MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Běloba Krycí
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 29.12.2012 11:52
Bydliště: Šluknovský výběžek

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Příspěvek od Běloba Krycí »

Nejprve díky Marty za fofr odpo....
No, na pohmat byl celý klimakompresor dost horký po tak krátké cestě, ale volal jsem kámovy mechošovi a ten říkal, že to není až tak časté. Řemenice se točí. :?
Ford Galaxy 1,9 TDI PD (2002)
Obrázek

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Příspěvek od michall »

Řemenice ano, ale točí se kompresor, když sepne spojka? Nemohlo ti tam něco vlítnout a řemen je poskočený o drážku vedle, ... či něco takového.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Běloba Krycí
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 29.12.2012 11:52
Bydliště: Šluknovský výběžek

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Příspěvek od Běloba Krycí »

Jestli se točí kompresor nevím, kouknu. Jinak řemen vypadá opticky OK, o drážku vedle také není a že by tam něco vlétlo se mi přes to zakrytování spodku motoru nezdá, ale možné je vše.
Nicméně na fóru Galaxyn nadhodili chlapi též, jestli to nezasmrděla spojka klimakompresoru.
Jestli jo, co radíte???
Ford Galaxy 1,9 TDI PD (2002)
Obrázek

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Příspěvek od michall »

Klima funguje, chladí (chladila)? Můžeš nemít olej v okruhu a kompresor se prostě zadřel. Trochu drastická zkouška - nastartovat s klimou v ECON, kouknout na kompresor a asistent přepne na chlazení. Pokud je kompresor kouslý, určitě se změni zvuk motoru. a vnitřní osa kompresoru se točit nebude, nebo jen pomalu. Pokud ano, jezdit na ECON ať se to nezhorší a fofrem do servisu.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Příspěvek od abeljozef »

Pekna blbost :laugh:

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Příspěvek od michall »

Ano, však píšu, že je to drastická zkouška. Uveď jiný postup, jak zjistit příčinu ... bez přípravků, pro laika a na dálku. I do servisu to auto musí nějak dopravit, byť by jen měl najet na plaťák.

edit: jen by mě zajímalo, jak by to řešili "odborníci" v autorizovaném nebo neautorizovaném servise.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Příspěvek od 11mAjA11 »

Prvotně stejně jak si popsal.
:wink:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
kopec
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Zlín

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Příspěvek od kopec »

Ahoj klubáci
Náš věrný Passat B3 dosloužil a teď jeho místo zaujímá Sharik. Řeším stejný problém, jako tu byl již popsaný - pískání řemene. Tlumič rázů vyměněn, ložisko kompresoru vyměněno, tuším i vodní pumpa. Podle příspěvků zbývá napínací kladka. Nemáte náhodou rozměry pouzder té kladky? Utočit mi to kluci zvládnou, jenže moje polovička s tím musí denně rozvézt děti a pak do práce, z práce, do kroužků, nákup... Výměnu mi udělají v servisu přes ulici, ale bez těch pouzder by to prý bylo dost drahý. Stačilo by mi to namalovat od ruky a okótovat taky tak nějak. A ještě jeden dotaz - lze použít silon? Myslím ten, co se dává do pouzder kardanů u grošku větších vozítek...
Omlouvám se za dlouhý dotaz a díky

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Příspěvek od bodyvlk »

Nečetl jsem celé téma od začátku, ale mě se objevilo pískání drážkovaného řemene vždy po nastartování, než se trochu ohřál. Zkusil jsem vše vyměnit, než jsem zjistil, že je přidřená ta osa, která vede od kladky přes přírubu k vlastnímu napínáku. Výměnu jsem neřešil. Jednou za čas, když to začne dělat, tak jí promažu a mám zase pokoj. Dělá to tak jednou za 1 - 2 roky. Hlavně, když se začne ochlazovat. A řemen který prokluzuje taky pškně smrdí. Pokud by se spálil kompresor na klimu, zasmrdělo by to pouze jednou, ale pořádně. Pak se spojka na kompresoru utrhne a už je nefunkční - pak už se otáčí stále, ale kompresor nefunguje. To se musí vyměnit za jiný kompresor.

