ramena zas a znovu
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- Bobo_Petřvald
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 29.05.2012 11:38
- Bydliště: Petřvald (okr. Karviná)
ramena zas a znovu
Cau cau, kluci potřebuju radu.. vím že se to tu probírá pořád dokola, ale nikde jsem nenašel nějakou radu, jak zjistím které rameno mám špatný.. pořád přemýšlím jestli měnit celou sadu, nebo jen zjistit které jsou špatné a vyměnit jen špatné. Díky za rady a názory...
- pasat
- VWexpert
- Příspěvky: 3451
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: kósek od Kladna
Re: ramena zas a znovu
X-krát to tu bylo řečeno : VÝMĚNA RAMEN JE NEJLEPŠÍ UDĚLAT CELOU SADU. Jinak tě to stojí cca. 2-krát tolik ...
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: ramena zas a znovu
No tak špatné rameno nebo spíš konkrétní čep se hledá blbě. Já jsem měl podezření na horní ramena a jejich čepy a dokud jsem je nevysunul z těhlice, tak se tvářily i přes nadzvedávání montpákou O.K. No a byly v háji. Měnil jsem pouze jednu stranu. Horní na druhou stranu mám koupené, ale nebyly na tom tak špatně. Vyměním je při příští demontáži pružící jednotky. Stejně chci zvednout podvozek. Takže když to shrnu, tak jdu proti zažité praxi měnit vše naráz. Ale zase mám jistotu, že ten zbytek je v čepech ještě pevný. Jinak cenově se sada samozřejmě vyplatí daleko víc, než kupovat po kusech. Takže pokud nejde o půl nápravy, tak bych se toho nebál.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
- hasmen
- Člen klubu
- Příspěvky: 962
- Registrován: 24.02.2011 22:49
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: ramena zas a znovu
Víš,jak jsem to zjistil já?Zajel jsem na STK a tam na tom jejich "lomcovadle" se ukázalo,jak na tom moje ramena jsou ...Bobo_Petřvald píše:Cau cau, kluci potřebuju radu.. vím že se to tu probírá pořád dokola, ale nikde jsem nenašel nějakou radu, jak zjistím které rameno mám špatný.. pořád přemýšlím jestli měnit celou sadu, nebo jen zjistit které jsou špatné a vyměnit jen špatné. Díky za rady a názory...
Vyměnil jsem celou sadu,ale bojím se sem znovu napsat značku,abyste se mi nesmáli jak jsem byl blbej
- PlusOne
- Moderátor
- Příspěvky: 10258
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Haná :-D
Re: ramena zas a znovu
Tak to bude nějakej HART anebo MAXGEAR, což?
Na životě miluju tu pestrost - každej den mě nasere někdo jinej...
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: ramena zas a znovu
Misky na STK odhalí jen opravdu hodně špatné čepy, případně utržené silenty.
Vzhledem ke konstrukci nápravy, kdy v sestaveném stavu je vše napruženo, ani montpáka a všelijaké hupcuk taktiky taky nejsou jisté. Opravdu jedině všechny čepy vyndat a pak je důkladně rukou/kleštěma (podle tuhosti) otestovat. Ale důležité je otestovat v kompletním radiusu jejich působení, protože v jedné poloze se mohou zdát v pořádku a když je otočíš , tak jsou vymleté. Měnit celou nápravu, když je v řiti jen jedno rameno mi přijde taky jako plýtvání těžko vydřenými penězi.
Takže pokud máš čas, prostor, nářadí a trochu zručnosti, doporučuji to otestnout, jak jsem psal.
Já si vždy po případné kompletní výměně ramen ta použitelná ponechávám, protože nikdy se nestane, že by všechna byla v perdéli. Pak v případě nouze mám pro co do skříně sáhnout a klidně o několik desítek tisíc km oddálit nevyhnutelné.
Vzhledem ke konstrukci nápravy, kdy v sestaveném stavu je vše napruženo, ani montpáka a všelijaké hupcuk taktiky taky nejsou jisté. Opravdu jedině všechny čepy vyndat a pak je důkladně rukou/kleštěma (podle tuhosti) otestovat. Ale důležité je otestovat v kompletním radiusu jejich působení, protože v jedné poloze se mohou zdát v pořádku a když je otočíš , tak jsou vymleté. Měnit celou nápravu, když je v řiti jen jedno rameno mi přijde taky jako plýtvání těžko vydřenými penězi.
