1.4 TGi (CNG) 81 kW

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od sirdo »

Bofors: to by si mal precitat a pochopit kolega mangrow :wink:

mangrow
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 27.01.2014 13:06

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od mangrow »

Ono je těžký vynechat tu ekonomickou stránku věci. Těžko říct reálnou spotřebu, ale orientačně se to spočítat dá.

Papírovou spotřebu má TGI 3.5kg CNG, TSI 5.3 litrů benzinu. Přidejme čtvrtinu navíc (ať máme z papírových čísel ty "reálný") a jsme na hodnotách 4.4 kg CNG a 6.6 litrů benzinu. Přidejme ještě rezervu (0.6 kg) pro CNG, tzn 5 kg pro TGI a 6.6 litrů benzinu pro TSI. No a teď si vezmeme roadtrip o délce 3000 km. Cena benzinu cca 36, cena CNG cca 26. Náklady na CNG - 3900 Kč / 3000 km. Náklady na benzin 7128 Kč / 3000 km. Na těch třech tisících kilometrech CNG ušetří tři tisíce. Čísla jsou orientační, ale snad blízko realitě.

Rád si dám třítisícovej roadtrip do ciziny, když budu vědět, že mě vyjde na skoro polovinu.

No a druhej bod - jestli je TGI o přibližně korunu na kilometr levnější a stojí o 24 tis Kč víc, tak se investice vrátí už po těch 24 tis kilometrech. Zbylé desítky tisíc kilometrů už jen šetříte. Co kilometr, to koruna ;) Dobrá psychologie, za každym kilometrem se můžete usmát, že jste ušetřili...

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od Bofors »

mě ti ta koruna na km nějak žíly nerve. a nevím kde bereš jistotu že CNG bude pořád stát jako teď. nevím jistě, moc to nesleduju ale jak jezdím vedle čerpačky kde "to" vedou a mám dojem že cena utěšeně roste nezávisle na výkyvech benzín/nafta. já si radši užiju zátah než se smát nad korunou.
VW Golf VII 1,4 TSI

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od sirdo »

to kolko tych 3000km roadtripov rocne urobis? ked si velky cestovatel tak si to CNG kup, ale bohuzial sa musis prisposobit aj tym nevyhodam co su z TGI spojene. pochybujem, ze ti tu niekto povie, ze kupa TGI je vyslovene pruser, takze ak je tvojou prioritou setrenie a nie pozitok z jazdy, tak nemas velmi nad cim premyslat...

Flekmatik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 51
Registrován: 28.08.2013 19:42

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od Flekmatik »

No to byl právě rozměr co mě na CNG zajímal nejvíc. Rád bych cestoval po evropě ... a představa že můžu jet skoro kamkoli po celé evropě pod 1000kč je lákavá. (počítám bez zpáteční cesty)

Jinak cena CNG má jít nahoru (http://www.cng.cz/cs/dane/" onclick="window.open(this.href);return false;) ... v roce 2020 bude daň o 2,5Kč za m3 vyšší. A nikdo neví co potom, nemá asi dlouhodobě moc smysl aby ta daň byla výrazně nižší než mají ostatní paliva ... se stejnou danní by náklady benzin a CNG vyšlo cca stejně pokud se nepletu.
VW Golf VII 2.0 TDI Highline
Rest in peace: Škoda Octavia 2 2.0 TDI
Burn in hell: Renault Clio 1.5 dCi
We will not forget: Škoda 105 S

mangrow
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 27.01.2014 13:06

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od mangrow »

Tak jsem si to rozhodování interně zjednodušil, aby se mi nad tím snáž uvažovalo. 1.4 TGI 81 kW versus 1.4 TSI 103 kW na miskách vah vychází takhle:

Je to vlastně deal. Za 4 % ceny navíc získám úsporu - náklady na palivo budou odhadem 60 % a smířím se s 80 % výkonu motoru, jednodušší nápravou vzadu a snížením o 1.5 cm.

