TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od vilik »

abeljozef píše:A preco by som to mal vypisovat zrovna sem ze ....... aby sa borci CTRL - C, CTRL - V mohli cinit :wink: .
Třeba proto, že zmizí "fórové bláboly", které ti tak pijí krev. Jinak by mě fakt zajímalo, jak změříš teplotu v komoře jinak, než zabudovaným čidlem. Pokud je na to spešl postup, třeba takový, který lze provést jen na zkušební stolici, věř tomu, že 99 % lidí tu stolici nemá a kvůli tomu si ji pořizovat nebude. Ti, co ji mají, postup nejspíše znají, ale zase se neohání "fórovými bláboly", nebo sem vůbec nechodí, stejně jako tisíce majitelů SAG, kteří ani netuší přítomnost tohoto fóra. Takže pokud by ses uráčil sdělit postup, tebe to neohrozí, ostatní budou vědět, ale stějně si to nejpíš sami nezměří.
Ale jestli jsi sám vynalezl nějaký postup a chráníš si svoje know how, v pořádku. Pak je ale termín ˇforový blábol" úplně mimo mísu.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od abeljozef »

Pozri to ze sem davat svoje vedomosti je najvacsia blbost aku moze clovek spravit som zistil uz davno. A vediet to od zaciatku nebudem tu travit 2 - 3 hodiny denne ako som robil v minulosti.

A forovy blbabol to je. Kludne sa ti moze stat ze budes mat 2 bufiky na jednom cerpadle a jeden ti bude merat 300 a iny sa v extrémnom pripade priblizi k 400ke. Takze na zaklade takýchto "rad" si to uz mnohy aj rozstelovali pricom to mali nastavene spravne.

A o tom su fora .......

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od vilik »

S tou teplotou na jednom čerpadle souhlasím. A v tom je právě jádro problému. Je všeobecně známo, že regulováním dávkování čerpadla lze teplotu v komoře snižovat, nebo zvyšovat. Já nevím, jestli je to správný postup, ale je funkční. Ty dokážeš sladit teplotu na dvou bufech, aniž bys zasáhl do čerpadla? Nechci po tobě postup, stejně bych se nedočkal. Možností jsou totiž velmi omezené, řekl bych skoro na jistotu, že je jediná. Podobně jako pro zvýšení otáček motoru, přidáš palivo. A při tom ladění se musíš spolehnout na ten, cituji: "cidla ktorého trieda presnosti je dana len ucelu priblizneho sledovania tepoty aby sa vedelo ci to hori alebo nie". Nebo se již našel někdo, kdo dokázal prostrčit do komory třeba rtuťový teploměr?
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od BigBang »

no tak zrovna rtuťovej teploměr by nebyl zrovna praktickej, ale termočlánek nebo odporový teplotní čidlo (např. Pt100) by to zvládl ;)

avšak musím konstatovat, že abelovo přístup je taky na nic... je sice hezký, že napíše(š), že to je blbost, ale bez odůvodnění nebo rady jak „to“ udělat správně, to stejně nikomu nepomůže :idea:
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od abeljozef »

Rovnako na nic bol pristup forovych prizivnikov do ktorych som v minulosti daval vlastny cas aj peniaze a jedine na co som im bol dobry bolo aby vyzmykali co sa da a potom odhodili ako staru handru. :negative:

Cesti zopar jednotlivcom ktory sa takto nechovali ale tych tu je absolutne minimum. :drinks:

Uživatelský avatar
Brady7
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 286
Registrován: 29.02.2008 09:34
Bydliště: Černčice
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od Brady7 »

Sag I příhřev D5W. Chci dodělat dálku na spínání. Kam je nej dát čerpadlo vody má někdo vyzkoušeno? Jestli k příhřevu nebo někam k motoru? Jde mi o to aby se neohřála voda jen co jsou trubky pod autem a nejkratší cestou hned zpět pod auto. Chci aby se mi na horách ohřála voda v motoru.
Alhambra TDi 81/112kw, Stadion S22 1,5/11kw ve stavbě, Uno Turbo 1300/1600cm3 - 73/2xxkw ve stavbě, Fiat 126 (bambino = made in italia)
diagnostika, plaťák atd.

