TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Moderátor: čapik

Odpovědět
ramoon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 17.11.2008 15:49
Bydliště: Bratislava

TOPENÍ, BUFÍK: Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od ramoon »

Ospravedlnujem sa ze zakladam rovnaku temu aka uz tu bola ale bola zamknuta a v podstate bez odpovede. Celkovo je tu asi malo ludi co ma novy model 7N Sharan alebo Alhambru. Ja osobne vlastnim Alhambru model 2012 cize co to mozem poradit kedze som si prihrievac prerabal sam na nezavisle kurenie. Skusim tu popisat co je k tomu potrebne a ake su moznosti. V mojom pripade som tuzil po verzii ako z vyroby a to je tlacitko kurenia na climatronicu, moznost spinania cez MFA-(palubny pocitac) a dialkove ovladanie. Po dlhych googleniach na zahranicnych forach a zistovani u predajcov kureni webasto som prisiel na viacero sposobov. Budem popisovat verziu auta s climatronicom a motorom 2,0 diesel
1 moznost: Kedze seriovo montovane webasto je prihrievac a nieje mozne ho pouzit ako nezavisle kurenie je potrebne mu prepalit riadiacu jednotku co umoznuje prestavbova sada od webasto ktora obsahuje jednorazovy software ktory zmeni prihrievac na nezavisle kurenie. Cena sady sa pohybuje cca 250€ k comu si este treba pripocitat cenu za ovladacie hodiny alebo dialkove ovladanie za cca 200€. Tato moznost ma ale vela nevyhod a tie su vysoka cena, pri odchode z auta treba zapnut na climatronicu ofuk okna, nemoznost ovladat webasto cez MFA, webasto vykuruje interier aj motor co ma za nasledok dlhu dobu pre vykurenie interieru auta. Cize tuto moznost som zavrhol ako prvu.
2 moznost: Nadvezuje na tretiu cize ju popisem v skratke. Je tu moznost pouzit povodne webasto len je potrebne vymenit jeho riadiacu jednotku ktora sa da objednat bud u webasta alebo priamo u VW alebo SEAT problem je ale rozdiel konektorov vo webaste pre cidla webasta co treba riesit takze tuto moznost som zamietol tiez.
3 moznost: k tejto moznosti som sa priklonil kedze ide o fabricke riesenie. V podstate som cerpal informacie zo stranky http://vennerstrand.se/webasto/heater_upgrade" onclick="window.open(this.href);return false; Na tejto stranke je popis pre Touran co asi ocenia aj majitelia Touranov.
Potrebne diely:
1 diel Webasto Thermo Top VEVO podla ETKY pre Alhambru 1K0815007CG alebo 1K0815007CJ ktore som kupil na ebay za 330€ uplne nove nepouzite.
2 diel panel climatronic s tlacitkom okamziteho kurenia 5K0907044FN verzia s vyhrievanim sedaciek ktore sa mi podarilo kupit asi z buracky na allegro.pl za 219zl co je cca 53€. Nikde som sa nedocital ci je potrebne menit climatronic ale asi je ho potrebne menit koli automatickej funkcii spustenia ventilatora pri spusteni webasta cez DO.
3 diel dialkove ovladanie a prijmac TELESTART T91R 7N0963513A alebo 7N0963513B uplne novy na ebay za 55€ s DO. Konektor s kablami a nalepovaciu antenu som kupil na ebay za 31€.
4 diel hadice na allegro.pl 7N0121156AF asi z buracky za 149zl cca 36€ a ventil N279 na bazosi 1K0820036F za 40€ uplne novy pre kratky okruh ktory zabezpeci prudenie vody len do radiatora kurenia.
