Minule se tady řešil převodový olej a jeho výměna...v "jak na to" píšou, že se převodový olej měnit nemusí...
A co psali různí lidé, tak mnohdy to, co z toho vypustili moc olej nepřipomínalo..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... &start=195" onclick="window.open(this.href);return false;
Osobně si myslím, že to časem ztrácí antikorozní vlastnosti a to zejména "volnou alkalitu" bez ohledu na to, co tvrdí výrobci automobilů nebo výrobci chladících kapalin....
EDIT:
Tak jsem zjišťoval jak to vlastně tedy s těmi chladícími kapalinami je...Shorty píše:Co ta nová chladička G30, je kompatabilní s G12 a G12 plus? Jinak je nutné jí vyměnit preventivně, když to výrobce nepředepisuje a nikde nic neteče, neztrácí se a s chlazením nikdy problém nebyl?
Pro Škodovku to dodává Velvana, která to ale nakupuje a pouze balí.
Nakupuje to od německých výrobců mezi které patří i BASF a jejich Glysantin.
Co se týče nejnovější kapaliny, tak je to G13 s normou VW TL 774 J.
BASF ji dělá pod označením Glysantin GG40.
Velvana zatím v nabídce nemá...připravuje se Fridex s označením "G13".
Předchozí chladící kapalina byla G12++, které odpovídá norma VW TL 774 G.
BASF jí dělá pod označením Glysantin G40.
U Velvany není.
Ještě předtím byla G12 a G12+ s normou VW TL 774 D/F.
BASF je dělá pod označením Glysantin G30.
U Velvany je to Fridex G plus.
Podrobnější popis produktů BASF a označení podle norem VW je tady: http://www.glysantin.de/files/basf_glys ... a4_e_1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ta G30 teda nepatří mezi novinky a je kompatibilní s G12 a G12+, protože je stejná.
Jinak jsem ověřoval i tu životnost kapaliny, Velvana má vyzkoušeno 5 let, při zachování dostatečné
antikorozní schopnosti. Samozřejmě na ty inhibitory koroze působí mnoho vlivů, zejména materiál konstrukce,
pronikání kyselých zplodin ze spalovacího systému do chlazení, různé odpařování, úniky, vlhkost a to i v závislosti
na ujetých km. Takže tvrzení "doživotní" bych bral s rezervou.
Zjišťoval jsem to i přímo ve Škodě v Mladé Boleslavi a tam technik tvrdí, že oni jen kontrolují stav a to zejména hladinu
a bod tuhnutí. Prý pokud klesne, tak se dolévá chladicí kapalina a tím by se měli i obnovit z části antikorozní vlastnosti.
Upozornil jsem je na to, že je to v rozporu s výrobci chladících kapalin, kteří uvádí životnost 5 let. Prý to posunou dále
a budou to řešit...