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od vilik »

abeljozef píše:Rovnako na nic bol pristup forovych prizivnikov do ktorych som v minulosti daval vlastny cas aj peniaze a jedine na co som im bol dobry bolo aby vyzmykali co sa da a potom odhodili ako staru handru. :negative:

Cesti zopar jednotlivcom ktory sa takto nechovali ale tych tu je absolutne minimum. :drinks:
Něco takového jsem tušil. Nevím sice podrobnosti, ale bude to asi dost silné. Sám si tě velice vážím pro tvoje znalosti, pro to co jsi pro nás všechny a hlavně pro mě a moji rodinu udělal. To ti nikdy nezapomenu. :good:
Jenže.
Teď budu možná hnusný, ale upřímný. V poslední době se zde jevíš spíše jako protivný zapšklý dědek, kterému není nic po chuti. Ale ty takový v žádném příadě nejsi a nemáš to zapotřebí. Tím narážím na fórové bláboly. Netvrdím, že tu nejsou, ale občas do toho zabředneš trochu víc než bys sám chtěl. Myslím, že by tě neporazilo, když máš dojem, že se tu plácají nesmysly trochu to usměrnit. Jak, v jakém rozsahu a jestli vůbec záleží na tobě, ale stále to bude lepší, než ohodnotit příspěvek jako fórový blábol.
Ale to už jsme silně :offtopic:
:drinks:
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

raylis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 15.11.2013 06:26
Bydliště: trnava

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od raylis »

Ja som tu sice novy,ale zareagujem na temu,ktora sa tu rozbehla.Nepoznam ani AbelaJozefa,ani Vilika,mam problem z bufikom,dal som to servisakovi a sami viete,ako to dopadlo.Mne osobne velmi pomohlo toto forum,aj prispevky niektorych typkov a ako neznaly laik aut-oprav,som vdaka spominanych typkom aj cerpadlo opravil.Osobne mozem povedat,ze co tu pisu ludia,tak si ich vazim,aj ked som ich v zivote nevidel.Su vsak veci,ktore viem,ze nespravim ako kutil.Chcem povedat tym to,ze moje dakujem pravom patri prispevkom,autorom,ktore su tu davane a mozu,aj nemusia posluzit ludom,ako som ja.Avsak,nezazlievam,ak niekto napise,ze machri ctrl c-ctrl v,dokonca som oslovil AbelaJozefa a nema problem pomoct,[sorry za zverejnenie],ale tiez som to cerpadlo spravil z prispevkov na temu.Takze u mna mu vdaka patri tak ci tak,lebo vidim,ze evidentne tomu rozumie,co potvrdzuje v prispevkoch a ja mam kontakt,na typka,co to spravi.Tolko moj pohlad :potlesk:

ovesnyvk
Řidič
Řidič
Příspěvky: 70
Registrován: 21.01.2013 15:23

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od ovesnyvk »

ahoj,

mám eberspacher d1lc vzucháč , nastartuje někdy až na podruhé (vnitřek vyčištěný,nové těsnění,nové sítko) a jak to kabinu vytopí tak ubere výkon a točí se pomalu-to je vpořádku ,ale někdy se to zablokuje a vypne kvuli přehřátí-je to r.v 96 myslíte ,že odešla obě čidla? protože někdy se stane ,že bufík hoří pak zhasne aotačky to má pořád stejné a čerpadlo dávkuje i když nehoří. Jsou tam dvě čidla čidlo plamene a přehřátí.

Kde myslíte, že bude chyba?