Uživatelský avatar
kopec
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Zlín

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Příspěvek od kopec »

Jojo, ta osa je nějaká vyhrkaná. Axiální vůle už dávno překročily výrobcem stanovenou mez :-D Ale jinak ty příznaky stejné - když je chladno, tak popískává a otočení volantem nemá na zvuk vliv - tzn. vyloučil jsem servo. Řemen je měněný, protože pořád pískal, až jednou praskl a s bídou jsme dojeli z baterky a to ještě půjčené. Auto plný dětí a venku kosa a tma- nechci, aby se to opakovalo. V létě OK a na podzim zas hvízdáme. Sprej na klínové řemeny taky nepomohl. Proto bych raději ty vložky nechal kámošovi utočit a následně mi je tady v dílně vymění na počkání.

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Příspěvek od bodyvlk »

Když budeš měnit futra, musíš i přebrousit i tu osu, dodržet lícování atd.. Jako nástrojař (to už je dávno) to znám, ale nechce se mi do toho. Uvažuji o novějším modelu. Mě zatím opravdu stačí jenom promazat. Až to nebude stačit, vyměním to celé. Ale pak napiš, jak jsi na tom. Každopádně silon asi ne. Nemá takovou pevnost a tepelnou odolnost. Tady bych šel jedině do mědi. Daly by se použít měděná pouzdra. Osu přebrousit na brusce na kulato na určitý průměr a použít tato pouzdra. Firmy, které prodávají ložiska je mají. A nejlépe samomazná.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Příspěvek od 11mAjA11 »

Zbytečné broušení toho ramena na přesný rozměr, nové stojí cca.700,- , podle nového nechat udělat pouzdra ( stejně se musí vytáhnout ten hliníkový bazmek ) do kterého se pak lisujou ty pouzdra a výstružníkem to zaškrábnout na přesno po nalisování..

Já to dávám borcovi soustružníkovi jako celek ( hliník + nové rameno ) a on se postará o nápravu, pouzdra udělá delší z karobronzi aby tolik netrpěly a je to cajk a auto to přežije..

Celé mě to vychází dle náročnosti max do 1500,- i s novým ramenem..

:wink: :wink: :wink: :wink:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
kopec
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Zlín

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Příspěvek od kopec »

Karobronz taky zvažuju. Takže nejdřív sehnat tu ohnutou tyč :) , pak vyndat hliník a vyrobit pouzdra. No, to se asi za jeden den nestihne, ale snad to nějak dáme :blush: Někdo tady dával i návrh na odvrtání toho hliníku a montáž maznice. Je fakt, že kluci mají mazivo do 1100 C a víc by ten motor snad pálit neměl - teda aspoň myslím :oops: Ta ohnutá tyčka origo, nebo v náhradě? A když tak který obchod? :blush: Snad pak bude autí zas jak nové, je to náš mazel - a koho taky ne, že? :blush: Když vidím souseda, jak se s rodinkou cpe do fabie - :tongue:

Uživatelský avatar
kopec
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Zlín

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Příspěvek od kopec »

Takže přátelé kamarádi
Promazání jsem zkusil jako nouzovou náhradu do té doby, než bude kámoš soustružník k dispozici.Nepomohlo to vůbec, asi i to vlhko dělá svoje. Takže nyní dám na vaši radu. Pouzdra z karobronzi a trošku delší, aby byla míň namáhána. Nevím, jestli máme na firmě brusku na kulato, zkusím se zeptat. Ale radši bych tu tyčku viděl novou. Jen nevím, jak se to jmenuje, díly vždycky objednávají v autodílně, kam našeho Šarika vozíme. A většinu rad jsem vyčetl tady. Tzn zkusím se tam zeptat, jinak ještě u vw, ale ti asi levní nebudou. Jen stěrače na okno stály litr :negative:

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru

Příspěvek od 11mAjA11 »

V ETCE to je jako náhradní díl dle VIN v origu to stojí kolem 700,- a v náhradě +/- taky já to kupoval od TOPRANu v AllStaru..

Origo číslo by mělo být : 028 903 308G

Náhrada TOPRAN : 109743
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“