Teď mi to vychází tak, že ten výkon oželet můžu, i ten 81 kW motor mě doveze kam potřebuju, do kopce možná s podřazením a požitek z jízdy mi dodá spíš vědomí, že mě každý roadtrip vyjde o několik tisícovek levnějš a podívám se na víc míst, respektive víc toho najezdím. Jestli ten výkon oželím (nejsem závodník) a jestli oželím i multilink a nižší spodek, tak mi zbývá už jen ta hezká stránka věci - úspora a víc muziky za míň peněz. Tak já to půjdu objednat :)

Uživatelský avatar
Bofors
Pilot
Pilot
Příspěvky: 707
Registrován: 24.12.2012 23:54
Bydliště: Ostravwa

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od Bofors »

každý to sice vidíme úplně jinak ale nemůžem být všichni stejní, byla by to nuda.
VW Golf VII 1,4 TSI

Uživatelský avatar
Dandim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 275
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od Dandim »

Jednoznačně CNG.
Vlastním Caddy Ecofuel s prehistorickým motorem 2.0 80kW. Teď nevím kolik Caddy váží, ale jezdím s ním za cca 6 kg/100 km. Caddy má samozřejmě horší aerodynamiku. Moje dlouhodobá spotřeba je cca 5,2-5,3 kg/100 km. Jezdím dost dálky i město. A teď by mně zajimalo kolik by si zval nový Golf?? Vím že Passaty jezdí normálně za 4-5 kg....
Takže bych počítal se spotřebou max. do 5 kg! (pokud nejsi závodník jak píšeš)
Záleží také odkud jsi. Zda máš poblíž CNG pumpu....
CNG má více výhod.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od Pantani »

Bofors píše:...nekupoval sem si VW abych pak sockoval...
Tímhle bych radši moc neargumentoval... :-) ;-)
mangrow píše:Variant váží cca 1400 kg, plně naloženej bude o 500 kg těžší.
To v tom vážně chceš vozit 500 kg?

sirdo:
souhlasím, taky v tom vidím rozpor - buďto jezdím super ekologicky = pomalu/plynule/s rozmyslem a nebo 103 kW, je to rychlý, ale super eko jde do kytek.

A řekl bych že 81 kW nebude úplně pomalý auto, kdysi se takovýhle dělaly Octávie a jel jsem v tom. Pomalý mi to nepřišlo, prostě běžný auto, který má stovku za řádově 10 sekund a kterých jezdí po silnicích tuny. A podobně je na tom podle mýho 1.6 TDI 77 kW, se kterým jsem jel taky, přestože už asi výbušnost těch starých motorů už asi nemá. Rychlý zařazení do levýho pruhu asi nebude ten správnej argument. Mně osobně ale TDI holt nevoní a nájezdem ho neuživím.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
sirdo
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2203
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od sirdo »

Pantani: v zasade s tebou suhlasim, ale co treba zdoraznit, tych 81kW bude "benzinovych" a nie dieselovych, cize krutak ho nepodrzi ako u dieslu. jazdil som benzinovych 90kW v hatchbacku a dostatok vykonu sa mi dostavalo tak po 4. prevodovy stupen, 5 a 6 uz sli do kytek. jazdil som aj 77kW dieselovych v kombiku (stale hovorime o Golf VII) a nebolo to take zive co sa akceleracie tyka ako benzinovych 90kW, ale ked som to uz raz rozbehol tak to tahalo bez problemov kopec nekopec. mangrow chce kombika a slusne ho vytazovat (500kg nakladu 8O ), ale zaroven na nom robit dlhe roadtripy. tam mi vychadza najrozumnejsie diesel (benzin predsa len trochu viac spapa a ked jeho roadtripy maju 3000km, tak rozdiel bude predsa len viditelny). jedinu vyhodu CNG vidim v nakladoch, ktore su oproti benzinu aj nafte najnizsie, ale viem si zivo predstavit ako sa tych 81kW bude trapit s 500kg v kufri a mangrow bude jazdit v kolone s Aviami :) ...

mangrow
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 27.01.2014 13:06

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od mangrow »

Zdravíčko vespolek, díky za reakce.

Hlavní náklad budu já plus přítelkyně, pár zavazadel, někdy možná kola, takže tak 200 kg. Právě na ty roadtripy po republice a po Evropě. Někdy si ale dokážu představit 500 kg, že se nás naloží čtyři pět dospělejch plus batohy a pojede se někam ve více lidech. To bude ale spíš míň častější osazení a tam počítám, že nás může nebo nemusí čekat do kopce rychlost jízdy jako v dostavníku v pruhu s Aviema :) Těžko soudit předem, dám pak vědět, jak motor šlape.

