KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od michall »

Mno jo, není nad to se vztekat s rezervou v dešti nebo sněhu. :laugh: Při navíjení se mi osvědčilo držet lanko v mírně napnutém stavu, na cívce uvnitř pak nejsou závity podle plotu, ale pěkně poskládané.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
007houmr
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 319
Registrován: 16.02.2009 20:54
Bydliště: Třebíč

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od 007houmr »

Jo, přesně tak. Když se to nechá na volno, tak uvnitř se to lanko může začít navíjet i mimo cívku a je problém. To soudruzi ve VW nevychytali. :negative: Nedávno se mě to stalo a měl sem velký fofry lanko vytáhnout a navynout zpět. Ještě, že se to stalo při přezouvání pneu. Stát se to někde na cestě a třeba v obleku...bych se picnul.
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016

Uživatelský avatar
jardahes
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Holýšov - Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od jardahes »

tohle mně nenapadlo, když preventivně kontroluji stav rezervy, většinou při přezouvání na jaře a na podzim, vždy jsem rezervu dával zpet způsobem že ji tahám navyjákem její vahou po zemi z místa před nárazníkem a vše v pohodě, lanko je pořád naplé a jen ji pak docentruji v podlaze.
Jarda

Klakson
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 07.11.2009 20:58
Bydliště: Trutnov

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od Klakson »

tak už jsem se také dostal k výměně kola za rezervu, rezerva mě sjela tak do půlky své cesty, takže nakonec jsem musel sundat celý zařízení abych se k rezervě dostal, potom co jsem se dočetl zde, tak to bude v lanku, protože poslední část lanka která vylezla ven nevypadala dobře, ale asi to nemá cenu jít na to silou protože by to mohlo mít horší následky viz prasklé plastové díly, nebo to zkoužek někdo nějak páčit?

Běloba Krycí
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 29.12.2012 11:52
Bydliště: Šluknovský výběžek

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od Běloba Krycí »

Také mi rezerva při sundavání slezla jen cca. 4cm a konec. "A co teď.........." říkal jsem si. Nedal se tam ani strčit klíč, abych celý mechanismus sundal.
Nakonec přišla na řadu pilka na železo, přizvednout kolenem kolo, rozříznout umělou hmotu přidržující kolo za středovou díru napůl (nejprve jedna a pak druhá strana tak, abych nezasáhl sředový plasts lankem), kolo na zem, sundat naviják, odvrtat nýty, komplet generálka, na soustruhu ze silonu vytočit dle rozříznutého originálu držák kola, navléknout na lanko, sestavit dohromady, vrátit na auto a dnes jede naviják tak, že mohu jak navíjet tak spouštět tak, že točím klíčem jedním prstem.
On to totiž dle DOTu na pneu rezervy nikdo nepoužil už od výroby. Nepřál bych Vám vidět ten bordel a korozi uvnitř. Takže každý rok minimálně jednou nahoru a dolu.
Ford Galaxy 1,9 TDI PD (2002)
Obrázek

Uživatelský avatar
Rados sv
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 214
Registrován: 19.09.2009 21:38
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od Rados sv »

Trochu jsem vylepšil Crazyho nápad.V místě žluté čáry jsem to provrtal skrz cca 3mm vrtákem natlačil tam trn s trhacího nýtu a drží fest.
Přílohy
P7120037.JPG

tomas.nemo
Člen klubu
Příspěvky: 720
Registrován: 06.10.2011 23:24
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od tomas.nemo »

Ahoj všem

Tak jsem preventivně vyndal rezervu. Dolů šla dobře jen je šíleně rezatá, problém byl v tom že už nešla nahoru. Celej naviák jsem rozebral a ukázalo se že je vymletý to hliníkový kolo ve kterým se točí ten excentr. Nemá někdo z vás tohle kolo z nějakýho kde byla jiná závada?? Případně koupím jinej a tenhle nechám někomu komu by se z něj mohlo třeba jěště něco hodit :-) Mám Šarika I

Tom
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005

mirahy
Člen klubu
Příspěvky: 11
Registrován: 30.03.2013 05:59
Bydliště: Hořovice - Cerhovice

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od mirahy »

