problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od termotulen »

Dále pokud by to bylo tím vstřikem, tak by to ale zase nesyčelo, to zas může profukovat turbo (banka-táhlo), Je tam asi víc problému s přeplnováním, vstrikama a turbem, IC měl malou dirku tak taky musel vyměnit, ale problémy bohužel zůstaly.
Takže asi vyměnit gumovou trubku za EGR, vyměnit asi vadnej vstřik a stím turbem, to teda nevím

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od majkl1 »

Tobě jednoduše někde mizí tlak ze sání (pravděpodobně). Takže najdi díru a bude po problému :-)
Uvidíš, nakonec to bude prkotina za pár korun. :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od termotulen »

No já sem hledal a hledali jsme a nic, bud špatně nebo nevím. A ty máš svůj vlastní servis? Případně by si věděl, jak vyřešit problém? Kdybych měl cestu přes Vysočinu, že bych se zastavil...

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od termotulen »

Tak mi dělal dnes další servisák na mém pašíkovi, bylo toho víc, byla prasklá zakroucená hadice, prý prasklina asi 10cm, přepláený všechny žhavičky nefunkční čidlo snímání teploty, ale ještě co je horší, tak je špatnej řídící vstřik, prej by ho bylo třeba vyměnit, docela mě překvapilo, že řešil tu prasklou hadici výměnou za jinou a dal tam nějakou trubku a stáhl kroužky a povídal že by do budoucna bylo dobré tu hadici dát origo, to jsem teda zas byl překvapen, zase se k tomu budu muset vracet, auto jinak má tah, ale hulí dál a to hlavně při startu vylítne černej dým a na zemi jakoby flek vysypanýho popela, děs.
Říkal, že na posledním válci jak je řídící vstřik, tak byla žhavička celkem dost nasátá naftou a říkal že by stím bylo potřeba něco udělat, že hrozí, že mi to může propálit i píst.
Tak co myslíe, koupit novej vstřik nebo sehnat použitý?

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od majkl1 »

Řídící vstřik je ten na třetím válci, nikoliv čtvrtém, ale to jedno.
Pokud je špatný tento vstřik, měla to nahlásit diagnostika. Bez něho ECU nemá informace o začátku ani délce vstřiku, což je jedna z klíčových veličin. Proto ti to může hulit - moc dlouhá doba vstřiku (moc paliva).
Zda nový nebo použitý záleží od financí, které do toho chceš/můžeš pustit. :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od termotulen »

JJ asi áno, pletu si to - jsem lajk. Je to ten s tím čidlem, na dignostice to byl právě ten který je vadný prý špatná tryska, ta koncovka. Povídal mechanická závada. Tak žjištoval jsem kolik to stojí a samotnéj vstřik je drahej, když koupím nějakej starší tak můžou být taky chycené, tak co je dát na repas?, nemuselo by to být tak drahé, ale asi se udělají rovnou všechny čtyři, vymění se jim ty tyčinky a mohlo by to být zase OK, snad by cena nemusela překročit 3000,-

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od majkl1 »

Stále ti mám pocit, že nefunkčnost tohoto třetího vstřiku mechoš určil tím, že na diagnostice uviděl čtvrté políčko bez hodnot (proto to tvrzení, že čtvrtý vstřik je vadný). Ono u rotačky se nezobrazují hodnoty u všech čtyřech válců. Pouze u těch, které nejsou s řídícím vstřikem. Zobrazené hodnoty jsou porovnání vůči tomuto řídícímu vstřiku. On sám není k čemu porovnávat, proto to políčko je prázdné. U PD je to jinak.
Vadný řídící vstřik by se poznal na paměti závad, případně možná na předvstřiku - TDI-graf.
Ale to je jen moje domněnka, jak mi to celé vyzní. Možná to mechanik udělal tak, jak píšu a ty jsi to jen nesprávně popsal. Fakt nevím.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od CentriFUGA »

Jinak jak píšeš hadici - jestli byla prasklá ta zkroucená, tak jsem jí teď měnil (mě to teda problém s hulením a syčením vyřešilo) - čína stojí 1000-1300,- originál VW/ŠKODA vyšla 1850,- takže jsem dal origo a mám klid. To že ti tam někdo nabouchal nějakou jinou hadici - tak problémy neodstraníš, dej tam co tam má patřit a pak zjistíš jestli to bylo tim a nebo ne ... mohl ti tam dát jinou hadici a ta taky někde přisává a třeba netěsní a tím pádem problém nevyřešíš...

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od termotulen »

Tak mě vymizely ty problémy se syčením, tím že to padalo do nouzáku a mělo to zrátu výkonu, auto ted jede pěkně, jen to víc hulí když tomu víc osolím a nejvíc při předjíždění do kopců a taky při startu to dost zadýmí, problém s tahem jsem vyřešil, ta trubka tam je zatím provizorně, asi tam časem dám origo vzduch. hadici. Už to za jízdy ale dými nín, před tím servisem, mě to hulilo už při 2000 ot, ted ve vyšších ot. a to hlavně když sešlápnu plyn nadoraz, když ho přidávám pozvolna, tak to nehulí.

