MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
-
- Nový člen
- Příspěvky: 40
- Registrován: 29.12.2012 11:52
- Bydliště: Šluknovský výběžek
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Nejprve díky Marty za fofr odpo....
No, na pohmat byl celý klimakompresor dost horký po tak krátké cestě, ale volal jsem kámovy mechošovi a ten říkal, že to není až tak časté. Řemenice se točí.
No, na pohmat byl celý klimakompresor dost horký po tak krátké cestě, ale volal jsem kámovy mechošovi a ten říkal, že to není až tak časté. Řemenice se točí.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Řemenice ano, ale točí se kompresor, když sepne spojka? Nemohlo ti tam něco vlítnout a řemen je poskočený o drážku vedle, ... či něco takového.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 40
- Registrován: 29.12.2012 11:52
- Bydliště: Šluknovský výběžek
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Jestli se točí kompresor nevím, kouknu. Jinak řemen vypadá opticky OK, o drážku vedle také není a že by tam něco vlétlo se mi přes to zakrytování spodku motoru nezdá, ale možné je vše.
Nicméně na fóru Galaxyn nadhodili chlapi též, jestli to nezasmrděla spojka klimakompresoru.
Jestli jo, co radíte???
Nicméně na fóru Galaxyn nadhodili chlapi též, jestli to nezasmrděla spojka klimakompresoru.
Jestli jo, co radíte???
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Klima funguje, chladí (chladila)? Můžeš nemít olej v okruhu a kompresor se prostě zadřel. Trochu drastická zkouška - nastartovat s klimou v ECON, kouknout na kompresor a asistent přepne na chlazení. Pokud je kompresor kouslý, určitě se změni zvuk motoru. a vnitřní osa kompresoru se točit nebude, nebo jen pomalu. Pokud ano, jezdit na ECON ať se to nezhorší a fofrem do servisu.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Ano, však píšu, že je to drastická zkouška. Uveď jiný postup, jak zjistit příčinu ... bez přípravků, pro laika a na dálku. I do servisu to auto musí nějak dopravit, byť by jen měl najet na plaťák.
edit: jen by mě zajímalo, jak by to řešili "odborníci" v autorizovaném nebo neautorizovaném servise.
edit: jen by mě zajímalo, jak by to řešili "odborníci" v autorizovaném nebo neautorizovaném servise.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Prvotně stejně jak si popsal.
- kopec
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlín
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Ahoj klubáci
Náš věrný Passat B3 dosloužil a teď jeho místo zaujímá Sharik. Řeším stejný problém, jako tu byl již popsaný - pískání řemene. Tlumič rázů vyměněn, ložisko kompresoru vyměněno, tuším i vodní pumpa. Podle příspěvků zbývá napínací kladka. Nemáte náhodou rozměry pouzder té kladky? Utočit mi to kluci zvládnou, jenže moje polovička s tím musí denně rozvézt děti a pak do práce, z práce, do kroužků, nákup... Výměnu mi udělají v servisu přes ulici, ale bez těch pouzder by to prý bylo dost drahý. Stačilo by mi to namalovat od ruky a okótovat taky tak nějak. A ještě jeden dotaz - lze použít silon? Myslím ten, co se dává do pouzder kardanů u grošku větších vozítek...
Omlouvám se za dlouhý dotaz a díky
Náš věrný Passat B3 dosloužil a teď jeho místo zaujímá Sharik. Řeším stejný problém, jako tu byl již popsaný - pískání řemene. Tlumič rázů vyměněn, ložisko kompresoru vyměněno, tuším i vodní pumpa. Podle příspěvků zbývá napínací kladka. Nemáte náhodou rozměry pouzder té kladky? Utočit mi to kluci zvládnou, jenže moje polovička s tím musí denně rozvézt děti a pak do práce, z práce, do kroužků, nákup... Výměnu mi udělají v servisu přes ulici, ale bez těch pouzder by to prý bylo dost drahý. Stačilo by mi to namalovat od ruky a okótovat taky tak nějak. A ještě jeden dotaz - lze použít silon? Myslím ten, co se dává do pouzder kardanů u grošku větších vozítek...
Omlouvám se za dlouhý dotaz a díky
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Nečetl jsem celé téma od začátku, ale mě se objevilo pískání drážkovaného řemene vždy po nastartování, než se trochu ohřál. Zkusil jsem vše vyměnit, než jsem zjistil, že je přidřená ta osa, která vede od kladky přes přírubu k vlastnímu napínáku. Výměnu jsem neřešil. Jednou za čas, když to začne dělat, tak jí promažu a mám zase pokoj. Dělá to tak jednou za 1 - 2 roky. Hlavně, když se začne ochlazovat. A řemen který prokluzuje taky pškně smrdí. Pokud by se spálil kompresor na klimu, zasmrdělo by to pouze jednou, ale pořádně. Pak se spojka na kompresoru utrhne a už je nefunkční - pak už se otáčí stále, ale kompresor nefunguje. To se musí vyměnit za jiný kompresor.