Zdravim všechny :pleasantry:
Chci se podělit o celkem zajímavou zkušenost s mechanismem spouštění rezervy. Po opravě motoru a plánovanou cestou na dovolenou jsem zkusil vyndat a zkontrolovat rezervu. Nebylo mi vůbec jasný, jak to má fungovat, protože ten bílý plastový kroužek kolem navíjecího šestihranu pod kobercem se ani nehnul. Po násilném "přemluvení kladívkem" :baseball: jsem rezervu vyndal a celý mechanismus vyšrouboval ven. (dva asi 6 imbusy) Problém byl v tom, že rezervu nikdo nikdy nevyndaval. Ten plastovej kroužek co se mačká prochází skrz plechový kryt mechanismu a odmačkává pojistku kola (podobně jako páčka u kapoty motoru) Jenže v prostupu plechem mechanismu se nabalila rez a plastovej kroužek se v těch třech malých prostupech zarafnul a nešlo s ním hnout. Je potřeba ho nějakou trubkou a "opatrně kladivem" zatlačit, pak vyndat horní pojistnej kroužek, aby šel spodní s třema nožičkama vyndat. Prostupy propilovat jehlovým pilníčkem, namazat a vše šlape tak jak má!!! Doporučuju všem si zkontrolovat, jestli jde kroužek lehce zmačknout. Neumím si představit to dělat někde na dálnici bez vercajku a dětma v autě...

Zdar a přeju všem rezervu nikdy nemuset nevyndavat :drinks:

Uživatelský avatar
Mikycarp
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 370
Registrován: 21.11.2009 18:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od Mikycarp »

Pokud má někdo špatné ozubené silonové kolečko - je tu náhrada !

http://aukro.cz/show_item.php?item=3424594078" onclick="window.open(this.href);return false;
SAG - ideální auto na ryby

novymikes
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 03.08.2009 14:27

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od novymikes »

mirahy napsal: "Neumím si představit to dělat někde na dálnici bez vercajku a dětma v autě..."

No ja ted uz jo:
- rezerva se spustila asi o 5cm, pak uz to jenom cvakalo a nic
- prvni pokus: zavolat nekoho, kdo mi doveze rezervu - neuspech
- druhy pokus: pritel na telefonu + google -> rada zkusit to silou
- tak jsem na dalnicnim parkovisti ukecal dva kamionaky v monterkach, jeden se celou svou vahou povesil pod autem za rezervu, druhej tocil nahore sem a tam a po deseti minutach byla rezerva konecne dole.

Zajimave bylo ze ta vadna pneumatika (zadni) napred zacala jenom drncat, pak uz se za mnou i pekne kourilo,
no a kdyz uz jsem jel jenom po rafku, tak to byl uz peknej kraval. Zbytek pneu pak skoncil vedle popelnice.
Nejakej sprej, jak se ted davaj misto rezervy, by mi asi moc nepomohl.
Dal uz je to nuda: nova pneumatika 2800 + navijak 4000.

sverdanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 14.03.2011 12:39
Bydliště: Zlín

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od sverdanek »

Zdravím všechny znalé....
Potřeboval bych radu.
Mám Sharana 2009 na orig. 17 kolech. Rezervu nemám, jen lepící sadu a kompresor.
Lze nějak vymyslet nebo koupit držák rezervy a spolu s rezervou (17 palců) ho tam dát?
Anebo jinak, co stím? Nechce se mně tahat rezrvu v autě...
VW Sharan, do provozu 2009, 2.0 TDI, 103 kW seriových

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od michall »

No otázka je, zda je v autě příprava na držák rezervy nebo ne. Pokud ano a je třeba jen zaslepená nějakou zátkou, dodělat ho by asi neměl být moc velký problém. Pokud ne, moc by semi vrtat do karoserie nechtělo.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

sverdanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 14.03.2011 12:39
Bydliště: Zlín

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od sverdanek »

...to fakt netuším.
Myslel jsem, že tu bude někdo z odborníků se stejně starým autem, který to případně už řešil..
VW Sharan, do provozu 2009, 2.0 TDI, 103 kW seriových

Uživatelský avatar
JozefKE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 25.06.2012 11:04
Bydliště: Košice

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od JozefKE »

Budem to v blízkej budúcnosti riešiť..
Základná otázka znie: máš verziu s DPF filtrom ?..
Alhambra 2.0 TDI, 2008, BRT s DPF

sverdanek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 14.03.2011 12:39
Bydliště: Zlín

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od sverdanek »

ano, mám DPF filtr. Na jaře je tam měněný za 12 000 :(
EDIT: je to repas, záruka 100 000 km
Znamená to, že tam rezervu nedám?
VW Sharan, do provozu 2009, 2.0 TDI, 103 kW seriových

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“