MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Ventil N75 pracuje jako přepínač. Takže by nemělo být možné, aby současně spojoval oba vstupní kanály VAC a ATM. To by pozbývalo smyslu.
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Tak ventil jsem vyčistil lihem a WD40, ještě jsem zkusil několikrát za sebou zahýbat tyčkou mezi podtlakovou plechovkou a turbem. Dnes jsem byl v Plzni, celou cestu tempomat cca 120km/h a nouzák ani jednou. Tak snad...
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Že by to WD40 vyřešilo? Vlastně proč by ne?
Jinak krátkodobě lze ventil N75 nahradit ventilem N18 z ovládání EGR (pokud nemáš motor 1Z,AHU nebo ANU). Systém EGR se odpojí a jeho ventil N18 se použije místo ventilu N75. Ale dlouhodobě se to nedoporučuje, protože jehla ventilu N18 je z méně odolného materiálu a ventil by dlouho nevydržel. Nicméně na dojetí domů to v klidu stačí.
Jinak krátkodobě lze ventil N75 nahradit ventilem N18 z ovládání EGR (pokud nemáš motor 1Z,AHU nebo ANU). Systém EGR se odpojí a jeho ventil N18 se použije místo ventilu N75. Ale dlouhodobě se to nedoporučuje, protože jehla ventilu N18 je z méně odolného materiálu a ventil by dlouho nevydržel. Nicméně na dojetí domů to v klidu stačí.
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
WD40 je malý zázrak
Teď vážně. Protože jsem neměl kromě lihu doma nic jiného, tak jsem použil WD40 k vyčištění a promazání. Nechal jsem ho ve ventilu chvíli působit, pak profoukl a vylítla nějaká černá sr..ka .
Teď vážně. Protože jsem neměl kromě lihu doma nic jiného, tak jsem použil WD40 k vyčištění a promazání. Nechal jsem ho ve ventilu chvíli působit, pak profoukl a vylítla nějaká černá sr..ka .
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Existuje nějaké schéma,odkud kam mají hadice těch tří elektromagnetických ventilů vést abychom se zaškolili,jak to přesně funguje,celá ta soustava?
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Existuje. Stačí vědět rok výroby a typ motoru a ETKA poví hodně.
V příloze je např. motor AFN, rok 1997.
V příloze je např. motor AFN, rok 1997.
- Přílohy
-
- AFN 1997.pdf
- (38.01 KiB) Staženo 680 x
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
To AUTO1:
Omlouvám se za pozdní odpověď, koukal jsem jen sem a SZ jsem si nevšiml - nepřihlašoval jsem se.
Takže jestli to ještě pomůže, tak je to zde:
Omlouvám se za pozdní odpověď, koukal jsem jen sem a SZ jsem si nevšiml - nepřihlašoval jsem se.
Takže jestli to ještě pomůže, tak je to zde:
- Přílohy
-
- sharan 2001 auy.pdf
- (47.66 KiB) Staženo 719 x
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Svatá pravda. Shodou okolností jsem dnes mluvil i s člověkem ze škodovky a ten mi to taky potvrdil.Marek77 píše:Z Octavie tam pasuje (edit: N75), ale má jinou svorkovnici. Muselo by se to předělat.
N75 na Octavii tu mám a dokonce i se svorkovnicí (takže by to stačilo přepinovat).
