Motor se neohřeje

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Uživatelský avatar
mastercool1986
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 12.01.2012 20:52
Bydliště: Praha

Motor se neohřeje

Příspěvek od mastercool1986 »

Ahoj mám malý problém,neohřeje se mi spodní hadice z chladiče. Začalo to tím že se neohřála ani jedna hadice z chladiče tak jsem vyměnil termostat Wahler a nic závratného se nestalo tak jsem koupil rozvody s vodní pumpou a chlazení se zlepšilo tím že se začala ohřívat jen horní hadice do chladiče a spodní zůstává studená. Tak jsem opět koupil nový termostat od Febi a propláchnul hadice,chladič a i motor hadicí i vapem a teď je horní hadice vařící že na ní skoro neudržím ruku a spodní je vlažná. Ručička na budíku se dostane na 90 bez problémů ale když zastavím někde třeba na semaforu tam mi ručička lehce klesne a při rozjetí zase vystoupá zase na 90. Nebo když zastavím a ručička je na 90 vypnu motor a cca za 5 minut nastartuju tak je ručička cca v půlce budíku mezi nulou a 90. Už jsem celkem bez fantazie

hucelnevim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 17.02.2013 20:00

Re: Motor se neohřeje

Příspěvek od hucelnevim »

to je preci normalni ne? ....kdyz zahrejes motor a pujdes vypustit kapalinu tak pujde studena nejdriv a pak tepla...jak znamo tepla stoupa vzhuru a nez se ti ohreje cela plocha chladice tak najedes treba 50 km mozna vic.....ja to mam teda taky takhle....ja jsem zahral na provozni teplotu a potreboval jsem vymenit vypustak tak jsem starej vyndal abych dal novej a voda sla dost studena....nez vubec stacila jit tepla tak uz jsem mel spunt nasazenej zpatky :-)
Je to pašák a baští 5,5 litru ropy na 100, 1,9 TDI PD, 85 kw

hucelnevim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 17.02.2013 20:00

Re: Motor se neohřeje

Příspěvek od hucelnevim »

jinak to ze ti rucicka klesne pri stani v zacpe nebo pri lehky jizde z kopce je v tehlech telotach myslim taky normalka....taky mi to dela ale hned jak see zase rozjedu tak je rucicka zpatky
Je to pašák a baští 5,5 litru ropy na 100, 1,9 TDI PD, 85 kw

Uživatelský avatar
mastercool1986
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 12.01.2012 20:52
Bydliště: Praha

Re: Motor se neohřeje

Příspěvek od mastercool1986 »

No já ujedu cca 150 km v kuse a spodní hadice se mi stejně neohřeje. a když po těch 150 km zastavím na 5 minut tak na volnoběh mi ručička klesne o čárku a když vypnu motor tak klesne až o 2 čárky

hucelnevim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 17.02.2013 20:00

Re: Motor se neohřeje

Příspěvek od hucelnevim »

ty prvni dve veci bych neresil tak proste funguje chladic a diky tomu ze termostat nereaguje naprosto okamzite tak je mozny ze ti klesne rucicka pri lehky noze na plynu.....kdyz vypnes motor a ihned nastartujes tak ti klesne o dve carky? ....jestli jo tak cidlo teploty
Je to pašák a baští 5,5 litru ropy na 100, 1,9 TDI PD, 85 kw

hucelnevim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 17.02.2013 20:00

Re: Motor se neohřeje

Příspěvek od hucelnevim »

ale to je za 5 minut to ma porad dost casu se v tyhle zime ochladit ....takze ja bych to proste neresil...holt tenhle motor vytvari malo tepla a ma ucinnej chladic :-D
Je to pašák a baští 5,5 litru ropy na 100, 1,9 TDI PD, 85 kw

Spider44
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 24.11.2009 22:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor se neohřeje

Příspěvek od Spider44 »

Kluci já teda nevím ale podle mě to moc normální není...mám afn...nabehano 400tisic,každou sezónu nový termostat a novou chladicí kapalinu protože ročně najezdim cca 80tisic....nastartuju studený motor..okolní teplota cca -4...ujedu cca kilometr po městě a jsem na 70 stupních...ujedu další kilometr mimo město a jsem na 90...po cestě musím několikrát zpomalit protože projizdim přes vesnice...auto nijak nezenu protože je fakt namraza a hladko ale stejně jsem pořád na cca 90 stupních a topení mám zapnuté jen na dvojku(manuální klima)...prostě i toto auto pokud má vše v chladicí soustavě tak umí topit fakt pořádně...byla to ve své době vlajková loď vw....víc než passat nebylo... Pokud máš problém jaký popisujes tak máš prostě někde něco špatně...kup wahler termostat...vypust chladicí kapalinu,nalej tři litry octa zbytek dolej vodou...prijed auto tak ať se pořádně zahřeje i za cenu ze by jsi ho musel někde hnát ve vysokých otáčkách...pak až budeš mít zahrato na těch 90 nebo i víc tak vyust vodu přímo přes těleso termostatu ať můžou ven veškeré nečistoty...topení proplacni proudem vody z hadice...a výměn rovnou i čidlo teploty...pokud ti toto nepomůže tak máš už beznadějně ucpany chladič....setkal jsem se s tim v pár případech...demontoval se starý chladič(váha cca 15kg) - váha nového byla cca 3kg ... Starý jsme jen ze zvědavosti rozrizli a prostě byl zaneseny a byly v něm usazeniny...zkus první proplach octem a vodou a pokud nepomůže výměn chladič

Uživatelský avatar
mastercool1986
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 12.01.2012 20:52
Bydliště: Praha