CNG pumpu mám pár minut od baráku (Praha 3).

Už mám objednáno, doba dodání 17 týdnů (jsem zvědav, kolik to bude v reálu), takže přelom května a června, jestli dobře počítám.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od Pantani »

Takže jsi objednal CNG? - nějak jsi to nenapsal. V každým případě gratuluji k výběru/rozhodnutí, ať už bylo jakékoli.
Těch 17 týdnů je ale šílená dodací lhůta... :-(
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

mangrow
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 27.01.2014 13:06

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od mangrow »

Díky. Objednal. Na golfy je prej čekací doba tři měsíce až tři a půl měsíce (info z infolinky VW a od dvou prodejců), takže těch 17 týdnů je vlastně jen o kousek delší. Prodejce mi tam dal prioritu, tak otázka, jestli to bude mít vliv, protože když už člověk auto koupí, tak každej (nejen já) ho chce mít hned..

Uživatelský avatar
Bikin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 192
Registrován: 28.07.2008 09:47
Bydliště: UH (hradSITE)

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od Bikin »

jezdim uz pres rok firemniho passata 1.4TSI se DSG(7st)
najeto uz mam cca 30t,
provoz v realu:
-mesto kdy stojim každou chvilkou na semaforu a rychle akcelerace do jineho jizdniho pruhu tak opravdu cca okolo 5kg
-delší streky se dají jezdit i za 4kg kdyz tomu budu šlapat na dalnici pořád v levém +/- 4,5 - 5 kg (vcera cesta od nas z UH na hory k Jeseniku mimo dálnice tam i zpet prumerna 4.2)
-ale při rychlosti 90km/h neni problem ani za 3,5kg :D

nalození na hory do italie ve 4 lidech + rakev na strese, v kufru pul domacnosti 4,5kg prumerna

je to neuveřitelná spořivka a výkon dostastečný, není to nafta která vás zarve do sedacky ale pri predjíždení naprostá pohoda a vubec neresim kopec nekopec. rozhodne se neloudam na konci kolony.
nedokážu rict jak je na tom TGI ale mám srovnáni s 2.0 ecofuelem v caddy a turanu. zde ve 2.0 je spotreba o nejaké to kilo víc, a taky je více znát nástup spotřeby na ostrejsím stylu jizdy. Stejne jako výkon je uplne jinde, hold turbo tomu doda opravdu pohodovou jizdu a usetrí ne-málo plynu. bohuzel zase možné investice do motoru budou pro 1.4tis minusem, 2.0 je jednoduchy motor který najede bez problemu asi opravdu mnoho

dalsím faktorem je pumpa u ktere se bude tankovat CNG každý má jiný tlak pro tankovaní proto nájezd na nádž je různý, ale sít stanic se hodně rozmáhá a člověk si může bez vetších rozdílu cestu naplánovat

když se vás nekdo s naftou bude ptát proč časteji tankujete a že musíte zajíždet např. do prumýslových areálu se slovy "tak to bych nechtel". ukažte mu učtenku za kolik ste tam dojeli, spadne mu brada
VW Passat 3C 1,4TSI 110kW DSG rv.2009 ecofuel-CNG
ex VW BORA sedan 1,9TDI 74kW PD Black rv.2003 EGR-OFF KAT-OFF CHIP- 110kw by TDIFUN

Uživatelský avatar
Dandim
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 275
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.4 TGI (CNG) 81kW

Příspěvek od Dandim »

Tak tak ;-)
Ještě doporučuji navštívit pár webů ohledně CNG.
Zjistit si pumpy v ČR a hlavně! Včas si zařidit CNG tankovací kartu!
Nejlépe od ppas, kde Vám dají ještě 10% slevu na CNG!!!!!
Ale je třeba být jejím zakazníkem, tedy odebírat od nich plyn či elektřinu.
Pokud by někdo tankoval více (či měl CNG pumpu daleko) je možno si udělat CNG pumpu doma (plničky cca 100.000 Kč a výše)...

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“