MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od abeljozef »

To tazko vysvetlovat niekomu kto pise rozvodove pseudonavody a pri tom mu nic nohovori ani pojem momentovy kluc.

Uživatelský avatar
king613
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 18.02.2009 19:38

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od king613 »

Cus kluci, dneska jsem resil kontakty na vstricich a po sundani krytu rozvodu jsem koukal ze me asi ceka vodni pumpa. mylim se? je to vodni pumpa? hladina se samozrejme ztraci, mam cervenou chladici kapkalinu a nikde jinde nic cervenyho neni. dik tomek
ps: jinak ten kryt rozvodu dostal pekny kapky. nema nekdo? ostrava a okoli
Přílohy
HPIM9581.JPG
HPIM9586.JPG
www.stramberk17.cz Ubytování pod Trůbou.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od 11mAjA11 »

Dekel je slušně dobitý, ale to červené na něm je rez ne chladičovka, pokud je pumpa trochu kolem takové té malé dírky v tělese olezlá fridexem ( červeným sedimentem z kapaliny ) tak to není na závadu, z každé pumpy musí dle principu něco málo prosakovat, je to v podstatě neměřitelné minimum, tím je pumpa mazaná - pokud chčije tak je KO to by byl, ale velký únik, který by byl opravdu znatelný..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
king613
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 18.02.2009 19:38

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od king613 »

Myslis ze rez? A kde by se tam vzala? Je pravda ze auto jsem kupoval pred prazdninama a od ty doby jsem najel tak 8000 km.
Ted skocila zavada na 4 vstriku tak jsem napruzoval kontakty a pajel je a tak jsem na to prisel.
Mam to znovu rozhodit a zjistit co tam rezavi? Celkem je toho dost a je to jakoby naprasene, myslim ze koroze by byla jinak barevna.
Predchozi majitel rikal ze delal rozvody a turbo a tycky stabliku a pritom na nic ani nesahnul.
Ale pravda je takova ze to vypada jako by to slo asi z napinaci kladky...
Tomek
www.stramberk17.cz Ubytování pod Trůbou.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od 11mAjA11 »

Rez + prach z řemene normální jev, dělané rozvody poznáš..

Tyto dělané nebyly už jen podle stavu napínací kladky..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
king613
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 18.02.2009 19:38

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od king613 »

Na tachometru 206.000 auto z roku 2001 dovoz, dle STK stav pri dovozu 60 pak za dva roky 200, takze o najezdu si nedelam iluze. A ted otazka, udelat rozvody nebo ne? Dle stavu viz foto asi ano co? A ja kvuli toho abych je nemusel delat koupil jiny auto. OMG
www.stramberk17.cz Ubytování pod Trůbou.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od 11mAjA11 »

Hmm obecně vzato, je poměrně zažitý zvyk ihned po koupi ojetého vozu prověřit základní stav automobilu.
Bavíme se samozřejmě o autu z bazaru, kde není jasná servisní historie a veškeré dokumentace o provedených opravách a zásazích - řekněme 99% prodávaných bazarových a jetých vozů..

Tzn. po koupi sem vždy prováděl základní servis, tzn. olej v motoru i převodovce ( manuální - automat sem nikdy neměl ) , všechny filtry, kontrola brzd, výměna rozvodů vč. vodní pumpy a náplně chladící kapaliny..

Ano je to další investice navíc, ale s tímto vždy při koupi počítám a mám určitou rezervu na tento základní servis..

Rozvody rozhodně vyměnit ( i když auto nebude mít dané km ) tak stářím taky trpí..

Nestojí to za destrukci motoru..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od smolda »

Minimálně výměna rozvodů by měla být u aut z druhý ruky automatická. Tužka a papír snesou všechno a o servisní historii vozidla není třeba si dělat iluze.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od Marek77 »

Naprosto souhlasím. Rozvody, olej v motoru (případně i jinde) a všechny (čtyři) filtry, to je automatické vyměnit ihned po koupi. Taktéž doporučuji brzdovou kapalinu.

Ono to dneska už moc nestojí - oproti cenám ND třeba před deseti lety a dnes je rozdíl obrovský, takže se rozhodně nevyplácí šetřit. Naopak cena opravy motoru v případě, že se díky poškození rozvodů nakopne nebo jinak poblbne, je nesrovnatelně vyšší (a často s nejistým výsledkem).

metalunion
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 15.01.2014 21:44

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od metalunion »

Zdravim,mám dotaz ohledně pumpy.Projevuje se mi to tak,jako by neotevíral termostat,ten jsem vyměnil,ale bez výsledku.Motor je horký,topení topí (i vzadu),ale spodní hadice od termostatu je studená a chladič taky.Uvažuji nad vodní pumpou,ale zase se mi nezdá,že by to krásně topilo,hlavně vzadu,kam by se voda bez vodní pumpy těžko dostávala,možná se ale pletu,potom už mě napadá jen ucpaný chladič,co vy na to?Díky za radu
Ford Galaxy 1,9 TDI 66kW,1998

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od smolda »

To metalunion: A nechtěl by sis kocoure doplnit do podpisu o jaký auto se jedná? Pochybuju že někdo z klubáků vlastní křišťálovou kouli. Já osobně jí nemám.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

metalunion
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 15.01.2014 21:44

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od metalunion »

Doplněno
Ford Galaxy 1,9 TDI 66kW,1998

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od smolda »

Ucpaný chladič není nic nemožného a vyjímečného, hlavně pokud někdo v minulosti použil jakýkoliv chemický ucpávadlo netěsností chladiče. Asi bych se zkusil pověnovat chladiči a zjistil jak dalece je a nebo není průchozí.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od kubenec »

Prece kdyby ten motor mel teplotu na otevreni termostatu a voda ktera ma jit pres chladic tam neprosla musi se to preci uvarit.

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, PUMPA: vodní pumpa, teče, výměna, ...

Příspěvek od smolda »

Pokud topí tak nutně nemusí, horší to bude v teplým počasí.
Když mi odešel termostat vloni v létě, v pohodě jsem uchladil topením naplno.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“