Snížení - sportovní pružiny

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
RED_BULL
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 09.02.2010 22:57
Bydliště: OSTRAVA!!!

Snížení - sportovní pružiny

Příspěvek od RED_BULL »

No nejspis asi jo. A pokud by to bylo vzadu vysoko tak jsem uvazoval.ze bych si sehnal stelovaci misky. S vymenou pruzin me ceka i vymena tlumica tak budu davat Bilsteny tak snad snesou to snizeni.

VWshop.cz
Člen klubu
Příspěvky: 671
Registrován: 05.04.2012 19:00

Snížení - sportovní pružiny

Příspěvek od VWshop.cz »

VW devil píše: Porad ale ziju v presvedceni, ze "pohodlnejsi" bude bud i 60x40 na origo tlumici nez snizeni od toho TA, nevim
To samozřejmě. Komfort ti zůstane, protože tvrdost určuje zejména tlumič. Ale jak jsem psal výše, tak ubereš 6 cm tlumiči, který bude tlumit stejnou silou jako při sériové výšce.

Pružina je vždy kompromis mezi jídzními vlastnostmi / bezpečností a komfortem.
Jezdíš ve VW a neznáš VWshop.cz?

brc.majkl
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 11.07.2009 22:19

Snížení - sportovní pružiny

Příspěvek od brc.majkl »

Čus kluci, mám na prodej jednu sadu pružin WEITEC. na motory 1,6, 1.8t a 2.0. bez problému také 1.9tdi, 6tiválce už bych nedoporučoval.
Snížení -45/25 ale měřil jsem to a je sníženo o -45 /30. Jde o žlutou serii, jako nové. cena 3tis pro klubáky, jinak 3200.
Auto vypadá top, můžu poslat foto, mám je na superbu 1.8t mOŽNÁ ROZUMNÁ DOHODA. OBROVSKOU PŘEDNOSTÍ JE ZACHOVÁNÍ KOMFORTU, auto mírně přitvrdí, ale decentně, žádné vytřísadlo! :D

VWshop.cz
Člen klubu
Příspěvky: 671
Registrován: 05.04.2012 19:00

Snížení - sportovní pružiny

Příspěvek od VWshop.cz »

Hoď to do nabídky :D
Jezdíš ve VW a neznáš VWshop.cz?

TDI 4MOTION
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 381
Registrován: 18.07.2008 06:54
Bydliště: Opava

Snížení - sportovní pružiny

Příspěvek od TDI 4MOTION »

Pánové mám dotaz.Šel by dát podvozek z Audi A4 S-line quattro na Passata B5.5 4Motion?Co vím tak S-linový podvozek je taky o nějakých 30mm nižší než byly origo.Taky mě začíná štvát u origa podvozku jeho náklonost při rychlejším průjezdem zatáčky a chtěl bych,aby bylo auto trošku víc tvrdší a nenaklánělo by se tak.Popřípadě se chci zeptat,jestli se na Passaty nedělal taky nějaký origo sportovní podvozek (tlumiče,pružiny) jako tomu je u Audy S-line.Díky
vé-šestka

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Snížení - sportovní pružiny

Příspěvek od M@ty »

Zda to 100% pasuje zjistíš a ž při montáži. Na 2.5 V6 ty přední pružiny z 2.7 Biturbo by mohly váhově sedět, z V8 4.2 už asi ne. Zadní by mohly bez problému. Je to jen moje spekulace na základě stejného podvozku. Zda v něm má S4 ještě nějaké odchylky nevím. Nikdy jsem se v S4 nešťoural.

Pružiny a tlumiče pro sport. podvozek se dodávaly i za příplatek. V Etce jsou i orientační ceny. Záleží jaký máš zdroj dílů :
Přílohy
Př. pružiny.jpg
Př. tlumič.jpg
Zad. pružiny.jpg
Zad. tlumič.jpg
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Snížení - sportovní pružiny

Příspěvek od Dymák »

VWshop.cz píše: Komfort ti zůstane, protože tvrdost určuje zejména tlumič.
promiň, ale tohle nemyslíš vážně, že ne??
komfort je záležítost POUZE A JEDINĚ pružiny - síla drátu, stupeň vinutí, počet závitů vs. hmotnost :wink:
tlumič má primární funkci brzdit zpětný zdvih pružiny a zabránit tím houpačce (napsáno tak, aby to pochopil každej)
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

TDI 4MOTION
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 381
Registrován: 18.07.2008 06:54
Bydliště: Opava

Snížení - sportovní pružiny

Příspěvek od TDI 4MOTION »

M@ty píše:Zda to 100% pasuje zjistíš a ž při montáži. Na 2.5 V6 ty přední pružiny z 2.7 Biturbo by mohly váhově sedět, z V8 4.2 už asi ne. Zadní by mohly bez problému. Je to jen moje spekulace na základě stejného podvozku. Zda v něm má S4 ještě nějaké odchylky nevím. Nikdy jsem se v S4 nešťoural.