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od michall »

Vzhledem k tomu, že v našich autech jsou vodníci D3W, D5W nebo D5Z, tak s tímhle tady asi zkušenosti nikdo moc mít nebude. Podle mě to chce diagnostiku a sledovat teploty bufíku a samozřejmě dokumentaci, kde by měly být hodnoty teplotních čidel. Takhle těžko říct, jestli je to vadnými čidly nebo třeba vadnou elektronikou nebo něčím dalším. Když si doplníš do podpisu auto (obecně, s tímhle tématem to nesouvisí) a alespoň přibližné bydliště, třeba se ti ozve někdo, kdo by to uměl.
Přílohy
D1LC chyby.JPG
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
Brady7
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 286
Registrován: 29.02.2008 09:34
Bydliště: Černčice
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od Brady7 »

Brady7 píše:Sag I příhřev D5W. Chci dodělat dálku na spínání. Kam je nej dát čerpadlo vody má někdo vyzkoušeno? Jestli k příhřevu nebo někam k motoru? Jde mi o to aby se neohřála voda jen co jsou trubky pod autem a nejkratší cestou hned zpět pod auto. Chci aby se mi na horách ohřála voda v motoru.

Dělal někdo?
Alhambra TDi 81/112kw, Stadion S22 1,5/11kw ve stavbě, Uno Turbo 1300/1600cm3 - 73/2xxkw ve stavbě, Fiat 126 (bambino = made in italia)
diagnostika, plaťák atd.

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od smolda »

Nejjednodušší by bylo udělat to stejně jako jsou sériovky, aspoň se vyhneš výzkumu. K bufíku bych čerpadlo asi nedával, konektor čerpadla by asi dlouho ty sračky nevydržel.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
sedkooo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od sedkooo »

Ahojte,

chcem sa spytat ci neviete poradit kde v Bratislave sa dau zohnat tie uhliky. Dnes som obehal a obvolal kopec obchodov, ale nikde sa mi nepodarilo take zohnat. Nakoniec som kupil tie BX210 co niekto odporucal na prvej strane, ale mam pocit, ze su ovela tvrdsie ako tie co tam boli, hlavne su medenej farby a nie cierne. Takze tie tam asi nechcem davat aby to nezodralo tie kontakty na oske. A este sa chcem spytat ci je OK obcasne jazdenie s rozobratym cerpadlom. Dal som prec ten kus s uhlikami a cele to zabalil do sacku aby sa tam nedostala voda. Ale niekto tu pisal, ze sa ta oska mozno otaca kvoli obehu vody. Tak ci je to ok ked s tym autom jazdim a zhanam uhliky. Dakujem velmi pekne za pomoc.

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od the.max »

Brady7 píše:
Brady7 píše:Sag I příhřev D5W. Chci dodělat dálku na spínání. Kam je nej dát čerpadlo vody má někdo vyzkoušeno? Jestli k příhřevu nebo někam k motoru? Jde mi o to aby se neohřála voda jen co jsou trubky pod autem a nejkratší cestou hned zpět pod auto. Chci aby se mi na horách ohřála voda v motoru.

Dělal někdo?

Já si dodělával B5W-SC, čerpadlo je přímo v topení. Jinak ale třeba známej co má VR6 1997 tak má čerpadlo normálně u motoru (na dochlazování hlavy) takže bych omrknul jak a kde je to u dvojkovejch ropáků a tak nějak bych ho dal i do starého modelu.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

Uživatelský avatar
romank52
Řidič
Řidič
Příspěvky: 197
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha, Kralův Dvůr

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Příspěvek od romank52 »

V Bratislave som kupoval uhliky do cerpadla na Kriznej 9 v Sonimexe. Sice ich nemali, ale objednali a neboli to origo, ale pouzit sa dali. Nahradne diely na Eberspacher predava Molpir na Hrachovej, ale ci ma aj uhliky neviem, kupoval som tam cele cerpadlo a aj riadiacu jednotku.....

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“