kus roxorový trubky a kladivo - hlavně ten šroub neutahovat moc silou (narovnaná osa je samozřejmost...), jinak se pěkně zapotíš při povolování a zaděláš si akorát na problémy se závitem ... a hlavně bacha na prach, písek, ap. ;) (při víc rozšklebený starý manžetě pořádná očista např. čističem na brzdy)

Uživatelský avatar
Fredy85
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 30.01.2013 15:50
Bydliště: Praha

Re: Manžeta homokineťáku

Příspěvek od Fredy85 »

Zdar, hele taky jsem se toho bál na poprvý, ale už to mám za sebou 2x a v neděli mě to čeká po 3 :laugh:

2 hevery nepotřebuješ. Musíš mít ale imbus 17, tím povolíš šroub v ose kola (drží homokloub v náboji).

Můj ověřený postup:
Auto posazený na zemi = uvolnit o cca 1 otáčku šroub v ose kola (je potřeba za to pořádně vzít).
Auto zvednout na straně, kterou budeš dělat, druhá musí sedět na zemi.
Demontuješ kolo.
Vyšroubuješ a následně vyklepneš šroub v těhlici, který nahoře drží 2 horní ramena.
Ramena ti samy nevyskočej, proto je potřeba jejich čepy kývavým pohybem a jemným bouchámín v ose čepu vyklepnout nehoru až vyskočej. Tím si uvolníč těhlici.
Vyšroubuj úplně šroub v ose kola.
Sedneš do auta, nastartuješ a vytočíš kola na max do strany, která sedí na zemi (když děláš kloub vlevo, vytočíš kola doprava).
Tím se ti těhlice ještě víc vykloní a už pohodlně vytáhneš poloosu i s kloubem z náboje.
Poloosu nastavíš tak, abys měl možnost postavit homoklolub přesně do osy poloosy a zašroubuješ zpátky šroub. Šroub budeš utahovat tak silně a tak dlouho, dokud neucejtíš, jak ti homokloub vyskočil z pojistného kroužku na poloose. Teď máš vyhráno.
Připravíš si golu s cca dvěma 25 cm nástavci a na konci musíš mít hvězdičku XZN M10 (bacha: není to TORX !!!)
Celý nástavec protáhneš šikovně k převodovce a postupně vymontuješ 6 šroubů z příruby u vnitřního kloubu poloosy. Musíš mít zařazen kvalt, jinak se ti to bude protáčet.
Vyjmeš celou poloosu ven a sundáš homokloub.
Sestavíš nový kloub, dáš vazelínu, navlečeš novou manžetu a zpátky montuješ.

Zbytek už si domyslíš :drinks:

Hlavně do ničeho nemlať, nejsme na kovárně :baseball:
Všecko se dá s rozvahou zvládnout, máme přeci inteligentní Německý auta, žádná Korea :laugh:

Good Luck :taunt:
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Manžeta homokineťáku

Příspěvek od FandaTDI »

Fredy85 píše: ...
Vyšroubuješ a následně vyklepneš šroub v těhlici, který nahoře drží 2 horní ramena.
Ramena ti samy nevyskočej, proto je potřeba jejich čepy kývavým pohybem a jemným bouchámín v ose čepu vyklepnout nehoru až vyskočej. Tím si uvolníč těhlici. ...
Právě tohle si ušetříš (někdy je to docela "porod" s timhle šroubem, nehledě na to, že by se i "mimo kovárnu" měl měnit), když budeš mít ten druhej hever ;) (ale máš pravdu, že druhej hever neni potřeba - stačí to totiž šikovně podložit a trochu spustit auto ;) :) )
Fredy85 píše: Vyšroubuj úplně šroub v ose kola.
Sedneš do auta, nastartuješ ...
Startovat jsem nikdy nepotřeboval ...
Fredy85 píše:
Poloosu nastavíš tak, abys měl možnost postavit homoklolub přesně do osy poloosy a zašroubuješ zpátky šroub. Šroub budeš utahovat tak silně a tak dlouho, dokud neucejtíš, jak ti homokloub vyskočil z pojistného kroužku na poloose. Teď máš vyhráno.
To jsem si taky myslel ... na tu sílu fakt bacha, když ta segrovka fakt drží a zničíš byť jen kousek šroubovnice na šroubu, můžeš si při vyšroubovávání ohoblovat závit v kloubu ... až ti to půjde ztuha, třeba si vzpomeneš ;) (aspoň na prohlídku po šponách...) - taky mi to přijde jako "jemnější" řešení, ale když nejde, tak raději vyklepnout než rvát ten šroub ... (od oka nad 100, určitě nad 150Nm bych už nešel ... )

Uživatelský avatar
Fredy85
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 30.01.2013 15:50
Bydliště: Praha

Re: Manžeta homokineťáku

Příspěvek od Fredy85 »

Vycházel jsem ze své zkušenosti, mě šlo všecko povolit bez problémů. Chápu, že každý může mít jiný postup. A jasně, že s tím utahovaním šroubu proti kloubu jcem to nepřeháněl, podle mě, v mém případě stačilo tak cca 60 Nm.
VW Passat Variant 2.0 TDI-PD 140HP DSG HIGHLINE

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“