Pomaly ohřev AKL
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 08.05.2010 15:46
- Bydliště: Velké Meziříčí
Pomaly ohřev AKL
Zdravím.
Mám GIV r.v 99 1,6 SR AKL 74KW. Měnil jsem termostat jelikož se chladící kapalina nezahřála víc jak na 80 stupňů a zároveň i čidlo teploty. Dřív se to po pár kilometrech zahřálo aspon nad 70 ale ted se mě to nezahřeje na 90 dřív něž po 10Km pak už rafika drží krásně uprostřed. Hadice z termostatu je studená (na obr. ozn červenou šipkou), ohřeje se až těsně něž sepne ventilátor pokud to testuju na stojicim autě, ale druhá co vede z motoru je během chvilky teplá(na obr. ozn zelenou šipkou). Pokud jedu kratši trasu a než se motor zahřeje ho vypnu např při 70 stupních tak když přijdu za 10min tak ma krasně 90 a termostat je otevrenej. Co se dá dělat pro to abych nejezdil furt se studenym motorem a nežralo to i trávu u silnice(nedostanu se pod 8l/100km a to mám lehkou nohu,sice jsem z vysočiny ale itak mě to přijde dost)? U škodovky 120tky se dával kryt před chladič na zimu ale to už mě přijde snad překonaný. Když jsem měl dřív Superba 2.0 85Kw tak ten topil po 1 kilometru a 90 měl po 2 a spotřeba taky 8l tak snad není možný aby se menší motor ohříval mnohem déle.
Díky
Mám GIV r.v 99 1,6 SR AKL 74KW. Měnil jsem termostat jelikož se chladící kapalina nezahřála víc jak na 80 stupňů a zároveň i čidlo teploty. Dřív se to po pár kilometrech zahřálo aspon nad 70 ale ted se mě to nezahřeje na 90 dřív něž po 10Km pak už rafika drží krásně uprostřed. Hadice z termostatu je studená (na obr. ozn červenou šipkou), ohřeje se až těsně něž sepne ventilátor pokud to testuju na stojicim autě, ale druhá co vede z motoru je během chvilky teplá(na obr. ozn zelenou šipkou). Pokud jedu kratši trasu a než se motor zahřeje ho vypnu např při 70 stupních tak když přijdu za 10min tak ma krasně 90 a termostat je otevrenej. Co se dá dělat pro to abych nejezdil furt se studenym motorem a nežralo to i trávu u silnice(nedostanu se pod 8l/100km a to mám lehkou nohu,sice jsem z vysočiny ale itak mě to přijde dost)? U škodovky 120tky se dával kryt před chladič na zimu ale to už mě přijde snad překonaný. Když jsem měl dřív Superba 2.0 85Kw tak ten topil po 1 kilometru a 90 měl po 2 a spotřeba taky 8l tak snad není možný aby se menší motor ohříval mnohem déle.
Díky
- cubic214
- Závodník
- Příspěvky: 528
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Žilina (SK)
Re: Pomaly ohřev AKL
nesmrdi ti nahodou ked zapnes kurenie?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 08.05.2010 15:46
- Bydliště: Velké Meziříčí
Re: Pomaly ohřev AKL
Mam climatronic na 21° takze me to ted jak je kosa topi v podstate furt ale i kdyz to dam naplno tak citim jen teplo nic vic
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 15.09.2013 14:06
Re: Pomaly ohřev AKL
Zdravím,
mám stejný problém,mám manual klimu a v autě je cítit nemrzka,voda se neztrácí a topí normál.Kde je teda zakopáný pes????
Podařilo se to někomu rozlousknout???
Dík
mám stejný problém,mám manual klimu a v autě je cítit nemrzka,voda se neztrácí a topí normál.Kde je teda zakopáný pes????
Podařilo se to někomu rozlousknout???
Dík
- marfy8
- VWsenior
- Příspěvky: 2474
- Registrován: 23.11.2011 22:25
- Bydliště: Prostřední Bečva
Re: Pomaly ohřev AKL
Prosakující radiátor...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 15.09.2013 14:06
Re: Pomaly ohřev AKL
Radiátor mě napadl,ale jak to souvisí s pomalým ohřevem motoru a žádnou ztrátou kapaliny???