Já právě nevím, říkal mě že ta koncovka vstřiku bude mechanicky špatná, já přesně nevím jaké měl hodnoty na vagu, já u toho vubec nebyl, jen mi řekl, že je problém u řídíciho vstřiku a nemá na to mašinu aby ty vstřiky proměřil.
Já jsem dnes volal k jedné firmě co se zabývjí vstřikama a čerpadlama a řekli mi, že většinou zákazníků doporučují repas všech čtyř vstřiků, tak se tam pojedu v pondělí domluvit a uvidím, jak to bude, jestli by byl jen ten repas jednoho vstřiku o dost levnější tak možná naslepo udělat ten řídíci, povídali že se to pohybuje okolo 2000-4000 (všechny 4 vstřiky)
Podle příznaků je prostě zřejmé, že mám se vstřiky problémy i předchozí majitel povídal, že jeden je načatý. Auto má nalitané 255 tisíc, chcu ho nejmín do 450 tiscíc než shnije :-)

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od termotulen »

Dnes jsem se naháněl se starší audi A4 dle ročníku šlo znát, že je to taky staré TDI bud 66 nebo 81 kw, naháněly jsme se dokopců, ale při plným knedlíku jsem mu ujížděl, tak měl zřejmě verzi 66kw, ale co bych chtěl říct, že jsem i při rychlejší jízdě nepocítil, že by mě auto kouřilo, když mám podezření na jeden vstřik.
Je možné že chvíli po opravě té vzduch.hadice bylo asi v sání případně ve výfuku asi nahromaděný popel po té prasklé trubce, je možné že už to kouřit nebude, skusím to zítra osolit na trojku do 3500 ot./min jestli něco vylítne nebo ne. Každopádně ale změřit vstřiky pojedu a případně udělam repas jednoho toho hlavního a nebo všech podle ceny.

Nevíte kde sehnat vzduch.trubku ta co je pod turbem, taková zakroucená? sice to nějak opravil, ale chcu tam origo trubku, nemůžu to sehnat, jen v Kelly starline za 970,- ale raději bych origo případně z vrakáče....

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od CentriFUGA »

POZOR na jednu důležitou věc - mě to při prudkým zrychlení chvilku začoudilo a hned přestalo a nekouřilo, ale když jsem přidával jen zlehka tak to čadilo hodně !!! Bylo to tím, že turbo tlačilo furt naplno - pokud si jel na plněj kotel, tak fungovalo téměř správně, ale při pozvolným zrychlování to tlačilo stejně naplno a pak to teprve čadilo ... když jsem jel na dálnici i 180 tak to nehulilo ...

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od termotulen »

Přesně tyto příznaky jsme měl, ty už nemám, když jedu okolo 2000 ot/min už me to nečadí, předtím jo.
Ted dupu a nečadí, jen když dam opravdu knedl, ale to se mi už dlouho nepovedlo abych zjistil že to fakt hulí, musím vyzkoušet ranní start esi nevylítnou saze, ale taky je to už menší, skoro nezjistitelné, takže už jen ten vstřik, dle diagnostiky je problem se vstrikem udajně, no mechanici toho napovídají, každej říká něco jinýho a už nevím komu se dá věřit a komu ne.

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od CentriFUGA »

Věřit takovýmu, kterej něco umí a kterej hledá pro zákazníka to nejlepší a nechce jen lehce vydělat prachy za nesmysl ... a takovejch je bohužel celkem dost ...

Uživatelský avatar
dino
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 16.05.2009 11:58

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od dino »

pred rokem,měl jsem podobný problém,hulilo to a netahlo,zaslepil EGR a byl klid,teda jen s tim hulenim,to ze to netahlo v servisu prisli na to ,ze mam vysypany katalizator,tak ho prostouchli ,nehuli a jezdi a mam klid
teda s timhle

termotulen
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 30.07.2011 13:27

Re: problémy s tahem a hulí jak lokomotiva

Příspěvek od termotulen »

Mě ted auto nehulí vůbec :D a žere jak má, dneska jsem byl na výměně váhy vzduchu, výměnný díl Bosch rovnou jsem tam picnul nový vzducháč a nevěřil jsem svým očím, jak mi ted auto pěkně tahá, hezky od spodu, předjíždení z otáček 1600-1800 i na pětku není problém, předtím to moc nešlo.

Trochu jsem strašil ze vstřikovačema a byl jsem je proměřit a říkali, že jim nakonec nic není tak je seřídily na potřebný tlak a jen pročistili ale i tak to bohužel něco stálo.

Ještě musím sehnat origo tlakovou nebo spojovací trubku tu zakroucenou co vede od turba, je tam dočasně nějaká co jsem psal v příspěvku výše.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“