MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
dvorky1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 28.08.2010 06:17
Bydliště: Karlovy Vary

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od dvorky1 »

A ještě k tý záměně motoru z Passata nebo tam kde se dával podélně jsem narazil na další problém. Byl by s montáží pomocného hliníkového držáku na servo který se šroubuje od spodu do bloku 2 x 8 šroub. Tak na tom bloku z Passata ty odlitky taky nejsou takže další zádrhel. Místo toho jsou na spodku bloku díry jinak postavené na výztuhy co se šroubujou od motoru k převodovce (na tom Passatu). No snad to někomu pomůže při rozhodování z čeho motor do Sagu použít. Divím se tedy že mají motory stejný kódy AFN když je každý jiný alespoň co se těch odlitků týče.
Přílohy
Ještě jedna fotka náhrady spojky kterou tam budu dávat. Je to jednohmota místo dvouhmoty.
Ještě jedna fotka náhrady spojky kterou tam budu dávat. Je to jednohmota místo dvouhmoty.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Marek77 »

To je poměrně známá věc, že podélné motory AFN a AVG nejdou montovat do příčného uložení. Podobně je na tom třeba motor AEE 1,6i / 55kW v Octavii a Felicii - také stejný kód, ale motory konstrukčně značně rozdílné (nejen příruby a šroubové spoje, ale třeba taky ojnice jsou jiné a celá řada dalších věcí).

dvorky1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 28.08.2010 06:17
Bydliště: Karlovy Vary

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od dvorky1 »

Marek77 píše:To je poměrně známá věc, že podélné motory AFN a AVG nejdou montovat do příčného uložení. Podobně je na tom třeba motor AEE 1,6i / 55kW v Octavii a Felicii - také stejný kód, ale motory konstrukčně značně rozdílné (nejen příruby a šroubové spoje, ale třeba taky ojnice jsou jiné a celá řada dalších věcí).
Snažil jsem se to vyzjistit a názory se lišily. Někdo tvrdil že to nejde, ale taky další názory že to pasovat bude. Ale bohužel nikde žádnej konkrétní důvod nebo fotka proč jo a nebo proč ne a proto jsem dával ty příspěvky, aby ten kdo to potřebuje vědět viděl ty konkrétní důvody. Je to holt dilema mít možnost pořídit motor stejného kodu za dobrej peníz a nevědět z čeho je a jestli bude vůbec na výměnu vhodný a pak zjistit že to byly zbytečně vyhozený peníze a čas. Mně to naštěstí nestálo žádný koruny, ale jen trochu času s vyřezáváním závitů a kompletním odstrojením. Ale aspoň mám už zkušenost a o tu jsem se chtěl podělit :).

klaus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 26.02.2008 16:02

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od klaus »

Zdarec všichni,nevíte někdo jestli se nechá nahradit 2,0 Tdi BRT z Alhambry za nějaký jiný,třeba BMP z Passata,nebo BMM z Octavie ?

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Marek77 »

Určitě to nevím, ale BMM by pasovat mohlo. Je napříč stejně jako BRT a konstrukčně se víceméně neliší.

Uživatelský avatar
Premulus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 30.01.2011 09:46
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Premulus »

Tak přidám svou trochou do mlýna svou praxí z autorizovaného servisu. Nejsem tu moc aktivní, ale příspěvky pravidelně pročítám a i mě jich dost pomohlo, protože ve značce se moc neřeší jak opravit rozbité, jsou to spíš výměnné stanice (a tiskárnu na peníze nevlastním :sorry: :-( ). Ale v tomto tématu je jasné, že i mistr tesař se někdy utne. Všechny dvoulitry BRT v SAG mají vyvažovací hřídele a olejové čerpadlo poháněné tyčkou viz. Etka. A je fakt, že první dvě verze této tyčky bylo ukázkové "kurvítko" a aby VWgroup zabránilo pohromě, měla se tyčka kontrolovat, případně vyměnit, při každé(!!!) výměně oleje a to u všech 2,0tdi, s tímto typem čerpadla, napříč koncernem. Po asi milionté úpravě už je to prý v pohodě. Takže o fámu tohoto fóra se rozhodně nejedná a kdo nemá poslední dvě verze, tak doporučuji výměnu za poslední verzi. To cca kilo za tyčku je pořád lepší než zadřený motor a turbo v háji (osobně sem jich za poslední dva roky viděl hned několik) a pak by měl být klid.
Přílohy
SAG čerpadlo.jpg
2017 Golf 7.5 1.4tsi R-line

