ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od michall »

Na takové "někam jsem to připojil" bych si dal sakra bacha. Jinak ještě si vzpomínám na zmínku o tom, že se dá realizovat podobný spínač také detekcí špiček od altíku, tedy ne jako úroveň napětí nebo signál od dobíjení. Zkus světla v jiném autě, jinak už mě nic nenapadá ...
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

octan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 13.05.2009 16:41
Bydliště: Zlín

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od octan »

Nezapojil jsem to "někam". Zapojil jsem to přes pojistku k drátu na vyhřívání sedáků, tedy k drátu který je pod proudem když je zaplé zapalování a který je dostatečně silný na to, aby jej nijak nepoznamenalo 8 Watů pro světla na dení svícení.

Dedla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 399
Registrován: 18.11.2009 22:14
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Dedla »

octan:
Aha....
Já myslel,jestli tam nemáš nějaké takové "zhasínací kurvítko".
Přílohy
Snímek 3246.jpg
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

octan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 13.05.2009 16:41
Bydliště: Zlín

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od octan »

Ne, ze světel jdou přímo tři dráty na zapojení : + - a obrysová světla.
Takže po přepojení z baterky na pojistku dělají světla to co mají. Teď teda ale nevím, proč není na baterce stejný proud jako na pojistkách.....

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od abeljozef »

A preco by mal ? To je dovod preco je napatove ovladanie blbost.

octan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 13.05.2009 16:41
Bydliště: Zlín

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od octan »

Takže není? Já myslel, že to prostě jeden okruh, kde je všude stejný proud. Mám li tedy na pojistkách 14,2, tak do baterky mi jde třeba 13,2?

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od abeljozef »

Jeden myslel a vymyslel (skor objavil) nejaky ohmov zakon, na zaklade ktoreho vznikaju na vodichoch a ich spojoch ubytky napatia vplyvom tecuceho prudu. A kedze automobilka pocita z zivotnostou auta max 10 rokov a pajkovanie je nieco co predrazuje vyorbu tak spoje lisuje, tie casom oxiduju a prechodove odpory ktore tam su uz od vyroby prirodzene narastaju. V kontexte s nimi aj ubytky napatia hlavne pri vacsich prudoch. Ked objavis supravodic ktory bude za cenu bezneho kabla pouzitelny v automobilovom priemysle mas nadej na to ze tam nebudu ubytky napatia. Ono nestaci sa len rypat v autoelektrike na slepo (sak 12V nekope), je dobre o tom aj nieco vediet.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od michall »

Hlavně v tomto případě se jedná o NAPĚTÍ měřené ve voltech, nikoli o proud.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

octan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 13.05.2009 16:41
Bydliště: Zlín

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od octan »

No dobrá, to je logické, ale z alternátoru jde proud nejkratší možnou cestou do akumulátoru, až pak do pojistek, takže pokud uvažuju laicky, tak by měl být u baterie větší proud (pro slovíčkaře NAPĚTÍ - ale všichni víme o čem je řeč), než u pojistek, kde je v cestě delší drát a víc lisovaných spojů. Nejsem odborník na elektro, mám jen rád své auto a snažím se ho pochopit ;-)

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od michall »

Ano, napětí za chodu motoru by mělo být největší na svorce altíku, nižší pak v pojistkovce v motoru, na baterce a dál nižší směrem ke vzdáleným koncům vodičů.

Snad jedině zkusit ty světla na laboratorním stabilizovaném zdroji a sledovat, kdy sepnou a vypnou.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

octan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 13.05.2009 16:41
Bydliště: Zlín

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od octan »

Dlabu na to. Teď to funguje jak má a já z toho nechám nevysvětlenou záhadu.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od michall »

Jak tvá vůle ...
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

-Vasek-
Řidič
Řidič
Příspěvky: 74
Registrován: 25.10.2010 00:24
Bydliště: Praha 4 Braník

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od -Vasek- »

Ahoj, při volnoběhu mi jemně kolísá napětí. Je to patrné na žárovkách, které tak trochu poblikávají s frekvencí cca 2-4 Hz (nedokážu to odhadnout). Může to způsobovat postarší akumulátor nebo je potřeba se zaměřit na alternátor? Dík, V.
Sharan VR6 Syncro, automat, r.v. 97

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Marek77 »

Dnes mi volal známý, co ke mně jezdí na servis se Sharanem ASZ 2004. Auto mu za jízdy bez výstrahy zdechlo a nejde nastartovat. Kontrolky svítí, ale po otočení klíčku do pozice Start vše zhasíná.
Asi vybitá baterka, říkal jsem si. Dojel jsem k němu a skutečně - na baterce 11 voltů a při pokusu o start to logicky padalo.
Napíchl jsem jeho vůz přes kabely na své auto a dobíjel mu baterku. VAGem jsem prošel, co se dalo a nic jsem nenašel. Přišlo mi ale divné, že by auto zničehonic zdechlo na vybitou baterku, když podle slov majitele kontrolka dobíjení nesvítila.
Po deseti minutách jsem nastartoval a zjistil, že ač kontrolka dobíjení opravdu nesvítí, altík baterku nedobíjel.

Závadu jsem našel po čuchu, jako pes čuchací - v pojistkové krabici u baterie - uvolněný vodič, který vede od svorky B+ altíku dovnitř na pojistku 150 A, následný přechod a teplo takového rozsahu, že se tavil plast.

Poptávám pojistkovou skříňku na tento vůz - viz inzerát http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=228&t=278211" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Tuca
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Tuca »

Ahoj,

mam prosbu jestli se da namontovat alternator cislo 028 903 028 E 120A do Seata Alhambra ASZ 96kW 2005. Vypada vzhledově uplnš stejně jao ten co tam mam teď.

Diky moc za info

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“