- kopec
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlín
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Jojo, ta osa je nějaká vyhrkaná. Axiální vůle už dávno překročily výrobcem stanovenou mez Ale jinak ty příznaky stejné - když je chladno, tak popískává a otočení volantem nemá na zvuk vliv - tzn. vyloučil jsem servo. Řemen je měněný, protože pořád pískal, až jednou praskl a s bídou jsme dojeli z baterky a to ještě půjčené. Auto plný dětí a venku kosa a tma- nechci, aby se to opakovalo. V létě OK a na podzim zas hvízdáme. Sprej na klínové řemeny taky nepomohl. Proto bych raději ty vložky nechal kámošovi utočit a následně mi je tady v dílně vymění na počkání.
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Když budeš měnit futra, musíš i přebrousit i tu osu, dodržet lícování atd.. Jako nástrojař (to už je dávno) to znám, ale nechce se mi do toho. Uvažuji o novějším modelu. Mě zatím opravdu stačí jenom promazat. Až to nebude stačit, vyměním to celé. Ale pak napiš, jak jsi na tom. Každopádně silon asi ne. Nemá takovou pevnost a tepelnou odolnost. Tady bych šel jedině do mědi. Daly by se použít měděná pouzdra. Osu přebrousit na brusce na kulato na určitý průměr a použít tato pouzdra. Firmy, které prodávají ložiska je mají. A nejlépe samomazná.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Zbytečné broušení toho ramena na přesný rozměr, nové stojí cca.700,- , podle nového nechat udělat pouzdra ( stejně se musí vytáhnout ten hliníkový bazmek ) do kterého se pak lisujou ty pouzdra a výstružníkem to zaškrábnout na přesno po nalisování..
Já to dávám borcovi soustružníkovi jako celek ( hliník + nové rameno ) a on se postará o nápravu, pouzdra udělá delší z karobronzi aby tolik netrpěly a je to cajk a auto to přežije..
Celé mě to vychází dle náročnosti max do 1500,- i s novým ramenem..
Já to dávám borcovi soustružníkovi jako celek ( hliník + nové rameno ) a on se postará o nápravu, pouzdra udělá delší z karobronzi aby tolik netrpěly a je to cajk a auto to přežije..
Celé mě to vychází dle náročnosti max do 1500,- i s novým ramenem..
- kopec
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlín
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Karobronz taky zvažuju. Takže nejdřív sehnat tu ohnutou tyč , pak vyndat hliník a vyrobit pouzdra. No, to se asi za jeden den nestihne, ale snad to nějak dáme Někdo tady dával i návrh na odvrtání toho hliníku a montáž maznice. Je fakt, že kluci mají mazivo do 1100 C a víc by ten motor snad pálit neměl - teda aspoň myslím Ta ohnutá tyčka origo, nebo v náhradě? A když tak který obchod? Snad pak bude autí zas jak nové, je to náš mazel - a koho taky ne, že? Když vidím souseda, jak se s rodinkou cpe do fabie -
- kopec
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Zlín
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
Takže přátelé kamarádi
Promazání jsem zkusil jako nouzovou náhradu do té doby, než bude kámoš soustružník k dispozici.Nepomohlo to vůbec, asi i to vlhko dělá svoje. Takže nyní dám na vaši radu. Pouzdra z karobronzi a trošku delší, aby byla míň namáhána. Nevím, jestli máme na firmě brusku na kulato, zkusím se zeptat. Ale radši bych tu tyčku viděl novou. Jen nevím, jak se to jmenuje, díly vždycky objednávají v autodílně, kam našeho Šarika vozíme. A většinu rad jsem vyčetl tady. Tzn zkusím se tam zeptat, jinak ještě u vw, ale ti asi levní nebudou. Jen stěrače na okno stály litr
Promazání jsem zkusil jako nouzovou náhradu do té doby, než bude kámoš soustružník k dispozici.Nepomohlo to vůbec, asi i to vlhko dělá svoje. Takže nyní dám na vaši radu. Pouzdra z karobronzi a trošku delší, aby byla míň namáhána. Nevím, jestli máme na firmě brusku na kulato, zkusím se zeptat. Ale radši bych tu tyčku viděl novou. Jen nevím, jak se to jmenuje, díly vždycky objednávají v autodílně, kam našeho Šarika vozíme. A většinu rad jsem vyčetl tady. Tzn zkusím se tam zeptat, jinak ještě u vw, ale ti asi levní nebudou. Jen stěrače na okno stály litr
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: MOTOR: napínací mechanizmus klínového řemene alternátoru
V ETCE to je jako náhradní díl dle VIN v origu to stojí kolem 700,- a v náhradě +/- taky já to kupoval od TOPRANu v AllStaru..
Origo číslo by mělo být : 028 903 308G
Náhrada TOPRAN : 109743
Origo číslo by mělo být : 028 903 308G
Náhrada TOPRAN : 109743