Uživatelský avatar
elkej
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: severni morava F-M
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od elkej »

Jaky nejmladsi SAG se da koupit s dieslovym motorem bez filtru pecnych castic a jakou bude mit emisni normu ?

Uživatelský avatar
ajo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 220
Registrován: 26.09.2007 21:03
Bydliště: Prešov

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od ajo »

r. 2010, euro 4
Obrázek

Uživatelský avatar
elkej
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: severni morava F-M
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od elkej »

Kod motoru ?

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od Marek77 »

V tomto roce se dělaly už pouze BVK 85kW, BVH 100kW a BRT 103kW.

Uživatelský avatar
maxie
Člen klubu
Příspěvky: 432
Registrován: 22.10.2007 16:44
Bydliště: Mohelnice(SU)

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od maxie »

Když PD tak BTB(1.9 TDi 110kW), když 110kW, tak AWC :-)

fafa
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 05.02.2012 19:13
Bydliště: Praha 16

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od fafa »

Ahoj, tak vlastnil jsem Alhambru tdi 85kw, nyní mám 110kw btb. Poznatky jsou takové že: pomalá jízda pocitově zhruba stejná - stejný krouťák . 110ka má fakt pěknej zátah, a lepší vrchol krouťáku, takže předjíždění je super, i s přívěsem ;-) . Spotřeba je u 110ky o něco vyšší, ale dá se sní jet i za 5.9 ultra lehkou nohou.
Alhambra 06 1.9 TDI 110kw BTB - Prodáno.
CADDY LIFE 1.9tdi 4motion. - Prodáno.
SHARAN 7N 2.0 TDI 85kw Comfortline. CHIP 110kw - Prodáno
Passat B8 Variant TDI 110kw
Sharan 7N 2.0 tdi 103kw 4motion

Uživatelský avatar
maxie
Člen klubu
Příspěvky: 432
Registrován: 22.10.2007 16:44
Bydliště: Mohelnice(SU)

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od maxie »

Kluci rozdíl mezi ASZ a BTB je jen v softwaru? Cooler by měly mít stejnej, minimálně od r.2005 má i ASZ velkej IC. Turbo stejné?

A ještě jsem se chtěl zeptat, co by bylo třeba při použití IC z BTB pro motor 1.8T AWC taky v Sharanu? Asi jen dopojení hadic, jinak nic ne? Čidlo tlaku má BTB v IC nebo někde na trubce?
Díky

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od kubenec »

Nevím jak BTB, ale většína PD má čidlo tlaku na trubce před EGR.

dvorky1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 28.08.2010 06:17
Bydliště: Karlovy Vary

Re: MOTOR, TYPY: typy a výkony motorů, debata

Příspěvek od dvorky1 »

Zdravím všechny. Setkal jste se někdo s motorem 1,9 TDi PD 66 Kw v Galaxy I ? právě jsem si to dovezl a je to rok výroby 06/2000. V německém techničáku samozřejmně kod motoru není uveden a na autě jsem se ještě nekoukal. Je to 100 % PD. Nevypadá to že by to někdo bastil doma. převodovka je starý model 5 kvalt. V příručce je nakreslený předek auta s motorem a je tam vždy popis a označení. Je tam benzinový model pak klasika TDi 66/81 Kw a pak i to 1,9 TDi PD ve starým modelu tak předpokládám že je to originál od výroby. Uvidím co mi řeknou na STK a na úřadě až to budu přihlašovat. A taky jsem zvědav jakou pro to vymyslí EURO normu :baseball:
IMAG9125_resize.jpg
Přílohy
IMAG9125_resize.jpg

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“