KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
-
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 27.03.2010 10:45
- Bydliště: Benatky n/J
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Tak jsem se rozhodl, ze si pro klid duse namontuju bezpecnostni srouby a nakonec jsem zvolil co nejblizsi originalu. Mam tam origo elektrony, takze srouby s pulkulovou hlavou 7M3 601 129B s rozmerem M14x1.5x34 (viz img), takze jsem nasel McGard ZZM-537 28044 (M14x1,50x36,9,protocna koule R14,4ks,klic 19 mm) - objednano za cca 1200 vcetne dopravy. Jen nevim jestli se tam vejdou na delku - tech 36,9 mm.
- Budulman
- Jezdec
- Příspěvky: 232
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kostelec na Hané
- Kontaktovat uživatele:
- stw
- Řidič
- Příspěvky: 102
- Registrován: 23.04.2009 13:10
- Bydliště: SR
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Kupoval som ich pred rokom a v poho....
Stevwe TDI PD
-
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 27.03.2010 10:45
- Bydliště: Benatky n/J
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Šrouby dorazily a namontování proběhlo bez problémů. Jen mě překvapilo, že v balení byl jen jeden klíč. Respektivě mě překvapilo, že tam bylo v krabičce prázdné okénko, které vypadalo, že z něj někdo ten druhý klíč vyndal.
Tak se chci zeptat, jestli někdo netušíte jestli se ten McGard dodává standartně s jedním klíčem a je to jen nějaká generická krabička, nebo si někdo v průběhu dodávky jeden klíč přivlastnil do své sbírky.
Tak se chci zeptat, jestli někdo netušíte jestli se ten McGard dodává standartně s jedním klíčem a je to jen nějaká generická krabička, nebo si někdo v průběhu dodávky jeden klíč přivlastnil do své sbírky.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
No paráda,
dneska jsem už akčně přezouval na zimáky a co se nestane.šrouby utáhlý jako kráva (před létem jsem nechával dělat brzdy) Vystačil jsem si sice s origo fajfkou,ale musel jsem k tomu použít nohu, tři kola jsem vyměnil a u čtvtého mi při povolování bezpečnostního šroubu začalo nějak praskat v tom nástavci a najednou lup a ta hvězdička(podobná torxu) se vyloupla ven z nástavce.
Možná kdybych s tím zajel ke známému,který na to má vzduchový povolovák tak se to nestane,protože přeci jen s tou fajfkou se zabírá k jedný straně a pak se to strašně namáhá.
Zkusmo jsem zkusil zajet k Tescu na parkoviště,ale zrovna tam stál jen jeden Galaxy a ten neměl bezpečnostní šroub,tak příjde zítra na řadu asi navaření matek na všechny bezpečnostní šrouby a pokusit se je vyšroubovat a dám tam obyčejný.
dneska jsem už akčně přezouval na zimáky a co se nestane.šrouby utáhlý jako kráva (před létem jsem nechával dělat brzdy) Vystačil jsem si sice s origo fajfkou,ale musel jsem k tomu použít nohu, tři kola jsem vyměnil a u čtvtého mi při povolování bezpečnostního šroubu začalo nějak praskat v tom nástavci a najednou lup a ta hvězdička(podobná torxu) se vyloupla ven z nástavce.
Možná kdybych s tím zajel ke známému,který na to má vzduchový povolovák tak se to nestane,protože přeci jen s tou fajfkou se zabírá k jedný straně a pak se to strašně namáhá.
Zkusmo jsem zkusil zajet k Tescu na parkoviště,ale zrovna tam stál jen jeden Galaxy a ten neměl bezpečnostní šroub,tak příjde zítra na řadu asi navaření matek na všechny bezpečnostní šrouby a pokusit se je vyšroubovat a dám tam obyčejný.
- matko001
- Závodník
- Příspěvky: 639
- Registrován: 19.06.2012 23:32
- Bydliště: Amsterdam NL
KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Ak mas original ak s kartickou, tak sa da ten nadstavec objednat (aspon teoreticky). Ak nie, tak skus nejaky velky pneuservis a mali by mat univerzalny kluc ktorym sa to da povolit
Rodinny Ford Galaxy 2003, 1.9 TDI 96kw, 6 st.