- marfy8
- VWsenior
- Příspěvky: 2474
- Registrován: 23.11.2011 22:25
- Bydliště: Prostřední Bečva
Re: Pomaly ohřev AKL
Když ti prodakuje radiátor nemusí se hned ztrácet z expanzky. Stačí když to je jen fakt malé množství, pár kapek a už cítíš smrad... A v zimě budeš mít možná mastné okno (vlastní zkušenost)...
Se zahřátím to nevím ale už je docela zima, tak se to může ohřívat pomaleji. Ale tak to se těžko radí, možná zase blbý termostat. Nejlepší je ho vždycky předem aspoň testnout v hrnci...
Se zahřátím to nevím ale už je docela zima, tak se to může ohřívat pomaleji. Ale tak to se těžko radí, možná zase blbý termostat. Nejlepší je ho vždycky předem aspoň testnout v hrnci...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 08.05.2010 15:46
- Bydliště: Velké Meziříčí
Re: Pomaly ohřev AKL
Pokud by ale byl zase špatnej termostat tak by byla hadica z termostatu spíš furt teplá ne?
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Pomaly ohřev AKL
termostat bude spiš furt otevřený tudiž je otevřeny velký okruh tim padem teplota neleze na horu tak jak má
- alfik666
- Jezdec
- Příspěvky: 346
- Registrován: 09.08.2012 20:40
Re: Pomaly ohřev AKL
Termostat bude pootvoreny. Mam to same. Minuly rok novy termostat,po 2km uz bola rucicka na na 80. Mam to z prace do kopca. Tento rok sa po 2km ma problem odlepit. Inak motor sa zohreje normalme na 90,ale az tak po 4-6km. Za studena asi termostat dobre netesni.
Passat 1.8T APU
Alfa 156 2.4 JTD
Alfa 156 2.4 JTD
-
- Nový člen
- Příspěvky: 14
- Registrován: 08.05.2010 15:46
- Bydliště: Velké Meziříčí
Re: Pomaly ohřev AKL
Tak sem dneska vymontoval termostat a testnul ho na varici. Za studena je zavrenej a otevira nekde kolem 85 stupnu a po ochlazeni zase plynule zavira. No nic beru karton a jdu ho nabastlit na pulku chladice. Uz me nebavi to furt rozdelavat, pak to furt tece takze utesnit silikonem a stejne to furt nejde podle predstav. Uz sem menil hodne termostatu ale takovy problemy sem nikdy nemel....
- paprika44
- Řidič
- Příspěvky: 159
- Registrován: 16.09.2012 21:08
Re: Pomaly ohřev AKL
Pořád nikdo neví co to může být ? Já včera měnil termostat a nezahřeju motor ..... zahřeju ho až po 14 km svižnější jízdy což je strašně moc, když do práce to mám 11 km ....... nemůže to dělat velký poměr nemrznoucí směsi G12 ? Mám jí tam více než vody. Čidlo teploty motoru jsem taky měnil ......
Golf IV 1.4 16v AHW r.v. 98/99 modrá metla ---- Brzdy Brembo MAX, Sport. volant Top Drive Victor, Simota sportovní sání, Cesam Sport 205/45 R16, sportovní pružiny 35/25mm
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 15.09.2013 14:06
Re: Pomaly ohřev AKL
Taky na to nemuzu pořád přijít,termostat uvařený a chodí jak má.Už mě napadá snad jen těsnění pod hlavou...
- jurod
- VWsenior
- Příspěvky: 2302
- Registrován: 28.03.2010 15:15
- Bydliště: Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomaly ohřev AKL
Hoši, chce to vypozorovat...nic více a nic méně Vám nemohu poradit...
To co popisuje goodfeel v prvním příspěvku ohledně toho, která hadice je studená a která horká, je správné.
Vrchní hadice vede od motoru, tudíž se ohřívá jako první...spodní hadice by měla být studená do otevření termostatu, který tím, že se otevře, pustí studenou vodu do motoru a otevře velký okruh, takže voda z vrchní hadice, zelená šipka v prvním příspěvku se dostává níže do chladiče a tím se ochladí...To je celý princip...
Takže, pokud Vám to správně funguje...do 87C by měla zůstat voda v chladiči studená...a taktéž i v spodní hadici...je možné, že bude trochu teplejší jako když nakopnete motor, protože teplo se přenáší i mezi částicemi jedné látky...Každopádně nebude spodní hadice tak horká jako ta vrchní, pokud je termostat zavřený...Tohle si myslím, že dokáže otestovat skutečně každý.