Postup prac:
Odpojit baterku :) zhodit predny naraznik, vypustit vodu, odpojit privod paliva od webasta, odpojit kable a hadice od webasta, vymontovat webasto. Po vybrati webasta ho demontovat od sania, vyfuku a drziaka. V opacnom poradi treba namontovat nove alebo jazdene webasto-nezavisle. Potrebne je natiahnutie kabla do interieru niekde do oblasti pod volant kde bude umiestneny prijmac. Na kabel je potrebne pripojit mini iso pin a zastrcit ho do 8 polohoveho konektora webasta na poziciu 2. Pre ventil kratkeho okruhu N279 treba mini iso pin zastrcit do 8 polohoveho konektora webasta na poziciu 6 a kabel natiahnut do miesta za turbom kde na drziaku bude namontovany ventil N279. K ventilu je este potrebne natiahnut kostru. Potom je potrebne demontovat spodny kryt motora demontovat hadicu c.1 a 15 na obrazku 1 a namontovat hadice 7N0121156AF a ventil podla obrazka 2 a namontovat ho na drziak za turbom kde bola povodne primontovana hadicova spojka. Pre dopojenie ventilu N279 treba zakupit konektor a piny ale nezapisal som si kod ale vo VW alebo SEATE to pre nich nebude problem objednat prislusny konektor a piny. Na pin 1 dopojit kabel z Webasta a na pin 2 kostru. Po zapojeni hadic sa moze naliat voda a odkontrolovat ci niekde netecie. Nasledne sa moze nahodit naraznik a prace sa presunu do interieru. Pod volantom treba najst miesto pre prijmacu jednotku dialkoveho ovladania R64 TELESTART T91R. Konektor ma 6 polov a na pin 1 pripojime staly + v aute svorka 30a a na pin 6 kostru. Na pin 2 pripojime kabel dotiahnuty z webasta. Zapojime samolepiacu antenu a pre lepsi signal ju natiahneme za spetne zrakadlo a nalepime na predne sklo. Dalej je potrebne vymenit climatronic za climatronic 5K0907044FN s tlacitkom okamziteho kurenia co nieje zlozite. Po zapojeni baterie je potrebna diagnostika. Presne nastavenie tu nebudem popisovat kedze pre cloveka s diagnostikou to nebude problem ale podla potreby treba skontrolovat nastavenie climatronicu. Potom treba naparovat dialkove ovladanie telestart cez diagnostiku. Posledny krok je nastavenie webasta cez diagnostiku kde treba povolit funkciu telestart a funkciu ventila N279. Po spravnom nakodovani by malo vsetko fungovat a v MFA nastaveni pribudne polozka s moznostou spustania webasta v casovych intervaloch. Po odvzdusneni chladiaceho okruhu mozeme otestovat spravnu funkcnost. Dufam ze tento navod niekomu pomoze. Pokial niekto nema chut hladat na ebay a podobne moze si kabel, climatronic a telestart zakupit na stranke http://www.carsystems.pl" onclick="window.open(this.href);return false; ale ceny su o dost vysie ako sa to da bezne zohnat na ebay alebo na allegro.pl V pripade otazok mi napiste.
Přílohy
hadice demontaz
hadice demontaz
hadice montaz
hadice montaz
potrebne hadice 7N0121156AF
potrebne hadice 7N0121156AF
ventil kurenia za turbom
ventil kurenia za turbom
ventil kurenia1.jpg (26.58 KiB) Zobrazeno 25503 x
climatronic 5K0907044FN
climatronic 5K0907044FN
Naposledy upravil(a) ramoon dne 20.01.2014 01:15, celkem upraveno 2 x.
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG

ramoon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 17.11.2008 15:49
Bydliště: Bratislava

Re: Sharan a Alhambra 7N 2012 Webasto prihrev na nezavisle

Příspěvek od ramoon »

ostane foto
Přílohy
TELESTART T91R 7N0963513A alebo B s DO
TELESTART T91R 7N0963513A alebo B s DO
zapojenie konektora na Webaste
zapojenie konektora na Webaste
zapojenie telestart
zapojenie telestart
zapojenie ventila N279
zapojenie ventila N279
Naposledy upravil(a) ramoon dne 20.01.2014 01:06, celkem upraveno 1 x.
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG

ramoon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 17.11.2008 15:49
Bydliště: Bratislava

Re: Sharan a Alhambra 7N 2012 Webasto prihrev na nezavisle

Příspěvek od ramoon »

este dve
Přílohy
antena a kabel pre telestart
antena a kabel pre telestart
konektor webasto
konektor webasto
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG

Power4RS
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 27.01.2012 20:17
Bydliště: PRAHA Odolena Voda Roudnice nad Labem,Mělník

Re:TOPENÍ, BUFÍK: Sharan III, Alhambra III (7N) Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od Power4RS »

Huuustý!!!! Výborný popis. Mě by stačilo to ovládat jen dálkovým ovladačem Alhambra 2011 125kw Diesel. jen mě překvapilo že to ohřívá i motor. jestli to dobře chápu tak to teče přes chladič a skrz motor a pak přes klimatronik trubky ( ventilátor). tak to se asi hodně prodlouží doba ohřátí interiéru. A ten nezávislý ohřev spouští i výhřev sedačky?? Mám Magic car v autě s dálkovým startem. Nastartuji ale ani po 10 minutách neni v autě nějak vlídno. je to spíš pro ohřátí motoru. Štve mě že při dálkovém startu nesepne ohřev sedačky, ( u II RS Octavia to šlo) tak jsem začal řešit nezávislé topení aby se mi vytopil interier. chtěl bych přijít do vyhřátého auta mít vyhřátou sedačku a zapnutý výhřev okna a jen vyjet na silnici :-) :-) :-)
Seat Alhambra III, Bílá, 2012 Highline, 2.0 TDI CR, 200 PS, DSG, H&R -80mm, 235/30/20"

ramoon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 17.11.2008 15:49
Bydliště: Bratislava

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Sharan III, Alhambra III (7N) Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od ramoon »

Pokial tem nedas ten ventil a nevymenis hadice tak to ohrieva aj motor co som mal ako prvu verziu a trvalo cca 20 minut kym to zacalo kurit. S ventilom kuri za 5 minut a za 10 je v aute teplo. Inac ja mam magic car a dialkovy start mi technik neodporucil vobec koli velkemu riziku ukradnutiu auta a ze by bol problem aj s poistovnou keby na to dosli. Ale ak mozem otazku ako ti funguje spolahlivo magic car? ja som ho reklamoval uz asi 5X pocas dvoch rokov. Prepalovali aj soft a stale to nefunguje korektne. Niekedy pri zamknuti odomknuti auta magicar nezeznamena ze bolo auto zamknute odomknute a ukazuje ze auto nieje zamknute odomknute. Niekedy zase po odomknuti a otvoreni auta spusti alarm alebo hlasi ze su zle zavrete dvere pri zamknuti. Proste des mam z toho nervy.
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Sharan III, Alhambra III (7N) Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od vilik »

Asi máš nějaký nepovedený Magicar, nebo dostává nevěrohodnotné signály od auta. A s tou pojišťovnou je to taky perla. Naopak. Každé další zabezpečení nad standard pojišťovna vítá, protože se tím pro ni snižuje riziko plnění .

Mám Magicar 6 let, s dálkovým startem, předělaným příhřevem na nezávislé (dělal jsem si sám) a bez problémů. Velký vliv bude mít způsob a kvalita montáže. Tohle je lepší svěřit skutečně odborníkům, co mají zkušenosti.

Jen by mě zajímalo, jaké je větší riziko krádeže nastartovaného auta. V menu Magicaru lze nastavit doba běhu dálkového startu (defaultně 10 minut) a pokud do té doby nevlezeš do auta, nebo neprodloužíš interval a HLAVNĚ do 30ti sekund po otevření neotočíš klíčem do polohy 1, motor chcípne. Jinak při dálkovém startu se kontroluje zamčení auta.
Tak jaké je větší riziko? Podle mého je úplně stejné, jako když ho necháš na ulici pod lampou. :wink:
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Sharan III, Alhambra III (7N) Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od 11mAjA11 »

Máte to moc pěkné chlapci, já bych to taky chtěl, ale bohužel nikdo v mém okolí mi to nenašroubí a sám se do toho pouštět nechci, páč drátům nerozumím tak, jak bych chtěl a nechci něco pokazit..

Mě by bohatě stačilo, aby mi to ohřívalo jen motor, víc nepotřebuju, 10minut před odjezdem to spustit, pak startovat motor aspoň trochu ohřátý, aby toliko netrpěl..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

ramoon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 17.11.2008 15:49
Bydliště: Bratislava

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Sharan III, Alhambra III (7N) Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od ramoon »

No vsak tak mam najnovsi soft a aj tak ma problem citat can zbernicu a reklamacie ma uz prestali bavit lebo som trval na vymene celeho alarmu a oni maju vyhovorku ze zavada sa neprejavila. Svedectvo preberacieho technika ktoremu som problem nasimuloval nestacilo. Inac zaujimalo by ma ako pri dialkovom starte obides fabricky imobilizer. Ak moznostou ze ku spinacke na trvalo vlozis imobilizer tak pre poistovnu je ako by si tam nechal kluce. Poistovne vyzaduju v aute alarm ale bez dialkoveho startu.
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Sharan III, Alhambra III (7N) Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od M@rty74 »

ramoon - díky za super návod - s dovolením jsem upravil název tématu a také ho přidal do SHERLOCKA
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Power4RS
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 27.01.2012 20:17
Bydliště: PRAHA Odolena Voda Roudnice nad Labem,Mělník