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT
Vozitko mojej polovicky: Ford Focus mk1 2000, 1.8 benzin
Byvale rodinne auto: Ford Mondeo 2003 kombi, 2.0 TDCi, 6 MMT
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Kartičku nemám,ale pokročil jsem,podařilo se mi jeden šroub povolit a u ostatních bezpečnostních šroubů jsem vyndal ty bezpečnostní středy z tisícihranu,takže zítra na jeden ten střed nechám navařit pořádně matku a pak hezky nasunu zpět na tisícihran a jeden po druhým povolím-teda zatím teoreticky
Určitě to půjde líp než se s tím vařit v částečně zapuštěným v liťáku.
Určitě to půjde líp než se s tím vařit v částečně zapuštěným v liťáku.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Takže navařit matku se podařilo a povolit zbývající šrouby se taky podařilo,koupil jsem nový obyčejný šrouby,takže se mi doma povalují 3 bezpečnostní šrouby a 1. šroub s vyndaným středem a udělátkem na povolení bezpečnostních šroubů.
Tak kdyby někdo měl zájem tak mu to dám.
PS: ale vyndat ty středy šroubů v liťáku,bez předchozího rozhýbání asi nepůjde,já tam kladivem nabušil starý ořech a vykláním dostal střed ven.Ořech klidně taky daruju
Tak kdyby někdo měl zájem tak mu to dám.
PS: ale vyndat ty středy šroubů v liťáku,bez předchozího rozhýbání asi nepůjde,já tam kladivem nabušil starý ořech a vykláním dostal střed ven.Ořech klidně taky daruju
-
- Nový člen
- Příspěvky: 22
- Registrován: 16.06.2009 22:03
- Bydliště: Praha
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Na jaře mi v pneuservisu při výměně kol dotáhli litáky natolik "na krev", že jsem povoloval s 2 metrovým sochorem a
1) roztrhl 17 mm oříšek
2) přetrhl oříšek k bezpečnostním šroubům vejpůl
Vzdal jsem to a odvezl auto k autorizovanému servisu (Škoda Goldcar - na Bohdalci v Praze). Mají sady všech klíčů VW group na bezp šrouby kol. Nesměl jsem do dílny. Až po čase pro mne přijím technik přišel - že prý jeden šroub (obyč) povolit nejde. Zhrozil jsem se, když jsem viděl místního odborníka - jak mi do kola mlátí 3kg perlíkem. Protestoval jsem (vzhledem k jistému poškození dvouřadého ložiska kola), ale - že prý ne, že se nic neděje...
Po 45 minutách mi auto předvezli - a jestli budu platit hotově, nebo kartou. Tak jsem se ptal "kolik". Předtím na osobní dotaz mi bylo řečeno Kč 200 za povolení bezp. šroubů.
Teď ale za práci Kč 840,- a s 5% slevou s tím, že při povolování 1 šroubu nebyli úspěšní. Žádnou argumentaci nebyli ochotni přijmout.
Zaplatil jsem, odjel domů přes Bauhaus, koupil 14 mm dia vrták a "nepovolitelný" hlavu šroubu za cca 15 minut odvrtal. Úspěch. Kdyby někoho zajímaly podrobnosti, tak:
Vrtačka: Bosch 950W, pomalá rychlost je nezbytná, silný přítlak žádoucí (nejlépe vrtat/držet vrtačku ve dvou párech rukou), trpělivost je výhodou.
Předvrtání vrtáky HSS: 6 mm a 10 mm do hloubky 20 mm (od horní hrany šroubu)
Rozšíření průměru na 14 mm do hloubky 21 mm.¨ (černý vrták v Bauhausu za 117 Kč)
Při vrtání jsem často mazal spec olejem na rychlořezné vrtání (koupeno u Akros v Ďáblicích - opravdu funguje perfektně, cena vyšší 1,5 dcl 350 Kč, ale vyplatí se.
Hloubku vyvrtané díry jsem měřil šuplérou. Po dosažení potřebné hloubky jsem do vyvrtaného otvoru vložil tyčku od Tona goly (správná tuhost a průměr) a bez problémů celou hlavu šroubu mírným páčením odtrhl. Na spodku kulového sedla šroubu zbylo měně než 1 mm. Kolo jsem sundal. Zbytek šroubu( tělo se závitem) vyčníval ještě cca 10 mm a šel bez sebemenších problémů vyšroubovat rukou. Kdyby nešlo - určitě dost velký kus na sikovky.