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 27.04.2011 20:10
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Caute chlapy mam prosbu a nevim jestli to sem patři, v servisu jsou z toho paka a taky vy velky prd. Při jizde mi to jakoby sičelo za palubovkou většinou při zaběru od cca 1700 otaček nahoru je to vmístech nekde u egr ventilu ten jem už nechal vičisti a pořad to same.Předem děkuji. Alhambra 85kw 2002 .Nejsem novy Galaxy od roku 2001 do 2005,pak Alhambra signo 85kw od 2005 do 2010 max spokojenost, od 2010 do 2011 Nissan Pathfinder 2.5.DCI zklamaní,Ted Alhambra 85kw pd ale holatko. :yahoo:paolo69seznam.cz
- Tomik-VW
- Řidič
- Příspěvky: 150
- Registrován: 28.05.2010 09:44
- Bydliště: Žandov u CL
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Zdravím kluci,chci si jen potvrdit to co si myslim,trochu to spadá do sekce nouzový režim.Ale jel jsem předevčírem do prahy odvíst na podvalu auto,a spadlo mi to do nouzáku.Když jezdím solo,tak auto jede ok,až na díru ve víkonu po 3000tis.otáčkách,to vždycky auto nemělo víkon,a pak zas nabralo.Jelikož lopatky čisté,turbo nový,baňka tlaku ok,a hadičky taky,tak mě napadl ventil N75,ten jsem tam před půl rokem fláknul z 85kw PD.Dneska jsem ho vyměnil za jiný N75,a auto jede radykálně líp,ale stejněje tam trochu ta díra ještě cítit.Tak se ptám,musí bejt ventyl N75 stejný dle vírobce k danému tipu motoru???v mém případě AFN...ptám se proto jestli si mám koupit ten ventil co tam má být podle tipu auta,nebo jestli jsou všechny stejný.Něko tady už psal,že jsou každý jiný,a někdo zas že jsou stejný.....
-
- Řidič
- Příspěvky: 130
- Registrován: 28.08.2010 06:17
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Zdárec. Kdyby někdo chtěl ten ventil N75 tak jsem doma rozebíral Toledo 81 KW AFN a jeden tam byl a druhej byl v kufru jako náhradní tak snad jsou vpořádku. Cena kolem 500? Jak se dostanu tak to hodím i do sekce inzerátů. Nejlíp na mail dvorky1@seznam.cz
-
- Řidič
- Příspěvky: 137
- Registrován: 16.12.2011 19:59
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Ahoj chlapci. Mám takový dotaz. Už delší dobu se mi zdá, že auto prostě nejede tak, jak má. Přišel jsem na to, že se mi nehýbe regulace turba a tak jsem šel po hadičkách, ty se zdají být v poho. Ale když jsem došel k ventilu N75 a vyndal ho, tak jsem přišel na to, že "ten plast" ( tělo toho ventilu ) je nějaké popraskané. Když jsem vypojil tu spodní hadici, najednou na mě zasyčel vzduch. Je mi jasné, že ten ventil se musí vyměnit, ale spíš mi jde o to, že jestli tím, jak je to tělo popraskané to nehýbe s tou regulací turba nebo je ještě nutné hledat závadu jinde.
Edit 3.7.
Tak dneska při návštěvě VW v Německu jsem se dozvěděl, že to není ventil, který reguluje tlak turba, ale ventil, který má co dočinění s výfukovými plyny. Víc jsem tomu němcovi nerozuměl. Je to tedy něco jako u ropáků ERG ventil? Můžete mi někdo poradit, kde u mého motoru hledat N75, který reguluje tlak turba?
Edit 3.7.
Tak dneska při návštěvě VW v Německu jsem se dozvěděl, že to není ventil, který reguluje tlak turba, ale ventil, který má co dočinění s výfukovými plyny. Víc jsem tomu němcovi nerozuměl. Je to tedy něco jako u ropáků ERG ventil? Můžete mi někdo poradit, kde u mého motoru hledat N75, který reguluje tlak turba?
VW Sharan I 2000, 1.8 T 20V AJH
- Petr9408
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 01.11.2013 21:33
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Zdravím hoši.. asi sem píšu špatně ale chci se zeptat k čemu slouží ventil n75.. Mam vento TDI 66kw a neslším že by mi cvakal jaký má vliv na turbo?
-
- Řidič
- Příspěvky: 137
- Registrován: 16.12.2011 19:59
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Tak jsem se konečně dokopal k tomu vyřešit problém s autem. Bylo v háji čidlo atmosferického tlaku. Nové mě sice vyšlo na 2,5 ale auto jede jako kráva... Ale půjde do světa... :c)
VW Sharan I 2000, 1.8 T 20V AJH
-
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 22.02.2010 10:23
- Bydliště: Banská Bystrica, SR
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Technický dotaz - stretli ste sa niekedy s tým, že po vypnutí motora N75 ešte chvílu vrčí?
len pre info - dával som novú pierburg /prvovýroba/
len pre info - dával som novú pierburg /prvovýroba/