Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Odpovědět
Uživatelský avatar
sahara
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 13.05.2011 11:26
Bydliště: Vysočina

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Příspěvek od sahara »

kde si vzal ty procenta?
díky
1.9tdi pd AUY 4x4
1.9tdi alh GIV

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Příspěvek od sharik4x4 »

stačí hledat,tady je ještě jeden článek:Diesel motor
vynalezl jej Ing. Rudolf Diesel roku 1897

Ještě před vynalezením prvního Dieselového motoru byl vynalezen spalovací motor (1892). Tento motor pracoval se samozápalem pohonné jednotky bez zapalovacích svíček. Motor se obejde nejen bez elektrického zapalování, nepotřebuje ani karburátor. Mohl pracovat jako dvoudobý nebo výhodněji jako čtyřdobý: nejprve se píst vysouvá z válce, přičemž nasává pouze vzduch. Ve druhé době putuje píst opět zpět a stlačuje vzduch natolik, že se ohřívá na 700°C až 900°C. Do stačeného zahřátého vzduchu se vstřikne pohonná látka (obtížně vzplanutelné uhlovodíky, tzv. Dieselův olej), ta se ihned vznítí a žene píst zpět, přičemž se pístem přenáší konaná práce. Ve čtvrté době stoupá píst opět nahoru a vytlačuje zplodiny hoření. Vzhledem k vysoké kompresi ve válci musí být konstrukce motoru značně masivní, aby vydržel velké namáhání vznikajícími silami. První Dieselové motory se proto nehodily pro použití k pohonu vozidel. Využívalo se jich zpočátku jen v průmyslových závodech, zvláště jako stacionární pohon v elektrárnách. Po vylehčeni našel uplatnění na lodích i ve vozidlech.
Po čtyřleté práci a pokusech sestrojil německý inženýr Rudolf Diesel první spalovací motor podle principu, který objevil v roce 1892. Jíž od samého začátku se tento motor stal významným konkurentem parního stroje, a to větším než byl Ottův motor (1876). Dieselův motor má ve srovnání s Ottovým tři základní přednosti: je robustní, protože se sestává z malého počtu součástek; dokáže spalovat i těžké oleje, které jsou levnější než benzin; vyznačuje se vyšší účinností. Ottův motor převádí v devadesátých letech výhřevnou energii benzinu na mechanickou práci jen asi ze 13%. Dieselův motor již na svém začátku 16%. Pro samotného Diesela byl tento výsledek zklamáním, protože očekával účinnost kolem 75%. Jeho motor byl však i tak mimořádně konkurenceschopný. Jenom vysoká komprese 30:1 a vstřikování paliv v okamžiku maximální komprese připravovala konstruktérům značné obtíže. Proto měli první Dieselové motory příliš velké rozměry a hmotnost. Dieselův motor měl na konstrukci větší vliv než Ottův motor.

Uživatelský avatar
sahara
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 13.05.2011 11:26
Bydliště: Vysočina

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Příspěvek od sahara »

jako tvé teorii věřím,ale jako papír z dynamometru kde je jasně prokázaný, že účinnost o tolik procent spadne s pdf zatím není...chápu to,že motor bez pdf spálí za 100km méně nafty než motor s pdf díky větší účinnosti,což už trošku jakoby je proti ekologii
edit-
ještě bych chtěl vědět jaký spaliny vycházej z toho auta když se zrovna ten filtr regeneruje...
1.9tdi pd AUY 4x4
1.9tdi alh GIV

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Příspěvek od sharik4x4 »

citace: ještě bych chtěl vědět jaký spaliny vycházej z toho auta když se zrovna ten filtr regeneruje...


A těď si trefil do černýho.Protože pokud by jsme měřili obsah škodlivin v celku za určitou dobu,to jest i s regenerací filtru,rázem by jsme zjistili,že dané vozidlo už neplní uvedené hodnoty a normy výrobce. Protože regenerace filtru se při měření nezapočítává.
Je to stejné,jako když palubní počítač počítá s průměrnou spotřebu paliva,ale pokud je auto vybaveno bufíkem-příhřevem motoru,tak se jeho činnost ve výsledné spotřebě auta neprojeví.Ale ve skutečnosti v nádrži to palivo chybí!!!!.

