Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od vtuni »

m4rt4s píše:
vtuni píše:můj osobní názor je takovej že než něco vymejšlet, kutit a následně bastlit..
s nejistým výsledkem a vidinou shořelýho auta...
tak radši oželet pár vodek s redbullem na dižině a koupit si za 3litry ten HKS
Muj názor je , že si radši něco udělám na autě sám než to kupovat za 3 litry.
a můj názor je, že když něčemu nerozumím, tak do toho radši nevrtám... :mrgreen:

radši mám věci od někoho, kdo tomu rozumí , než od někoho, kdo myslel a kluci mu říkali... :mrgreen: :mrgreen:
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

m4rt4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 07.07.2012 22:40
Bydliště: Netolice

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od m4rt4s »

Twinkey píše:Tak hrubej návrh, časovou konstantu vypočteš: T=1,1xC1xR1
T = perioda v sekundách
R1 = odpor v ohmech [Ohm]
C1 = kapacita ve faradech [F]
Maximální spolehlivá perioda u těchto obvodů je asi 10 minut.

Na pin 3(výstup) připojíš relé kterým přemostíš klíček, paralelně na výstup 3 můžeš dát ledku která bude signalizovat sepnuté relé abys měl přehled. Aktivuješ tlačítkem start a tím reset to zase rozepneš a chcipne to.



Noo vypadá to zajímavě :good: jen se nad tim budu muset víc zamyslet :-D je to na mě docela veledílo :-D

m4rt4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 07.07.2012 22:40
Bydliště: Netolice

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od m4rt4s »

Twinkey píše:Tak hrubej návrh, časovou konstantu vypočteš: T=1,1xC1xR1
T = perioda v sekundách
R1 = odpor v ohmech [Ohm]
C1 = kapacita ve faradech [F]
Maximální spolehlivá perioda u těchto obvodů je asi 10 minut.

Na pin 3(výstup) připojíš relé kterým přemostíš klíček, paralelně na výstup 3 můžeš dát ledku která bude signalizovat sepnuté relé abys měl přehled. Aktivuješ tlačítkem start a tím reset to zase rozepneš a chcipne to.



yajímalo by mě jak by vypadal ten finální návrh :-)

Nešlo by to udělat jen na jedno tlačítko ?

Uživatelský avatar
Twinkey
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 47
Registrován: 15.09.2013 19:55
Bydliště: Provodov-Šonov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od Twinkey »

Jako že by jsi to jedním tlačítkem zapnul a nebo vypnul? To ne, jinak když by jsi tam chtěl jenom start tak tam ten reset zapojovat nemusis:)
Golf III Variant 1.9 TDI
Transporter T4 2.4D
Alhambra 1.9 TDI 85kw 2004
Multivan 2.5 TDI 75kW

m4rt4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 07.07.2012 22:40
Bydliště: Netolice

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od m4rt4s »

Twinkey píše:Jako že by jsi to jedním tlačítkem zapnul a nebo vypnul? To ne, jinak když by jsi tam chtěl jenom start tak tam ten reset zapojovat nemusis:)
jj buď tam dát třeba přepínač nebo nějaký tlačítko co má třeba drží zamáčklý to by byl start a reset když se zase vymáčkne

a nebo to zapnout a udělat na něco návaznost aby se to při určitým okamžiku vypnulo jako třeba při dalším startu by se dalo ještě relátko na startovací svorku spínačky a to by seplo reset a pak bych si to už jen sám zapínal . . .

m4rt4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 07.07.2012 22:40
Bydliště: Netolice

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od m4rt4s »

našel jsem tohle schéma a už jsem sestrojil druhje plošnák první nešel a myslel jsem si že jsem při pájení nějakou součátku připílil, tak jsem udělal druhej a stejne to nefunguje. Vyznáte se v tom schématu někdo ? Je možnost je to schéma je funkční ? http://www.seekic.com/circuit_diagram/C ... 41_IC.html

Všechny součástky jsou připájený dobře, všechno jsem proměřil a zjisti,l že ze švába pin 8 mi nejde žádný napětí - takže tranzistor nepropustí na kostu a relé nemůže sepnout :(

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od duduh »

SW1 nastavuješ hrubě čas spuštění.Musíš zkratnout tedy propojku 1/2/3.POT jemně dolaďuješ čas.Zkratnutím start se spínač sepne.

m4rt4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 07.07.2012 22:40
Bydliště: Netolice

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od m4rt4s »

JJ to jsem všechno pochopil ale právě, mi to nemaká. Můžu vyfotit muj spoj a klidně sem dám i DPS jestli jsem to nějak nepomotal . . . ale ať to nastavim jak to nastavim tak to nemaká :(

Spíš si myslim, že je to špatně vymyšlený a nefunguje to . . .

Uživatelský avatar
duduh
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2407
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krnov - Jëgerndorf

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od duduh »

Dej si do IE vyhledávače dotaz na zapojení daného IO 4541 IC (datasheet).Je tam toho hafol.Je to sprostě řečeno zapojení s NE556.

Uživatelský avatar
delong
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 267
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od delong »

To m4rt4s máš tam niečo zlé :) .
Naposledy upravil(a) delong dne 23.01.2014 23:46, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
delong
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 267
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od delong »

Ja som robil TENTO Bild4 a funguje dobre :wink: .
Alebo vyskušaj TOTO mne sa osvedčilo ale v inom zapojení :wink: .

m4rt4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 07.07.2012 22:40
Bydliště: Netolice

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od m4rt4s »

Je pravda, že jsem vyhodil kontrolní LED diodu s tim odporem, ale to by nemělo mít vliv. Zejtra sem hodim schéma jestli na to kouknete třeba furt něco přehlížim :)

m4rt4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 07.07.2012 22:40
Bydliště: Netolice

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od m4rt4s »

tady to je
schéma
schéma
DPS
DPS

Uživatelský avatar
delong
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 267
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od delong »

Máš to nejak divne :wink: . Na tej schéme nevidím Vdd IO1 :roll: . Taktiež nechápem tomu deliču. Úroveň A0 a A1 :roll: .
Daj sem aj originál schému (nie to čo si nakreslil ty tu ) podľa ktorej to staviaš alebo si to navrhol z hlavy ty?
Aj tú DPS si navrhol ty?

m4rt4s
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 07.07.2012 22:40
Bydliště: Netolice

Re: Dochlazení turba po vytažení klíčku ze zapalování

Příspěvek od m4rt4s »

Je to stejný schéma jen upravený protože jsem nemoch proplest cestičky tak jsem to musel jako "přemostit" kablíkem VDD je hned nad švábem (S1G1 jump - se na DPS spojí kablíkem a má přívod)

+ jsem tam přidal IC2, aby reguloval napětí auto baterky má z něj lést furt 12 V.

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“