Takže pokud máš čas, prostor, nářadí a trochu zručnosti, doporučuji to otestnout, jak jsem psal.
Já si vždy po případné kompletní výměně ramen ta použitelná ponechávám, protože nikdy se nestane, že by všechna byla v perdéli. Pak v případě nouze mám pro co do skříně sáhnout a klidně o několik desítek tisíc km oddálit nevyhnutelné.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- M@ty
- VWexpert
- Příspěvky: 3331
- Registrován: 30.05.2012 13:00
- Bydliště: Karlovarsko
Re: ramena zas a znovu
Přesně tak. Mě v teď v garáži čekají na své uplatnění obě levá horní ramena LMI a ty staré originální z r. 2001 to zatím nevzdají. Ale při poslední rozborce už čepy nebyly úplně tuhé. Vůle ale ještě nebyla, tak čekám že začnou klepat a zatím nic. Také mi přijde zbytečné to měnit jako celek, pokud je v háji pouze jedna část. Podmínka je vědět v jakém stavu je zbytek. Po částech se to nevyplatí měnit.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi
- hasmen
- Člen klubu
- Příspěvky: 962
- Registrován: 24.02.2011 22:49
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: ramena zas a znovu
KRAFT...PlusOne píše:Tak to bude nějakej HART anebo MAXGEAR, což?
-
- Jezdec
- Příspěvky: 462
- Registrován: 17.02.2013 20:00
Re: ramena zas a znovu
hele ja jsem taky koupil kraft a zatim docela drzi....ale je fakt ze jsem pred montazi sundal vsechny mazety napral jsem tam vazelinu ktery tam bylo co by se za nehet veslo...a z tech modrejch krytek ktery byly nasazeny na cepu kdyz ti prisly jsem vyrezal diru a drazku aby se daly nasadit na manzetu cepu...udelal jsem to proto ze polaci neumej delat gumu a po kratky dobe se ti ty manzety rozsypou dostane se ti tam pracha voda a muzes to vyhodit....takze v podstate mam dvoji ochranu cepu...jedna je gumova prachovka a na tom jeste nasazenej plastovej kryt...a muzu rict ze zatim drzej...je fakt ze se teda vyhybam diram co to jde protoze kdyz trefis diru tak ti dobra izolace od prachu a vody je k hovnu a stejne se vylagrujou ...ale mas aspon trosku klid na dusi...kraft jsem koupil protoze jsem mel cepy totalka a na LMI jsem zrovna opravdu nemel...ale za 2800 i kdybych to mel kupovat kazdej rok .....a to jsem vlastne vymenil jen jednu stranu protoze ta druha byla jeste ok takze mam jeste rezervu na druhou stranu
Je to pašák a baští 5,5 litru ropy na 100, 1,9 TDI PD, 85 kw
- MVM
- Řidič
- Příspěvky: 127
- Registrován: 31.08.2011 12:15
Re: ramena zas a znovu
Ahoj všem.Tak jsem také uplynulý víkend nechal měnit ramena,už to bylo moc slyšet:-)Měl jsem tam MEYLE HD a měly kolem 80.000km
Takže jsem použil opět ty samé...
S jinými zkušenost nemám:-)
Takže jsem použil opět ty samé...
S jinými zkušenost nemám:-)
VW Passat 1.9 Tdi/96kw variant 4Motion 2004, EGR ON , JAWA 350/634 r.v 1974
-
- Řidič
- Příspěvky: 70
- Registrován: 16.01.2009 16:24
Re: ramena zas a znovu
ahoj, taky jsem měnil, a po částech, ale jen pro to že pracuji v autodílech a vím co která značka dodává a z jaké fabriky... měnil jsme všechny 4 horní ramena...a dával jsem MOOG ....
Seat Ibiza // Camo // Cupra look // 1.9TDi
VW Passat 3B6 // Highline // 2,5TDi
VW Passat 3B6 // Highline // 2,5TDi
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: ramena zas a znovu
tomu MOOgu bych moc nevěřil no uvidiš jak dlouho ti vydrži