Zapojení kapacitoru
Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 16.10.2013 23:02
Zapojení kapacitoru
Chci se zeptat mám kapacitor 10 Farad a potřebuju vědět jestli může být zapojen stále na baterií aniž by se vybila . Kapacitor pokud nemá odběr jeví se jako neaktivní (nebliká,nic na něm nesvítí) po odběru se ukáže napětí,proud..blikají ledky. Nechce se mi pokaždé kapacitor nabijet...
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Re: Zapojení kapacitoru
Je to 3vývod nebo 2vývod? Jestli to máš ten 3vývod tak tenký drát zapojit na 5 ISO autorádio/ON zesilovač/ON kapacitor = REM.
2vývod klasicky přes pojistku a distribuční můstek = i 3vývod.
Prvotní nabití nezapomeň udělat přes žárovku nebo si jej jinak můžeš i oddělat!!!
2vývod klasicky přes pojistku a distribuční můstek = i 3vývod.
Prvotní nabití nezapomeň udělat přes žárovku nebo si jej jinak můžeš i oddělat!!!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 16.10.2013 23:02
Re: Zapojení kapacitoru
Mám klasiku, přívod a odvod, žádný REM nemám. Co to je distribuční můstek? . Jde o to abych nemusel kapacitor pořád nabijet. Udělat kapacitor na vypinač je podle mě blbost, protože on po čase (týden,dva..) napětí ztratí a nemůžu ho přímo zapojit na baterku, musím ho přednabít... proto potřebuju vědět když ho dám natvrdo, aby jel pořád jestli to vymlátí baterku?
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Re: Zapojení kapacitoru
Ten můstek je v podstatě "spojení = plusový a mínusový můstek" pro napájení zesiku,kapacitoru. Plusový je umístěn max 20-50cm od zesiku (subu).
Důležité je prvotní nabití kapacitoru. Proto se k nim dodávají třeba pro to prvotní nabití odpory,svítící káble...a potom se postupuje podle návodu...Co se týká vybíjení baterie tak si mi nikdo nestěžoval.
Důležité je prvotní nabití kapacitoru. Proto se k nim dodávají třeba pro to prvotní nabití odpory,svítící káble...a potom se postupuje podle návodu...Co se týká vybíjení baterie tak si mi nikdo nestěžoval.
- sakytu
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 10.11.2009 18:39
- Bydliště: SVWK/ Zlate Moravce / Nitra
Re: Zapojení kapacitoru
ja mam (+) stale na baterku (cez 80A poistku) a (-) priamo na "kasňu" a zosiky mam pripojene priamo z kapacitora cez samostatne poistky.
Tie nove kapacitory s elektronikou udajne netreba nabijat cez ziarovku, elektronika sa o nabitie postara ale aj tak som ho prvy krat nabil cez ziarovecku .
Nabijat ho zakazdym nemusis, pokial ho neodpajas..... ide len o to aby sa pri pripajani (prvotnom) do obvodu rychlym narastom napatia neposkodil...
Tie nove kapacitory s elektronikou udajne netreba nabijat cez ziarovku, elektronika sa o nabitie postara ale aj tak som ho prvy krat nabil cez ziarovecku .
Nabijat ho zakazdym nemusis, pokial ho neodpajas..... ide len o to aby sa pri pripajani (prvotnom) do obvodu rychlym narastom napatia neposkodil...
VW Golf IV Variant 1,9TDI ALH -> EGR-off + TT puky+ Jednohmota+HDS57+VR6+ Dlhy 5Qalt + 312mm ATE v predu + ATE v zadu + FB Sprint 764 + Chip by TDIFun-> 106kW/145PS/351Nm
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Re: Zapojení kapacitoru
Na tom + můstku máš také vstupní pojisku a pojistky pro odbočky.Je tam i elektronická kontrola toho napájení indikovaná pomocí LQ.Jestli kapacitor nemá měřidlo tak se dá koupit i můstek s tímto měřidlem na můstku.Elektronika je i u toho 2vývod.Musí se dát opravdu bacha na to prvotní nabití nebo se může ta elektronika Dělám to stále přes ten dodávaný odpor,žárovku,světlovod....