Re: Motor se neohřeje

Příspěvek od mastercool1986 »

Spider44 píše:Kluci já teda nevím ale podle mě to moc normální není...mám afn...nabehano 400tisic,každou sezónu nový termostat a novou chladicí kapalinu protože ročně najezdim cca 80tisic....nastartuju studený motor..okolní teplota cca -4...ujedu cca kilometr po městě a jsem na 70 stupních...ujedu další kilometr mimo město a jsem na 90...po cestě musím několikrát zpomalit protože projizdim přes vesnice...auto nijak nezenu protože je fakt namraza a hladko ale stejně jsem pořád na cca 90 stupních a topení mám zapnuté jen na dvojku(manuální klima)...prostě i toto auto pokud má vše v chladicí soustavě tak umí topit fakt pořádně...byla to ve své době vlajková loď vw....víc než passat nebylo... Pokud máš problém jaký popisujes tak máš prostě někde něco špatně...kup wahler termostat...vypust chladicí kapalinu,nalej tři litry octa zbytek dolej vodou...prijed auto tak ať se pořádně zahřeje i za cenu ze by jsi ho musel někde hnát ve vysokých otáčkách...pak až budeš mít zahrato na těch 90 nebo i víc tak vyust vodu přímo přes těleso termostatu ať můžou ven veškeré nečistoty...topení proplacni proudem vody z hadice...a výměn rovnou i čidlo teploty...pokud ti toto nepomůže tak máš už beznadějně ucpany chladič....setkal jsem se s tim v pár případech...demontoval se starý chladič(váha cca 15kg) - váha nového byla cca 3kg ... Starý jsme jen ze zvědavosti rozrizli a prostě byl zaneseny a byly v něm usazeniny...zkus první proplach octem a vodou a pokud nepomůže výměn chladič

Super díky za radu zkusím to udělat tak jak popisuješ. jen je mi divný že když by byl ucpaný chladič tak že by se to takhle chladilo ale to je jedno. zkusím octový pproplach a uvidíme. Díky :good: :good: :good: :good:

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Motor se neohřeje

Příspěvek od M@ty »

Chápu dobře že ti vadí studená vratná hadice z chladiče? Chlad. systém se nepřehřívá a teplota na budíku jen klesne na 80°C při stání na semaforech, ale jinak auto topí dobře. No tak to ti tedy vůbec nerozumím co řešíš. Je to naprosto normální. Navíc jsi zbytečně měnil dobrý termostat za ne zcela 100% těsný. když ti dovolí ohřát vratnou hadici i když motor nemá provoz. teplotu. Pokud i přesto chceš mít ohřátý chladič v tomto chladném počasí, tak musíš buď zakrýt chladič nebo přestat topit. Motor se ti nespíš stíhá uchladit pouze topením což je také normální pokud jezdíš v klidu a ne po horách jako já.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
mastercool1986
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 12.01.2012 20:52
Bydliště: Praha

Re: Motor se neohřeje

Příspěvek od mastercool1986 »

jj a hladvně se to pomalu dostane na 90 ručička když sehnu do jinýho dieselu tak to tam je prakticky hned a mě to trvá minimálně 30 - 45 minut jízdy. dnes jsem jel bez topení a po 20 minutách jízdy se mi to ohřálo jen tak na 70 max a to mi nepřijde normální

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Motor se neohřeje

Příspěvek od M@ty »

To není. Jak rychle se to ohřívalo s předchozím termostatem se kterým byly hadice k chladiči studené?

Už jsem tu mnohokrát četl, že nový termostat není zárukou správné funkce.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
mastercool1986
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 12.01.2012 20:52
Bydliště: Praha

Re: Motor se neohřeje

Příspěvek od mastercool1986 »

právě že kvůli tomu jsem měnil termostat to nepomohlo tak rozvody s pumpou to taky nepomohlo ale líp se to ohřívalo tak další termostat a to se ohřeje jen horní hadice (motor - Chladič)

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Motor se neohřeje

Příspěvek od M@ty »

Jak jsem psal. Ta horní hadice se má ohřívat co nejméně dokud není motor pomalu v provoz. teplotě. Potom podchází termostat a motoru trvá déle než se dostane na provoz. teplotu. Koukal jsi zda souhlasí teplota pro ŘJ a v budících? Může se ti také flákat teplotní čidlo. Základ je ale zcela dovřený termostat.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Uživatelský avatar
mastercool1986
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 12.01.2012 20:52
Bydliště: Praha

Re: Motor se neohřeje

Příspěvek od mastercool1986 »

to nevím nemám to kde zjistit a horní hadice je vařící cca po 5-10 minutách jízdy a spodní studená

Uživatelský avatar
M@ty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3331
Registrován: 30.05.2012 13:00
Bydliště: Karlovarsko

Re: Motor se neohřeje

Příspěvek od M@ty »

Tak Vagínu má skoro každý. Někoho můžeš požádat. Je to na chvilku ježdění někde okolo. Ale u tebe bych podezříval netěsný termostat. Auto sice nevidím, ale těch 5 - 10min. mi přijde málo. To je klidnou jízdou po rovině? A za zcela studeného motoru?

Chladič pokud má dobrou účinnost a není zarostlý kotelním kamenem, tak musí v tomto počasí chladit jak vzteklej (studená vratná hadice). Já osobně jsem před něj nacpal karton. Najde se hromada názorů že je to zbytečné, ale já jsem staromódní a věřím že se motor rychleji ohřeje.
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AFN Syncro
VW Passat 3B variant AVG 4motion , VW Passat 3B/3BG Variant AFN kripl
BMW e30 325i cabrio , BMW e24 635csi

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“