Pružiny a tlumiče pro sport. podvozek se dodávaly i za příplatek. V Etce jsou i orientační ceny. Záleží jaký máš zdroj dílů :
Takže nejlepší zajed do VW a pořádně se na to optat jaké označení a cena by byla a když tak zkusit někde shánět levněji kdyby tam u nich za to chtěli pálku když už budu mít přesné označení dílu.Zdroj dílů nemám žádný.
vé-šestka

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Snížení - sportovní pružiny

Příspěvek od M@ty »

Tak přesné typy a OEM čísla jsem ti našel v těch obr. z Etky a ceny tak nějak budou sedět. Někdy jsou nižší ceny u některých E-shopů na netu, ale tohle jsou celkem unikátní díly které lze sehnat asi opravdu jen ve VW. Zkus se alespoň optat na nějakou slevu ohledně stáří auta, protože dohromady to je raketa. A za značkový podvozek vysolíš také tučný peníz. Jenže ten bude asi i většího snížení, což může být u 4motion na škodu.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

VWshop.cz
Člen klubu
Příspěvky: 671
Registrován: 05.04.2012 19:00

Snížení - sportovní pružiny

Příspěvek od VWshop.cz »

Dymák píše:komfort je záležítost POUZE A JEDINĚ pružiny - síla drátu, stupeň vinutí, počet závitů vs. hmotnost :wink:
tlumič má primární funkci brzdit zpětný zdvih pružiny a zabránit tím houpačce (napsáno tak, aby to pochopil každej)
Tlumič plní svoji funkci v obou směrech. A to jak při stlačení tak při roztahování.
Tlumič je součástka, která funguje pod zátěží, takže závěry udělané z toho jak lze vytahovat nebo zatahovat, kdy je vyndaný nehovoří o ničem. Máš pravdu v tom, že síla působící proti zdvihu je zhruba dvojnásobná oproti síle, která působí proti proti stlačení. Pružina působí protisilou řekněme lineárně a tlumič exponenciálně. To znamená, že čím větší síla je vyvinutá na pohyb pružinu tím víc se podvolí, ale čím větší síla je vyvinutá na tlumič tím větší má tendenci klást odpor a to exponenciálně. Typicky, když tlumič tahám jemně tak jde stejně rychle jako když ho rvu vší silou.

Tlumič i pružina jsou díly, které fungují společně, takže i výměna jakékoliv součástky se projeví změnou a hlavně výměna neporovnatelných součástek jako je sériová pružina a sportovní extrémně zkrácená pružina, která má křivku lineárního odporu extrémně strmou.
Jezdíš ve VW a neznáš VWshop.cz?

Uživatelský avatar
DEMLESS
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 30.01.2013 15:35
Bydliště: Kolín

Snížení - sportovní pružiny

Příspěvek od DEMLESS »

Zdavím všechny. Pořídil jsem Passata rv.97 1.9TDi 66kW a připadal mi od začátku nahnutý k řidiči...Po instalaci sportovního podvozku jsem tomu nevěnoval pozornost do té doby, než jsem tam dal kola R17. Rozdíl mezi levým a pravým předním kolem a lemem je cca centimetr! Nedokázal by někdo říct, čím by to mohlo být? Volal jsem i do servisu, jestli to třeba neni stabilizační tyčkou, že by byla nějak trefená, ale tam mi řekli, že jednině pružinama, nebo jestli neni trefenej podběh. Prožiny jsou stejně vysoký, na to jsem koukal už při montáži. Bodběh vypadá netknutý, jen nevím, jak je na tom ten stabilizátor.
Dokážete mi někdo poradit?
Díky.
Passat B5 1.9TDI 66kW, r.v.98, motor AHH (už bohužel nee)
Nyní: Passat B5 1.9TDi 66kW, r.v.97, motor AHU

Uživatelský avatar
Dymák
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2797
Registrován: 02.07.2011 09:22
Bydliště: Praha

Snížení - sportovní pružiny

Příspěvek od Dymák »

u víceprvkový nápravy může bejt problém kdekoliv - milimetr k milimetru a je z toho centimetr
taky může bejt blatník z polska a tam centimetr není míra

já měl to samý, ale dohnal jsem to štelovacím podvozkem
Dlužníci: Recius = 4700,- czk
Objects in the mirror may be looser than they appear
B6 variant PD170
G4 variant PD270 still in progress

Bora variant PD115

Uživatelský avatar
wanna256
Člen klubu
Příspěvky: 62
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Snížení - sportovní pružiny

Příspěvek od wanna256 »

Ahoj, měl bych na tvoje auto chvíli jeté H&R snížení cca 40mm. Mám k nim papír od TUV a veškerou dokumentaci včetně faktury. Za 3tis je tvůj.

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Snížení - sportovní pružiny

Příspěvek od CentriFUGA »

Ahoj,

řeším taky dilema - chci o víkendu měnit tlumiče, dělám zálusk na KAYABA což je asi 4000/tlumiče. ALe když celej podvozek TA TECHNIX stojí někdo kolem 6000 uvažuju i o tom (jsou tma i pružiny), ale jde mi o to že bych nerad ztratil jízdní komfort ktererj mám na origo pružinách a nějakejch normálních vytelkejch tlumičích co tam jsou (značku nevímú.

Díky za radu

VWshop.cz
Člen klubu
Příspěvky: 671
Registrován: 05.04.2012 19:00

Snížení - sportovní pružiny

Příspěvek od VWshop.cz »

CentriFUGA píše:Ahoj,

řeším taky dilema - chci o víkendu měnit tlumiče, dělám zálusk na KAYABA což je asi 4000/tlumiče. ALe když celej podvozek TA TECHNIX stojí někdo kolem 6000 uvažuju i o tom (jsou tma i pružiny), ale jde mi o to že bych nerad ztratil jízdní komfort ktererj mám na origo pružinách a nějakejch normálních vytelkejch tlumičích co tam jsou (značku nevímú.

Díky za radu
a nebo můžu nabídnout sadu seriových tlumičů Streetstar (výrobce TA Technix) za cenu 2400Kč / sada
Jezdíš ve VW a neznáš VWshop.cz?

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“