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení kapacitoru
klucí jak se může kapacitor rozbít prvním nabitím? Není to spíš tím že se uvaří elektronika v autě?
- sakytu
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 10.11.2009 18:39
- Bydliště: SVWK/ Zlate Moravce / Nitra
Re: Zapojení kapacitoru
Pri "rázovom" nabiti vznika velky nabijaci prud a ten moze odpalit zvody vo vnutri kapacitora
VW Golf IV Variant 1,9TDI ALH -> EGR-off + TT puky+ Jednohmota+HDS57+VR6+ Dlhy 5Qalt + 312mm ATE v predu + ATE v zadu + FB Sprint 764 + Chip by TDIFun-> 106kW/145PS/351Nm
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení kapacitoru
ale přece k tomu je on dělanej prostě přiznejte že to je další zhovadilost a nemá to co v autě dělat.
- sakytu
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 10.11.2009 18:39
- Bydliště: SVWK/ Zlate Moravce / Nitra
Re: Zapojení kapacitoru
pre vysoke vykony reprakov a slabe baterky to zmysel urcite ma, ale ked mam napr 800VA vybijaci prud baterky a 500W repro malo by to fachcit aj bez kapacitora, hlave pri vysokych hlasitostiach a hlbokom base.
Pre neaudiofila to moze byt jedno, lebo to ze ma skreslenie ani nepocuje... a niekto ma rad ked to ma vypeckovane az tak ze repraky len chrcia ale je rad ze nepocuje vlasteho slova
Pre neaudiofila to moze byt jedno, lebo to ze ma skreslenie ani nepocuje... a niekto ma rad ked to ma vypeckovane az tak ze repraky len chrcia ale je rad ze nepocuje vlasteho slova
VW Golf IV Variant 1,9TDI ALH -> EGR-off + TT puky+ Jednohmota+HDS57+VR6+ Dlhy 5Qalt + 312mm ATE v predu + ATE v zadu + FB Sprint 764 + Chip by TDIFun-> 106kW/145PS/351Nm
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení kapacitoru
proto bych radši volil soustavu menší kondenzátorů, připojených natvrdo k baterce. Nastartovat, a mít čtyři vypínače a postupně jeden po druhým zapnout. KOndenzátor se přirozeně vybíjí a dokázal by i baterku vybít.
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Re: Zapojení kapacitoru
Večerňajs tebe brzy někdo
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení kapacitoru
tak čtyři vypínače a čtyři kondíky vyjdou rozhodně levněji a to o dost a rozhodně budou plnit svou funkci na 100% než nějakej kapacitor co motala nějaká šikmooká k**da na koleně v pralese a funkce elektroniky na tom kapacitoru je jen proto aby to blikalo modře a nebo červeně a ukazovalo to 12,6V. Nebo 13,8V nebo prostě takový číslo jaký se komu líbí.
- duduh
- VWsenior
- Příspěvky: 2407
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov - Jëgerndorf
Re: Zapojení kapacitoru
Jseš srandista.Aby to pořádně hrálo tak musíš počítat s tzv.: Vnitřním odporem C,ESR,teplotní ztrátou,vnitřním svodem,odformováním,proudovou zátěží.....to tvoje zapojení by jsem umístil tak do blikače na vánoční stromek.
Tedy závěrem:Do autí si to nedávej.Je to zbytečné.Zesil si rádijko na maximum a bude to chraplat stejně jako s tvým zapojením.
Tedy závěrem:Do autí si to nedávej.Je to zbytečné.Zesil si rádijko na maximum a bude to chraplat stejně jako s tvým zapojením.
- Vecernicek
- VWexpert
- Příspěvky: 4285
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení kapacitoru
cože? Cos to tady vyjmenoval? K čemu to je? Ty potřebuješ zdroj energie pro špičkové výkony zesilovače. Buď ti to dává co potřebuješ nebo nedává. Proudy vstupující do uzlu z něj musejí vystupovat. Další píčoviny cos vyjmenoval stejně ty neovlivníš.