Všechny šrouby (ze všech kol) jsem prohlédl, které byly nepřesvědčivé/omačkané - jsem vyměnil. Rovněž sadu bezp šroubů do každého kola po kusu.
Pozink šrouby á Kč 17,- a sadu bezp šroubů s unikátním klíčem (za 185 Kč) jsem koupil na e-shopu Ferda Shopík (http://redir.netcentrum.cz/?noaudit&url ... ferda%2Ecz" onclick="window.open(this.href);return false;) resp http://www.autodoplnkyautodily-ferda.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodáno dobírkou 35,- + 85,- doprava za necelé 2 dny. Dušuji se, že mne opravdu dlouho v žádném "odborném" servisu neuvidí.
Ještě poznámka: vaření elektrikou bych se raději vyhnul:
- oprskané elektrony
- riziko poškození diod v alternátoru, event řídících jednotek
- vrtání šlo opravdu překvapivě dobře, žádný tvrdokov a disk zůstal nedotčen.
Doporučuji investovat do středně kvalitního momentového klíče. Třeba jeden z lepší řady Wiscent (Bauhaus Kč 1200). Pak vím, že mám kola utažená správně (100-120 Nm) a že je pak někdy - třeba v noci v lese po defektu - povolím i se standardním klíčem. Dobré je si uvědomit, že konstrukce uchycení kola/disku je myšlena tak, aby kolo vyměnila třeba i 50ti kilová paní a klíčem, co je ve standard nářadí v autě. Myslím, že i proto jsou u novějších aut převážně užívána kola s 5ti šrouby...
1) roztrhl 17 mm oříšek
2) přetrhl oříšek k bezpečnostním šroubům vejpůl
Vzdal jsem to a odvezl auto k autorizovanému servisu (Škoda Goldcar - na Bohdalci v Praze). Mají sady všech klíčů VW group na bezp šrouby kol. Nesměl jsem do dílny. Až po čase pro mne přijím technik přišel - že prý jeden šroub (obyč) povolit nejde. Zhrozil jsem se, když jsem viděl místního odborníka - jak mi do kola mlátí 3kg perlíkem. Protestoval jsem (vzhledem k jistému poškození dvouřadého ložiska kola), ale - že prý ne, že se nic neděje...
Po 45 minutách mi auto předvezli - a jestli budu platit hotově, nebo kartou. Tak jsem se ptal "kolik". Předtím na osobní dotaz mi bylo řečeno Kč 200 za povolení bezp. šroubů.
Teď ale za práci Kč 840,- a s 5% slevou s tím, že při povolování 1 šroubu nebyli úspěšní. Žádnou argumentaci nebyli ochotni přijmout.
Zaplatil jsem, odjel domů přes Bauhaus, koupil 14 mm dia vrták a "nepovolitelný" hlavu šroubu za cca 15 minut odvrtal. Úspěch. Kdyby někoho zajímaly podrobnosti, tak:
Vrtačka: Bosch 950W, pomalá rychlost je nezbytná, silný přítlak žádoucí (nejlépe vrtat/držet vrtačku ve dvou párech rukou), trpělivost je výhodou.
Předvrtání vrtáky HSS: 6 mm a 10 mm do hloubky 20 mm (od horní hrany šroubu)
Rozšíření průměru na 14 mm do hloubky 21 mm.¨ (černý vrták v Bauhausu za 117 Kč)
Při vrtání jsem často mazal spec olejem na rychlořezné vrtání (koupeno u Akros v Ďáblicích - opravdu funguje perfektně, cena vyšší 1,5 dcl 350 Kč, ale vyplatí se.
Hloubku vyvrtané díry jsem měřil šuplérou. Po dosažení potřebné hloubky jsem do vyvrtaného otvoru vložil tyčku od Tona goly (správná tuhost a průměr) a bez problémů celou hlavu šroubu mírným páčením odtrhl. Na spodku kulového sedla šroubu zbylo měně než 1 mm. Kolo jsem sundal. Zbytek šroubu( tělo se závitem) vyčníval ještě cca 10 mm a šel bez sebemenších problémů vyšroubovat rukou. Kdyby nešlo - určitě dost velký kus na sikovky.