Jinak ůčinnost pístového diesel motoru je skoro stejná jak s nebo bez DPF.
Myšlenka byla jiná a to jest:"Kam se poděje asi onech 60% ztráty, když motor pracuje?
Podle Brusellu vyšumí. :D

Jediný 100% ekologický dopravní prostředek je jízdní kolo. :laugh:

Vlad55
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 12.10.2012 19:53

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Příspěvek od Vlad55 »

sharik4x4 píše:citace: ještě bych chtěl vědět jaký spaliny vycházej z toho auta když se zrovna ten filtr regeneruje...


A těď si trefil do černýho.Protože pokud by jsme měřili obsah škodlivin v celku za určitou dobu,to jest i s regenerací filtru,rázem by jsme zjistili,že dané vozidlo už neplní uvedené hodnoty a normy výrobce. Protože regenerace filtru se při měření nezapočítává.
Je to stejné,jako když palubní počítač počítá s průměrnou spotřebu paliva,ale pokud je auto vybaveno bufíkem-příhřevem motoru,tak se jeho činnost ve výsledné spotřebě auta neprojeví.Ale ve skutečnosti v nádrži to palivo chybí!!!!.

Jediný 100% ekologický dopravní prostředek je jízdní kolo. :laugh:
Dalsi mytus zalozeny na nepodlozenych uvahach.

V dpf sa ,vdaka katalyzatorom ako je platina, paladium meni chemicke zlozenie spalin:

Najprv, v katalyzatore pred DPF sa uhlovodiky a CO menia na CO2 a vodnu paru, a dalej pokracuju uz iba pevne castice spalin ktore sa zachytia v DPF. Tieto sa vdaka chemickej reakcii s NO2(to vznika dodatocnym vstrekom paliva po samotnom zazihu) meni taktiez na CO2.

A dalsou zaujimavostou moze pre niekoho byt, ze tie dve "rozsirene trubky" za dpf (cca v strede auta) su v poradi: NOx katalyzator a druhy je sirovodikovy katalyzator. Ktore bez DPF taktiez nefunguju lebo sa regeneruju spolu s nim.

Takze aby sme si to zhrnuli, ci sa dpf vypaluje alebo nie, skodlivin je stale menej ako keby tam nebolo nakolko auto s dpf vypusta do atmosfery uplne ine chemicke zluceniny ako bez DPF a je uplne jedno ci regeneruje alebo nie. O rozdiele medzi CO a CO2 sa snad netreba bavit.

Uživatelský avatar
Jelko4
Profík
Profík
Příspěvky: 1105
Registrován: 13.08.2008 13:32
Bydliště: SK-Trnava

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Příspěvek od Jelko4 »

ja mam za dpf len jednu rozsirenu trubku a to stredovy tlmic (niekto to vola rezonator ale je to tlmic) je to tak oznacene aj v ETKE ak by si chcel oponovat ze to je KAT-
vlad ako je potom mozne ze kamarat isiel na emisnu a vypaloval sa mu akurat dpf, nepresiel...ze sa ma ist povozit a prist znova, spravil asi 5km prisiel a uplne v pohode hodnoty

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Příspěvek od sharik4x4 »

Musím s tebou bohužel nesouhlasit Vlad55.
To co nám tu popisuješ ,myslím tí chemickou přeměnu spalin,se určitě neděje na autech,které mají motory PD s DPF.
Nevím ,kde si to vyčetl,ale tentokrát to do černého nebylo. :D

Vlad55
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 12.10.2012 19:53

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Příspěvek od Vlad55 »

[/img][/img]To bolo k CR motorom co som pisal. PD maju dpfka inak riesene a ako vieme nie moc dobre je tam uplne inak riesena aktivna regeneracia a chyba im tusim aj nox aj h2s kat. Ale chemicka premena spalin prebieha aj na PD aj ked nie tak dokonalo plati tam len CO>CO2. Suhlasit so mnou nemusis, lebo ako pisem, nebolo to o PD motoroch ale o prvej generacii CR a nieje to nazor ale fakt.