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Sharan III, Alhambra III (7N) Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od Power4RS »

s tím magicarem je to fakt o montáži a jak kdo tomu rozumí a udělá to pořádně. Mám ho ted ve dvouh autech a předtím v RS. V RS to montoval jeden autoelektrikář a super bez problémů. Druhej v Alhambře přes rok zase jinej elektrikář alarmista a v pohodě. Třetí je u alarmové firmy Auto topra cz 3 roky tam je a už od začátku je s tím pořád problém, ale auto jde i s alarmem do 2 měsíců pryč.
Seat Alhambra III, Bílá, 2012 Highline, 2.0 TDI CR, 200 PS, DSG, H&R -80mm, 235/30/20"

Power4RS
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 27.01.2012 20:17
Bydliště: PRAHA Odolena Voda Roudnice nad Labem,Mělník

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Sharan III, Alhambra III (7N) Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od Power4RS »

11mAjA11 píše:Máte to moc pěkné chlapci, já bych to taky chtěl, ale bohužel nikdo v mém okolí mi to nenašroubí a sám se do toho pouštět nechci, páč drátům nerozumím tak, jak bych chtěl a nechci něco pokazit..

Mě by bohatě stačilo, aby mi to ohřívalo jen motor, víc nepotřebuju, 10minut před odjezdem to spustit, pak startovat motor aspoň trochu ohřátý, aby toliko netrpěl..
Na tohle stačí dálkkový start a máš ohřáto ....a v létě trochu ochlezenej interier a ještě to umí doběh na dochlazení turba(Magiccar)
Seat Alhambra III, Bílá, 2012 Highline, 2.0 TDI CR, 200 PS, DSG, H&R -80mm, 235/30/20"

ramoon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 17.11.2008 15:49
Bydliště: Bratislava

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Sharan III, Alhambra III (7N) Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od ramoon »

M@rty74 píše:ramoon - díky za super návod - s dovolením jsem upravil název tématu a také ho přidal do SHERLOCKA
Dik. Do buducna by som navrhoval pre novu Alhambru a Sharan 7N vytvorit samostatnu sekciu ako to ma Golf a Passat aby sa to nemiesalo so starsim modelom a bolo to prehladnejsie. Najblizsie dam navod ako dorobit a nakodovat osvetlenie nôh.
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Sharan III, Alhambra III (7N) Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od 11mAjA11 »

Power4RS píše: Na tohle stačí dálkkový start a máš ohřáto ....a v létě trochu ochlezenej interier a ještě to umí doběh na dochlazení turba(Magiccar)
Jenže já právě NECHCI startovat STUDENÝ motor v mrazech, to nemusím nic vymýšlet, prostě přijdu , sednu nastartuju, jedu, jako doteď..

Já chci, aby bufík prohnal ohřátou kapalinu motorem, ten se alespoň o několik stupňů ohřál a ten pak nastartuju..

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Power4RS
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: 27.01.2012 20:17
Bydliště: PRAHA Odolena Voda Roudnice nad Labem,Mělník

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Sharan III, Alhambra III (7N) Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od Power4RS »

Mám dotaz ventil

N279 1K0820036F může být i B C D ????

climatronic 5K0907044FN může být i FA, J , ET ???
Seat Alhambra III, Bílá, 2012 Highline, 2.0 TDI CR, 200 PS, DSG, H&R -80mm, 235/30/20"

ramoon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 147
Registrován: 17.11.2008 15:49
Bydliště: Bratislava

Re: TOPENÍ, BUFÍK: Sharan III, Alhambra III (7N) Webasto předělání příhřevu na nezávislé

Příspěvek od ramoon »

FA a ET na konci nema tlacitko rest a nema moznost ovladat klimu v druhom rade sedadiel takze nie. 5K0907044J moze byt. Pokial nemas vyhrievanie sedaciek tak by molo este byt aj 5K0907044H. Potom su aj verzie s vyhrievanym celnym sklom. Od 5.11. 2013 maju jednotky oznacenie 7N0907044 ale aky tam bude rozdiel tak to budeme mozno vediet v buducnosti.
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG

Odpovědět

Zpět na „Elektro + hudba + navi“