Všechny šrouby (ze všech kol) jsem prohlédl, které byly nepřesvědčivé/omačkané - jsem vyměnil. Rovněž sadu bezp šroubů do každého kola po kusu.
Pozink šrouby á Kč 17,- a sadu bezp šroubů s unikátním klíčem (za 185 Kč) jsem koupil na e-shopu Ferda Shopík (http://redir.netcentrum.cz/?noaudit&url ... ferda%2Ecz" onclick="window.open(this.href);return false;) resp http://www.autodoplnkyautodily-ferda.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodáno dobírkou 35,- + 85,- doprava za necelé 2 dny. Dušuji se, že mne opravdu dlouho v žádném "odborném" servisu neuvidí.
Ještě poznámka: vaření elektrikou bych se raději vyhnul:
- oprskané elektrony
- riziko poškození diod v alternátoru, event řídících jednotek
- vrtání šlo opravdu překvapivě dobře, žádný tvrdokov a disk zůstal nedotčen.
Doporučuji investovat do středně kvalitního momentového klíče. Třeba jeden z lepší řady Wiscent (Bauhaus Kč 1200). Pak vím, že mám kola utažená správně (100-120 Nm) a že je pak někdy - třeba v noci v lese po defektu - povolím i se standardním klíčem. Dobré je si uvědomit, že konstrukce uchycení kola/disku je myšlena tak, aby kolo vyměnila třeba i 50ti kilová paní a klíčem, co je ve standard nářadí v autě. Myslím, že i proto jsou u novějších aut převážně užívána kola s 5ti šrouby...
- vhml
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 19.07.2012 21:29
- Bydliště: Chodsko
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Hodně na utažený šrouby pomáhá teplota. Stačí se trochu project, ohřát brzdy aby se prohřály i šrouby a hned to jde líp...
Hlavně se to nesmí udělat naopak, tj. utáhnout teplej šroub. To je cesta do pekel.
Hlavně se to nesmí udělat naopak, tj. utáhnout teplej šroub. To je cesta do pekel.
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 18.07.2011 12:14
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Zdravím Šaranisty.Neví náhodou někdo přesně správný utahovací moment disk.šroubů na AFN ? V návodu uvádějí 140Nm, v dílenské příručce 170Nm a tady čtu u příspěvku VWManiaka 100-120Nm.Doteď jsem utahoval na 110,pocitově se mi to zdálo akorát,ale přečetl jsem dostupnou literaturu a jsem z toho jelen.Kde je pravda?Poraďte někdo.Dík,Richard.
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Já utahuji 170 Nm. Při menším momentu se mi už stalo, že se šrouby povolily. 110 - 140 Nm je třeba Astra, Fabia, Felicia apod.
- vhml
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 19.07.2012 21:29
- Bydliště: Chodsko
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Zrovna minulej tejden jsem měřil můj standartní ,,moment ruka" a utahuju tedy všude kolem 140Nm.
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Zde je napoveda http://www.alu-kola-rondell.cz/utahovaci-momenty.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- Sári
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 08.03.2013 11:11
- Bydliště: Plaňany
Re: KOLA, ELEKTRONY: bezpečnostní šrouby, uvolnění
Ahoj lidi potřeboval bych radu autíčko jsem kupoval s elektronama (origo) a fajfkový klíč co nosím v aute je 19-ka což je v pořádku,před zimou jsem se pořídil plecháče, a na vrakáči mi chlápek prodal "origo šrouby" k plechovím diskum ale tý jsou na 17ku
Čili ted když dostanu defekt ani neumím vyměnit kolo s origo fajfkovím klíčem!!!Ted nevím jestli na vrakáči ne.......li sem nou
Má někdo z vás origo šrouby k plechovím diskum a na jaký klíč 17-19
Čili ted když dostanu defekt ani neumím vyměnit kolo s origo fajfkovím klíčem!!!Ted nevím jestli na vrakáči ne.......li sem nou
Má někdo z vás origo šrouby k plechovím diskum a na jaký klíč 17-19
WV Sharan Trendl4 1,9TDI 2003 AUY