Pokud Vám to takhle funguje, tak ve vašem případě by mělo být vše v pořádku. Pokud by termostat naopak neotevíral, řešili by jste opačný problém a to přehřívání.
Za předpokladu, že termostat funguje správně a dokonce jste to zkoušeli v hrnci s vodou...taktéž funguje teplotní čidlo a auto se nepřehřívá, funguje tedy pravděpodobně normálně.
Venku je už dost chladno, taktéž pochybuji, že tady někdo měří na kilometry, kdy se mu zahřeje auto...Také to je hodně individuální...každý má jiný jízdný styl, také jde o účinnost motoru..."ne o obsah jako takový"...třeba tdi s vyšší účinností se ohřívá ještě déle jako motor benzínový..protože ten promění více nevyužité energie na teplo.
Tady bych chtěl také upozornit na to, že při funkčním termostatu můžete dát karton i přes celý chladič, ale auto se vám dříve neohřeje, protože funkční termostat pouští vodu do chladiče resp. otvírá velký okruh až když je motor v provozní teplotě...tedy cca. 87C do té doby funguje malý okruh...a chladič je defakto nefunkční...
Jediné v čem ten karton pomůže je, že trochu zabrání v průniku studeného vzduchu přes chladič na steny motoru...podle mně to je ale zanedbatelné...Naopak u auta v provozní teplotě může bránit chlazení.
Co se týče vysokého množství G12 v chladící kapalině, tedy nad 60%, to by právě naopak způsobilo horší chlazení a "rychlejší" ohřev motoru.
To co popisuje goodfeel v prvním příspěvku ohledně toho, která hadice je studená a která horká, je správné.
Vrchní hadice vede od motoru, tudíž se ohřívá jako první...spodní hadice by měla být studená do otevření termostatu, který tím, že se otevře, pustí studenou vodu do motoru a otevře velký okruh, takže voda z vrchní hadice, zelená šipka v prvním příspěvku se dostává níže do chladiče a tím se ochladí...To je celý princip...
Takže, pokud Vám to správně funguje...do 87C by měla zůstat voda v chladiči studená...a taktéž i v spodní hadici...je možné, že bude trochu teplejší jako když nakopnete motor, protože teplo se přenáší i mezi částicemi jedné látky...Každopádně nebude spodní hadice tak horká jako ta vrchní, pokud je termostat zavřený...Tohle si myslím, že dokáže otestovat skutečně každý.
Pokud Vám to takhle funguje, tak ve vašem případě by mělo být vše v pořádku. Pokud by termostat naopak neotevíral, řešili by jste opačný problém a to přehřívání.
Za předpokladu, že termostat funguje správně a dokonce jste to zkoušeli v hrnci s vodou...taktéž funguje teplotní čidlo a auto se nepřehřívá, funguje tedy pravděpodobně normálně.
Venku je už dost chladno, taktéž pochybuji, že tady někdo měří na kilometry, kdy se mu zahřeje auto...Také to je hodně individuální...každý má jiný jízdný styl, také jde o účinnost motoru..."ne o obsah jako takový"...třeba tdi s vyšší účinností se ohřívá ještě déle jako motor benzínový..protože ten promění více nevyužité energie na teplo.
Tady bych chtěl také upozornit na to, že při funkčním termostatu můžete dát karton i přes celý chladič, ale auto se vám dříve neohřeje, protože funkční termostat pouští vodu do chladiče resp. otvírá velký okruh až když je motor v provozní teplotě...tedy cca. 87C do té doby funguje malý okruh...a chladič je defakto nefunkční...
Jediné v čem ten karton pomůže je, že trochu zabrání v průniku studeného vzduchu přes chladič na steny motoru...podle mně to je ale zanedbatelné...Naopak u auta v provozní teplotě může bránit chlazení.
Co se týče vysokého množství G12 v chladící kapalině, tedy nad 60%, to by právě naopak způsobilo horší chlazení a "rychlejší" ohřev motoru.
VW GOLF IV 20V TURBO 132kw
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=206636" onclick="window.open(this.href);return false;
váha vzduchu, RJ motoru, RJ ABS, budíky, filtrbox na prodej..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=231905" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kubos32
- Profík
- Příspěvky: 1015
- Registrován: 08.12.2009 20:07
- Bydliště: KarVWina
Re: Pomaly ohřev AKL
Paprika44: nemaš nahodou ulomeni ten kus plastu co je na fotce označeni ? protože když ten plast je ulomeny tak termostat nefunguje
Vw Golf 4 . 3dveř