To s regeneraciou na STK sa mi nezda, auta co maju dpf a maju ho v poriadku tak by na EK mali mat namerane nulove hodnoty CO a HC-uhlovodiky, jedina merana spalina co ostava ci je regeneracia alebo nie je CO2, je mozne ze CO2 pri regeneracii presahuje normu, ale nedava to logiku lebo ak by sa na EK vsetko dodrzalo, tak pocas merania by mala prebiehat aj pasivna regeneracia co je to iste a vysledok by mal byt ten isty.
Přílohy
Diagram CR motora 1.gen
Diagram CR motora 1.gen

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Příspěvek od sharik4x4 »

Tak teď s tebou souhlasím.Ale jádro věci je takové,že CR motory s DPF nemají větší problém a vcelku to funguje jak má.Proto se to nějak masově u motorů CR neodstraňuje.
Ale u starších motorů se systémem PD je to občas peklo,a to jen z důvodů,že konstrukčně motor na to navržen nebyl a je to tam přidaný "dodatečně",aby se zavděčily ekologům.

A vůbec nechápu jak fungují dodatečně montovaný DPF filtry třeba do starý rotačky?
Tam si myslím,že nedochází k žádný regeneraci a jezdí se dokud se motor nezastaví.
Pokud jsem mimo tak mě opravte. :D

Uživatelský avatar
Nemo
Pilot
Pilot
Příspěvky: 786
Registrován: 18.03.2008 19:19
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Příspěvek od Nemo »

No ak sa bavíme o ekológii tak by ma velmi zaujímalo ako sa nakladá s týmto odpadom, resp. s DPF po smrti. Neverím, že to nejako extra ekologicky likvidujú alebo rozoberajú do puntíka na jednolivé recyklovatelné diely, ale ak áno, čo sa deje s tými nerecyklovateľnými? Predpokladám, že idú do spalovne ak sa to dá spáliť a hneď tu máme ďalšiu peknú produkciu CO2 nehovoriac o ostatných produktoch.
Prvá láska vw bora 1,6 16v AZD
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG :-)

crxak
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 01.09.2013 17:50

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Příspěvek od crxak »

Zdravím někdo mi řekl a vím že to měl i muj známej na passat B5 dodělavane DPF a musel k tomu mít dodělane vstřikování močoviny teda adetivum blue pak to fungovalo bez problémů tak nechápu proč to soudruzi z NDR neděli i na ty PD motory jinak mám taky CR a rozhodně dávat pryč to nebudu nějaký účel to má hlavně žádné saze ale pro všechny co mají PD tak je chápu a taky bych to řešil nejlehčí cestu měl by někdo radši dělat levnější náhradu kolem 10tis a ne origo za 30tis pokud ty náhrady fungujou dobře určitě bych to do toho investoval je jen otázka času kdy se zase náš stát bude chtít ještě více nahrabat na nás a budou za to velké pokuty a v tom horším případe sebrane techničáky

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Příspěvek od skacel99 »

Ono je to ve výsledku jenom o ekonomickým diktátu EU,která neví kudy kam. A nějak se to musí zabalit do ekologické otázky,aby to lidi zbaštili.
DPF mám vykuchán,auto jsem tak už koupil. Mít ale CR motor,tak v dnešní době už bych ho tam asi nechal.O starost míň z hlediska kontroly.

amd
Řidič
Řidič
Příspěvky: 61
Registrován: 09.01.2015 10:24

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Příspěvek od amd »

Zdar chlapci, stojím na stk.mam bmr tvrdí mi ze mam kuchli nebo upraveny soft na dpf.hodnoty jsou 0,05 - 0,11 nikde jsem nenašel limit pro dpf a motor bmr. Auto mam rok a zatím se mi nespustila regenerace.najeto cca 20 tis km.kontrolka po vložení klíče problikne. Takže pocitam ze dpf odpojeny není.emisema jsem prosel ale prý na pristim měření budu mít problém.tak nevím.limit v protokolu je napsán 0,50

Uživatelský avatar
Jirka.
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6214
Registrován: 12.05.2010 00:53
Bydliště: Praha

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Příspěvek od Jirka. »

Vykuchaný filtr je vždy poznat podle sváru na obalu DPF
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Odstranění (DPF) fi.ltru pevných částic

Příspěvek od KJirka »

a aby se za rok nespustila regenerace je blbost. Pokud to jezdilo, ovšem. V garáži se nespustí, to je jasný :D
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“